Foutjes in Limburg

(voorheen NavTech)
Mathy
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:36

Foutjes in Limburg

Bericht door Mathy »

Hallo NavTeq

In Kerkrade ligt een rotonde op de kruising van Hamstraat, Dominiale mijnweg, Stationsstraat en Voorterstraat die m'n navigatiesysteem niet kent. Datzelfde geldt voor een rotonde in Heek (op de weg van tussen Valkenburg en Klimmen, net voor Klimmen) en voor de rotonde tussen Heerlen en Voerendaal (Heerlerweg, Valkenburgerweg en het straatje richting afrit Voerendaal van de A79)

O ja en de rotonden aan de Kruisstraat (bij het Thermenmuseum) in Heerlen kent ie ook nog niet.

Groetjes

Mathy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mathy,

Wellicht dien je even te vermelden welke versie software voor welk apparaat wordt bedoeld
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathy
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:36

Bericht door Mathy »

Hallo Gerritje

Dat heb ik met opzet niet gedaan. De vorige keer dat ik dat deed, heeft een van de moderatoren m'n draadje verhuisd. En dat wil ik nu voorkomen.

Ik neem aan, dat NavTeq zelf kan opzoeken of deze rotondes in hun systeem zitten. Ik heb ooit twee zaken op hun site gemeld. Dat ik dat nu hier doe en niet bij hun zou genoeg moeten zeggen.

Groetjes

Mathy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jammer, maar ik denk dat je een ernstige denkfout maakt.
Stel dat je een MS5000 hebt met een CD van 2005. Als je op basis van deze CD meldt dat er een rotonde mist, waar moet Navteq dan een correctie toepassen? Op de database van 2004, van 2005? Onnodig werk!
En zoals bij jouw JVC naar ik meen, is het bekend dat de software achterloopt vergeleken bij een aantal andere merken. Dus als jij meldt dat er wat aan de hand is kunnen ze het misschien meteen naast zich neer leggen omdat je vrijwel zeker bent dat het al verbeterd zal zijn.
Ga anders eens naar de Navteq site, misschien dat het je dan duidelijk is. Want daar moet je je navigatietype en softwareversie opgeven om je boodschap te kunnen versturen.
Mij lijkt het allemaal heel logisch, maar je mag er gerust anders over denken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathy
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:36

Bericht door Mathy »

Hallo Gerritje

Ik heb inderdaad een JVC KD-NX901 die 1 keer geupdate is.

De site van NavTeq vind ik waardeloos. Ik heb me geregistreerd, maar een emailtje met een inlog/vrijschakelcode heb ik nooit ontvangen. Als ik als niet-geregistreerde iets meld, krijg ik wel een emailtje met een code. Maar als ik daarmee later "inlog" zie ik helaas niet of er wat mee gedaan wordt/is. Sterker nog, ik krijg het idee dat ik m'n melding aan moet passen.

Kun je me uitleggen, waarom NavTeq alleen in bepaalde versies iets zou moeten aanpassen? Ik neem toch aan, dat ze één grote database hebben met daarin alle gegevens. Dat niet ieder apparaat de nieuwste versie van die informatie krijgt, daar kan ik inkomen. Maar het zal toch niet zo zijn, dat de gegevens die in een bepaalde update gestopt worden, er vanaf hangt, of een gebruiker een verandering meldt, terwijl NavTeq van die verandering allang op de hoogte is? Dat zou betekenen dat als jij een VDO hebt, je de nieuwste gegevens krijgt in een update en dat ik die niet krijg omdat ik a) een JVC heb en b) van alle JVC gebruikers, nog niemand op het idee is gekomen, om een wijziging door te geven. Met de beste wil van de wereld kan ik me niet voorstellen, dat NavTeq op mijn meldingen zit te wachten om zaken die bij hun allang bekend zijn, in de JVC update te zetten.

Groetjes

Mathy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Navteq heeft inderdaad 1 database. Wat Gerritje bedoelt te zeggen is dat het handig is om te vermelden welke kaartversie je hebt, omdat dit vaak kan verklaren waarom sommigen een fout nog wel hebben en dat ie bij anderen al is verholpen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je altijd fouten op je kaarten kan melden, zodat Navteq kan kijken of het bij hen reeds correct is.

Het is niet erg om te zeggen welk systeem je hebt, want het wordt alleen verplaatst als het niet om kaartfouten / Navteq-vragen gaat (dus systeemspecifiek o.i.d.). Deze zal dus blijven staan, want het gaat hier om Navteq-dingen :).

Zoals je hebt kunnen lezen leest Navteq mee en mocht er iets niet correct in hun database zijn dan zal dit aangepast worden. De site is inderdaad niet super. Ik had ook problemen met het aanmelden en heb een e-mail gestuurd met daarin het probleem. Men heeft toen mijn account voor me geactiveerd (ze zeiden dat dit probleem meestal komt door een spamfilter).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat er slechts één database is die zoveel gegevens bevat dat daaruit door iedere fabrikant slechts een bepaald gedeelte wordt gebruikt, toegesneden op de gebruikersgroep.
Jouw navi geeft bijv geen doorrijhoogtes, wegbreedte of maximale belasting aan. geeft niet aan in welke rijstrook je moet rijden en geen borden boven de weg.
Vandaar dat als je iets door geeft dat het voor Navteq en TeleAtlas van belang is om te weten van welke versie bij welk merk je gebruik maakt.
Bovendien wil een kaartuitgiftedatum jammer genoeg niets zeggen over de actualiteit van de gegevens.
Als je TeleAtlas 2006/2007 van VDODayton vegelijkt met de C-IQ versie van exact dezelfde datum, zitten daar grote verschillen tussen. Ergens wordt er naar mijn stellige indruk gesjoemeld en niet zo weinig ook.

En jouw negatieve ervaringen met Navteq foutenreport herken ik totaal niet.
De registratie gaat flitsend en de site is buitengewoon gebruiksvriendelijk
http://mapreporter.navteq.com/dur-web-e ... anguage=nl
Bovendien kun je naderhand al je eigen reports terug zien.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
charisma
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 apr 2007 19:12

Bericht door charisma »

Gerritje schreef:Ik denk dat er slechts één database is die zoveel gegevens bevat dat daaruit door iedere fabrikant slechts een bepaald gedeelte wordt gebruikt, toegesneden op de gebruikersgroep.
Jouw navi geeft bijv geen doorrijhoogtes, wegbreedte of maximale belasting aan. geeft niet aan in welke rijstrook je moet rijden en geen borden boven de weg.
Vandaar dat als je iets door geeft dat het voor Navteq en TeleAtlas van belang is om te weten van welke versie bij welk merk je gebruik maakt.
Bovendien wil een kaartuitgiftedatum jammer genoeg niets zeggen over de actualiteit van de gegevens.
Als je TeleAtlas 2006/2007 van VDODayton vegelijkt met de C-IQ versie van exact dezelfde datum, zitten daar grote verschillen tussen. Ergens wordt er naar mijn stellige indruk gesjoemeld en niet zo weinig ook.

En jouw negatieve ervaringen met Navteq foutenreport herken ik totaal niet.
De registratie gaat flitsend en de site is buitengewoon gebruiksvriendelijk
http://mapreporter.navteq.com/dur-web-e ... anguage=nl
Bovendien kun je naderhand al je eigen reports terug zien.
Ik heb ooit eens met de helpdesk van Pioneer gebeld met de opmerking dat een bepaalde nieuwbouwwijk in 2001 is opgeleverd en dat die wijk nog niet voorkwam op de cd 3.0 van 2003.
Ik kreeg als antwoord dat zij afhankelijk zijn van Navteq, wat zij aangeleverd krijgen. Vervolgens Navteq gebeld dezelfde vraag gesteld en daar kreeg ik als antwoord dat pioneer bepaald wat zij willen hebben en wat zij daar voor over hebben, maw mag niet veel kosten. Dus wordt je van het bekende kastje naar de muur gestuurd.
Dit was mij ervaring.

Gr.Charisma

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Mathy,

Je kan zelf ook checken of rotondes mogelijk al bekend zijn.

Ik heb zojuist op www.maporama.com gekeken en daar ingevuld Hamstraat in Kerkrade. Ben de straat gevolgd, en kom de door jouw genoemde rotonde op de kaart tegen.

De drie andere door jou genoemde rotondes kan ik bij maporama niet vinden.
Mogelijk zijn ze wel al bekend bij Navteq, maar nog niet in digitale vorm aanwezig.

En anders is dit forum één van de manieren om Navteq op de hoogte te stellen van veranderingen in de wegen.

Uiteraard gaat er tijd overheen, voordat jij de veranderingen op jouw cd/dvd hebt staan.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathy
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:36

Bericht door Mathy »

Hallo navigatoren

Ik kan op de site van Maporama zo snel niks vinden, dat me vertelt dat ze iets met NavTeq te maken hebben. Kan hier meer over vertellen?

Betalen? Ik heb 199 euro voor m'n update betaald. Daar mag ik toch voor verwachten, dat die up te date is of vergis ik me? Moet JVC ook nog betalen voor het kaartmateriaal dat ik krijg? Voor de firmware update lijkt me dat normaal, maar voor het kaartmateriaal ook???

Groetjes

Mathy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathy
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:36

Bericht door Mathy »

Hallo NavTeq

Even een aanvulling m.b.t. rotondes in Limburg. Maar deze keer wel Belgisch Limburg.

De rotonde in Maaseik op de Venlosestraatweg kent m'n JVC KD-NX901 met 1ste update ook nog niet.

Groetjes

Mathy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Mathy,


Maporama maakt op hun site gebruik van kaartmateriaal van Navteq, vandaar dat ik jouw opmerkingen daar gecheckt hebt.


Anders zul je de link moeten volegen van Gerritje. Op die site gebruiken ze vast enzker het kaartmateriaal van Navteq.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathy
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:36

Bericht door Mathy »

Sorry heren

Maar de site van NavTeq bezoek ik liever zo min mogelijk.

Groetjes

Mathy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mathy schreef:Hallo navigatoren

Ik kan op de site van Maporama zo snel niks vinden, dat me vertelt dat ze iets met NavTeq te maken hebben. Kan hier meer over vertellen?

Betalen? Ik heb 199 euro voor m'n update betaald. Daar mag ik toch voor verwachten, dat die up te date is of vergis ik me? Moet JVC ook nog betalen voor het kaartmateriaal dat ik krijg? Voor de firmware update lijkt me dat normaal, maar voor het kaartmateriaal ook???
Groetjes

Mathy
ToHo schreef er al wat over, Gerritje ook...

De situatie is simpelweg dat Navteq kaart DataBases maakt, die ze tegen vergoeding aan de Navifabrikanten ter beschikking stellen. En die vergoeding is geen kleinigheidje, uiteraard, daar zijn grote bedragen mee gemoeid.
De Navifabrikanten kijken dan ook naar wat ze nou eigenlijk willen kopen, en "beknibbelen" met enige regelmaat op het pakket dat ze aankopen.
Dat houdt in dat ze soms voor een wat oudere DataBase gaan, die kost minder, daar zijn legio voorbeelden van te vinden. Of ze kopen maar een kleine POI DB in, en zo zijn er veel opties.
Let wel: dat is de beslissing van de Navifabrikant, niet van Navteq of TeleAtlas, de kaart-DB makers.

Wat er precies op jouw huidige "1e Update" staat weet ik niet. Soms kun je dat wel zien, in een Abstract of op een andere manier, maar bij andere kaarten zijn die gegevens niet toegankelijk.
Wat je wel kunt zien is hoe ver Navteq inmiddels is met z'n kaarten, door die bij Maporama op te roepen. Dat zijn Navteq kaarten, links onderaan op de kaart zie je dat vermeld.
Maar nogmaals: of die wijzigingen al doorgevoerd zijn op jouw JVC kaart, dat is een zaak van JVC, helaas :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar de site van NavTeq bezoek ik liever zo min mogelijk.
Jammer want daar kun je veel van leren.Al was het maar dat je er net zo goed niet naar toe had kunnen gaan :bonk:
Maar juist jouw, deels negatieve, ervaringen en kritische opmerkingen zijn voor de database van belang.
Ook jouw systeem heeft z'n 1e update deels te danken aan bijdragen van duizenden deelnemers aan het door jou zo verfoeide project met map reports. Het is geen site om je gram te spuwen maar om een, deels uit sociale bewogenheid gemotiveerde, bijdrage te leveren aan een betere informatieverstrekking.
Bij alle kaartjes die je oproept met Maporama, Mappy, ViaMichelin, Route66 of welke andere willekeurige internetatlas, krijg je altijd te zien wie de levrancier van de kaartgegevens is. In veel gevallen is dat dus inderdaad Navteq maar er zijn ook hele gebieden waar ze niet in te brengen hebben. Links onderin staat dan bijv 2007 Maporama, NAVTEQ
Maar in ieder geval kun je steeds, aan de hand van de daar getoonde gegevens, wel duidelijk zien hoe belachelijk veel je eigen kaartgegevens achter lopen bij de actuele situatie. En dat kon bij jouw JVC, helaas, wel eens tot een traumatische constatering leiden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”