Foutje in routeaanduiding

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Foutje in routeaanduiding

Bericht door Gene »

Wellicht een klein foutje in routeaanduiding op de Navteq 2005/01 CIQ cd BENELUX.

Komende vanuit Utrecht over de A12 richting Den Haag wil het systeem mij iedere keer categorisch bij de afslag Waddinxveen de weg af sturen (over 400 meter rechtsaanhouden om de a12 te verlaten). De ingekleurde route blijft over de A12 keurig aangeduid.
Ik heb al verschillende instellingen uitgetest (kortste, snelste, snelwegen enz) maar het probleem blijft zich voordoen. Niet dat ik de suggestie opvolg, ik blijf consequent de A12 volgen zoals ook mijn bedoeling is/was.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gene,

Da's gek.
Een week of wat geleden ben ik nog over de A12 van Utrecht naar den Haag en terug gereden, waarbij mijn 5500 bij Waddinxveen gewoon de A12 bleef volgen.
En ik rij dus met dezelfde SW in m'n systeem en heb daar ook een 2005-1 kaart in. Het enige verschil is dat ik de DVD-versie heb....

Groet,
JW

P.S. Benieuwd of jij dit verschijnsel blijft houden als je ook een 5500 hebt :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Zou het eventueel te maken kunnen hebben met het feit dat de datum van de database van de CD's en de DVD's iets kan verschillen? Het lijkt me persoonlijk niet echt reeel dat dit de oorzaak is, maar anders is het lastig te verklaren. Je zou voor de gein eens die afrit moeten nemen en dan kijken wat het systeem doet. Als hij dan gaat herberekenen dan betekent dat dat er een foutje in de kaarten zit (lijkt me). ALs er niks gebeurt dan moet je volgens het systeem toch echt eraf (en hoogstwaarschijnlijk er meteen weer op).

Ik ben zeer benieuwd wat de oorzaak hiervan is (daar dit toch echt vreemd is).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Daar ik nu iedere dag vanuit Duiven naar Utrecht rijd, kom ik dit soort zaken op 2 punten ook wel eens tegen.
Rij je vanaf duitse grens gezien op A12, wil ie me soms via Velperbroekcircuit sturen. Niet opgelet of ie dat ook al op tijd aangeeft, of dat ie ineens aan het herberekenen gaat omdat ik "verkeerd" rijdt. Hier zou ik eens op moeten letten.

Terug bij Driebergen ook al een paar keer gehad. Systeem wil me de weg afhebben, dan rechts en direct weer links de A12 weer op. Dit geeft ie al tijdig op de A12 aan, dus niet op basis van plotselking van de route afwijken.

Maar ik blijf ook stug de A12 volgen :-)


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

ritselaar schreef: Maar ik blijf ook stug de A12 volgen :-)
Frits
Waar hebben we eigenlijk nog navigatie voor nodig :oprug:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Daar ik nu iedere dag vanuit Duiven naar Utrecht rijd, kom ik dit soort zaken op 2 punten ook wel eens tegen.
Rij je vanaf duitse grens gezien op A12, wil ie me soms via Velperbroekcircuit sturen. Niet opgelet of ie dat ook al op tijd aangeeft, of dat ie ineens aan het herberekenen gaat omdat ik "verkeerd" rijdt. Hier zou ik eens op moeten letten.

Terug bij Driebergen ook al een paar keer gehad. Systeem wil me de weg afhebben, dan rechts en direct weer links de A12 weer op. Dit geeft ie al tijdig op de A12 aan, dus niet op basis van plotselking van de route afwijken.

Maar ik blijf ook stug de A12 volgen :-)


Frits
Vorige week ben ik nog van Utrecht naar Wageningen gereden, via de A12. Bij Driebergen niks aan de hand, de routebegeleiding gaf gewoon aan dat ik de A12 moest volgen.
Snap ik dus helemaal niks van dat 'ie dat bij jou anders doet :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Het is gelukkig ook niet altijd.

Sinds 1 maart rij ik dit traject, ik ben het meen ik 2-3 keer tegengekomen.
De laatste keer stond er op dit stuk tot en met oprit Driebergen een file volgens de tmc-info.

Maar dat heb ik ook bijna iedere dag.

Het is wel een manier van sluiproute. Zeker door de lange uitvoegstrook, waar je al tijdig op moet rijden.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Frits,
De laatste keer stond er op dit stuk tot en met oprit Driebergen een file volgens de tmc-info
Kan het dan daarmee te maken hebben, oftewel heb jij een automatische rerouting geactiveerd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Nee, die heb ik uitstaan.

Ik bepaal zelf wel of ik anders wil rijden.

IK heb het zo ingesteld dat ie om alternatieve route vraagt, die mag ie berekenen en dan wijs ik ze meestal af.
Alternatieven voor A12 Utrecht<->Arnhem zijn beperkt, of hij komt met zo'n omrijroute van +25km en + 20 min. Dan is aansluiten in de file korter :-) zoals vanmorgen tussen Ede en Maarsbergen.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Gisteren 27-4 wederom de bekende weg op de A12 (Gouda->Zoetermeer) gereden.
Instellingen: Snelweg, geen dynamische route, (geen file meldingen via TMC) en weer gaat het systeem de fout in.
Consequent wordt weer bij de afslag Waddinxveen aangegeven: over 400 meter de afslag nemen enz. terwijl de witte lijn op de kaart gewoon de route op de snelweg blijft aangeven.
Ik blijf het een vreemde zaak vinden. Temeer omdat het systeem eerst op een pc5400 (11 april) de vermeende afslag wil nemen, en nu op mijn nieuwe pc5500 vandaag dezelfde fout maakt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gene,

Heel gek inderdaad, ik heb net even in mijn auto een bestemming in Moerkapelle ingegeven, en gekeken hoe dat op de kaart komt te staan. Wel, net als jij schrijft, gewoon rechtdoor over de A12 bij de afslag Waddinxveen. En ook de routebeschrijving is normaal. Maar jij wordt er daar wel afgestuurd :oops:
Als ik even wat meer tijd heb zal ik het systeem eens in de demomode zetten, en kijken wat 'ie dan doet op dat punt.

Iets vergelijkbaars had ik vorige week in Amersfoort, toen ik na een spoorwegovergang linksaf gestuurd werd terwijl ik rechtdoor zou moeten rijden. Vervolgens reed ik een hele lus door een aantal straatjes en kwam op precies hetzelfde punt weer uit, waar ik vervolgens linksaf moest om m'n oorspronkelijke weg te vervolgen.

En een jaar of twee geleden had een vriend van me in Parijs hetzelfde probleem, die moest op een grote doorgaande weg bij een stoplicht rechtsaf slaan, vervolgens keren en bij datzelfde stoplicht weer rechtsaf om op de oorspronkelijke route te komen en die te vervolgen.

In al die gevallen veronderstel ik dat er ergens een bitje fout zit in de database, waardoor het systeem denkt dat je niet over een bepaald weggedeelte kunt rijden.
Lastig natuurlijk, maar er zijn ergere dingen. Wel een aandachtspuntje voor Navteq uiteraard.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

4x rechts of 4x links is uiteindelijk ook rechtdoor. :lol:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gene,

Vandaag van Utrecht naar Zoetermeer gereden, en dus langs die afslag Waddinxveen gereden.
Heel goed opgelet, maar niks van een afslaan daar, na Gouda is de eerte aanduiding om af te slaan die bij Zoetermeer.
Al met al is dit heel raadselachtig, immers we hebben beiden dezelfde configuratie aan boord. En je had dit ook al met de 5400. Dat sluit uit dat er op jouw DVD een bitje verkeerd zit :!:

Overigens zie ik nu dat Fantom dit punt ook al eens naar voren gebracht heeft, vorige zomer, en dat Navteq daar toen naar gekeken heeft. Met als conclusie dat dit niet bij heb te traceren is. Dat topic is door hen gesloten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Foutje drive 50 LMT
    door Marcel69 » 02 jan 2017 23:05 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 436

Terug naar “Navteq”