Fouten op DVD voor INA N333R

(voorheen NavTech)
romeo117
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2004 11:41

Fouten op DVD voor INA N333R

Bericht door romeo117 »

Ik heb dit navigatie systeem nu 1 maand maar er valt mij op dat er diverse fouten in staan,
Ik woon in Alkmaar op de Hovenierstraat, op de DVD staat HOVENIERSSTRAAT met 2 ss-en dus, moet er 1 zijn.

Naast ons is een weg, Kanaaldijk, die is afgesloten voor ALLE verkeer uitgezonderd fietsen en lijn bussen, deze weg loopt vanaf de Muiderwaard tot de Oude Kanaaldijk. Toch zegt de DVD dat ik erin kan rijden......kost hoop €€€.

Ik heb onlangs laten uitrekenen hoever het is naar Viehhofen (Oostenrijk), volgens de DVD is dit 818 kilometer terwijl het volgens de gegevens van het reisburo vanaf Utrecht (!!!) 995 kilometer is, dat scheelt nogal.

Voor zover ik het kan bekijken geen fouten meer, prima systeem dat erg goed bevalt, ik gebruik het privé ben dus geen zakelijke rijder.

Groeten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: fouten op DVD voor INA N333R

Bericht door JW »

romeo117 schreef:Ik heb dit navigatie systeem nu 1 maand maar er valt mij op dat er diverse fouten in staan,
Ik woon in Alkmaar op de Hovenierstraat, op de DVD staat HOVENIERSSTRAAT met 2 ss-en dus, moet er 1 zijn.

Naast ons is een weg, Kanaaldijk, die is afgesloten voor ALLE verkeer uitgezonderd fietsen en lijn bussen, deze weg loopt vanaf de Muiderwaard tot de Oude Kanaaldijk. Toch zegt de DVD dat ik erin kan rijden......kost hoop €€€.

Ik heb onlangs laten uitrekenen hoever het is naar Viehhofen (Oostenrijk), volgens de DVD is dit 818 kilometer terwijl het volgens de gegevens van het reisburo vanaf Utrecht (!!!) 995 kilometer is, dat scheelt nogal.

Voor zover ik het kan bekijken geen fouten meer, prima systeem dat erg goed bevalt, ik gebruik het privé ben dus geen zakelijke rijder.

Groeten.
Die 818 km, op welk moment zag je die? Was dat toen het systeem net begon te rekenen of wat de hele route al compleet, incl.gedetailleerde route beschrijving en was de begeleiding al gestart?
Als de route nog niet compleet was, kan het inderdaad zijn dat de afstand nog niet klopt. Daarna moet het wel kloppen.
Daarnaast kan spelen dat het reisbureau een andere route genomen heeft dan jouw Alpine, maar die zal niet 177km langer zijn. Of het moet al zijn dat je dan onderweg op een afgelegen plekje in een hotel overnacht, van hun keten of zo :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Romeo117,

Ik denk dat systeem nog niet klaar was met rekenen.

Even gecheckt op routeplanner van de anwb.
van utrecht naar viehhofen:
snelst: 972 km en 10 uur 2 minuten
kortst: 928 km en 12 uur 20 minuten

Dus ook als je op navi zou zoeken op kortste en snelste vind ie wel wat afwijking zoals hierboven, maar dan moet utrecht alkmaar er ook nog bij, dus dan lijkt me 818 km niet echt af.

alkmaar - viehofen wordt volgens de routeplanner:
snelst: 1047 km en 10 uur 42 minuten
korst: 998 km en 13 uur 31 minuten

Ook in mijn MS4200 zie ik wel eens bij dit soort vakantieritten eerst een 'groffe' berekening en vervolgens zie je de aankomsttijd en de te rijden afstand nog wat veranderen, daar de route nauwkeuriger wordt berekend.



Frist de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Hoi Romeo/jw/Frits,

Ik heb net even op een anwb-routeplanner gekeken en een lijn getrokken (het is meer een kromme, volgt het aardoppervlak namelijk), en de afstand van Alkmaar naar het dorpje Viehhofen in Oostenrijk is inderdaad 818 kilometer. Op mijn MS5000 wordt vaak ook eerst een afstand aangegeven en later wordt deze afstand gecorrigeerd. Bij de kortste afstand kan de correctie zelfs 2x plaatsvinden. Eerst de afstand welke je als postduif kunt vliegen, dan de kortste afstand (globaal) en pas na verloop van tijd (kan zo 5 minuten zijn) een iets kortere afstand dan de vorige.

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Alkmaar - diversen

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Romeo117,

de spelling van hoveniersstraat is aangepast. De kanaaldijk zal zéér binnenkort door een NAVTEQ team worden bezocht. En op je laatste vraag hebben de JW, Ritselaar en Arjeh op de voor gebruikelijke, zorgvuldige wijze al een goed antwoord geformuleerd.

met vriendelijk groet, het NAVTEQ NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 475
  • Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
    door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 723

Terug naar “Navteq”