Arnhem --> knooppunt Waterberg

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Arnhem --> knooppunt Waterberg

Bericht door Toho_NL »

Als ik vanaf Duiven kom en over de A12 rijd (richting Den Haag), dan krijg ik bij knooppunt Waterberg de melding dat ik links aan moet houden. De weg voor 'rechts aanhouden' is echter een afrit (afrit 24 meen ik). Je zou hier dan ook geen begeleiding moeten krijgen. Er zijn 2 rijstroken en er komt er 1 bij die afbuigt. Er blijven er 2 rechtdoor gaan. Zou de situatie kunnen worden aangepast, zodat je hier geen begeleiding meer krijgt als je rechtdoor moet?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

ToHo,

Het is niet alleen een afrit richting de Apeldoornseweg. Ook splitst de snelweg. Je kan kiezen voor rechtsaf gaan naar de A50 (Apeldoorn) of direct daarna nog eens rechtsaf de afrit naar Arnhem.

Zo zijn er wel meer van dit soort zaken.

Ook de A50 net voorbij knooppunt Apeldoorn. Er volgt dan ook zo'n melding, terwijl er alleen een afrit is naar Wilp (meen ik). DIt was in ieder geval zo tot en met mijn cd's hefst/winter 2004. Weet niet wat er op de dvd 2005/06 over staat.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Frits,

Dat klopt wel, maar de snelweg komt aan met 2 banen (de A12) dan komt er een baan bij voor de A50. Dat betekent dat als je op de A12 blijft je niks moet horen. Ga je echter de A50 op, dan moet je horen dat je rechts aan moet houden. Hoe het zit met die afrit naar Arnhem weet ik niet, maar wellicht moet je hier dan ook wat horen (weet jij of de afrit van de A12 2-baans is en of 1 van die banen dan afrit wordt of dat het een 1-baans afrit is en er dan een extra baan bij komt voor de afslag naar Arnhem?).

De A12 zijn dus 2 banen, er komt een afritconstructie bij (de weg heeft ook een afritnummer). Bij deze situatie moet je dus niks horen als je 'rechtdoor gaat'. Als je de A50 op wil, dan moet je horen dat je de volgende afrit moet nemen. Dan kan ie, afhankelijk van of er weer een afrit komt of dat er 2 banen zijn die zich opsplisten, daarna weer zeggen dat je links moet aanhouden / danwel niks zeggen (en alleen wat zeggen als je de afrit moet nemen).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi Frits,

Dat klopt wel, maar de snelweg komt aan met 2 banen (de A12) dan komt er een baan bij voor de A50. Dat betekent dat als je op de A12 blijft je niks moet horen. Ga je echter de A50 op, dan moet je horen dat je rechts aan moet houden. Hoe het zit met die afrit naar Arnhem weet ik niet, maar wellicht moet je hier dan ook wat horen (weet jij of de afrit van de A12 2-baans is en of 1 van die banen dan afrit wordt of dat het een 1-baans afrit is en er dan een extra baan bij komt voor de afslag naar Arnhem?).

De A12 zijn dus 2 banen, er komt een afritconstructie bij (de weg heeft ook een afritnummer). Bij deze situatie moet je dus niks horen als je 'rechtdoor gaat'. Als je de A50 op wil, dan moet je horen dat je de volgende afrit moet nemen. Dan kan ie, afhankelijk van of er weer een afrit komt of dat er 2 banen zijn die zich opsplisten, daarna weer zeggen dat je links moet aanhouden / danwel niks zeggen (en alleen wat zeggen als je de afrit moet nemen).

Groetjes,

Toho_NL.
Dat lijkt me niet, immers je bent gehouden RECHTS te rijden op de snelweg. En dan zit je dus mis.
Oftewel, er dient wel degelijk een aanwijzing te komen dat je links moet aanhouden om de A12 te vervolgen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

De A12 heeft daar 2 rijstroken. De derde strook onstaat ontstaat daar dmv de bekende vierkante (of zijn ze rechthoekig) witte blokken. Ofwel een afrit. Zodra de hoofdbaan dmv doorgetrokken streep afgescheiden is, komt er weer een uitvoegstrook om naar Arnhem te gaan.

ToHo heeft eigenlijk wel gelijk.

Rij je een stukje door dan heeft de A12 3 rijstroken. Bij Grijsoord gaat dan de rechterstrook weer verder als A50 naar Nijmegen/Rotterdam. Hier moet dus wel verteld worden links aanhouden (indien je uiteraard verder richting Utrecht wil).

Maar dat bedoelde ik dus ook met de eerstvolgende afrit op de A50 na knooppunt Beekbergen.


Mijn gevoel zegt dat ik wel vaker die meldingen krijg op snelwegen, terwijl je gewoon blijft doorrijden.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Frits,

Krijg je bij Grijsoord begeleiding als je rechtdoor wilt? Dit zou inderdaad zo moeten zijn. Als dit niet het geval is, dan moet ook hier naar gekeken worden :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ja,

Bij Grijoord krijg ik dagelijks te horen: links aanhouden om de A12 te volgen

Dat klopt dus wel.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Als het goed is zijn deze problemen ook verleden tijd. Topic gaat dus op slot.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

ToHo,

Ik heb topic weer moeten openen.

Zojuist rondje gereden en ik krijg met Navteq DVD 2006/07 nog steeds de melding om links aan te houden.

Is dus niet opgelost in deze dvd-versie.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”