Amsterdam --> Kruising Amsteldijk / Mauritskade

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Amsterdam --> Kruising Amsteldijk / Mauritskade

Bericht door Toho_NL »

Hallo Navteq NHS-team,

Ik heb een foutje gevonden in Amsterdam.. Als ik op de Amsteldijk rijd (in noordelijke richting) en op de kruising met de Mauritskade kom (en daar eigenlijk linksaf moet) stuurt het systeem me rechtsaf. Na enkele meters zegt het systeem "indien mogelijk omkeren". Ik heb even op Maporama gekeken en daar kan ik zien dat de splitsing van de weghelften (zo'n splitsing met een middenberg ertussen) te vroeg begint. Het systeem denkt namelijk dat dat ik verplicht rechtsaf moet (zo'n gesplitste weghelft heeft natuurlijk een verplichte rijrichting). Dat komt dus omdat de splitsing te vroeg begint (gezien vanaf de Mauritskade en rijdend naar het oosten). Zouden julie deze situatie bij gelegenheid willen aanpassen? De splitsing (daar waar de middenberm begint) begint te vroeg. Ik kan dus (volgens het systeem) niet, als ik in noordelijke richting rijd, van de Amsteldijk linksaf de Mauritskade opdraaien (zo heet die weg nu, maar moet volgens mij Stadhouderskade zijn (zie hieronder)).

Met vriendelijke groet,

Toho_NL.

P.s. als het niet helemaal duidelijk is dan hoor ik het wel :).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Helaas in de nieuwe versie nog niet opgelost (aldus Maporama)...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ydur
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 nov 2003 14:58

Bericht door Ydur »

Als je in Amsterdam in noordelijke richting rijdt, en je wilt aan het einde van de Amsteldijk links af, dan kom je m.i. op de Stadhouderskade en niet op de Mauritskade. Als je rechtsaf gaat, over de Torontobrug, dan kom je op de Mauritskade.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Daar heb je gelijk in, maar in de database van Navteq staat de brug (en een klein stukje ervoor) genoemd als Mauritskade. Vandaar dat ik die naam heb aangehouden. "Links" van de brug moet het inderdaad Stadhouderskade zijn en "rechts" van de brug is het de Mauritskade. Misschien kan Navteq ook de naam van de brug opnemen (als dit nog niet gebeurd is)?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Vandaag eens ff gecheckt en gezien dat het volgens mij inderdaad Stadhouderskade moet zijn aan de "linkerkant" van de brug. De splitsing ligt nog steeds te vroeg waardoor je niet goed gestuurd wordt. De splitsing zal denk ik aangepast moeten worden (of er moet een doorgang gecreëerd worden ofzo zodat je ook linksaf kunt).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ook in de laatste versie van Maporama, Route 66 (pas nieuw en vol verwachting meteen gekeken maar helaas...) en Mapquest staat deze fout helaas nog :(.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Bericht door NAVTEQ »

Beste Toho_NL,

We hebben de situatie in de database bekeken en zijn tot de volgende conclusies gekomen:
- Vanaf de Amsteldijk linksaf de Stadhouderskade op is gewoon mogelijk. De history is moeilijk te traceren, maar we vermoeden dat de mogelijke fout is geconstateerd en gerepareerd tijdens veld verificaties die in geheel Amsterdam hebben plaastgevonden voor onze 2004 Q1 release.
- Linksaf hebben wij de Stadhouderskade en rechtsaf hebben wij de Mauritskade.
- De benaming voor de Torontobrug is ook reeds opgenomen.

Met vriendelijke groeten,

Het NAVTEQ NHS-team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”