Almere

(voorheen NavTech)
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Almere

Bericht door Riekus »

Beste Riekus,

Wij hebben op het betreffende kruispunt inderdaad een fout gevonden. Deze fout is reeds in december 2003 (2004 Q1 release) aangepast. Bij Maporama is de routeplanning precies zoals je hebt aangegeven, dus ook de routering vanaf de Parkwijklaan is correct.

Wat betreft de kruising van de Randstaddreef met de Randstad, hiervoor hebben we meer details nodig.
In de NAVTEQ database (alsmede op Maporama) is het mogelijk alle richtingen in te rijden.
De vraag is dus; Welke kruising geeft het probleem? De Randstad/Randstaddreef/Spoorbaanpad die overgaat in de Charlie Chaplinweg, of een andere?
in antwoord op een posting van mij in juli 2004 is bovenstaand antwoord gekomen. Alhoewel ik erg blij ben met de aanwezigheid Navteq op het forum en erg veel waardering heb voor de beantwoording van veel vragen en issues is bovenstaand antwoord mij toch in het verkeerde keelgat geschoten.

Op de C-IQ DVD 2005-1 is eindelijk het probleem uit de lucht en kan ik vanaf de randstad (daar waar ik voorheen moest oversteken en de Charlie Chaplinweg op moest volgens het systeem) linksaf de randstaddreef op rijden in de richting van de Veluwedreef. ook is nu eindelijk het systeem zover om vanaf de parkwijklaan linksaf de Veluwedreef op te rijden.

Ook op Maporama was in juli 2004 dit NIET mogelijk en werd je van de randstad de charliechaplinweg en vanaf de parkwijklaan de cinemadreef opgestuurd terwijl linksaf slaan (dus 1 rijbaan en de middenberm oversteken en dan de rijbaan naar links nemen) in de praktijk gewoon mogelijk was.

Vind het niet erg dat er fouten in het systeem en/of de kaart zitten. Maar doen alsof het klopte terwijl dat niet zo was vind ik niet correct.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik denk dat het komt omdat als je NU op Maporama kijkt er gebruik wordt gemaakt van een nieuwere database dan het geval was toen jij dat berichtje plaatste. Ik ga er dan ook vanuit dat Navteq het zo bedoeld heeft dat het nu wel goed is en toen inderdaad nog niet. Ze geven immers ook aan dat ze een foutje hebben ontdekt en dat ze dit hebben aangepast. Lijkt me echt dat ze het niet verkeerd bedoeld hebben.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Ze geven aan dat in december 2003 het foutje hersteld zou zijn. Maar in de 2004-1 en 2004-2 releases NOCH op Maporama was de situatie goed (tot voor kort: Maporama eind vorig jaar en Navteq DVD miv 2005-1.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ja daar heb je gelijk in. Ik zou dan ook niet weten hoe het kan. Ik denk alleen dat ze bedoelen dat het nu op Maporama wel goed is. Daarom geven ze denk ik aan dat Maporama het ook goed doet (hoewel het eerst dus helemaal niet goed ging...).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”