Welk navigatiesysteem met TMC kopen ?

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
softmatic
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2009 01:14

Welk navigatiesysteem met TMC kopen ?

Bericht door softmatic »

Wij hebben een andere auto gekocht. Een 2e hands Suzuki SX4. Er is een 2DIN VDO 4150 RS MP3 ingebouwd. (2 DIN hoog, dus waarschijnlijk een ander suzuki frontje ervoor ofzo...)

Er zitten wat cd's bij van 2006/2007. Die werken, maar de kaarten zijn gedateerd. Ik ben een tomtom gewend, dus dit kleine schermpje zonder overzicht van de omgeving en met erg lastige invoer is niet erg praktisch.

Nu ben ik aan het rondkijken naar wat een goed navigatiesysteempje. Heb inmiddels al veel sites afgestruind en ook diverse draadjes op dit forum bekeken. Zo zie ik dat er vol lof gesproken wordt over een VDO 5200. Maar als ik dan de prijs daarvan bekijk, vind ik die aan de hoge kant.
Dus ik zoek iets dat redelijk betaalbaar is. (Tussen 150 en 500 euro ofzo. Komt niet op de euro, maar geen 1300 euro.)

Mijn eisen voor een navigatiesysteem:
- Goed werkende TMC (die van de tomtom one XL en tomtom go 740T is echt bagger...)
- Bij voorkeur met zenderkeuze voor TMC (Lijkt me handig als ik dit forum zo lees)
- Bij voorkeur geen windows(CE). (Liefst Linux, maar volgens mij houdt ik dan alleen TomTom over??)
- Goede 2D weergave tijdens het rijden (Bij 3D zie je zo weinig van de omgeving)
- Goede mogelijkheden voor het kiezen van alternatieve routes. (Bij Tomtom moet je redelijk omslachtig een alternatieve snelle route kiezen. En dat is dan vaak geen logische route.) Dus bijvoorbeeld een systeem dat de mogelijkheid geeft om te kiezen uit een paar logische routes.
- (West-)Europadekking
- Beetje snel systeem is handig

Verder zit ik te twijfelen tussen een los of een ingebouwd (2DIN hoog) systeem. Als het een los systeem wordt, dan ga ik wel een vaste houder inbouwen. Maar misschien is het logischer om de huidige radio te vervangen.

Ik houd op zich wel van uitgebreide systemen met veel mogelijkheden. Maar mijn vriendin moet er ook mee om kunnen gaan. (En die is een tomtom gewend)

Ook moet er nog een parrot ingebouwd worden in de auto. Uit diverse posts op dit forum maak ik op dat dat ik het beste een losse parrot kan inbouwen ipv een in de navigatie ingebouwd systeem. Klopt dat?

Kortom: Wie heeft er een goede tip?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6603
  • welk merk navigatiesysteem heb ik
    door WuMastah » 12 apr 2017 20:50 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 777
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 542
  • Voor welk systeem is dit
    door peterspie » 22 jul 2014 14:12 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 12
    Weergaves: 1538
  • hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
    door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan
    Reacties: 0
    Weergaves: 1410
  • Welk type RNS + problemen streamen iPhone 6
    door Bert Beverdam » 24 sep 2015 23:09 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 745
  • Levensduur Garmin navigatiesysteem
    door Adri » 06 jan 2020 16:39 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 617

Terug naar “Navigatie algemeen”