Welk Navigatiesysteem heeft een Video out in Tulp vorm

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Welk Navigatiesysteem heeft een Video out in Tulp vorm

Bericht door Chrism »

Na enkele jaren gebruik van mijn trouwe dx-r52 die met hulp op afstand van JW uiteindelijk goed geinstalleerd is, werd het tijd om de auto op te ruimen. Mijn huidige auto (een Volvo) heeft een af fabriek radio, dus er was geen plaats meer voor de blaupunkt.

Nu ben ik begonnen met de inbouw van een orgineel Volvoscherm in combinatie met de VTECH Interface die video break in mogelijk maakt op het RTI scherm. Door deze interface kun je twee video bronnen, (bijvoorbeeld een DVD en een camera + de orginele RTI navigatie schakelen op dit scherm). Zolang er maar een tulpverbinding om de uitgaande bron zit. De orginele navigatie plaatsen is niet praktisch. Buiten de kosten, moet het systeem exact overeenkomen met het type en bouwjaar om goed te kunnen functioneren. Daarnaast, naar het schijnt, laat de navigatie te wensen over.

Nu dacht ik om een mooie VDO in de range 5400-5700 uit te zoeken, daar volgens de specs een video out op die dingen zat. Dit is echter geen tulp stekker. Een aansluit probleem dus.

Ik ben nu dus opzoek naar een navigatie systeem dat aan de volgende eisen voldoet:
- standaard een video out heeft om aan te sluiten op het scherm.
- bediening liefst met een Radiofrequentie of per kabel (zoals de VDO) anders moet ik ook een infrarood oog plaatsen
- Recente en gemakkelijk te verkrijgen kaarten.
- Eventueel kunnen schakelen tussen 16:9 en 4:3
- Redelijke prijs (hoeft dus niet nieuw)

Maar welke types komen in aanmerking?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een video-out via een tulp betekent dat er een composietsignaal afgegeven wordt. Geen RGB zoals de VDO Navi's dat doen.
Bedenk je daarbij wel dat je heel wat concessies doet aan de kwaliteit van het beeld als je composiet gaat gebruiken ipv RGB.
Lees daarover ook even http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... php?t=8598

Voorts moet je kijken hoe je het geluid van de stembegeleiding naar je monitor doorzet. Dat komt bij de VDO via de monitorkabel, maar kan desgewenst van de B-stekker afgetakt worden naar een los speakertje.
Hoe dat bij andere navigatie-computers zit weet ik niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Thanks JW voor je feedback.

Ik heb een scherm 4:3 omdat in eerdere jaren de breedbeeld niet past omdat deze te breed is voor het dashboard. Onderhuids zitten namelijk wat airo buizen die in de weg zitten. De resolutie is al minder dan de 16:9. Zolang de kwaliteit beter is dan een monochrome en 256 kleuren vind ik dat best.

Hoe kan ik een composiet(tulp)verbinding maken als ik toch voor een VDO wil gaan?

Dank voor je feedback JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wellicht is deze interface http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=117 bruikbaar voor jouw doel.
Gewoon even in overleg treden met Navco, zou ik zeggen.

Een andere mogelijkheid is http://www.carvision.nl/products/interf ... rfaces.htm , of zij de juiste interface hebben moet je checken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Interessant project!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Een update:

Heb inmiddels een VDO 5700 met binnenspiegelscherm aangeschaft. Zoals eerder aangegeven wilde ik het scherm van de standaard Volvo gebruiken. Hiervoor heb ik inmiddels een box gevonden die de standaardkabel tussen VDO en VDO scherm rechtststreeks naar het Volvo scherm koppelt. Hierdoor loopt de stroomvoorziening via de VDO en heb ik niets extra's aan hoeven sluiten.

Het scherm komt omhoog wanneer de navigatie geactiveerd wordt. Beeld is scherp en doet zeker niet onder voor wat er in de huiskamer staat. Navigatie is nog niet zo precies. Eventueel dat ik de pulse nog aan ga sluiten. Weet iemand waar die te vinden is? Het geluid verloopt via de center speaker van het scherm.

Achteraf was het zeer eenvoudig in te bouwen. Het is alleen even zoeken naar de juiste onderdelen:

- Origineel Volvo popup scherm in de juiste kleur,
- Goede VDO computer,
- Break in box,
- Verloopkabel om niet in de kabelboom van de auto te knippen,

Nu heb ik de spiegel over. Dus als iemand interesse heeft in een spiegel met geintegreerd schermpje en speaker hoor ik dat graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mooi project en goed gelukt. Gefeliciteerd dus :Yes:

De 5700 heeft zeker een pulsaansluiting nodig, de computer en z'n software is getrimd op mapmatching via puls en gyro. De GPS signalen worden alleen bij uitzondering gebruikt.
Waar die puls te vinden is weet ik niet, staat dat wellicht bij http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/index.php?f=196 ?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Denk er om dat bij sommige Volvo modellen de puls een heikel punt is omdat daar nogal wat "vervuiling" op het signaal aanwezig kan zijn waardoor de navigatie echt een beetje van het padje af gaat.
Dan is het echt noodzakelijk om een zgn API te plaatsen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Ik heb immidels de puls bij de dealer laten aanleggen. De Navigatiesnelheid en de kilomterteller komen nu redelijk overeen (afwijking van de km teller naar boven mee genomen).

Alleen nu doet zich het probleem voor:

Het lijkt net alsof de navigatie te langzaam is geworden door de verschillende aangeboden data. Ik ben allang bij de kruising terwijl ze zegt over drie honderd meter bij de kruising linksaf. Ook komt het voor dat ik een straat in rijd terwijl de navigatie denkt dat die straat pas over 100 meter is. Rijd ik dwars door huizen dus en zegt ie: Ga naar de route.

Zonder puls was ie onnouwkeurig, maar niet van slag. Wat is er fout? Ik heb wel een uur door de wijk gereden om hem te calibreren.

Dank jongens!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Denk toch wat Gerritje schreef: een vervuilde puls. Weet niet of dat te meten is (heren?) en zo ja, dan zal een API oplossing moeten bieden.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Hmm. Hoe weet ik dat er een vervuilde puls is? En wat is een API?

Heb vannacht nog even wat gereden. Het probleem blijkt zich nu alleen nog bij rotondes voor te doen. Wanneer ik de rotonde hard neem suggereerd VDO 3kwart rond. Ga ik er bij de tweede afslag rechtdoor, dan ben ik het eerst komende kwartier dwars door akkers aan het rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

Chrism schreef:Hmm. Hoe weet ik dat er een vervuilde puls is? En wat is een API?
1) De simpelste manier om dit te testen is om een route te plannen en op een rustig kruispunt of bij lang rood stoplicht stil te staan. Bij zowel mijn, als mijn vader's, Volvo "kroop" de navigatie langzaam over het kruispunt en vroeg om om te keren.

2) Een API maakt van de puls een schoon bloksignaal.
Zie: http://www.beijer.eu/AWS/StocksView.asp ... ryID=10408

Staat er zelfs één te koop: http://link.marktplaats.nl/273738055

Gr,

Marc

Ps. Na inbouw van een API was het probleem bij onze beide Volvo's opgelost. En is de navigatie "loep zuiver". 8)
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Dank voor je feedback marc! Om wat voor type Volvo's ging het?

Ik had al naar de puls gekeken of hij ook feedback gaf als je stilstond. De VDO geeft in het instellingsmenu aan dat er bij stilstand geen pulssignaal is. Ook vannacht een tijd stil gestaan voor een ongeluk. Ze bleef strak op positie staan. had alleen geen route planner aan staan. Zal dat eens proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

Chrism schreef:Om wat voor type Volvo's ging het?
Een S40 en een V40 beide fase 1.
Maar het is bekent van Volvo dat daar veel problemen met het puls signaal zijn.

Gr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het heeft er alle schijn van dat de hoekverdraaiing niet juist wordt geïnterpreteerd en ik zou je willen adviseren om eens te kijken naar de opstellingshoek.
Dit kun je vinden in het diagnosemenu. (Systeeminformatie-Diagnose-6330-Opstellingshoek. Deze moet goed ingesteld staan zodat de gyro op de juiste wijze functioneert en dus ook de correcte hoekverdaaiing kan weergeven. Het kan best zijn dat deze ivm aanwezigheid in een vorige auto op een onjuiste waarde is blijven staan.

In het geval je onverhoopt een PC5500V hebt aangeschaft is het probleem helemaal duidelijk want die kun je uitsluitend verticaal monteren
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Het heeft er alle schijn van dat de hoekverdraaiing niet juist wordt geïnterpreteerd en ik zou je willen adviseren om eens te kijken naar de opstellingshoek.
Dit kun je vinden in het diagnosemenu. (Systeeminformatie-Diagnose-6330-Opstellingshoek. Deze moet goed ingesteld staan zodat de gyro op de juiste wijze functioneert en dus ook de correcte hoekverdaaiing kan weergeven. Het kan best zijn dat deze ivm aanwezigheid in een vorige auto op een onjuiste waarde is blijven staan.

In het geval je onverhoopt een PC5500V hebt aangeschaft is het probleem helemaal duidelijk want die kun je uitsluitend verticaal monteren
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Ik had de computer in eerste instantie op zijn kant gehangen zoals in de handleiding beschreven. Alleen door de ruimte had ik hem een kwartslag gedraaid waardoor de CD er uit zou kunnen. Om het duidelijk te maken. Ze stond op de smalle kant met de cd ingang naar links waardoor je vanuit de kofferbak op de bovenkant met stikker keek en rechts de aansluitingen had.

Dus heb ik hem los gemaakt. De draaiknop aan de zijkant (met behulp van een euro) goed gezet en vervolgens los in de achterbak gelegd.

Wat ik menu bedenk. Stom stom.. Als ik stevig een rotonde pak schuift de computer vrolijk in de kofferbak door, hierdoor zou de navigatie wel eens verder kunnen draaien als de auto waardoor het een en ander gesuggereerd wordt van een driekwart rotonde.

Ik zal eens in het menu kijken naar de hoek. (dat het een 5700 is weet ik bijna zeker) Het staat er op ;-)

Op internet wordt een CIX 3000 aangeboden. Is dat een leuke extra of vooral laten liggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De draaiknop aan de zijkant (met behulp van een euro) goed gezet en vervolgens los in de achterbak gelegd.
Misschien dat jij een zeer bijzondere uitvoering van de 5700 hebt, maar er zit helemaal geen draaiknop aan de zijkant van een reguliere 5600/5700 :oops:
Ik had de computer in eerste instantie op zijn kant gehangen zoals in de handleiding beschreven.
Deze aanwijzing komt, voorzover mij bekend, uitsluitend voor in de handleiding van de PC5200

De PC5200 is de enige VDODayton computer uit de 5xxx serie met een stelschroef aan de zijkant :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Gerritje,

Check even de volgende link:

Inbouw van mijn 5700, pagina 2, plaatje 3 en 4.
http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... -SE-DK.pdf

Ik had ze dus als plaatje 3 opgehangen alleen dan verder tegen de klok in gedraaid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hartstikke goed. Wederom wat geleerd
Ik heb hier nl een 5600 staan en die heeft helemaal niets wat er op lijkt. Hooguit de uitsparing waar eventueel zo'n stelschroef in zou passen. Maar bij de plaatjes en in de tekst staat inderdaad expliciet alleen maar 5700 :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Even een onderwerp afstoffen...

Ik heb de hele combinatie VDO 5700, Vtech en RTI scherm overgezet naar een XC 90. Door de dealer een pulse aan laten leggen en alles wederom zoals het hoort aangesloten. Het enige wat veranderd is is dat ze in een andere type auto ligt die origineel in miles telt en met de DVD mond naar voren ligt ipv naar achteren.

Alleen nu loopt ze weer helemaal van de kaart af. De snelheid op het dashboard en op een tomtom is 50 Km/u terwijl de VDO 5700 aangeeft 40 kilometer. Bij een doorgaande weg met veel zijstraten neemt ze dan steevast eentje eerder omdat ze niet snel genoeg mee loopt. Met als gevolg dat het eerste kwartier door akkers wordt gereden. Er is al een kalibratie run van een uur geweest met snelweg, wijken, bochten etc. Vervolgens nog een uur snelweg en vanaochtend weer een half uur gereden.

Ik neem aan dat de nieuwe auto een ander pulse ritme heeft dan de S80 waardoor de computer anders berekend. Het zou echter fijn zijn dat je het systeem een schop zou kunnen geven zoals de blaupunkt. Graag opnieuw kalibreren aub.

Zit het probleem in kalibreren of denken jullie iets anders? Systeem diagnose geeft aan dat er pulse uit de auto komt.

Dank alweer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo te zien is er iets mis met de puls.
Er zijn nogal wat Volvo's geweest met een "vervuilde puls", die was niet constant en vaak ook niet nul als je stilstond.
Check bij jouw systeem eens of, als je met constante snelheid rijdt, de km/u aanwijzing constant blijft. En ook of 'ie onmiddellijk op nul staat als je stopt, hij mag niet doorlopen.
Maak vervolgens een tabelletje van snelheden volgens het systeem en op je teller. Doe dat bij 10, 30, 50, 80, 120 km/u en kijk dan of de lineariteit klopt.

Overigens, de puls zit toch wel op A1 aangesloten? En op A3 zit geen draad?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Hoi JW,

Zoals ik begrepen heb hebben vooral de wat oudere volvo's een vervuilde pulse S40 fase 1 etc. Deze auto is uit 2008. Controles die ik gedaan heb zijn kruipen naar de kruising, maar ook de snelheids tests die jij gedaan voorstelt. Allemaal zoals het hoort. De pulse komt rechtstreeks van de computer waar ook de cruisecontrol, snelheidsmeter etc vanaf komen. De pulse zit op a1. De analoge draad op A3 is wel aanwezig, maar die is na een meter afgeknipt.

Na een uurtje rijden werd het snelheidsverschil kleiner tussen de kilomter teller en de VDO.

Bestaat er een achterdeurtje op de VDo te vertellen dat ze moet kalibreren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nee, er is geen achterdeurtje bij de VDO's om 'm re resetten oid.

De goede procedure om te kalibreren is gaan rijden in een goed gedigitaliseerd gebied, met veel bochten en kruisingen waarop je "netjes" moet afslaan.
Geen bestemming ingeven :!:
Na enige tijd, normaliter niet meer dan een minuut of tien, moet je op het kaartje zien dat je op de juiste positie gekomen bent.
Heb je de kalibratie zó uitgevoerd?

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij de 5500 van mijn zwager, die wilde ook niet goed kalibreren.
Hij reed er, via de begeleiding mee van huis naar z'n werk, via de snelweg, maar ook door z'n woonwijk, en de kalibratie was niet OK.
Nadat we bij mij in de buurt tien minuten gereden hadden zónder ingave van een bestemming, was 'ie OK.
Hopelijk werkt dit bij jou ook zo.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrism
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54

Bericht door Chrism »

Hoi Jw,

is het verstandig dat ik de kabel op A3 in zijn geheel weghaal? En heeft het zin om de kalibrering is de standby modus te doen? (waarbij alleen het scherm uit staat)

Dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voordat je die draad afknipt zou ik eerst kijken of je 'm niet goed gekalibreerd krijgt als je de procedure volgt.

Wat je bedoelt met kalibreren in stand-by modus is me niet duidelijk.
En je hebt zeker het scherm nodig om te kunnen zien hoe de kalibratie vordert, daarbij met enige regelmaat de schaal aanpassen en verfijnen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6603
  • welk merk navigatiesysteem heb ik
    door WuMastah » 12 apr 2017 20:50 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 777
  • Rns 510 heeft geen geluid en geeft op media tijdbalk 00:00 aan
    door harunulusoy » 20 jun 2016 22:59 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 893
  • Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest
    door verwijderd-127105 » 10 dec 2015 22:51 » in Garmin
    Reacties: 6
    Weergaves: 2936
  • Voor welk systeem is dit
    door peterspie » 22 jul 2014 14:12 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 12
    Weergaves: 1537
  • Welk type RNS + problemen streamen iPhone 6
    door Bert Beverdam » 24 sep 2015 23:09 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 742
  • hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
    door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan
    Reacties: 0
    Weergaves: 1410

Terug naar “Navigatie algemeen”