vast of draagbare gps?

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
1000poot
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jul 2008 23:25

vast of draagbare gps?

Bericht door 1000poot »

Mijn carin heeft zijn beste tijd gehad. Cd wordt regelmatig uitgespuugd en vorige week liep hij volledig vast. Knal een zwart scherm.
De dag erna liep hij weer als een zonnetje.
Ik zoek een vervang systeem maar weet ondertussen ook al dat ik identiek hetzelfde nodig heb wil ik alle inbouw behouden.
Marktplaats en consoorten vraagt al vlug 50 tot 200 euro voor een identiek syteem. En dan hebben ze allemaal wel "iets" Of kabelboom doorgeknipt of cd wordt uitgespuugd.

Vraagje.. welke voordelen heeft een vast systeem tov een draagbaar systeem?
Het goedkoopste model kost amper 130 euro. Incl. tcm en flitspaal info.. tja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

De goedkoopste zijn vaak niet voor niets de goedkoopste.

Heb onlangs nog een test gezien van een 'Blokker' systeempje op TV, die was zo rampzalig, dat de tester eens even terug ging naar de winkel. Camera ging niet mee naar binnen, microfoon wel...
Hoorde je de verkoopster bijna zuchtend zeggen dat ze blij waren van die (on)dingen af te zijn.... :D :roll:
(even in mijn eigen woorden samengevat)

Zou dus bij het kiezen voor een draagbaar systeem, toch een beetje voor een merk-systeem kiezen, en een niet te oud systeem nemen, want anders zijn de voordelen van een vast ingebouwd systeem heel gauw en goed merkbaar.

De modernere draagbare (merk) systemen hebben een dusdanig goed ontvangst, dat ze vrijwel zo goed zijn als een vast ingebouwd systeem. Het grote voordeel van precisie van een vast systeem versus een draagbaar systeem, is daarmee heel klein geworden.

Wel blijf ik persoonlijk een vast ingebouwd systeem betrouwbaarder vinden, door de combinatie van pulse en gyro en daarmee verminderde afhankelijkheid van gps signalen.

(heb dit topic verplaatst naar Algemene zaken)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navigatie algemeen”