TeleAtlas of Navteq --> een moeilijke keuze??

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.

Welke database vind jij beter (en gebruik je dus ook)?

Die van TeleAtlas
24
33%
Die van Navteq
37
51%
Die van TeleAtlas (maar ik gebruik hem niet)
2
3%
Die van Navteq (maar ik gebruik hem niet)
9
13%
 
Totaal aantal stemmen: 72

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ WS

Hallo Willem,

Je schreef:
Stel je gaat naar Frankrijk op vakantie en je hebt alleen C-IQ benelux NavteQ, aan de hand van een dergelijke tabel heb je dan een leidraad voor het vrij schakelen van Teleatlas of Navteq.
Toho_NL schreef:
Je kunt wel meer gedigitaliseerd hebben, maar als daar relatief veel fouten in zitten heb je er weinig aan.... Zeker als je denkt een beter product te kopen omdat er meer gedigitaliseerd is (TeleAtlas) en dan blijkt dat er veel fouten in zitten. Dit is althans mijn persoonlijke ervaring...
Ik ben het met je eens dat TA meer fouten bevat dan de Navteq, echter als je bv naar de Frankrijk DVD 2004/01 van Navteq kijkt zie je toch een groot verschil in de dekking ten opzichte van TA, en dan heb ik toch liever een foutje dan helemaal geen begeleiding.
En daar zit nou juist het gekke in het verhaal.
In een ander draadje over Systeem op hol schreef ik:
JW schreef:Hallo Margriet,
........
Dat verhaal van ontbrekende kaartgegevens in Frankrijk, en dat jouw problemen daardoor veroorzaakt zouden zijn kan ik met mijn ervaringen NIET onderschrijven. Ik heb welliswaar altijd de Navteq voor Frankrijk gebruikt, maar vanaf de eerste keer dat ik daar reed met de Navteq F 2000/1, en later met de 2002/2 heb ik NOOIT dergelijke ervaringen gehad. Is de TeleAtlas dan werkelijk zóveel minder dan de Navteq?

Al met al zou je dus nu met de Navteq dit probleem niet meer mogen krijgen, ik ben benieuwd naar het vervolg.

Groet,
JW
Mede om die reden geef ik er dan de voorkeur aan de Navteq te gebruiken. Voorts is m'n ervaring met de franse Navteq dat er verbazingwekkend veel kleine weggetjes op staan. Op de zeer gedetailleerde kaart kijkend blijken dat dan C (Communal) weggetjes te zijn, die zelfs vaak ontbreken op de Michelin's 1:200.000.

Op het duitse forum las ik het verhaal dat de achtergrond zou zijn dat TeleAtlas veel kaarten maakt op basis van (lucht)cartografie, en dat dan zó overneemt. Navteq doet dat niet, en checkt alles alvorens het op de kaart te zetten. En als ze dat (nog) niet gedaan hebben schrijven ze dat expliciet op de site en de CD, zoals dat in Skandinavië recentelijk speelde.
Gebruikers van andere systemen dan VDO en die ook keuze hebben uit meerdere leveranciers zou ik de raad willen geven eerst uit te zoeken hoe het zit met de dekking tussen die leverancier's.
Zijn er eigenlijk buiten VDO systemen die met beide kaarten om kunnen gaan?
Ik kan me ze niet zo 1-2-3- bedenken, in elk geval niet bij de grotere merken als Blaupunkt en Becker. Bij die laatste is er even een dubbele leverancier geweest, maar daar is TeleAtlas inmiddels weer van het toneel verdwenen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

WS schreef:Onderstaand vast de gegevens van C-IQ systemen 2004/02.

Zoals je ziet zit daar nogal wat verschil tussen de Navteq gegevens en die van C-IQ :?:
De gegevens komen van de CI-Q site

Groetjes Willem
Je hebt inderdaad gelijk. Daarom heb ik in "mijn" overzicht gekozen voor VDO Dayton 2003-02 van TeleAltas (nieuwere gegevens heb ik niet) en bij Navteq voor de database van Q1 2004 (nieuwere gegevens heb ik niet). Zodra de gegevens van VDO Dayton 2004-01 bekend zijn zal ik deze er ook in zetten.

Waar heb jij de gegevens die je noemt vandaan? Kan ik die ook zien (zonder dat ik een C-IQ account heb)? De gegevens die ik van Navteq noem komen rechtstreeks van Navteq af (stonden in een .pdf-file die op hun site staat). Dit is de meest recente door hen gepubliceerde data...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW, Toho
JW schreef:Hallo Margriet,
........
Dat verhaal van ontbrekende kaartgegevens in Frankrijk, en dat jouw problemen daardoor veroorzaakt zouden zijn kan ik met mijn ervaringen NIET onderschrijven. Ik heb welliswaar altijd de Navteq voor Frankrijk gebruikt, maar vanaf de eerste keer dat ik daar reed met de Navteq F 2000/1, en later met de 2002/2 heb ik NOOIT dergelijke ervaringen gehad. Is de TeleAtlas dan werkelijk zóveel minder dan de Navteq?

Al met al zou je dus nu met de Navteq dit probleem niet meer mogen krijgen, ik ben benieuwd naar het vervolg.

Groet,
JW

Het verhaal van Margriet over de problemen met de navigatie kan ik eigenlijk niet zo goed plaatsen,
ik denk dat hier meer aan de hand is dan alleen fouten op het kaartmateriaal.

Ik heb vorig jaar een test gedaan door beide kaarten te activeren waaruit bleek dat TA inderdaad vaker de fout in ging dan NT. De fouten waren echter niet van dien aard dat het systeem op hol sloeg.
In de bijna vier jaar dat ik nu met de VDO navigatie navigeer heb ik het nog nooit voor mekaar gekregen om het systeem zo op hol te krijgen (en geloof me ik heb heel wat trucs geprobeerd) :lol:


Inmiddels in de nieuwe tabel van 2004/02 zie je dat navteq nu aan kop gaat wat betreft de digitalisatie voor Frankrijk.
de bedoeling van de tabel is alleen om te laten zien hoever het staat met de digitalisatie tussen beiden leveranciers.
Toho_NL schreef:Waar heb jij de gegevens die je noemt vandaan? Kan ik die ook zien (zonder dat ik een C-IQ account heb)? De gegevens die ik van Navteq noem komen rechtstreeks van Navteq af (stonden in een .pdf-file die op hun site staat). Dit is de meest recente door hen gepubliceerde data...
ook als je geen CI-Q account hebt kun je de info op vragen

Als je naar https://www.c-iq.nl/consumer/initShowro ... ravel=maps gaat en dan kiest voor
Wegenkaarten Europa en klikken op de leverancier (Europa + TMC/Teleatlas of Europa + TMC/Navteq) krijg je de info van dat product.

Met vriendelijke groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ok, dus misschien een goed idee om een onderscheid te maken tussen de C-IQ data (die nu dus niet in mijn overzicht staat) en de NON C-IQ data (die gedeeltelijk van hunzelf komt en gedeeltelijk van VDO komt). De laatste staat dus wel in mijn overzicht. Wat mijn bedoeling eigenlijk was is niet de huidige stand van zaken op de huidige CD's / DVD's (deze is per leverancier verschillend), maar de gegevens te gebruiken van de leveranciers zelf (dus wat er nu in hun database staat). Daarom heb ik dat bij Navteq ook zo gedaan. Bij TeleAltas is dat wat lastiger, maar niet geheel onmogelijk :). Ik zal binnenkort dan ook een bijgewerkte versie maken met daarin de meest actuele versie van TeleAltas erbij (van de 2004 / 2005 release). Zo is het overzicht wat "eerlijker".

Wat denk jij?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Mijn ervaring in Frankrijk: de TeleAtlas CD heeft meer plaatsen "volledig" gedigitaliseerd. Er zijn meer straatnamen te selecteren en er zijn meer POI's. Dit is allemaal een pré voor TeleAtlas. Echter, omdat er, in mijn ogen té vaak, een weggetje niet helemaal correct ligt of er een klein weggetje ontbreekt is de routebegeleiding ook vaak niet goed. Het is dan een keuze die je moet maken: of je koopt een product met kwantiteit (dus veel wegen en dorpen, maar de begeleiding gaat regelmatig in de fout) of je koopt een product met kwaliteit (dus een product met (nog) minder wegen en dorpen, maar daar waar het gedigitaliseerd is gaat het minder vaak fout). Ik heb dus voor het laatste gekozen en dan kies je dus automatisch voor Navteq. Mede dankzij het feit dat Navteq volop aan de weg timmert in Frankrijk (natuurlijk niet letterlijk, want dan komt er steeds meer kilometers aan weg bij ;)) kies ik dus voor Navteq. Per product wordt het steeds beter (de Alpen zijn bijvoorbeeld al vele malen beter dan enkele jaren geleden). Dit laatste geldt natuurlijk ook voor TeleAltas, maar de relatieve verbeteringen zijn bij Navteq groter.

Nu kun je natuurlijk tegen de laatste redenering inbrengen dat als er veel verbeterd wordt er nu dus veel fout is. Dat zie ik echter anders. Ik bedoel namelijk dat de nu gedigitaliseerde gebieden al redelijk goed zijn en er steeds meer nieuwe gedigitaliseerde gebieden bij komen (en die zijn dan ook goed).

Dan nog een laatste waarom ik voor de Navteq CD's kies: als ik een fout (of meerdere) ontdek en die instuur dan krijg ik tenminste feedback. Dit laatste weegt ook best zwaar. Ik betaal een heleboel geld voor een CD en dan wil ik ook "gewaardeerd worden" als klant. Ik neem de moeite om het bedrijf aan een beter product te helpen door foutmeldingen door te geven (de fouten op te schrijven) en dan vind ik dat het minste wat ze kunnen doen is hier actieve waardering voor hebben. En dit doet TeleAtlas naar mijn mening te weinig....

Tot zover mijn pleidooi (weer een voldoende voor het vak Nederlands ;)). Ik wil dus eigenlijk zeggen: cijfers alleen zeggen niet alles (en natuurlijk dat ik de CD's van Navteq beter vind (maar dat is alom bekend ;)))...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb laatst weer eens de mogelijkheid gehad om even een CD van TeleAtlas te proberen (Benelux CD). Heb hem 1 dag gebruikt en er meteen weer uit gehaald! Zeer veel, in mijn ogen té veel, onlogische situaties en vreemde begeleiding. Dit vind ik toch een van de belangrijkste dingen op het gebied van navigatie. Natuurlijk is ook de stratendatabase belangrijk (dat je een straatnaam kan selecteren enzo), maar daar merk ik niet echt een groot verschil. Natuurlijk zijn er altijd straten te noemen die Navteq wel heeft en TeleAtlas niet (of andersom), maar om nou te zeggen dat er een enorm groot verschil in de dekking is (ik heb het hier dus nog steeds over de Benelux).....

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

ik twijfel nog.... heb voor Navteq gekozen maar ik vind de routekeuze van Teleatlas vaak beter te begrijpen. Als ik met Navteq een snelle route plan en doe vervolgens dezelfde route met Teleatlas is die van Teleatlas vaak korter. In Nieuwegein als je dan bv de A2 op moet richting Amsterdam stuurt Teleatlas je direct de A2 op terwijl Navteq een omweg neemt en een andere oprit kiest die 2KM verder weg is.... VREEMD!! Ik twijfel te erg..... iedereen roept maar steeds Navteq dit en dat, maar is het nou daadwerkelijk echt zoveel beter?.... ik weet het niet en ben er nog niet uit. Heb overigens van beide de versie 0'4/'05.

:roll:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Quadrifoglio Verde schreef:ik twijfel nog.... heb voor Navteq gekozen maar ik vind de routekeuze van Teleatlas vaak beter te begrijpen. Als ik met Navteq een snelle route plan en doe vervolgens dezelfde route met Teleatlas is die van Teleatlas vaak korter. In Nieuwegein als je dan bv de A2 op moet richting Amsterdam stuurt Teleatlas je direct de A2 op terwijl Navteq een omweg neemt en een andere oprit kiest die 2KM verder weg is.... VREEMD!! Ik twijfel te erg..... iedereen roept maar steeds Navteq dit en dat, maar is het nou daadwerkelijk echt zoveel beter?.... ik weet het niet en ben er nog niet uit. Heb overigens van beide de versie 0'4/'05.

:roll:
Hallo Q.V.

Daar ben ik heel benieuwd naar, waar je dat in Nieuwegein hebt.
Als ik met mijn Navteq 2004/2 DVD vanaf het Centrum naar de A2 ga wordt ik via de Zuidstedeweg langs Mercure naar de A2 geleid, via de nieuwe oprit richtng Asd. Dat deed de 2004/1 ook zo, terwijl de TA 2004/2 nog de niet meer bestaande lus naar de A2 wil nemen.
Ook vanaf een wat noordelijk uitgangspunt wordt deze oprit gepakt, dan via de Batauweg.

Ik ben dus benieuwd waar dat bij jou "misgaat", laat even weten, ik zal dan zien wat mijn Navteq DVD daarmee doet in de MS 5500. Want ook dat kan nog uitmaken zoals we zo langzamerhand ervaren hebben.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

:shock:

Wat je zegt klopt, maar beide versies NT '04/'05 en TA '04/'05 geven nu aan dat je "rechtsaf" de A2 op moet bij het MC hotel "de nieuwe lus", en dat klopt. Het was met de '04 versies nog sla "linksaf om de A2 op te gaan". Dit is nu dus verholpen. Wat ik bedoelde was als ik vanuit de Hagedisweide naar amsterdam wil kiest NT de "nieuwe oprit" bij het MC hotel om de snelweg op te gaan, terwijl als ik dan TA er in doe deze gewoon via "kanaaleiland" bij de Shell daar de A2 op gaat, wat ook een stuk korter is vanaf de hagedisweide. De totale afstand is bij NT dan 2 km langer dan bij TA, plus nog eens dat het een stuk sneller is gelijk bij de Shell de snelweg op te gaan dan eerst heel Nieuwegein door te rijden tot ik bij het MC hotel ben.

Begrijp je het nog een beetje? :wink:

Als N'geiner vast wel! :roll: :wink:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo QV,

Ik kan je verhaal prima volgen, en ga het eens uitproberen met mijn 5500 en de NT DVD. Wellicht kan ik ontdekken wanneer 'ie de MC kant kiest dan wel de A12 oprit. Zal wel ergens in de buurt van de Nedereindseweg liggen verwacht ik. Zelf zou ik ten zuiden daarvan ook via de Batauweg en MC rijden, en niet via de AC Verhoefweg naar de A12 gaan.

Wordt vervolgd dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ben benieuwd, dan moet je maar eens naar hagedisweide 7 rijden en dan kijken welke kant hij je op gaat sturen.
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

JW,

Ben gister nog eens gaan testen en wat blijkt nu; zelfs als ik vanaf de kant van Galecop/Zigeunerkamp kom en bij de kruising sta (zodat ik schuin links tegenover mij de Shell zie), als ik dan "Amsterdam" invoer zou hij mij toch zéker naar links moeten sturen waar ik gelijk via de A12 de A2 op kan richting Amsterdam, maar helaas NT denkt nogsteeds vanaf dit punt dat "rechtsaf via de AC-Verhoefweg richting MC-Hotel sneller is!! BELACHELIJK gewoon!! Bij Teleatlas heb ik dit probleem niet, zelfs niet vanaf de hagedisweide gewoon. Ik ben NT nu eigenlik best zat aan het worden, je gaat toch niet om rijden in je eigen woonplaats?... Ik woon er al 27 jaar dus ken daar echt wel de snelste weg. Dat hij zelfs op het kruispunt bij de Shell voor de oprit bij het MC-Hotel kiest is mij een raadsel.

Groetjes een Teleatlas fan :wink:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Heb je dit al eens aan Navteq gemeld? En zo ja, wat was hun antwoord? Lijkt me inderdaad dat dit totaal niet logisch is (ken de situatie niet, maar zo te lezen is het totaal onlogisch). Het lijkt mij ook dat als Navteq de situatie nabootst dat ze dan tot de conclusie moeten komen dat e.e.a. niet geheel correct is en ze het wellicht aanpassen. Heb je het al eens aan hen voorgelegd?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Heb je dit al eens aan Navteq gemeld? En zo ja, wat was hun antwoord? Lijkt me inderdaad dat dit totaal niet logisch is (ken de situatie niet, maar zo te lezen is het totaal onlogisch). Het lijkt mij ook dat als Navteq de situatie nabootst dat ze dan tot de conclusie moeten komen dat e.e.a. niet geheel correct is en ze het wellicht aanpassen. Heb je het al eens aan hen voorgelegd?

Groetjes,

Toho_NL.
Wacht nou even af totdat ik dit met mijn systeem uitgeprobeerd heb. Ik acht het zeer wel mogelijk dat dit (mede) systeem en dus besturingsSW bepaald is.
Daarover heeft Navteq ook al een paar keer geschreven.

Overigens bij deze de vraag aan QV met welk systeem hij ook al weer rijdt, en welke SW daar inzit. Ik kan het niet zo snel meer vinden...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Helemaal gelijk in. Eerst inderdaad ff afwachten hoe het zit met jouw systeem. Ik ging er eigenlijk vanuit dat QV ook een MS5500 had, maar waarom zou jij dan moeten testen?? Mijn fout dus. Ben benieuwd of jij een andere route krijgt. Dan hebben we meteen een praktijkvoorbeeld voor de verschillende routeberekening i.c.m. andere systemen :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi JW,

Helemaal gelijk in. Eerst inderdaad ff afwachten hoe het zit met jouw systeem. Ik ging er eigenlijk vanuit dat QV ook een MS5500 had, maar waarom zou jij dan moeten testen?? Mijn fout dus. Ben benieuwd of jij een andere route krijgt. Dan hebben we meteen een praktijkvoorbeeld voor de verschillende routeberekening i.c.m. andere systemen :).

Groetjes,

Toho_NL.
QV heeft zeker geen 5500, immers hij heeft de kaarten NT 04/05 en TA 04/05, en dat zijn non C-IQ's zoals je weet :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ja daarom. Laten we het er maar op houden dat ik nog niet helemaal wakker ben (tsja.. vakantie he ;)).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo QV,

Ik moest even weg, en dus gelijk maar 's geprobeerd wat mijn systeem doet.
Als bestemming had ik Schiphol gekozen, waarbij m'n systeem zoals verwacht mij vanuit Batau-zuid via de Batauweg naar de oprit bij het Mercure de A2 opstuurt, de goede route dus.
Vervolgens ben ik de Batauweg in noordelijke richting opgereden, waarbij bleek dat t/m Batenburg dezelfde route gekozen wordt. Daarna gaat 'ie wel degelijk via de Batauweg naar het kruispunt bij de Shell en dan linksaf via de AC Verhoef naar de A12 en dan de A2 op.

Rijdend op de Middenweide ligt het omslagpunt tussen de zuidelijke en de noordelijke inrit van de Hagedisweide :wink:

Conclusie: Mijn 5500 gaat anders om met de Navteq Data dan jouw systeem... Welke was dat ook weer, met welke SW versie?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Hai hai...

Ik heb de VDO MS5000/01 (zwart scherm en ab) met de nieuwste software origineel VDO Dayton NIEUW gekocht via het bedrijf Navco. Ik wil ook het zelfde systeem als jou :cry: :cry: tot die tijd rij ik wel met telatlas, bij mij is het omslagpunt pas als ik voorbij de shel rij richting A12 zegt 'ie nog dat ik om moet keren richting MC-Hotel! Na de stoplichten (als je dus al eigenlijk niet meer terug kan) zegt hij pas dat ik de A12 en dan A2 op moet. Voor de rest heb ik overigens nooit problemen, alles zit aangesloten speedpuls, achteruitsignaal, perfecte tachopulsen en snelheid komt overeen met de teller in de auto. Geen HW fouten, systeem is gewoon als nieuw, pas toen ik de nieuwe kaart had van NT '04/'05 is dit begonnen, de oude versie '04 herkende toen bij de shell nog WEL de A12 en A2 als dicht bij zijnde oprit. Ik denk echt dat er iets fout zit op de kaart bij NT 0'4/'05 ik zou niet weten waar ik dat moet melden maar als NT mee leest is het nu wel duidelijk denk ik :wink:

In iedergeval ga ik sparen voor DVD navi!

Als iemand een goed bod doet..... :roll:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo QV,

Tsja, dat wordt dan even doorsparen :oops:
Zodra ik de Navteq 2005 DVD heb zal ik checken wat díe doet, hopelijk niet hetzelfde.

Groet,
JW

P.S. Staat de aansluiting van de A30 met de A12 nu wel op je Navteq CD? Op de 2004/2 dus nog niet, zie het aparte draadje daarover.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ja die staat er nu ook op ja! Dat is dan wel weer wat positiefs :wink:

bedankt voor het testen JW, was zelf ook wel benieuwd wat de uitslag was. :P
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rayadam
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2004 10:24

Bericht door rayadam »

Ik heb een vraag, ik heb een MS-4100, kan ik nu ook de cd-rom van NAVTEQ gebruiken, ik heb nu Teleatlas nieuwste 2005, maar die heeft teveel fouten, kan iemand mij dan helpen aan die cd-rom, moet wel op de MS-4100 kunnen. Ik heb er geen dvd speler in zitten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

rayadam schreef:Ik heb een vraag, ik heb een MS-4100, kan ik nu ook de cd-rom van NAVTEQ gebruiken, ik heb nu Teleatlas nieuwste 2005, maar die heeft teveel fouten, kan iemand mij dan helpen aan die cd-rom, moet wel op de MS-4100 kunnen. Ik heb er geen dvd speler in zitten
Uiteraard kun je ook een Navteq CD gebruiken in je MS 4100, als je het geschikte type koopt uiteraard. Immers Navteq maakt CD's voor heel veel systemen en die zijn niet compatibel.
Die CD is te koop bij Navteq, zie http://www.navteq.com/ProductFinder?act ... uctId=3060
En uiteraard kun je ook de VDO versie hiervan kopen, zie de Shop van VDO-Dayton.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

@JW,

Heb je al wat testgegevens voor ons (in dit topic)? Wellicht is een koppeling naar een ander topic mogelijk (als je het in een ander topic ook behandeld). Ik weet namelijk niet meer of je het al had gezegd (hoe het met de nieuwe DVD gaat).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abena
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 mei 2006 09:41

Bericht door abena »

Ik heb altijd met navteq gereden en nu met Tele atlas...

Voor mij een duidelijke keuze..... TELEATLAS in mij geval de kwantiteit....... :D :D :D

Heb geen extra CD's nodig zoals Hotel tour guide ect.....

TELEATLAS DUS! :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2528

Terug naar “Navigatie algemeen”