Pioneer X3BT of JVC KW-NX7000

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
eriksk
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2008 13:41

Pioneer X3BT of JVC KW-NX7000

Bericht door eriksk »

Hallo,

Voor mijn nieuwe (lease-)auto heb ik de Pioneer F900BT uitgezocht om te laten inbouwen. Nu kreeg ik een telefoontje van de leasemaatschappij dat ze dit eigenlijk niet wilden. Veel van deze systemen werden namelijk gejat, waarbij het meer om de schade gaat dan om het gejatte systeem zelf (vanuit hun oogpunt).
Ze willen dat er een systeem wordt gekozen met een afneembaar frontje en boden me de volgende opties:
-Pioneer X3BT
-JVC KW-NX7000 (komt nog bt adapter bij)

Ik kan echter geen goed vergelijkingsmateriaal vinden en al helemaal geen reviews.
Ze hebben allebei dezelfde snufjes, MP3, dvd, video, avigatie en headset functionaliteit. Wie heeft er ervaring met deze systemen? Hoe up-to-date zijn de kaarten en wat is de kwaliteit (bugs ed)?
Of is er wellicht een hele mooie andere optie?

Alvast bedankt.

/edit:
Het zou ook handig zijn om flitspalen in te kunnen voeren... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jouw leasemaatschappij lijkt me slecht op de hoogte want de F900BT is toch een 2 DIN apparaat met afneembaar front! Een beetje onhandig groot, maar wel afneembaar.
Maar voor de rest lijkt het er op dat je daarmee prachtig kunt vermijden dat je een tot nu toe zeer slecht product in je auto krijgt. viewtopic.php?t=11533
Van de JVC is weinig bekend maar totnutoe hebben ze nog nooit een fatsoenlijke kaartupdate verzorgd

Maar misschien dat jouw verzekeraar ook heeft gezien dat de 900BT een bescherming heeft tegen Anti-Diefstal.
Dat krijg je ervan als je functioneel analfabeten de reclame laat vezorgen :oops:. Die kennen kennelijk het onderscheid niet tussen bescherming en voorziening :?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eriksk
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2008 13:41

Bericht door eriksk »

Bedankt voor je reply.
Wil die anti-theft protection zeggen dat het een afneembaar front heeft? Bij de X3 staat het namleijk expliciet genoemd.
Natuurlijk heb ik al een en ander nagekeken op dit forum, maar is er wel een systeem waar je enthousiast van wordt? Er zijn zo weinig goede gebruikerservaringen helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voorlopig lijken alleen de duurde Pioneers echt te voldoen hoewel ook de D3 niet slecht scoort.
Elk systeem dat anno 2008 nog met DVD's of CD's werkt is feitelijk niet meer van deze tijd. Een HDD is het minimale wat je mag verwachten. Ook de techniek die verhindert dat gegevens onder de grens van 2 Gb voor 40 landen komt is hopeloos verouderd en helaas gebruikt de meerderheid van deze apparaten nog wel deze software.

De 900 kan best een aardig concept zijn of worden maar de klachten zijn van dien aard dat je je enkele malen moet bedenken of je voor zoveel geld een onmondig proefkonijn wilt spelen.

Anti-Theft Protection betekent vertaal dat ze bescherming bieden tegen antidiefstal maatregelen. Dwz zonder enige moeite te jatten.

Een goed advies zou ik niet durven geven
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eriksk
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2008 13:41

Bericht door eriksk »

Als ik de JVC zou laten installeren, heb ik geen bediening van de audio op het stuurwiel. Dat is natuurlijk wel jammer... Een andere optie is om de VDO Dayton in te laten bouwen. Dit is de MS 6200. De dealer is hier echter minder enthousiast over. Klopt dat? Heb nog niet echt negative reacties gelezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

eriksk schreef:Als ik de JVC zou laten installeren, heb ik geen bediening van de audio op het stuurwiel. Dat is natuurlijk wel jammer... Een andere optie is om de VDO Dayton in te laten bouwen. Dit is de MS 6200. De dealer is hier echter minder enthousiast over. Klopt dat? Heb nog niet echt negative reacties gelezen.
De VRM6200 is niet echt een succesnummer, wat heet? De bijbehorende computer, de PC5200 is het beste wat er op de aftermarket te krijgen is.
Probeer een combinatie van Kenwood Headunit incl interface en een VDODayton PC5200 te pakken te krijgen.
Wij hebben wel adressen van een leverancier!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eriksk
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2008 13:41

Bericht door eriksk »

Als je zou willen doen... ben benieuwd of de leasemaatschappij dat ook goed vindt. Welke spullen van Kenwoord kan daar voor gebruikt worden?
Blijkt er dus veel mis te zijn met het VDO dayton display? Waarom is de Kenwood beter?

Bedankt maar weer ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

de pioneer f900 heeft geen afneembaar front, de anti theft protection is gewoon weer een code die je kan invoeren, heb je dus niks aan. Het voorstel van de leasemaatschappij van de X3 is ook onzin, want die heeft dan wel een afneembaar front, maar dat houd de dieven ook niet tegen. Althans bij mij niet...
heb zelf ook nog een alpine gehad met aparte computer, ook dit mocht niet helpen, alpine en computer weg. Ik ga nu voor de jvc, kijken wat dat brengt... :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1073
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1470
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1110
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 762
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 589
  • Pioneer avic F930BT
    door paccard » 19 aug 2014 14:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1437
  • pioneer kaartsoftware avic 800 dvd
    door bing0000 » 28 aug 2014 20:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 504

Terug naar “Navigatie algemeen”