Kiezen vervangend systeem

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
walterr
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2007 07:21

Kiezen vervangend systeem

Bericht door walterr »

Dag wijze navigatieguru's. Graag jullie mening / advies over een vervangend navigatiesysteem.

Ik heb vorig jaar een Pioneer X1BT bij mijn leaseauto genomen. Op zich bevalt het systeem wel qua mogelijkheden, maar het blijft maar kapot gaan. Sinds oktober/november vorig jaar heb ik oa het volgende meegemaakt:
- 'auto' pijltje draait rondjes op de weg
- systeem kan niet bepalen op welke weg de auto zich bevindt (navigeren dus onmogelijk)
- geen TMC meer
- geen geluid meer (radio/telefoon/navigatie)
- navigatie springt elke keer honderden meters en staat dan weer enige tijd stil

Inmiddels is elk onderdeel wel een keer vervangen, maar ik heb er nog steeds problemen mee. Pioneer geeft aan dat ze niet meer mee willen werken aan een oplossing en het aankoopbedrag terug willen geven. Aan de ene kant vind ik dat wat slapjes van ze, maar nu heb ik wel hoop dat een nieuw systeem meteen goed werkt.

Nu mag/moet ik voor (ongeveer) het bedrag van het oude systeem een nieuw systeem uitzoeken.

Waar ik het systeem voor gebruik is hoofdzakelijk navigatie (duh), weergeven van categorieen (zoals tankstations en parkeerplaatsen), TMC, bellen en radio. Dus weinig multimedia dingetjes. Wel vind ik een 'groot' scherm belangrijk zodat ik een goed overzicht heb op de komende route en de omgeving.

Ik twijfel echter aan het systeem dat ik moet nemen. Ik lees en hoor veel goeds over bv VDO, maar merk wel dat de hier genoemde 'nadelen' aan systemen als de MS 6100 en 6200 toch best heftig zijn. Zo lees ik dat de navigatie niet via de touchscreen bediend kan worden, wat ik nu toch eigenlijk in de auto best vaak doe. Ik ben bang dat bedienen via de remote niet echt handig is als ik aan het rijden ben. Daarnaast schijnen de telefoon-mogelijkheden ook een stuk minder te zijn, alhoewel die van de Pioneer ook niet echt prettig waren, want vooral de telefoonlijsten (telefoonboek, gemiste oproepen, gebelde nummers, etc) zijn echt zo ongelofeloos traag dat ik vaak het nummer gewoon handmatig invoer. Ik verwacht dat ik ongeveer in de categorie 1600-1700 euro (exclusief inbouw) moet zoeken.

Zelf denk ik aan een VDO MS 6100 of 6200 met als extra een parrot voor de telefoon (nokia 6230i en een nokia e50) en eventueel een stuurbediening voor de navigatie (als die beschikbaar is). Maar misschien zijn er goede alternatieven te bedenken rond de prijs waar ik voor moet shoppen.

mvg, Walter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Re: Kiezen vervangend systeem

Bericht door Gentry »

walterr schreef: Zelf denk ik aan een VDO MS 6100 of 6200 met als extra een parrot voor de telefoon (nokia 6230i en een nokia e50) en eventueel een stuurbediening voor de navigatie (als die beschikbaar is). Maar misschien zijn er goede alternatieven te bedenken rond de prijs waar ik voor moet shoppen.

mvg, Walter
Vervelend van je ervaringen met de Pioneer, helaas komt het meer voor.

Ik denk dat je op de goede weg bent, probeer inderdaad de telefoon los te zien van de headunit, werkt toch beter.
Ik weet niet wat voor oto je hebt, maar ik begrijp dat je wel dubbeldin kwijt kunt. Dan is de MS6200 een heel goede optie. Er zijn nog geen ervaringen mbt betrouwbaarheid van de headunit, maar de PC5200 is geweldig!
Alternatief is de Kenwood DNX7200, daarbij is navigatie wel touchscreen bedienbaar, echter is er geen puls aansluiting waardoor systeem iets minder nauwkeurig kan zijn in de stad met hoge gebouwen en bij tunnels.

Ik heb een VDO navigatie gekoppeld aan een Kenwood headunit en bedien de navigatie met de RCS 5100 stuurbediening, werkt uitstekend! Durf haast te beweren dat het veiliger en sneller is dan via touchscreen....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's wel heeeel veel ellende met die X1BT :oops:
Dat zo lezende vraag ik me af of alles wel goed aangesloten was, en of je voldoende sat's ontving. Hoeveel waren dat er toen je onderweg de mist in ging?
En in welke auto zit/zat je Navi? Er zijn er nogal wat met pulsproblemen, vandaar m'n vraag.

Terug naar je vraag: Mijn keus zou, net als Gentry's zijn een VRM 6100 of 6200 te koppelen aan een PC 5200. Een betere navigatie dan met díe VDO computer is er niet.

En over dat touchscreen bedienen schreef Gentry:
....en bedien de navigatie met de RCS 5100 stuurbediening, werkt uitstekend! Durf haast te beweren dat het veiliger en sneller is dan via touchscreen....
Dat onderschrijf ik volmondig. Touchscreen is een leuke gag, maar voor navigeren niet het beste en snelste.
Als je eenmaal aan je AB gewend bent doe je de bediening blindelings, je kijkt daarbij nauwelijks naar je scherm omdat je precies weet waarvoor de knoppen zijn en wat ze dan oproepen. En met de simpele menustructuur van de PC 5200 gaat dat heel makkelijk.
Vergelijk het een beetje met "blind-typen", als je dat eenmaal onder de knie hebt gaat het razendsnel.
En wat doet een medewerker op de administratie? Die kijkt echt niet op het toetsenbord als hij de cijfers intypt.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
walterr
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2007 07:21

Bericht door walterr »

Alvast erg bedankt voor de informatie. Het is toch erg prettig om van anderen te horen wat hun ervaringen zijn en wat ze zelf denken, vooral van mensen die ook ervaring met of kennis over andere systemen hebben.

Ik heb een VW Polo van september/oktober 2006, dus zou 2din geen punt moeten zijn (raak ik alleen mijn bakje wat nu in de andere zit kwijt). Geen idee of dat eventueel wel andere problemen (bv diepte of aansluitingen) kan geven.

Goed om te horen dat de AB tegenover touchscreen bediening toch niet zo'n probleem is of hoeft te zijn, dat geeft me een boel extra mogelijkheden voor vervangende units.

Ik kreeg een folder toegestuurd met als prijzen 1699,- voor de MS6200TAFE en 1799,- voor de MS6100TAFE. Betekent dat TAFE verder nog iets? Zijn de genoemde prijzen redelijk voor die units? Heeft een van jullie een idee wat ik dan verder nog als kosten voor inbouw, zo'n parrot en stuurbediening ongeveer zou moeten verwachten? Ik kan volgens mij overal in laten bouwen, dus hoef ik niet perse voor deze prijzen te gaan als ze elders een stuk lager zijn.

Gezien jullie reacties zou ik denk ik voor de MS6200 gaan en een stuurbediening en parrot erbij zetten. Ik hoop dat men dit binnen de prijs van het oude systeem (2000,- incl inbouw destijds) wil doen.

mvg, Walter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
walterr
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2007 07:21

Bericht door walterr »

Owja, de satelliet ontvangst is regelmatig (denk wel ongeveer bij elk probleem) gecontroleerd, maar gaf/geeft aan in orde te zijn (nagenoeg vol balkje met satellieten voor zover dat een indicatie is). Het was dus wel iets waar men aan dacht, maar wat blijkbaar niet het probleem was...

mvg, Walter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://amw.gotdns.com/artikel/3013368.html
Hier kost de complete MS6200 TAFE (TA wil zeggen met TeleAtlas kaarten) €1235.80
Dat is heel wat interessanter voor €460 minder!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS of ander systeem
    door Nielsk » 05 apr 2015 09:50 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 521
  • R-Link systeem
    door moneymaker » 05 sep 2018 23:42 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 1036
  • Wat voor navigatie systeem?
    door Civic023 » 05 aug 2014 22:13 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 835
  • Voor welk systeem is dit
    door peterspie » 22 jul 2014 14:12 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 12
    Weergaves: 1550
  • update systeem software
    door bartmans » 15 jul 2014 15:53 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1231
  • Android Navigatie systeem X1 BMW
    door vemps » 10 aug 2017 21:04 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 559
  • Compleet systeem DV 2300
    door FVDL » 20 nov 2016 14:59 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 436

Terug naar “Navigatie algemeen”