Blaupunkt E2 in een classic Mini.

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Monidique
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:00

Blaupunkt E2 in een classic Mini.

Bericht door Monidique »

Hoi,

De nieuwste aanwinst van m'n vriendin is een stoere classic Mini Cooper uit 1992. Om te voorkomen dat het arme kind om de haverklap verdwaalt ben ik bezig met het inbouwen van een ouwe Blaupunt Travelpilot E2 die we nog rond hadden liggen uit een vorige auto.

Probleem is alleen dat de Mini volkomen analoog/mechanish is, dus geen fancy dingen als een pulsegever etc. De Nav/radio zit volledig ingebouwd, en alles werkt, behalve de navigatie. De GPS weet precies waar ik ben, maar calibreren doet ie niet.

ik heb ergens gelezen dat je zo'n pulseunit ook aftermarket los kan kopen, wie kan me hier iets meer over vertellen?

thanx!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn diverse mogelijkheden;

Zelf iets knutselen in de geest van een opnemer in de klokunit viewtopic.php?t=9089

Zelf iets knutselen met behulp van de opnemer van een fietscomputertje; even zoeken op de site
Het meest eenvoudig is het om een opnemertje van een zeer goedkope fietscomputer te nemen en het magneetje op een draaiende as te bevestigen. Telkens als het magneetje langs komt wordt er een contactje gesloten. Jij je pulgever als je dit contact in serie aansluit met de 12 volt. Die 3.95 die je moet uitgeven is goed besteed, want het batterijtje uit de computer kun je met wat geluk weer gebruiken in je MP3 spelertje

Een pulsgever monteren in de aandrijving van de snelheidsmeter. http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Brow ... ntID=10332
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Waarom niet een leuke PNA of PDA met TomTom gescoord?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TomTom Start Classic GPS met beschermtas - € 79.99
    door wmp » 06 okt 2014 12:47 » in Gespot
    Reacties: 1
    Weergaves: 697
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 760

Terug naar “Navigatie algemeen”