backup van navigatiesoftware..+ enkele vraagjes

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
voodoo
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2007 00:40

backup van navigatiesoftware..+ enkele vraagjes

Bericht door voodoo »

hallo, eerst en vooral gaat het hier om een legale actie !!! ik zou van mijn huidige originele dvd een kopie willen maken ,om in de navi te laten zitten !! dit om krassen op de originele te voorkomen , en als een kopie gestolen wordt is ook iets minder erg....
met welk programma kan dit gedaan worden ?heb dit geprobeerd op een dual layer dvd ,maar hij leest de dvd niet in de navi ...
dit is dus een kopie van originele dvd , die gebruikt wordt in 1systeem ,om schade te voorkomen ...

ps ik heb een oudere versie van dvd ,waar kan ik de allerlaatste nieuwe versie kopen ,en een update van het systeem !! tegen de beste prijs natuurlijk en wel nieuw !!! er is mij gezegd als je een update doet ,dat oudere navidvd's mogelijk niet meer kunnen werken ... is dit zo ?
als je een nieuwere versie van dvd koopt , is dit altijd met update van het systeem ? of enkel de mappen ?
hartelijke dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zonder op de details te willen ingaan: Je kunt je pogingen om de DVD voor de RNS-E te kopiëren wel meteen staken.
Of je moet er veel trek in hebben nog een hele stapel DL-DVD's te verknoeien.
Door de aangebrachte beveiliging is het maken van een werkende backup absoluut onmogelijk. Het gaat hier om de TAGES Kopierschutz die zelfs door de meest doorgewinterde gamehackers slechts in een enkel geval deels omzeild is kunnen worden.

Bij alle Blaupunkt apparatuur vindt altijd een update van de bedieningssoftware plaats. Daar hoeven niet noodzakelijkerwijs ook veranderingen in te zijn meegenomen.
Voor het updaten van de firmware van de navigatieunit en/of radio worden aan de dealer van tijd tot tijd update CD's ter beschikking gesteld
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
voodoo
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2007 00:40

Bericht door voodoo »

ah ok ,bedankt alvast voor de goede raad , ga dus geen kopietjes meer proberen te maken ... :)
die updates , is dat incl. mappen of is dit gewoon alleen de update ,dat je moet halen bij de dealer ?
hoeveel kost zo'n update cd ?
dus als je gewoon de nieuwste mappen haalt van europa ,zit er op die dvd geen update?

thankz voor de raad !! greetz van mitch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
charisma
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 apr 2007 19:12

Re: backup van navigatiesoftware..+ enkele vraagjes

Bericht door charisma »

voodoo schreef:hallo, eerst en vooral gaat het hier om een legale actie !!! ik zou van mijn huidige originele dvd een kopie willen maken ,om in de navi te laten zitten !! dit om krassen op de originele te voorkomen , en als een kopie gestolen wordt is ook iets minder erg....
met welk programma kan dit gedaan worden ?heb dit geprobeerd op een dual layer dvd ,maar hij leest de dvd niet in de navi ...
dit is dus een kopie van originele dvd , die gebruikt wordt in 1systeem ,om schade te voorkomen ...

ps ik heb een oudere versie van dvd ,waar kan ik de allerlaatste nieuwe versie kopen ,en een update van het systeem !! tegen de beste prijs natuurlijk en wel nieuw !!! er is mij gezegd als je een update doet ,dat oudere navidvd's mogelijk niet meer kunnen werken ... is dit zo ?
als je een nieuwere versie van dvd koopt , is dit altijd met update van het systeem ? of enkel de mappen ?
hartelijke dank ,van mitch augustus
Je zou het kunnen proberen met Alcohol 120% of Clone cd, dit zijn 2 programma's die bit voor bit een exacte copie maakt.

Gr.Charisma

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
voodoo
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2007 00:40

Bericht door voodoo »

heb dit idd met clonedvd met anydvd geprobeerd ,maar deze neemt zelfs de dvd niet aan ...
dus tjah .. met disc copier van easy media creator 9 wilt hij de kopie wel maken ,maar leest de dvd niet in de speler...
maar weet dat gerritje wel zeer goede raad geeft ,dus hij heeft zeker gelijk !!! , ik ga dit dus niet meer proberen te kopieeren...
enkel nog even update zoeken en nieuwe mappen ....

ook heb ik even een probleem , als ik MP3's op een kaartje zet , geeft die ze niet allemaal weer in de navi (de mappen)... hoe komt dit ? kunnen er max maar 20mappen ofzo op dit kaartje? of zijn de titels niet goed?
ik snap er niets van ... heb al proberen te veranderen van bestandsnaam ...
alles is 128 met vaste bitraute ... en stereo ...

greetz van mitch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat je met je vraag over de mappen beoogt is me niet duidelijk.
Je haalt bij de dealer een nieuwe DVD á pakweg 275 eurootjes en die stop je erin . Na het laden van de software kun je verder.
Alle adviezen tot het gebruiken van bepaalde software is wellicht goed bedoeld maar feitelijk gewoon nutteloze informatie die voorbijgaaat aan de principes van de TAGES beveiliging. Één van de commentaren bij CDFreaks:
The proof of TAGES™'s effectiveness is undeniable as illustrated on various web sites. All major competitors have been hacked and the hackers have made generic cracks available for free. Anyone can break into these systems and produce illegal copies. With TAGES™ there will never be a generic crack, and there will never be one-to-one copies. It is physically impossible.

Ook al vind je een manier om de gegevensdrager te beschrijven op een manier die de lezer accepteert, dan nog moet je eerst een "loader" maken waarmede de gekopieerde software moet worden geladen.

Mbt de mappen op je kaartje. Even opzoeken in het handboek.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
voodoo
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2007 00:40

Bericht door voodoo »

nu geeft hij op 1kaartje 20mappen weer ,en op het andere kaartje 22mappen bvb...
ik snap het niet goed... ik heb kaartjes van 2GB ... dus wat kan ik doen ,om toch meer dan 20albums op het kaartje te zetten ? onderverdelen in sub-directions?

greetz van mitch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou je graag van dienst zijn maar hier moet ik je een beetje laten zwemmen. Zoek het op in het handboek (De engelse versie kun je hier downloaden) en probeer het dan nog eens.
Wat ik wel weet is dat je in de setup moet instellen wat je van de MP3 files te zien wilt krijgen.
Maar het allerbelangrijkste:
Maximum grootte van de SD card is 256 Mb en de filename mag slechts 8+3 tekens hebben!
Maar dit is wel redelijk gedateerde informatie dus wie weet of het ondertussen toch ook niet met grotere kaarten moet kunnen.

Both SD and MMC cards can be used as memory cards.
SD or MMC cards with a storage capacity of 32 MB, 64 MB, 128 MB and 256 MB can be used.
The two MP3 card readers were tested with most of the products available on the market. However, in isolated cases, it is possible that individual memory cards may not be recognized.
Memory cards must be formatted using the FAT or FAT32 methods. The file/folder name must not exceed a maximum of 64 characters in length. Files with longer file/folder names are not played. The file names for the MP3 files must have the extension “.mp3”. MPEG-1 layer 3 format is supported by the MP3 player. For compressing MP3 files, we recommend a bit rate of at least 160 kbits/s. Fixed bit rates of 32-320 kbits/s are supported.
In the case of MP3 files with a variable bit rate, there may be a discrepancy between play time displayed and the real time. The maximum number per medium is limited to 400 files and 256 file folders.
If various types of information (artist, album, track name, and so on) are to be displayed, an ID3 tag must be attached to the MP3 file. The MP3 player supports Versions 1 and 2 of ID3 tags. The display of artist and track name is limited to a total of 64 characters maximum.
The Navigation System recognizes playlists and can play MP3 files in the sequence established there. The structure of the playlists must conform to m3u format. The file names must have the extension “.m3u”.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Backup
    door Rein » 30 dec 2020 15:48 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 227
  • Backup terugplaatsen op systeem
    door kees1957 » 10 jan 2019 17:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 607
  • RT3 navigatie: enkele vragen
    door Mica84 » 22 jun 2016 10:57 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 995
  • backup gezocht van F940BT (f40BT/F840bt)
    door anitarenes » 03 dec 2016 22:28 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1226
  • AVIC-F860BT: Enkele vragen..
    door Snooker » 22 jul 2014 10:55 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 801

Terug naar “Navigatie algemeen”