Wie o wie kan mij A.U.B. helpen

marina2000
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2007 18:12

Wie o wie kan mij A.U.B. helpen

Bericht door marina2000 »

Geachte forum lezers/gebruikers,

Ik heb enige tijd geleden een vdo dayton 2000 gekocht. Bij aanschaf van deze navigatie is er een sd kaart met Benelux bijgeleverd. Omdat ik over een aantal weken naar Spanje ga wil ik graag over een aantal west-europese landen beschikken. Bij toeval sprak ik een vriend die ook een vdo navigatie heeft en over de cd's van heel europa beschikt ( in totaal 7 cd's ). Alleen heeft mijn vriend geen portable navigatie.

Ik heb naar aanleiding hiervan een sd kaart gekocht van 2gb en een sd kaart reader gekocht om in de hoop heel europa op mijn sd kaart over te kunnen zetten. Ik heb gewoon leterlijk knippen en plakken gedaan ( van alle gegevens van de cd )Helaas is dit niet echt goed gegaan.

Het overzetten is probleemloos verlopen, maar bij het aandoen van de navigatie geeft het geen gehoor. Als ik dan bijvoorbeeld een plaats in spanje in typ dan doet hij het niet.

Mijn vraag luidt dan ook: Is het mogelijk om de landen die ik op cd heb over te zetten op een sd kaart. En zo ja kan iemand mij de procedurres hiervan uitleggen.


Ik hoop jullie voldoende te hebben ingelicht en hoop op een zo spoedig mogelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

A. de Vries

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum en we begrijpen je verlangen.
Hierbij een paar opmerkingen:
  • Het is leuk bedacht maar het formaat waarin de gegevens op de CD's van je vriend staan zijn volkomen verschillend van wat de MS2000 wenst te lezen.
  • Als je nog een gewone MS2000 hebt staat daarop geen software van VDODayton maar van Falk.
  • Om Europa op je SD kaartje te krijgen moet je PC MapTool hebben, dat is een DVD die meegeleverd werd met de Europaversie van de MS2000.
  • Wat je hier aan het beschrijven bent is gewoon diefstal en dat is zoals je weet niet geoorloofd en bovendien in strijd met het reglement van dit forum.
  • Jij moet gewoon een updatepakket bij VDODayton-shop.com aanschaffen voor €49. Daarmee maak je van je MS2000 een flitsende MS2010 en je hebt heel Europa op de DVD en die kun je dmv PC Map Assistant zonder problemen op je kaartje zetten
Succes.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marina2000
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2007 18:12

Bericht door marina2000 »

1. Om Europa op je SD kaartje te krijgen moet je PC MapTool hebben, dat is een DVD die meegeleverd werd met de Europaversie van de MS2000.

2. Wat je hier aan het beschrijven bent is gewoon diefstal en dat is zoals je weet niet geoorloofd en bovendien in strijd met het reglement van dit forum.

3. Jij moet gewoon een updatepakket bij VDODayton-shop.com aanschaffen voor €49. Daarmee maak je van je MS2000 een flitsende MS2010 en je hebt heel Europa op de DVD en die kun je dmv PC Map Assistant zonder problemen op je kaartje zetten


Geachte beantwoorder,

Het is nie mijn bedoeling om illegale praktijken uit te voeren als di wel zo over is gekomen mijn oprechte EXCUSSES!!
Kunt u mijn punt 1 en 3 nader toelichten want daar ben ik zeer geintresseerd in. Laten we voor het gemak maar punt 2 vergeten , laten we het maar ouden op miscommunicatie.

me vriendelijke groet,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is nie mijn bedoeling om illegale praktijken uit te voeren als di wel zo over is gekomen mijn oprechte EXCUSSES!!
Ik geloof je op je woord maar het onrechtmatig gebruik van andermans kaartgegevens voor je eigen systeem waar je je mee bezig hield is diefstal. Of je je dat realiseert of niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hakkie
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:00

Bericht door Hakkie »

Vooropgesteld: Als legale PC5200 bezitter wil ik niet aanzetten tot illegale praktijken. Mijn vraag heeft geen betrekking op het kopiëren van kaartgegevens. Ik ben gewoon benieuwd of het kaartmateriaal van de 5200 wel compatibel is met de portable serie van VDO? Beide gebruiken immers SD-kaartjes. Of is die portable lijn echt volledig van de andere serie gescheiden?
[size=75]Seat Alhambra 1.8 20VT
VDO PC5200TAFE/MM5600, Pioneer DEH-P75BT[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nee de software heeft nogal wat verschillen. Andersom heb ik wel de software van mijn eigen 2050 kunnen testen in mijn 5200 en met een enkele beperking gaat dat prima.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ibor
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54

Re: Wie o wie kan mij A.U.B. helpen

Bericht door Ibor »

marina2000 schreef:Ik heb enige tijd geleden een vdo dayton 2000 gekocht. Bij aanschaf van deze navigatie is er een sd kaart met Benelux bijgeleverd. Omdat ik over een aantal weken naar Spanje ga wil ik graag over een aantal west-europese landen beschikken.
Volgens de productinformatie op dit forum (complimenten :lol: ) werd de MS 2000 toch ook geleverd met CD Europa van deur-tot-deur?. Inclusief tooling om deze op een SD kaart te zetten....

Maar de upgrade naar een MS 2010 blijft ook volgens mij een betere oplossing
Rob
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Van de MS 2000 bestaan een aantal versies, al dan niet voorzien van alleen een land of meer dan dat. Tot compleet Europa.
Waar Marina's MS 2000 vandaan komt staat niet vermeld, via E-bay bijvoorbeeld worden heel verschillende units aangeboden.

En met je laatste opmerking ben ik het eens, uiteraard. Voor 49 Euri heb je een beter systeem, met Europa en aktuelere kaarten dan de 2000 had :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”