wat is de horizon van de PN2050

rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

wat is de horizon van de PN2050

Bericht door rolf »

Ik vraag me wel eens, stel ik rij op de A4 en over 40km is er een file wanneer kan ik dan de melding krijgen/verwachten dat er iets staat? Weet iemand of deze horizon in te stellen is bij de PN2050 of staat deze vast op b.v 10,20,of 30 km voor de file?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij mijn vaste 5500 kan ik dat instellen, en da's best wel handig.
Ik heb zitten kijken in het "manual" van de 2050 maar er dáár niks over kunnen vinden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Op de pn2050 is de verkeershorizon nieet in te stellen. Ik heb ook al zitten zoeken en proberen op mijn pn2050 en kan het ook niet vinden. Zoals het er nu uitziet worden alle binnen het bereik van de route gemelde problemen gedisplayed en kenbaar gemaakt. Een kleine 2 weken terug heb ik dat in Duitsland nog uit kunnen testen op de route naar Oostenrijk. Vanaf de grensovergang (venlo) werd al aangegeven dat er in de buurt van Regensburg (plm. 600km verder op mijn route) problemen waren met het verkeer. Dus de display functie ligt nmm erg ruim. De melding voor alternatieve route kwam op het moment dat ik een kleine 150 km van het betreffende probleem verwijderd was.
Ik kan dus stellen dat de feitelijke horizon op ongeveer 150 km ligt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Ok bedankt. Ik kwam dus op deze vraag omdat ik van de week in mijn pn2050 de optie "verkeersinfo gebruiken" uit had staan. En toen ik uit Almere vertrok een audiomelding kreeg dat er over 30km langzaam rijdend verkeer was.
Daarna deze optie weer aangezet, en bij thuiskomst een retour adres ingetypt en toen kreeg ik geen melding.(terwijl er bij Diemen duidelijk een file stond).
Ik weet niet of deze optie daar mee te maken heeft maar vond het wel opmerkelijk, daar ik begrepen had dat je door deze optie aan te vinken niet alleen een stem maar ook een popup te zien zou zijn. En daardoor in de gelegenheid zou zijn om een alternatieve route te kiezen en/of te negeren.
groet R

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Goedendag
Om op mijn vraag terug te komen, is het nodig om de optie "verkeersinfo" te gebruiken om een popup en stemgeluid te krijgen?
Deze popup lijkt me handig om een alternatieve route te kunnen plannen en vooralsnog is de popup bij mij uitgebleven, het mooie stemgeluid die file of iets dergelijks aangeeft is wel aanwezig maar enkel als deze optie uitstaat! En daardoor is het niet mogelijk om een alternatief te zoeken lijkt me.
Wie weet daar iets meer over?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcoD
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:27

Bericht door MarcoD »

Hallo Rolf,

Ik heb de "verkeersinfo" altijd aan staan, en heb nog nooit de gesproken filemelding gehoord.
Maar als je het mij vraagt, is het zo dat als je de optie "verkeersinfo" bij je routevoorkeuren hebt aangevinkt, de VDO zelf het beste alternatief voor je zoekt. Over het algemeen genomen werkt het behoorlijk goed, maar als de snelste weg nog steeds inclusief wachten in de file is, dan sta je toch nog in de file.

(ik zal eens de "verkeersinfo" uitzetten, want ik ben nieuwsgierig naar die stem) 8)

groetjes,
Marco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcoD
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:27

Bericht door MarcoD »

en nog even ter aanvulling;
de afstand tot aan de "TMC-gebeurtenis", zoals een file, flitser (gemeld bij TMC) of een versmalling, wordt aan de linkerkant van je scherm weergegeven aan de hand van het balkje. Ik weet echter niet of je daar echt een afstand aan kunt aflezen.

Zijn er toevallig meer mensen die last hebben dat het erg lang (soms wel 10 minuten!) duurt voordat de pn2050 zijn satelieten heeft gevonden? Ik vermoed dat het toch in mijn voorruit zit (Opel Astra van 2002), maar ik weet het niet zeker.

groetjes,
Marco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

MarcoD schreef:en nog even ter aanvulling;
de afstand tot aan de "TMC-gebeurtenis", zoals een file, flitser (gemeld bij TMC) of een versmalling, wordt aan de linkerkant van je scherm weergegeven aan de hand van het balkje. Ik weet echter niet of je daar echt een afstand aan kunt aflezen.

Zijn er toevallig meer mensen die last hebben dat het erg lang (soms wel 10 minuten!) duurt voordat de pn2050 zijn satelieten heeft gevonden? Ik vermoed dat het toch in mijn voorruit zit (Opel Astra van 2002), maar ik weet het niet zeker.

groetjes,
Marco
Het lang duren op een fix kan met een gemetaliseerde voorruit wel kloppen. Over het algemeen moet er, na het aanzetten van de pn2050 toch wel binnen een minuut of 2 een sat fix komen. Dat is in ieder geval op mijn 2050 het geval. Je kunt het natuurlijk ook eens testen door het systeem thuis, na het aanzetten bij het raam te positioneren, daarna eens kijken hoelang het duurt voor er een fix komt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

MarcoD schreef:Hallo Rolf,

Ik heb de "verkeersinfo" altijd aan staan, en heb nog nooit de gesproken filemelding gehoord.
Maar als je het mij vraagt, is het zo dat als je de optie "verkeersinfo" bij je routevoorkeuren hebt aangevinkt, de VDO zelf het beste alternatief voor je zoekt. Over het algemeen genomen werkt het behoorlijk goed, maar als de snelste weg nog steeds inclusief wachten in de file is, dan sta je toch nog in de file.

(ik zal eens de "verkeersinfo" uitzetten, want ik ben nieuwsgierig naar die stem) 8)

groetjes,
Marco
Heb het eens uitgeprobeerd, als je de file melding hoort kan je route handmatig veranderen door op omleiding te klikken en zoekt het apparaat een andere route.(klik op het rood/zwarte rond symbool in het uitschuif menu tijdens het navigeren)
Mocht dit niet genoeg zijn kan je een langere omleiding kiezen en/of de optie file vermijden aanklikken.
Op deze manier hou je zelf in de hand of je alsnog in de file gaat staan of een alternatieve route neemt.( dit werkt alleen als er een alternatieve route aanwezig is als je bv op de afsluitdijk rijd zal het geen alternatief aanbieden mits je auto ook zwemmen kan)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”