VDODAYTON PN4000EUBT

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat er bij de diverse apparatuur viapunten zijn te gebruiken is mij bekend. Bij de nieuwere apparaten is het zelfs mogelijk om een aantal viapunten achter elkaar te laten afwerken en als rondrit op te slaan.
Echter er wordt steeds maar begeleid en berekend tot het volgende viapunt en niet de hele route tot het eindpunt. Bovendien kan er niet geoptimaliseerd worden hetgeen bij het plannen van een route wel moet kunnen.
Kortom, er is een afwijking mogelijk van A-B maar dat is niet meer dan hinkstapsprong.

Als ik de (on)mogelijkheden van de 4000 en de 6000 in ogenschouw neem, zeg ik volmondig: afblijven. het lijkt inderdaad nergens op vergeleken met de mogelijkheden van de concurrentie.
Er is hier al eerder geopperd dat de arrogantie van de macht regeert.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON NP4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Gerritje schreef:Dat er bij de diverse apparatuur viapunten zijn te gebruiken is mij bekend. Bij de nieuwere apparaten is het zelfs mogelijk om een aantal viapunten achter elkaar te laten afwerken en als rondrit op te slaan.
Echter er wordt steeds maar begeleid en berekend tot het volgende viapunt en niet de hele route tot het eindpunt. Bovendien kan er niet geoptimaliseerd worden hetgeen bij het plannen van een route wel moet kunnen.
Kortom, er is een afwijking mogelijk van A-B maar dat is niet meer dan hinkstapsprong.

Als ik de (on)mogelijkheden van de 4000 en de 6000 in ogenschouw neem, zeg ik volmondig: afblijven. het lijkt inderdaad nergens op vergeleken met de mogelijkheden van de concurrentie.
Er is hier al eerder geopperd dat de arrogantie van de macht regeert.
Helemaal mee eens.

Bedankt Gerritje.

Groeten Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die "via-punten" zitten er inderdaad op bij de 4100, net als bij mijn 5500. Maar daarmee kun je niet een route via die punten laten rijden :!:
Als je een viapunt ingeeft navigeert het systeem dáár naartoe, het is dus een soort tijdelijke bestemming. En als dat bereikt is navigeert 'ie naar de volgende bestemming. In je systeem zie je dan ook alleen maar díe bestemming, niet de eindbestemming. En dus weet je ook de totale afstand niet, net zomin als de verwachte aankomsttijd op de eindbestemming.
Via-punten zijn handig voor koeriers en vergelijkbare chauffeurs. Maar niet voor het doel dat jij voor ogen had.

Bij mijn systeem zit er nog iets anders op, een flexibel via punt. Dat doe je via de kaart, daarmee kun je het systeem min of meer dwingen een andere route te kiezen. Soms wel handig, ik gebruik het nog wel eens als ik door Duitsland rij.

Groet,
JW

PS Jij kunt je plaatjes niet meer veranderen/verkleinen, hopelijk heeft een Mod er zin in dat voor je te doen :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON NP4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

JW schreef:Die "via-punten" zitten er inderdaad op bij de 4100, net als bij mijn 5500. Maar daarmee kun je niet een route via die punten laten rijden :!:
Als je een viapunt ingeeft navigeert het systeem dáár naartoe, het is dus een soort tijdelijke bestemming. En als dat bereikt is navigeert 'ie naar de volgende bestemming. In je systeem zie je dan ook alleen maar díe bestemming, niet de eindbestemming. En dus weet je ook de totale afstand niet, net zomin als de verwachte aankomsttijd op de eindbestemming.
Via-punten zijn handig voor koeriers en vergelijkbare chauffeurs. Maar niet voor het doel dat jij voor ogen had.

Bij mijn systeem zit er nog iets anders op, een flexibel via punt. Dat doe je via de kaart, daarmee kun je het systeem min of meer dwingen een andere route te kiezen. Soms wel handig, ik gebruik het nog wel eens als ik door Duitsland rij.

Groet,
JW


PS Jij kunt je plaatjes niet meer veranderen/verkleinen, hopelijk heeft een Mod er zin in dat voor je te doen :wink:
Okidoki.....heb m'n excusses m.b.t. de foto's al aangeboden, was niet de bedoeling. Was de eerste keer.

Niemand zin in een NP4000EUBT ? (haha)

Groeten, Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En de 5200 biedt daar bovenop nog de mogelijheid om 7 rondritten te plannen elk bestaande uit maximaal 10 etappes. Maar ook met dezelfde beperkingen van de onbekende totale afstand etc.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON PN4000EUBT Software

Bericht door rudy581161 »

Weet iemand of de software update aangeboden bij VDO voor de PN4000 met nummer PSN 1.6.3.7 release date Mart 2008 nieuwer is dan de PSN 1.6.3.7 release date Febr 2008 ?
We 't hebben hier over het zelfde PSN nummer, maar over een andere maand !!!

Mijn systeem heeft nu PSN 1.6.3.7 date Febr 2008

Groeten,
Rudy

Edit Mod, verplaatst en gevoegd bij oorspronkelijke topic. SVP niet voor elke vraag nieuw topic openen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Niet aankomen, want wat jij eventueel mist werd niet opgelost met de enige update totnutoe
Don't fix things that ain't broke!
Bovendien, als je ziet hoe je moet updaten laat je het wel uit je hoofd. Belachelijk gewoon.
Neem je verlies en navigeer met je Mio!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Quo Vadis
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 11:18

PN4000 firmware update

Bericht door Quo Vadis »

Ik heb de VDO-D PN4000 nu 2 maanden in bezit en rijdt dagelijks 200 km voor woon-werk. Ben 2 jaar geleden begonnen met de TomTom GO 500 en heb deze ingeruild voor meer navigatieplezier. Helaas; Ik zou op dit moment de PN4000 niemand meer aan willen raden al ziet het toestel er nog zo fancy uit. Gebruiksgemak, gebrek aan functionaliteit, navigatienauwkeurigheid en gebruikersondersteung zijn allen van slechts middelmatige tot bedenkelijke kwaliteit. Ik wou dat ik mijn Tomtom nog had en ga daar zeer waarschijnlijk ook naar terug.

Belangrijkste kritiekpunten:
1. TMC file nformatie loopt achter de feiten aan en geeft summiere tot volstrekt onjuiste info.Voorbeeld A15 Europoort is vrij en A16 voor Terbregseplein staat helemaal vast. TMC Advies: ga over Terbregseplein (????)
2. File vermijden advies: langs bezinestations en via op/afritten rijden. risico= bekeuring
3. Automatische zoomfunctie werk uiterst irritant
4. Klungelig te hanteren adresboek
5. Geen routeplanner en weinig relevante POI's
6. POI's niet te updaten
5. Haperend touchscreen ( 3x drukken-geen respons, sorry app is bezig)
6 Aparte dure TMC/BT cradle met externe microfoon en geklungel met antennes en snoeren.
7. Te kleine lettertjes op het scherm onderin de statusbalk
8. Riskante update procedure via SD kaart. Tomtom doet dit rechtstreeks via USB connectie op Tomtom home PC applicatie. Waarom Siemens VDO niet?
9. BT bellen enkel vanaf toestel extern nummer kiezen. Geen contact telboek op apparaat
10. Krakende en ruisende speakers ( Moet ik daar Mp3 over afspelen?)
12. Vertragingsinfo functie met zandloper geeft achterhaalde onzin informatie ( 0:02 voor 15 km file?)
13 TMC problemen op de route doen zich altijd voor op tegenovergestelde rijbaan.
14. Onduidelijk waar de USB poort op apparaat voor nodig is
15. Ondoordachte gebruikers handleiding waar op veel punten volstrekt onjuiste aanwijzingen worden gegeven en ook belangrijke info ontbreekt.
16. Infopunten informatie=nutteloos, afleidend ( visueel) of storend (audiosignaal)
17. Snelheids monitor werkt pas vanaf 10km te hard i.e vanaf 40 euro boete.
18. Kaartomgeving handmatig verkennen werkt onmogelijk met het centreerkruis. Kaart kan met handje niet versleept worden
20. etc etc.


Met de meest recente firmware update dacht ik een flinke stap vooruit te kunnen maken maar ben uiteindelijk in een ravijn getuimeld. Het updaten van de firmware o.b.v. de laatst beschikbare versie 1.6.3.7. van Maart 08 is uitermate onbetrouwbaar en vastgelopen. De installatie blijft bij de 2e stap hangen op de NBOOT loader... Daarna gebeurt er een uur lang helemaal niets meer. Herhaalde pogingen exact volgens de gebruiksaanwijzing melding uitgevoerd mogen niet baten. Advies: deze update dus NIET installeren.
Op dit moment werkt alles nog behalve de TV. Die start niet meer op. Ga niet langs AF en terug naar Badhoevedorp.

U begrijpt het wel: Er staat binnenkort een goedkope PN4000 op Marktplaats.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dank voor deze zeer uitgebreide litanie. Kortom, gewoon een buitengewoon slecht product

Al eerder zijn er geluiden geweest omtrent enige "onhebbelijkheden" van dit apparaat maar het wordt hoe langer hoe meer duidelijk dat Siemens VDO er een ongelooflijke puinhoop van heeft weten te maken.
Nu wordt ook duidelijk waarom de handleidingen, slecht gedocumenteerd, summier en in een beroerd soort taalgebruik zijn gesteld. Alles wat je niet vertelt kan ook niet tegen je worden gebruikt.

In ieder geval lijken ze geen enkele aandacht voor de wensen en behoeften van de klant te hebben. Kennelijk weet VDO Siemens wat goed voor ons is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

Re: PN4000 firmware update

Bericht door rudy581161 »

Quo Vadis schreef:Ik heb de VDO-D PN4000 nu 2 maanden in bezit en rijdt dagelijks 200 km voor woon-werk. Ben 2 jaar geleden begonnen met de TomTom GO 500 en heb deze ingeruild voor meer navigatieplezier. Helaas; Ik zou op dit moment de PN4000 niemand meer aan willen raden al ziet het toestel er nog zo fancy uit. Gebruiksgemak, gebrek aan functionaliteit, navigatienauwkeurigheid en gebruikersondersteung zijn allen van slechts middelmatige tot bedenkelijke kwaliteit. Ik wou dat ik mijn Tomtom nog had en ga daar zeer waarschijnlijk ook naar terug.

Belangrijkste kritiekpunten:
1. TMC file nformatie loopt achter de feiten aan en geeft summiere tot volstrekt onjuiste info.Voorbeeld A15 Europoort is vrij en A16 voor Terbregseplein staat helemaal vast. TMC Advies: ga over Terbregseplein (????)
2. File vermijden advies: langs bezinestations en via op/afritten rijden. risico= bekeuring
3. Automatische zoomfunctie werk uiterst irritant
4. Klungelig te hanteren adresboek
5. Geen routeplanner en weinig relevante POI's
6. POI's niet te updaten
5. Haperend touchscreen ( 3x drukken-geen respons, sorry app is bezig)
6 Aparte dure TMC/BT cradle met externe microfoon en geklungel met antennes en snoeren.
7. Te kleine lettertjes op het scherm onderin de statusbalk
8. Riskante update procedure via SD kaart. Tomtom doet dit rechtstreeks via USB connectie op Tomtom home PC applicatie. Waarom Siemens VDO niet?
9. BT bellen enkel vanaf toestel extern nummer kiezen. Geen contact telboek op apparaat
10. Krakende en ruisende speakers ( Moet ik daar Mp3 over afspelen?)
12. Vertragingsinfo functie met zandloper geeft achterhaalde onzin informatie ( 0:02 voor 15 km file?)
13 TMC problemen op de route doen zich altijd voor op tegenovergestelde rijbaan.
14. Onduidelijk waar de USB poort op apparaat voor nodig is
15. Ondoordachte gebruikers handleiding waar op veel punten volstrekt onjuiste aanwijzingen worden gegeven en ook belangrijke info ontbreekt.
16. Infopunten informatie=nutteloos, afleidend ( visueel) of storend (audiosignaal)
17. Snelheids monitor werkt pas vanaf 10km te hard i.e vanaf 40 euro boete.
18. Kaartomgeving handmatig verkennen werkt onmogelijk met het centreerkruis. Kaart kan met handje niet versleept worden
20. etc etc.


Met de meest recente firmware update dacht ik een flinke stap vooruit te kunnen maken maar ben uiteindelijk in een ravijn getuimeld. Het updaten van de firmware o.b.v. de laatst beschikbare versie 1.6.3.7. van Maart 08 is uitermate onbetrouwbaar en vastgelopen. De installatie blijft bij de 2e stap hangen op de NBOOT loader... Daarna gebeurt er een uur lang helemaal niets meer. Herhaalde pogingen exact volgens de gebruiksaanwijzing melding uitgevoerd mogen niet baten. Advies: deze update dus NIET installeren.
Op dit moment werkt alles nog behalve de TV. Die start niet meer op. Ga niet langs AF en terug naar Badhoevedorp.

U begrijpt het wel: Er staat binnenkort een goedkope PN4000 op Marktplaats.

Welcome to the club..........

Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Higgy schreef:Mogen die plaatjes aub een HEEL stuk kleiner?
Ze mogen dan wel groot zijn, maar het is wel DUIDELIJK
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Quo Vadis
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 11:18

Software update PN4000

Bericht door Quo Vadis »

Na enkele draadjes op dit forum nauwkeurig te hebben gelezen heb ik het hangprobleem in de PN4000 software update kunnen oplossen. Oorzaak: 128 MB SD kaarten zijn gewoon te KLEIN. Niet zozeer om er de uitgepakte bestanden op te zetten maar het installatieprogramma VDdayton.exe wil ook tijdelijke files op deze kaart kunnen schrijven. Deze worden na installatie netjes gewist.
Ik dus de 2 GB kaart uit de camera van mijn vrouw fff geleend, de update hierop gezet en voila, de update verliep naadloos.

VDA Siemens: bedankt voor de wederom onjuiste informatie in jullie handleiding
Navigatieforum: bedankt voor de prima tip.

Overigens zie ik geen enkel verschil met de vorige release. Morgen gaan we ermee rijden. Ik zal mijn stuur goed vasthouden :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Quo Vadis
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 11:18

Een staaltje van PN4000 promotie

Bericht door Quo Vadis »

Gelezen op de Navco website

VDO PN4000 Winnaar MEDIA TOTAAL AWARD 2008 zondag 27 april, 2008

Op vrijdag 11 april 2008 zijn door het populaire tijdschrift Media Totaal de Media Awards 2008 uitgereikt voor de beste en meest innovatieve producten op het gebied van consumenten electronica. In de categorie "Navigation-On-The-Go" waren maar liefst tien verschillende portable navigatie systemen genomineerd. Naast de VDO Dayton PN4000 waren dat ondermeer de Pioneer NavGate 500, de Panasonic Strada en de TomTom HD Traffic.
Als onbetwiste winnaar werd de VDO Dayton PN 4000 uitgeroepen! Dit vanwege de slimme combinatie van een navigatie systeem met digitale TV, deed de jury kiezen voor dit fantastische apparaat. Wij zijn dan ook zeer trots dat dit unieke product deze titel mag dragen!
Zeker met het oog op de komende sportevenementen deze zomer zoals het EK voetbal en de Olympische Spelen, zal de VDO PN 4000 zeer goed tot zijn recht komen. Uw hoeft met de aanschaf van een VDODayton PN4000 navigatiesysteem dan ook geen seconde te missen van al deze mooie sportmomenten!

Juryrapport Media Totaal VDO Dayton PN 4000:
===============================
"Door heel slim een digitale tv-tuner in te bouwen, onderscheidt de
PN 4000 van VDO Dayton zich op slag van de haast moordende concurrentie in draagbaar navigatieland. Zo ontstaat immers een compleet draagbare entertainment centrale. Tijdens autoritten is er de uitgebreide navigatie in 39 Europese landen, tijdens de noodzakelijke momenten van rust de mogelijkheid om bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd te volgen op het bijna 11 centimeter grote kleurenscherm of naar compressiemuziek te luisteren. Dat de TV-mogelijkheid standaard wordt uitgeschakeld bij een snelheid van meer dan 7 kilometer per uur, maakt het systeem niet alleen slim, maar ook verkeersveilig."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDODAYTON MS4400
    door aifos32 » 14 jul 2014 18:04 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 885

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”