VDO Dayton MS2010 update niet in orde

smrman
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2006 12:12

VDO Dayton MS2010 update niet in orde

Bericht door smrman »

misschien snap ik die MS2010 niet volledig, maar die update routine is pure horror.

Met de update uit augustus zat t al niet snor (zou met 128 Mb kaartje moeten gaan, nou mooi niet, moest er mee langs in de buurt van schiphol, halve middag naar de maan en beloofde update terwijl ik zou wachten ging niet ..)

Nu is er een januari 2007 update, die mijn 2010 door / naar het upgrade scherm leidde, na 20 seconden en een paar flitsjes in de voortgang balkjes stonden beide balken op 100 %, maar wat ik ook deed, het appraat kwam bij herstarten (reset, batterij los etc) telkens terug in dat zelfde upgrade scherm.

Na wat geneuzel de augustus 2006 update er weer opgezet, nu start ie weer normaal, gele voortgang balk onderin tijdens starten, maar krijg ik "geen kaart beschikbaar, laden alstublieft..." volgend op die balk ...

Wel vriendelijke dat "AUB", maar schiet niet erg op zo. De systeem ID info in de instellingen geeft Kaart -1, en hoewel ik de SD kaart met materiaal er wel in heb zitten en deze ook gezien wordt (kun je met Activesynch testen) krijg ik geen kaart te zien.

Wat me wel opvalt is dat het ResidentFlash folder gedeelte van het apparaat (via Active synch te zien) leeg is, wat volgens mij niet de bedoeling is.

Iemand suggesties ? Misschien kan iemand de file en folder-lijst die te zien is via zijn Active synch naar de resident flash folder / subfolders posten ? Zie onderstaand plaatje, wat staat er op een werkende MS2010 in al deze mappen en submappen ?

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ik zou, om te beginnen eerst de update er gewoon opnieuw opzetten (oude of nieuwe). Jij bent blijkbaar een van de weinigen waar het fout gaat.
Hou je volledig aan de regels voor wat betreft het uitpakken van de bestanden met WINZIP. Ook al lijken andere programma's het goed te doen, gebleken is dat het tegenovergestelde het geval is. Mocht de gebruikte sd kaart het niet goed doen, probeer dan een andere. Ook hier is gebleken dat het uit kan maken welk merk je grbruikt.
Daarna het kaartmateriaal opnieuw op de originele sd kaart zetten en dan zou alles gewoon moeten werken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
smrman
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2006 12:12

Bericht door smrman »

Gene,

dat is al geprobeerd, en op de resterende melding dat er "geen kaart beschikbaar, laden alstublieft..."

Zou je kunnen aangeven op welke manier de residentFlash folder gevuld zou moeten zijn / cq worden tijdens starten / draaien van t apparaat ? De SD kaart met het kaart materieaal is gewoon nog steeds als voorheen, maar volgens mij is de folder residentFlash dat niet ...

De laatste update is toch van 12 jan, op
http://www.vdodayton.nl/default2_and_fz ... 23487.aspx
voor de MS2010 ?

Hmmm .. nou spoelt ie wel de laatste update (zie boven) er op, maar blijft de melding "geen kaart beschikbaar, laden alstublieft...".

Terwijl t SD kaartje met kaartmateriaal er in zit en ok is voor zover ik kan beoordelen ..

Maakt me des te nieuwsgieriger naar de resflash folder op t apparaat...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Bij mij werkt het updaten maar op één manier:
- Activesync 3.7 moet wel geinstalleerd zijn op Windows.
- Uitpakken van de updatefile met Winzip in een folder op mijn harddisk.
- De MS2010 helemaal uitzetten (meer dan 5 seconde op de powerknop).
- Lege SD kaart in de MS2010 stoppen.
- Vervolgens de MS2010 via de USB aansluiten aan de PC.
- De MS2010 aanzetten.
- Vervolgens start de MS2010 op en begint Activesync tot leven te komen. Die vraagt om "synchronise with this computer" enzo maar dat moet je niet doen
- Vervolgens met de optie "Explore" in Activesync de uitgepakte files van de harddisk op de SD kaart in de MS2010 copieeren.
Wel de goede directory kiezen onder "Explore". Ik dacht iets met "\sdflash" ofzo. Dit duurt wel lang, ik herinner me zo'n 20 minuten....
- Als dat klaar is de MS2010 uit en aan zetten. De update loopt dan goed.

Via alle andere manieren krijg ik ook dat de balkjes heel snel op 100% komen en dat het fout gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
smrman
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2006 12:12

Bericht door smrman »

:)

ondertussen een nieuwe 2010 op mogen halen in Badhoevedorp (wat loopt die snelweg daar verrot doorheen zeg .. :(
Blijkbaar was men er daar ook achter dat om welke reden dan ook er intern iets behoorlijk verkeerd was gegaan met de update .. in ieder geval een degelijk werkend machinetje terug gekregen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1429
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1995
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1293
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 4661
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 758
  • Update Avic X1R
    door erwin69 » 30 sep 2014 16:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 758

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”