Updaten van MS2010 mislukt

j0hann3s
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2008 18:00

Updaten van MS2010 mislukt

Bericht door j0hann3s »

Hey, hallo!.

Ik ben nieuw op dit forum, en dat ik me heb geregistreerd is eigenlijk aleen omdat na het updaten van m'n navigatiesyteem ik hem niet meer werkend krijg.

Het gaat om dit syteem:
Afbeelding


Hoe het begon
Mijn syteem was nog niet van de nieuwste software voorzien, dus had het nogal veel last van vastlopen.
Ik had al eens gedacht om het syteem te updaten, en ben zo naar de vdo dayton site gegaan (.nl).

Ik zo kijken bij de software downloads, en heb er zo de benodigde bestanden gedownload zoals:
-Software MS 2010 & MS 2110 Traffic (system update)
-Software MS 2000 (os update)


En toen begonnen de problemen
Eerst had ik de software voor het systeem 523429_MS2x10_A21-070112r1 op een Silicon power kaartje gezet, maar dan krijg je dat de update proces snel voorbijshiet zonder wat te doen, daarna de ms2000 geprobeerd, OS updating schermpje ervoorbij...? Maar ff op reset omdat hioj toch nix deed, en bleek dat er telkens het upgrade scherm voorkwam.

Toen ben ik dit forum tegen gekomen en bleek dat het apparaat aleen maar bepaalde sd kaarten wou lezen, en aangezien ik momenteel nix anders had, heb ik de kaart die erbij zat gebruikt (uiteraard wel goed de bestanden op pc bewaard), en jah! Daar doet hij hij het, het upgrade scherm laat goed zien dat hij instaleerd, en na instalatie bestanden van de vdo kaart teruggezet, en het syteem herstart.

Prachtig! alles werkt, mooi met startopschermpje en her en der wat nieuwe functies.
Maar... Als ik het syteem een tijdje uit heb staan, en hem weer aandoe, blijft hij hangen in het opstartscherm.
"Startupsytem met wat oranje blokjes" Het aan/uit knopje geeft ook geen licht dan meer.

Na veel geprobeer met wat software en dergelijke ben ik erachter gekomen dat eerst de MS2000 er eerst even 2 minuten in moet doen (OS Updating schermpje, die pakt hij voordat het syteem opstart), en dan reset, en hij het gewoon doet.

Ik dacht, heb ik nu een soort opstartdiskette nodig om het syteem aan de praat te krijgen?
Dus weer proberen met updaten en degelijke, en heb ook bestanden van de .com site gebruikt (staat meer op)(ook die van os updating MS2010)(heb ook eerder geprobeerd bij het verkeerde sd kaartje), en het updaten lijkt met su6 gedaan te zijn, todat ik hem een geruime tijd uit had laten staan, en hij weer in het Startup sytem met oranje blokjes scherm blijft hangen.

Ook nu nadat ik de MS2000 of MS2010 Update gebruik, en OS Updating een tijdje laat gebruik, wil hij nog steeds niet opstarten (heb overgens nu een scandisk 2 gb sd kaartje).

Ik ben dus nu echt een beetje van :( omdat ik mijn syteem niet werkend krijg.
Aleen maar OS Updating, of Startup sytem heb ik niet zoveel aan.

het stickertje onderop het toestel vermeld:
ms2000ntfr
00 06 14
s/n AC64E53769


Ik hoop dat iemand van jullie met een mogelijke oplossing kan komen....
Want ik heb eigenlijk niet zoveel interesse om helemaal naar Badhoevedorp te moeten rijden zonder navigatiesyteem om het syteem te laten maken...

Veder:
Ik had vdo ook al een keer gemaild, maar zei kwamen met een zeer simpel antwoord, dat ik maar bij hun langs moest komen.. :S

Dat is voor mij eigenlijk wat te ver weg, omdat ik in Friesland woon (tegen groningse grens aan).
Als jullie reparatie centrums in de buurt weten, laat het me a.u.b. weten!

Ik schat dat het apparaat z'n 1½ á 2½ jaar is (weet niet zeker hoelang ik hem al heb)
OF ik het aankoop bewijs nog heb, is ook niet zeker meer, dan moet ik eerst wat mappen nagaan...
Het is destijds gekocht bij Media Markt in Leeuwarden.


Mijn conclusie
ik ben de mist ingegaan door de MS200-2010 te gebruiken denk ik :(

ps. ik heb het verhaal wat kort gehouden, ik heb er aardig wat tijd in gestoken om het syteem weer werkend te krijgen met de verschillende software van de vdo .com en .nl site

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discover Media update mislukt
    door JHG » 11 jul 2014 18:12 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 6289
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • rsn510 updaten
    door slotboom » 13 nov 2016 13:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 539
  • Tomtom One v8 updaten
    door dotternetta » 16 jul 2016 09:22 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 666
  • KNA-DV3200 Updaten
    door Enumo » 07 jul 2014 11:30 » in Kenwood
    Reacties: 5
    Weergaves: 2728
  • Wie wil mij helpen RNS 510 updaten
    door pokie » 25 aug 2014 13:11 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 761
  • Kenwood KVT 725 met de KNA-DV3200 updaten
    door dirknegen » 21 aug 2014 11:26 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 656

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”