Updatefile VDO Dayton MS2010

Mart1975
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:35

Updatefile VDO Dayton MS2010

Bericht door Mart1975 »

Hallo,

ik heb afgelopen weekend de update file gedownload van de vdodayton.nl site. Vervolgens heb ik deze file uitgepakt op mijn pc en gekopieerd op een sd kaart. Na een paar dagen een paar keer proberen te updaten, pakte mijn MS2010 vanmiddag eindelijk de update sd kaart en begon te updaten. In mijn enthousiasme vergeten om de MS2010 aan te sluiten op het stroom netwerk, en nu hangt het systeem.

Ik begrijp nu dat ik met kopieren naar de sd kaart een fout heb gemaakt en dat ik dus rechtstreeks vanuit de zip file had moeten kopieren. Het originele bestand heb ik inmiddels verwijderd en mijn ms2010 gaat niet meer verder dan het update schermpje?

Weet iemand wat ik kan doen, en/of heeft iemand het update file nog van afgelopen week. Aangezien deze nu van de vdodayton site is gehaald.

Bij voorbaat dank!

Groet ... Martin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Update file MS2010

Bericht door JW »

Mart1975 schreef:Hallo,

ik heb afgelopen weekend de update file gedownload van de vdodayton.nl site. Vervolgens heb ik deze file uitgepakt op mijn pc en gekopieerd op een sd kaart. Na een paar dagen een paar keer proberen te updaten, pakte mijn MS2010 vanmiddag eindelijk de update sd kaart en begon te updaten. In mijn enthousiasme vergeten om de MS2010 aan te sluiten op het stroom netwerk, en nu hangt het systeem.

Ik begrijp nu dat ik met kopieren naar de sd kaart een fout heb gemaakt en dat ik dus rechtstreeks vanuit de zip file had moeten kopieren. Het originele bestand heb ik inmiddels verwijderd en mijn ms2010 gaat niet meer verder dan het update schermpje?

Weet iemand wat ik kan doen, en/of heeft iemand het update file nog van afgelopen week. Aangezien deze nu van de vdodayton site is gehaald.
Bij voorbaat dank!

Groet ... Martin.
Op die update zit VDO copyright. Die kunnen we dus gewoon NIET aan jou doorgeven.

Mijn advies: even wachten, over een paar dagen is er de nieuwe update. Die door jou gemaakte fout wordt dan wel weer gecorrigeerd, nu even niet. Gewoon je ziel in lijdzaamheid bezitten dus, zoals dat heet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

@Mart1975
Ik snap je verhaal niet helemaal. Je zegt dat je de files op de SD kaart hebt gezet en bevestigt ook dat de 2010 begon te updaten maar dat de boel vastliep omdat je de 2010 niet op de adapter had aangesloten.

Naar mijn weten staan de files nog gewoon op de SD kaart, deze worden niet tijdens de update gewist. Dus kan, indien er genoeg spanning aanwezig is, de update voortgezet worden. Aan de SD kaart zal het dus niet liggen.

Ik heb meerdere verhalen gelezen waarin mensen diverse malen opnieuw de 2010 hebben gestart waarna, hoe vreemd het ook moge klinken, de update weer verder ging.

Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mart1975
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:35

...

Bericht door Mart1975 »

Ik heb op een andere site gelezen dat er kennelijk een verschil bestaat tussen het volgende:
- de update uitpakken op je pc en de bestande vervolgens kopieren op een sd kaart, en
- de update rechtstreeks vanuit de .zip file kopieren naar de sd kaart.

Ik heb het eerste gedaan.

Ik kan me voorstellen dat hij het straks idd gewoon gaat doen, aangezien het ook een paar dagen heeft geduurd voordat hij bij het opstarten de sd kaart met update vond ...

Ik heb de files nog op de sd kaart staan en ik probeer zo nu en dan te kijken of de update weer begint ... Het is op dit moment alleen een beetje frusterend, aangezien ik hem niet kan gebruiken .... en ik uiteraard bang ben dat ik hem kapot heb gemaakt ....

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Martin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het verschil zit 'm niet in de wijze van uitpakken, of je dat nou rechtstreeks naar de SD kaart doet dan wel via een tijdelijke file op je PC. Zie ook mijn stap-voor-stap instructie hierover van een week geleden.

Ergens gaat er iets fout bij het opstarten van het update proces, daarom loopt dat vast. Dat heeft dus niks te maken met de manier van uitpakken.

Mijn advies blijft dus: even wachten tot de nieuwe update komt.
Daarin is een aanpassing gemaakt in het updateproces, de huidige problematiek van het vastlopen in dat proces moet daarmee opgelost zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 927
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 609
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 686
  • Aansluitschema VDO Dayton PC5600
    door Simon166 » 11 okt 2014 17:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 893
  • Afstandsbediening VDO Dayton MS 5200
    door wmr » 20 okt 2014 15:45 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 704
  • VDO dayton navigatie via autoradio.
    door Herrald » 14 jul 2014 13:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 864

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”