TMC op PN 4000?

clint
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2008 14:58

Bericht door clint »

Ik ben me aan het orienteren om een navigatiesysteem aan te schaffen. Het gaat waarschijnlijk de PN4000 worden.
Ik vraag me echter nog af of dat de PN4000 ook TMC ontvangst heeft zonder de externe cradle. De sites van de verschillende winkels lijken het op dit onderwerp niet met elkaar eens te zijn. Er is op dit forum vast wel iemand die deze vraag voor mij kan beantwoorden. Wat voor antennes worden er verder bij het PN4000 systeem meegeleverd?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zonder cradle geen TMC, daar is iedereen zeer duidelijk over
Voor alle toestellen PN2050,3000,4000 en 6000 moet een MA3000T worden gebruikt om TMC ontvangst mogelijk te maken. Hierbij hoort ook een TMC (draad)antenne.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frankwijers
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:34

Bericht door frankwijers »

Misschien dat ik nu als een n00b ga klinken, maar ik heb hier ook nog geen ervaring mee.
Ik ben zelf een beetje aan het rond kijken voor een nieuwe portable navi, en na bij enkele winkels gespeeld te hebben met wat navi's heeft de 4000 bij mij op dit moment de voorkeur.
Alleen vraag ik me nog enkele dingen af, en met name wat betreft de cradle. Ik heb zelf interesse in de cradle met TMC (bluetooth hoeft voor mij niet). Geluid hoeft voor mij ook niet via de boxen te komen, aangezien ik het geluid (bijna) altijd uit heb staan. Wat mij met name interesseert is hoe de cradle de voeding levert en hoe tmc wordt aangesloten. Kan iemand mij dit vertellen?

* ps, redelijk offtopic: weet iemand of ik ergens kaarten kan kopen/downloaden voor de USA? Aangezien ik op mijn PDA ooit Tomtom gekocht heb met kaarten voor florida lijkt dit me wel handig aangezien ik daar regelmatig ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

frankwijers schreef:Misschien dat ik nu als een n00b ga klinken, maar ik heb hier ook nog geen ervaring mee.
Ik ben zelf een beetje aan het rond kijken voor een nieuwe portable navi, en na bij enkele winkels gespeeld te hebben met wat navi's heeft de 4000 bij mij op dit moment de voorkeur.
Alleen vraag ik me nog enkele dingen af, en met name wat betreft de cradle. Ik heb zelf interesse in de cradle met TMC (bluetooth hoeft voor mij niet). Geluid hoeft voor mij ook niet via de boxen te komen, aangezien ik het geluid (bijna) altijd uit heb staan. Wat mij met name interesseert is hoe de cradle de voeding levert en hoe tmc wordt aangesloten. Kan iemand mij dit vertellen?

* ps, redelijk offtopic: weet iemand of ik ergens kaarten kan kopen/downloaden voor de USA? Aangezien ik op mijn PDA ooit Tomtom gekocht heb met kaarten voor florida lijkt dit me wel handig aangezien ik daar regelmatig ben.
Ik heb zelf onlangs de PN6000 gekocht met TMC/Bluetooth cradle.

Als voeding kan je de bij het systeem geleverde 12 volt kabel aansluiten op de cradle, bij de cradle word een TMC antenne geleverd die op de cradle wordt aangesloten.

Helaas is bij de PN6000 geen vrije zenderkeuze mogelijk, het systeem kiest zelf de tmc zender, ook staat er geen naam bij welke tmc zender geselecteerd is.
Als je pech hebt pakt hij een zender die wel het TMC signaal uitzend, maar geen of verkeerde berichten doorgeeft.

Ook de info bij een probleem op de route is heel summier, er volgt een pop-up scherm met een omleidingsadvies zonder dat er wordt aangegeven wat het probleem is (file/wegafsluiting) en waar deze zich bevindt.
Zo kan het zijn dat je een omleiding krijgt voor een file die 100 km verder staat.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Long time no seen, welkom terug op het forum :D

We kennen je als de TMC specialist bij uitstek, en dus ben ik onaangenaam verrast te lezen:
Helaas is bij de PN6000 geen vrije zenderkeuze mogelijk, het systeem kiest zelf de tmc zender, ook staat er geen naam bij welke tmc zender geselecteerd is.
Als je pech hebt pakt hij een zender die wel het TMC signaal uitzend, maar geen of verkeerde berichten doorgeeft.
De kleine broer van de 4000/6000, de 2050/3000, heeft deze mogelijkheid (inmiddels) wel aan boord, en dat is juist iets dat VDO navi's zo plezierig in het gebruik maakt. Ik heb dat vorig weekeind weer eens aan den lijve ondervonden, op terugweg van Seefeld naar Utrecht. Juist door zelf de zender te kunnen kiezen kon ik de goeie TMC info oppakken en zó alle files vermijden.

Conclusie: hier dient een SW Update plaats te vinden, hopelijk komt die snel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Conclusie: hier dient een SW Update plaats te vinden, hopelijk komt die snel.
Het zou toch van de gekke zijn dat VDO SIemens zich met de jongste telgen van de navigatie-familie zodanig blameert dat alle krediet die is opgebouwd mbt TMC voorzieningen, wordt weggevaagd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Gerritje schreef:
Conclusie: hier dient een SW Update plaats te vinden, hopelijk komt die snel.
Het zou toch van de gekke zijn dat VDO SIemens zich met de jongste telgen van de navigatie-familie zodanig blameert dat alle krediet die is opgebouwd mbt TMC voorzieningen, wordt weggevaagd.
Onbegrijpelijk dat VDO hier zo de mist ingaat, in een eerste reactie van VDO is er nog geen voornemen om dit in een SW update te veranderen.

Ook de Bluetooth functie is waardeloos, je kan alleen een gesprek aannemen via de PN6000.
Uitgaand telefoon verkeer is niet mogelijk via de PN6000, je zult het nummer op het telefoontoestel moeten kiezen.
SMS berichten ontvangen of versturen is ook niet mogelijk.

Daarnaast is de automatische zoom funtie erg traag en veel te veel aanwezig, de zoomfunctie gaat op de snelweg bij het naderen van een knooppunt bij een snelheid van 100 km naar een schaal van 200 meter, tegen de tijd dat de zoom klaar is ben je het knoopunt al voorbij.

Ik ben werkelijk verbaast over de slechte performance van dit toestel, DVB-T en rijstrook begeleiding mag dan een leuke optie zijn uiteindelijk gaat het om de navigatie en dat is dik onvoldoende.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welke SW versie heb jij er in zitten?
Ik kreeg zojuist de info dat er een nieuwe is, ik moet nog even goed lezen wat dat allemaal inhoudt, dan post ik dat hier.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

JW schreef:Welke SW versie heb jij er in zitten?
Ik kreeg zojuist de info dat er een nieuwe is, ik moet nog even goed lezen wat dat allemaal inhoudt, dan post ik dat hier.

Groet,
JW
Ik de de laatste versie (PSN 1.6.4.7) 2 dagen geleden gedownload van de site.
Helaas geen verbetering.
http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 28196.aspx
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je helemaal geen verbeteringen kunnen vaststellen?

Navco meldde mij daarover dat een van zijn klanten inmiddels ook de update ingespeeld heeft en dat er wél een aantal verbeteringen in zitten, zoals:
-Vastlopen tussen TV en navigatie bij wisselen verholpen
-GPS fix sneller en meer stabiel
-Adresboek nu direct na ingave adres te benaderen.

Voorts heeft hij een complete NL, en uitgebreidere instructie gemaakt mbt het inspelen:

Nadat u de software op de door VDO beschreven wijze op een lege SD kaart heeft gezet kunt u aan de hand van de richtlijnen hieronder de software op uw navigatiesysteem installeren.
Om de systeem software van uw navigatie systeem PN4000 of PN6000 te verbeteren is een zorgvuldige afhandeling van het proces noodzakelijk. Doe alles rustig. Het proces bestaat uit 2 onderdelen.
1. De update van het DVB-T systeem en de navigatiesoftware bestaande uit de volgende onderdelen, die automatisch in elkaar overlopen:
• Module Software
• Basic Software
• Operating System
• Application Software
2. Synchronisatie van de software voor het zenderpakket in het Multimedia Menu onder DVB-T.

Neem er even de tijd voor. Het totale updaten van de systeem software duurt ongeveer 15 minuten. Volg de aanwijzingen nauwkeurig. De accu plaatsen als u dat nog niet gedaan heeft:
• Na het insteken van een SD kaart, altijd minimaal 5 seconden wachten om zeker te zijn dat het kaartje wordt herkend, voordat u de volgende aktie begint.
• Zodra het proces is afgesloten en het SD kaartje moet worden verwijderd. Eerst circa 5 seconden wachten, om zeker te zijn dat ook de laatste gegevens goed zijn verwerkt.
• Zorg er voor dat zowel de Systeem Software SD kaart als de SD kaart met de landenkaarten beiden UNLOCKED zijn. (Het schuifje aan de zijkant naar boven)
• Zorg ervoor dat de PN4000 of PN6000 systeem met de 220V thuislader is aangesloten en verbonden met een wandcontactdoos.
• Kijk aan de onderkant van het apparaat links en zoek de plaats van de RESET. Een kleine rechthoekige uitsparing met daarin een knopje. Zorg dat u een smal puntig voorwerp, bijvoorbeeld een pen bij de hand heeft om de RESET te kunnen indrukken.
• Indien een RESET wordt gevraagd, doe dit dan rustig en secuur en gedurende 3 seconden, en zorg dat u niet van het knopje afglijdt.
• Indien u het apparaat vastpakt om de RESET te doen, zorg er dan voor dat u niet per abuis op de aan/uit toets aan de bovenzijde drukt.

Het update proces kan nu beginnen:
1. Stop de SD kaart met de Systeem Software in het apparaat.
2. Druk de RESET toets gedurende 3 seconden in.
3. Op het scherm verschijnt: ROM Software Update met als subtitels:
• Module Software
• Basic Software
• Operating System
• Application Software
4. Dit duurt iets minder dan 15 minuten. U wordt op het scherm op de hoogte gehouden van het verloop van het proces. Na het tweede onderdeel Basic Software, wordt het scherm even zwart om daarna verder te gaan met het derde onderdeel. Nadat het derde onderdeel Operating System is afgesloten, start het systeem automatisch opnieuw om daarna verder te gaan met het vierde onderdeel.
5. Het scherm eindigt met de tekst: “Update finished”, u bent dus klaar met de systeem Update. Verwijder de SD kaart nadat u minimaal 5 seconden heeft gewacht.
6. Steek hierna de originele SD kaart met de navigatiesoftware in uw systeem! (Dat staat niet op het scherm).
7. Druk na 5 seconden wachten op het scherm op RESTART en het systeem zal opnieuw opstarten. (Drukt u op RESART voordat u het SD kaartje hebt gewisseld, dan start de Update opnieuw. Onderbreek dit NIET. U moet het hele proces dan weer doorlopen!)
8. U ziet eerst de gele zandloper en daarna tekst in de Engelse taal. OK drukken
9. Taal wijzigen via het menu:
• Druk “Settings” midden-onder op het scherm.
• Druk rechts boven “Regional”.
• Druk midden boven “Voice”.
• Kies met de toetsen rechts één maal naar beneden drukken voor “Nederlands”.
• Druk links boven op “Language”
• Kies met de toetsen rechts twee maal naar beneden drukken voor “Nederlands”. En druk OK.
10. Het wordt aanbevolen om na deze update ook het TV gedeelte opnieuw te resetten.
11. Kies rechts onder in het hoofdmenu voor Multimedia.
12. Kies voor DVB-T en het TV programma start op. Dit duurt een tiental seconden. Het systeem start met zoeken naar zenders.
13. Druk links boven één maal op het pijltje in een vierkant blokje.
14. Druk nu op het tandwiel-symbool onder de pijl links boven. (Tweede symbooltje van boven links)
15. Druk onder in het middenblok op “System”.
16. Druk boven in op het rechterpijltje om naar de volgende pagina te gaan.
17. Druk op de onderste balk op: “Reset Reception Data”. Dit duurt circa 2 minuten.
18. U eindigt in het Multimedia menu.
19. Druk links boven op de “D” en u komt weer in het hoofdmenu.
20. Zet het systeem weer helemaal uit door langdurig op de aan/uit toets te drukken tot het beeld verdwijnt, 1 seconde na het verdwijnen van het beeld kunt u de toets loslaten. (Indien u de aan/toets kort indrukt komt het systeem in standby)


Het gedeelte vanaf 10, de TV Reset is wel van belang, in de VDO instruktie staat die niet vermeld.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hopelijk leest ook Bessie mee

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als ik zo lees wat je moet doen en soms zelf laten om een update op dit apparaat te krijgen, dan slaat me de schrik om het hart. Als dit de bedoeling is om door de gemiddelde leek te worden uitgevoerd dan is het met de gebruikersvriendelijkheid slecht gesteld.
Daarbij in aanmerking genomen dat de TMC voorziening zoals gerapporteerd, eigenlijk ver beneden de norm is zoals VDO voor zijn andere apparatuur heeft weten te realiseren.

Persoonlijk zou ik, desgevraagd, een potentiële koper sterk afraden dit apparaat aan te schaffen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Er zijn wel wat nieuwe optie's zoals

Menu bestemmingsinvoer

- Bij adres ingave kan je nu ook naar het adresboek om de bestemming op te slaan.
- Er is een POI menu bij gekomen zodat je kunt kiezen voor een POI op bestemming of op positie.
- Begeleiding stoppen is nu ook in dit menu opgenomen.

Menu route profiel instellen

- Tolpoorten vermijden toegevoegd.

Voor de rest is er in snelheid van het systeem of op tmc gebied niks gewijzigd, de automatische zoom funtie is eigenlijk niet te gebruiken.

Zodra je in het menu geweest bent of een flitsmelding krijgt gaat de schaal naar 1000 km om vervolgens weer terug te zoomen naar de oorspronkelijk instelling.

Ik heb een video online gezet met de zoom functie.
in het laatste stukje zie je wat er gebeurt met de automatische zoom funtie als je in het menu gaat, dit gebeurt ook na een flitsmelding.

http://www.navigatiehosting.nl/video/
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frankwijers
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:34

Bericht door frankwijers »

WS schreef: Als voeding kan je de bij het systeem geleverde 12 volt kabel aansluiten op de cradle, bij de cradle word een TMC antenne geleverd die op de cradle wordt aangesloten.
Bedankt vor de informatie. Met name de info over de (slechte) TMC vond ik eerlijk gezegd wel interessant. Begin ik toch weer te twijfelen of het toch niet gewoon een tomtom wordt.

Wat betreft de 12 Volt kabel, ik snap dat de ene kant aan de cradle wordt bevestigd. Maar aan de andere kant? In de sigaretten aansteker? Of wordt de kabel naar achter weg gewerkt en ergens aan (bijv radio) aangesloten?

Tevens een herhaaloproep, is het mogelijk om Amerikaanse kaarten voor dit apparaat te krijgen? Bij tomtom is dat redelijk eenvoudig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt de 12 volt kabel gewoon wegwerken.

En nee er zijn voor dit toestel geen Amerikaanse kaarten te krijgen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

frankwijers schreef:
WS schreef: Als voeding kan je de bij het systeem geleverde 12 volt kabel aansluiten op de cradle, bij de cradle word een TMC antenne geleverd die op de cradle wordt aangesloten.
Bedankt vor de informatie. Met name de info over de (slechte) TMC vond ik eerlijk gezegd wel interessant. Begin ik toch weer te twijfelen of het toch niet gewoon een tomtom wordt.

Wat betreft de 12 Volt kabel, ik snap dat de ene kant aan de cradle wordt bevestigd. Maar aan de andere kant? In de sigaretten aansteker? Of wordt de kabel naar achter weg gewerkt en ergens aan (bijv radio) aangesloten?

Tevens een herhaaloproep, is het mogelijk om Amerikaanse kaarten voor dit apparaat te krijgen? Bij tomtom is dat redelijk eenvoudig.
Je kunt gewoon de 12 volt sigaretten kabel gebruiken die al bij de PN4000/6000 geleverd wordt.

De cradle werkt ook zonder 12 volt aansluiting, de voeding wordt gehaald uit PN4000/6000 alleen laadt het systeem dan uiteraard niet op.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Nog een nieuwtje

Dag/nacht instelling van het display is beter geregeld.
Nu kan je in percentage's opgeven welke waarde je bij de dag/nacht helderheid van het display wilt hebben.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

WS schreef: ....
Voor de rest is er in snelheid van het systeem of op tmc gebied niks gewijzigd, de automatische zoom funtie is eigenlijk niet te gebruiken.

Zodra je in het menu geweest bent of een flitsmelding krijgt gaat de schaal naar 1000 km om vervolgens weer terug te zoomen naar de oorspronkelijk instelling.

Ik heb een video online gezet met de zoom functie.
in het laatste stukje zie je wat er gebeurt met de automatische zoom funtie als je in het menu gaat, dit gebeurt ook na een flitsmelding.

http://www.navigatiehosting.nl/video/
Ik heb je video bekeken, en inderdaad, die zoom werkt niet lekker. En dat je, als je een menu knop bediend hebt er ineens een 1000 km schaal komt is ook niet prettig, om maar even een understatement te gebruiken.

Van de 2010 weet ik dat je de zoom scaling zelf kunt aanpassen, kan dat bij de 4000/6000 niet ook?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

JW schreef:
Ik heb je video bekeken, en inderdaad, die zoom werkt niet lekker. En dat je, als je een menu knop bediend hebt er ineens een 1000 km schaal komt is ook niet prettig, om maar even een understatement te gebruiken.

Van de 2010 weet ik dat je de zoom scaling zelf kunt aanpassen, kan dat bij de 4000/6000 niet ook?

Groet,
JW
Helaas bij de PN6000 kan je de zoom scaling niet aanpassen, aan of uit is de enige optie.
Eigenlijk is het geen optie met zoom scaling aan valt nauwelijks te rijden :cry:
Leuk als je door een stad rijdt met veel flits palen, het enige wat je dan krijgt is in en uitzoomen.

Ik begin me werkelijk af te vragen of VDO wel een testrit gemaakt heeft met dit systeem, ik kan me niet indenken
dat dit door de test gekomen is.

Als VDO niet snel een update uitbrengt is het een verloren zaak voor VDO, nu al wordt het systeem in de winkel sterk afgeraden.
Het begint al met het feit dat TMC/bluetooth niet in het toestel zit maar via een cradle aangestuurd wordt.
ten eerste wordt het systeem hierdoor zo'n € 100 duurder dan een vergelijkbaar systeem, en als je van auto wisseld zul je ook de cradle mee moeten nemen.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Over die Zoom is al eerder wat geschreven, zie viewtopic.php?p=39384&search_id=535354163#39384
Ik weet het, het lijkt alsof dat niet werkt, maar dat is alleen als je stilstaat. Daarom de vraag: heb je dat ook al rijdend uitgeprobeerd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

Zoom

Bericht door Caysee »

WS schreef:
JW schreef: Ik heb je video bekeken, en inderdaad, die zoom werkt niet lekker. En dat je, als je een menu knop bediend hebt er ineens een 1000 km schaal komt is ook niet prettig, om maar even een understatement te gebruiken.
Van de 2010 weet ik dat je de zoom scaling zelf kunt aanpassen, kan dat bij de 4000/6000 niet ook?
Groet,
JW
Helaas bij de PN6000 kan je de zoom scaling niet aanpassen, aan of uit is de enige optie.
Eigenlijk is het geen optie met zoom scaling aan valt nauwelijks te rijden :cry:
Leuk als je door een stad rijdt met veel flits palen, het enige wat je dan krijgt is in en uitzoomen.
Ik begin me werkelijk af te vragen of VDO wel een testrit gemaakt heeft met dit systeem, ik kan me niet indenken
dat dit door de test gekomen is.
Als VDO niet snel een update uitbrengt is het een verloren zaak voor VDO, nu al wordt het systeem in de winkel sterk afgeraden.
Het begint al met het feit dat TMC/bluetooth niet in het toestel zit maar via een cradle aangestuurd wordt.
ten eerste wordt het systeem hierdoor zo'n € 100 duurder dan een vergelijkbaar systeem, en als je van auto wisseld zul je ook de cradle mee moeten nemen.
Ben een beetje laat met reageren, maar toch nog maar even:
Zover uitzoomen als in je videootje heb ik nog nooit meegemaakt, ook niet na het gebruiken van een menufunctie.
Heb je mogelijk al eens erg ver handmatig uitgezoomd en niet meer ingezoomd, volgens mij heeft dit invloed op het totale zoomgedrag.
Zelf heb ik de visuele meldingen van flitspalen e.d. uitgezet en alleen de 'plong' aan laten staan. Dan zoomt hij niet meer automatisch in en uit en is dat probleem opgelost. Bij het horen van de 'plong' kijk ik meer naar buiten om de paal te ontdekken dan op m'n scherm, want die paal buiten is belangrijker :lol:.
Het inzoomen bij het naderen van een afrit, rotonde of kruising vind ik redelijk goed werken, je ziet in ieder geval op de opgegeven afstand hoe ver je nog te rijden hebt en op het moment dat je dicht bij de routewijziging bent is er voldoende ingezoomd.
De laatste software-update 1.6.4.7 heb ik er nog niet opgezet. Zit eigenlijk te wachten op een update waarmee ook de kaartkleuren weer in te stellen zijn. Mijn PN3000 had zo'n mooie blauwe kaartkleur, die ik als nachtinstelling gebruikte. Ik hoop dat die voor de PN6000 ooit eens beschikbaar komt. :cry:
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 725

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”