TMC op de 2110 doet vreemd

Gebruikersavatar
Ibor
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54

TMC op de 2110 doet vreemd

Bericht door Ibor »

Sinds kort, om uit te proberen, hangt er een MS 2110 (met laatste user-interface en kaart 2006-2007) in het voertuig.
Alles netjes "ge-installeerd" (incl TMC antenne) en het werkt zoals ik bekend ben met de 2010.

Alleen gebeurt er iets vreemds in het TMC gebeuren:
Vanmorgen een aantal meldingen op de A2: rijbaan signalering storing en (hierdoor) file.
De 2110 geeft dit netjes door, incl. geschatte vertraging (14 minuten).

Dus besloten om gebruik te maken van een alternatieve route en deze knop dus aangetikt.
2110 berekent nieuwe route, zet de vertragingstijd op 0 en past de geschatte aankomsttijd keurig aan.

:( Maar na 2 tot 5 sec. gaat de 2110 "zelfstandig" weer terug naar de oorspronkelijke route en meldt keurig weer de file :cry:

Dit een aantal malen gedaan: steeds hetzelfde resultaat!
In de instellingen heb ik bij routekeuze de optie rekening houden met verkeersinformatie aangevinkt staan.

Wie weet meer van (of heeft ervaring met) dit verschijnsel??

En dan nog het volgende: volgens de handleiding moet er in de statusbalk de "verschaffer" van TMC in beeld komen.
Dat gebeurt bij mij niet, er staat alleeen het TMC logo met een groen vinkje (ontvangst OK).
Lijkt mij toch handig te weten van wie de TMC info afkomt.
Doe ik iets verkeert ??

Ibor
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: TMC op de 2110 doet vreemd

Bericht door JW »

Ibor schreef:Sinds kort, om uit te proberen, hangt er een MS 2110 (met laatste user-interface en kaart 2006-2007) in het voertuig.
Alles netjes "ge-installeerd" (incl TMC antenne) en het werkt zoals ik bekend ben met de 2010.

Alleen gebeurt er iets vreemds in het TMC gebeuren:
Vanmorgen een aantal meldingen op de A2: rijbaan signalering storing en (hierdoor) file.
De 2110 geeft dit netjes door, incl. geschatte vertraging (14 minuten).

Dus besloten om gebruik te maken van een alternatieve route en deze knop dus aangetikt.
2110 berekent nieuwe route, zet de vertragingstijd op 0 en past de geschatte aankomsttijd keurig aan.

:( Maar na 2 tot 5 sec. gaat de 2110 "zelfstandig" weer terug naar de oorspronkelijke route en meldt keurig weer de file :cry:

Dit een aantal malen gedaan: steeds hetzelfde resultaat!
In de instellingen heb ik bij routekeuze de optie rekening houden met verkeersinformatie aangevinkt staan.

Wie weet meer van (of heeft ervaring met) dit verschijnsel??

En dan nog het volgende: volgens de handleiding moet er in de statusbalk de "verschaffer" van TMC in beeld komen.
Dat gebeurt bij mij niet, er staat alleeen het TMC logo met een groen vinkje (ontvangst OK).
Lijkt mij toch handig te weten van wie de TMC info afkomt.
Doe ik iets verkeert ??

Ibor
Hoe wordt die vertragingstijd op 0 gezet? Doet het systeem dat?
En heb jij bepaalde criteria in het systeem gezet?
Bij mijn 5500 is het zo dat ik zelf een criterium kan ingeven, bijvoorbeeld dat ik 10 minuten vertraging accepteer. Daar houdt het systeem rekening mee bij het checken van een alternatieve route.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ibor
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54

Bericht door Ibor »

Hoi JW,

Zoals al eerder vermeldt blinkt VDO niet uit in heldere gebruikershandleidingen, zeker niet van de MS 2X10!

Daarin heb ik niets terug kunnen vinden rondom instellen van vertragingstijden en dergelijke, maar we gaan er nog eens fijn naar zoeken.
Volgens mij wordt de vertragingstijd op 0 gezet, omdat de nieuwe route (nog) geen files of andere vertragingen kent. Wel wordt de geschatte tijd van aankomst bijgesteld op de nieuwe (alternatieve) route

Ik heb sterk de indruk, dat er bij een update op de TMC-info "geschakeld" wordt naar de oorspronkelijke route. Dan ontvangt de 2110 weer de TMC info en begint ie weer te praten.
Door een tik tegen het symbool op het beeldscherm, krijg ik wederom de vertragingsinfo en de keuzemogelijkheid om te negeren of een alternatieve route te laten berekenen.
Ik kies dan voor de alternatieve route..... en het hele "feest" begint weer van voor af aan :oops:

De handleiding zegt voorts over TMC (quote):
Als de TMC aangezet wordt (On), maar er geen ontvangst is, verschijnt een rood controlemerk.
Zodra de TMC ontvangen worden, de naam van de verschaffer verschijnt in de statusregel
in het groen. Als de TMC uitstaat (Off), verschijnt geen verschaffer en men ziet een
smalle streep.
unquote

Maar geen naam van de "verschaffer" (provider / zender??)
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Touchscreen doet vreemd ?
    door misisound » 21 jan 2015 18:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2131
  • avic3 doet vreemd als het koud is
    door retep42 » 03 dec 2014 20:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 390
  • Nüvi 765 doet gek
    door Quido » 12 aug 2014 19:16 » in Garmin
    Reacties: 3
    Weergaves: 882
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 595
  • Pioneer avic D3 doet niets meer na hdd verwijderen en terugplaatsen
    door Floortje » 11 jul 2015 11:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 600
  • F3210BT/F320BT - batterij vervangen - doet niets meer
    door PeterVerbeij » 10 feb 2018 12:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1505

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”