Software update PN2050

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Software update PN2050

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor gebruik met de Bluetooth cradle is er een software update beschikbaar.
Gelezen op het forum van Navisys

http://www.vdodayton.com/default2.aspx? ... 82&urlre=1&
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Niet alleen de bluetooth functie is hiermee ontsloten, ook het systeem is merkbaar sneller. De update exact volgens de beschrijving uitvoeren, dan kan er niets mis gaan. Aan deze kant is het in een keer gelukt.
Let er wel op, het hele proces duurt ongeveer 5 minuten. Eerst worden diverse files gekopieerd (4/4 stappen) in de 2050, dan start het systeem opnieuw op en daarna wordt de update pas uitgevoerd. Pas als beide balken op 100% staan, kaartje eruit, powerknop 6 seconden ingedrukt houden, kaartdata kaartje erin en dan opnieuw aanzetten (6 seconden).
Let erop dat je de juiste software gebruikt. PN2050 of PN2050S. Onder de accu in de PN2050 staat het juiste type. CONTROLEER DIT.

Vergeet aub niet het sd kaartje met FAT te formatteren en daarna winzip te gebruiken bij het uitpakken van het gedownloade bestand. Een ander decompressieprogramma kan leiden tot problemen.

SUcces
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvenmans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007 16:04

Software update blijft mislukken

Bericht door rvenmans »

Ik heb al enkele keren geprobeerd mijn PN 2050 te updaten met de software update B31-070417r1 die momenteel op de VDO Dayton site beschikbaar is. Ik heb het juiste ZIP-bestand gedownload (voor de PN 2050, nagekeken in het accucompartiment), uitgepakt met WinZip op een FAT geformateerde SD-kaart (de orginele die erbij is geleverd) maar ik krijg steeds dezelfde foutmelding nadat ik het apparaat aanzet met de update SD-kaart in het slot:

Software update is not compatible with this device, please use matching software.

Volgens mij heb ik precies de stappen in de installatie handleiding gevolgd maar steeds krijg ik dezelfde foutmelding.

Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen.

Rob Venmans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb begrip voor je probleem maar het eigenaardige is dat de file die jij noemt, althans door mij niet wordt aangetroffen bij de downloadafdeling van VDO
http://www.vdodayton.nl/default2_and_fz ... 23428.aspx
Het gaat hier om de file 527537_PN2050_070417.zip en dat lijkt alleen mbt de datum 070417 op die file van jou.
Die b31 en de extra r1 zeggen mij niets.

Probeer eens de file te downloaden die hier wordt aangegeven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvenmans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007 16:04

Bericht door rvenmans »

Ik heb het zip bestand gebruikt wat jij noemt. Het software versie nummer staat boven aan de handleiding die ik ook heb gedownload. We praten dus over dezelfde software update. De software update en handleiding die op de downloadpagina van VDODayton staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

misschien handig om even de link te geven van de software die jij gebruikt en download.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvenmans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007 16:04

Bericht door rvenmans »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zie nu wat je bedoelt. Je haalt de benamingen uit de handleiding en de daaringenoemde files door elkaar, vandaar mijn verwarring.
Maar meteen een andere vraag: Heb je ook de BT cradle of niet.?
Want als je de Engels site bekijkt blijkt dat beide updates uitsluitend bestemd zijn om gebruik te kunnen maken van de BT cradle.
Verder dien je de betreffende SD kaart volledig leeg te maken alvorens de update erop te kopiëren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik Gene's posting hierboven lees heb ik de indruk dat hij die op een "kale" 2050 ingespeeld heeft en dat hij daar een snellere navi door gekregen heeft.
Klopt dat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvenmans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007 16:04

Bericht door rvenmans »

Nee, ik heb geen BT cradle. Moet in principe niet uitmaken om een software update uit te voeren. Ik las in het bericht van Gene in het begin van deze topic dat met deze update het systeem sneller zou worden. Verder heb ik eerst de SD-kaart geformateerd (FAT), dus hij was helemaal leeg. Ik lees op andere forums dat het uit maakt welk merk SD-kaart je gebruikt, dat je echt WinZip moet gebruiken. Daarom heb ik de bijgeleverde SD-kaart gebruikt en speciaal WinZip gedownload. Zoals ik al eerder zei heb ik echt stap voor stap de handleiding gevolgd. Wat me wel opvalt is dat in de handleiding het bestand wordt genoemd: PN2050_070417.zip maar dat het bestand wat je binnen krijgt 527537_PN2050_070417.zip heet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ik heb het idd ingelezen op een "kaal" systeem, niets aangesloten enz. De geschetste problemen (niet compatibel software) wordt nmm toch veroorzaakt door de verkeerde download. Ik heb, ondanks dat ik geen blue tooth aangesloten heb, de versie voor de PN2050S gedownload en die wordt zonder problemen verwerkt door mijn systeem. Ik zou eigenlijk niet weten waar het verschil in hardware tussen de PN2050S en de PN2050 uit bestaat.
Ik zal in ieder geval mijn S versie meenemen (op sd kaart) naar de meeting. Wellicht dat er gebruik van gemaakt kan worden.
Mocht er iemand zijn die de niet S versie op sd wil meenemen dan zijn we helemaal klaar voor het updaten. :wink:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Deze Update is bepaald wat meer dan alle vorigen, dat waren GUI-updates. Hier betreft het een laagje dieper, er wordt in de systeem SW het eea veranderd en vervolgens wordt de GUI aangepast.

Lees voor de goede orde even dit verhaal: http://forum.pocketnavigation.de/tid107 ... ced6e9.htm

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerda
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2007 19:18

Bericht door Gerda »

De problemen die rvenmans heeft met de nieuwste update, heb ik gehad met de allereerste update. Deed ook precies wat er beschreven werd, maar het lukte niet. Hij bleef hangen en kreeg iedere keer een foutmelding. Op een gegeven moment wilde hij helemaal niet meer opstarten. Naar servicepunt gegaan bij Schiphol en daar hebben ze hem opnieuw geïnstalleerd. Was een fout in de software.
Ik heb inmiddels de laatste update er probleemloos opgezet. Ik begrijp dat rvenmans helemaal gefrustreerd raakt. Je gaat aan jezelf twijfelen, terwijl je weet dat je exact de hele handleiding hebt gevolgd.
Volgens mij kan je beter naar het servicepunt gaan, want er zit waarschijnlijk een fout in je apparaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Hoi
Is het normaal dat na de update alle adressen uit het adresboek verdwenen zijn ? :?
update is geloof ik wel gelukt. hij doet het normaal op het verdwijnen van gegevens na

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het kan voorkomen. Ook bij de beschrijving van de zomer actie van VDO wordt hiernaar verwezen.
Echter, normaliter gebeurt dit natuurlijk niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Door het inlezen van de nieuwe sw is het systeem eigenlijk helemaal in de fabiekssituatie. Dus idd alle gegevens uit het adresboek zijn verdwenen. Het schijnt dat er met de nog uit te komen nieuwe sw voor de PN2050 (voor de PN3000 is die er al) de adresgegevens op SD kaart te saven is. Na het updaten kun je dan de adresgegevens "restoren". Helaas zul je dan moeten wachten op de nog nieuwere sw aangezien dat met de komende sw pas mogelijk is. Ook schijn je, bij gebruik van de TMC, zelf de zender te kunnen kiezen. :lol:
Ik wacht met spanning af wanneer de sw uitgebracht gaat worden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Ok dacht al dat ik iets heel erg fout had gedaan. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Bericht door Barttes »

Jemig, ik word door jullie wel weer blij gemaakt met een dooie mus. Ik dacht hé nieuw bericht SW update 2050, mooi dan ram ik die er even op kan ik voortaan mijn eigen TMC zender kiezen! Maar helaas dit was nog een reply op de oude update! :cry:

Ik wacht in spanning af op de nieuwe!!! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • update systeem software
    door bartmans » 15 jul 2014 15:53 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1229
  • DNX7150DAB software update
    door peterp0st » 12 sep 2016 09:36 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 989
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 746
  • Grundig M5 software/firmware update
    door owee9292 » 16 jul 2015 21:42 » in Grundig
    Reacties: 3
    Weergaves: 6568
  • Kia Cee'd navigatie software update, alternatief?
    door Johnnyboy » 22 jan 2015 14:24 » in Kia
    Reacties: 0
    Weergaves: 1049
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1110
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”