SD-kaart Europa VDO Dayton MS2010TA

Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

SD-kaart Europa VDO Dayton MS2010TA

Bericht door Bessie »

Eerst even hallo aan alle al ervaren vdo-navigatie gebruikers! Ik ben nieuw hier, en ook een nieuwe navigatie-gebruiker. Ik bezit een MS 2010 TA, echter ik vermoed in afgeslankte versie. Daar ik in Berlijn woon, heb ik deze navi gekregen met alleen een Duitse kaart op het interne geheugen zelf. Alhoewel de software-editie Europe 06 heet, vermoed ik dat het door-to-door alleen in Duitsland functioneert. Graag wil ik ook Europa door-to-door. Deze 2010 is geleverd zonder SD-kaart. Weet iemand hoe ik aan een SD-kaart voor Europa kan komen? (De beroemde "JW" ofzo)
Tevens een groot compliment aan de inbouwer van de VW Passat! Ik heb ook een Passat Variant, en heb de 2010 op deze wijze ingebouwd; perfect! Graag jullie hulp v.w.b. de Europa SD-kaart!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Er bestaat geen 2010 in afgeslankte versie, de 2010 is altijd geleverd incl. de SD kaart waar zones 2 en 3 op staan.
Je zult dus jouw leverancier van dit systeem moeten aanspreken op een incomplete levering.

Losse SD kaarten met die zones 2 en 3 zijn er niet, als de SD kaart niet gelezen kan worden kan 'ie bij de leverancier onder garantie omgewisseld worden.
En even van iemand anders een SD kaart "lenen" en die kopiëren is er uiteraard niet bij, da's een illegale actie.

Dus: terug naar je leverancier. Laat maar horen wat die te melden heeft.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Dank je wel, JW, voor jouw commentaar. Ja, ik zal de leverancier er op aanspreken. Helaas zit ie wel een eindje weg.
Ik heb nogmaals goed gekeken, maar een SD-kaart zit er niet bij. Op de verpakking staat echter "Including map: Germany". In het instellingenmenu heb ik gevonden: Europe 2006_07 TA ResidentFlash Alb. 111.
Mmm, merkwaardig allemaal. Hier in deze enorme stad doet de 2010 het echter prima.
Ik laat het weten zodra er relevante informatie is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je jouw systeem in Duitsland gekocht, en zat 'ie keurig verpakt in de doos, ongeopend?

Ik vraag het daarom omdat iemand op dit forum eerst dacht dat 'ie geen SD kaart had en pas bij nadere inspectie van de doos ontdekte dat die SD kaart er tóch inzat, ergens onderin :oops:

Als ik het goed heb wordt er bij de MS2110-TMC geen SD kaart geleverd, die moet je dan zelf aanschaffen. Maar dan zit er wel een CD/DVD bij waar de andere landen op staan en die je naar een 1GB SD kaart moet kopiëren.
Bij de MS 2010 wordt die 1GB SD kaart wel meegeleverd, beschreven en wel. Dat is althans de situatie in ons land, en bij mijn weten ook in de andere landen waar de 2010 verkocht is....

Ben benieuwd naar het vervolg :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat ik totaal niet begrijp is dat een apparaat met een intern geheugen van 544 Mb de kaart van geheel Europa kan bevatten. Waarom heeft een PN2050 al voor zo'n "eenvoudige" opslag wel een SD-kaart van 2 Gb nodig met 1.2 Gb aan gegevens. Vervolgens constateer ik dat de mappen eu-map2 en eu-map3 tezamen de kaart van Europa vormend toch echt 970 Mb groot zijn en dat past echt niet in het interne geheugen.
Bovendien zegt de website dat zowel bij de 2010 als de 2110 een 1 Gb SD kaart wordt meegeleverd. Daar wordt echter weer niet van een DVD gerept.

Uit de FAQ van de website vdodaytongofaster:

In de winkel vertelde men mij dat er een back-up-DVD bij zat. Ik kan deze niet vinden in de doos.

Deze informatie was niet juist. De kaartsoftware is in plaats van een DVD op een SD-kaart meegeleverd. Desgewenst kunt u zelf een back-up maken van de inhoud op de SD-kaart. Bij verlies of beschadiging van uw SD-kaart kunt u dit vervolgens gebruiken als recovery van de kaartsoftware.

U kunt de back-up van uw SD-kaart op de harde schijf van uw computer of op een CD-ROM/DVD zetten met behulp van een SD-kaart reader/writer. Als u deze niet heeft, kunt u van het programma ActiveSync van Microsoft gebruikmaken. Heeft u een dergelijk programma niet, ga dan naar:
http://www.microsoft.com/windowsmobile/ ... ync38.mspx
Dit is freeware.

Back-up maken van de SD-kaart via ActiveSync:
• MS2010 aansluiten middels USB-kabel;
• ActiveSync wordt opgestart (indien geïnstalleerd);
• Ga naar de "Verkenner" van uw PC;
• Open "Mobiel Apparaat" in de lijst (directory MS2010 wordt zichtbaar);
• Ga naar de map "sdmmc disk";
• Kopieer uit deze map de mappen "eu-map2" en "eu-map3" naar de harde schijf van uw PC;

Enkele opmerkingen: • ActiveSync is te downloaden via bovenstaande link;
• Benodigde vrije ruimte op de PC moet minimaal 1GB zijn;
• Wij adviseren u een SD-kaart reader te gebruiken. Dit is eenvoudiger dan met ActiveSync te werken. Deze readers zijn niet erg duur en te koop bij computer winkels.
• !!! Kopieer alleen de aangegeven mappen. De andere bestanden dient u niet wijzigen of te kopiëren. U zou daarmee de werking van de MS2010 kunnen beïnvloeden of verstoren !!!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Hallo JW, Hallo Gerritje!
Dank jullie wel voor de reply! Allereerst is JW aan de beurt. Ja, ik heb de 2010 in Duitsland gekocht en de doos was "origineel", gesealed en "compleet".
Er zit écht geen SD of CD in. Nadere bestudering van de witte omdoos leert, dat er o.a. opstaat "Included Map(s): Germany". Dit zou kunnen betekenen dat het m.i. tóch om een zgn. actiemodel gaat, waar slechts Duitsland op aanwezig is, op het intern geheugen, maar zonder SD. Het gekke is, ik kan adressen in Frankrijk of bijv. Zwitserland ingeven voor het adresboek. Het menu geeft ook voorstellen, om een bepaald adres sneller te selecteren. Maar als ik dan het adres in bijv. Frankrijk ingeef, zegt de dame "de route wordt berekend", maar onderin verschijnt niets m.b.t. afstand of reistijd ...
Donderdag rijd ik naar en in Frankrijk, en ben benieuwd hoe de 2010 reageert ... maar ik vrees het ergste.
Hier in Berlijn funktioneert het apparaat overigens prima.
@ Gerritje: dank je wel voor het technische verhaal. Ik heb het opgeslagen, en kan het wellicht nog eens toepassen c.q. gebruiken.
Ik heb mijn bevinden ook aan VDO-Dayton (Siemens) in Frankfurt gestuurd, want het is en blijft wel een merkwaardig verhaal op deze manier ... Zodra ik antwoord heb, zal ik jullie via het forum informeren.

Mit freundlichen Grüßen aus Berlin,
Bessie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zonder SD kaart kun je wellicht nog wel de adressen selecteren in F, maar navigeren, ho maar.
Zoals Gerritje ook al aangeeft, 500 MB is veel te weinig om alle kaartgegevens van Europa te kunnen bevatten. Je hebt dus die SD kaart met de rest van Europa nodig om in F te kunnen navigeren.

Ik zal m'n licht nog eens opsteken bij anderen om te checken hoe het in anderen landen dan NL zit met die SD kaart, of als alternatief een CD/DVD.
Ik meld ik wel als ik wat weet. Net als jij dat zult doen als je kontakt gehad hebt met jouw leverancier, naar ik aanneem :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zojuist de bevestiging gekregen van een welbekende duitse leverancier dat ook bij hem de 2010 altijd met SD kaart geleverd geweest is. Hij heeft ze nooit zonder die kaart gezien.

Vraag: hoe was de doos gelabeld, stond daar MS 2010 op? Of stond daar misschien MS 2000 op?
In dat laatste geval heb je waarschijnlijk een achteraf "omgekatte MS2000", en die waren inderdaad niet voorzien van de SD kaart. Daar zat oorspronkelijk een DVD bij, maar die is na het omkatten onbruikbaar in de MS 2010.

Dus????

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

:? Nounou, ik heb wel wat aangericht hier met mijn kleine probleempje. Het lijkt de neverending story wel. Ben erg dankbaar voor alle hulp binnen dit Forum! Inmiddels heb ik ook wat "nieuwtjes" te melden. Ik heb contact gehad met de Customer Service van Siemens in Frankfurt (overigens zeer snelle responses via e-mailverkeer). SVDO meldt als volgt; er bestaan verschillende versie's qua leveringsomvang (D) te weten Duitsland door-to-door mét de Europeese hoofdwegenkaart en eenmaal inclusief de gehele Europakaart. Mijn versie is dus ongetwijfeld de "Duitsland" versie, en volgens SVDO kan ik daarmee wel vanuit hier naar de belangrijkste hoofdsteden binnen Europa navigeren, dus bijv. Parijs of Madrid. Echter, indien ik naar een Frans dorpje namens Lutjebroek (Lûtjebrouque :D ) zou willen dan wordt het lastig .. Voorts meldt SVDO Frankfurt dat er "binnenkort" tóch (?) een SD-kaart of DVD met het overige Europakaartmateriaal aangeboden wordt. Prijzen zijn nog niet bekend. Hier zal ik dus op moeten wachten want, zoals JW al geschreven heeft, een ander alternatief heb ik niet :cry: . Overigens JW, op de doos staat MS2010. Ik heb nog een keertje in het menu gekeken bij systeeminstellingen: MS2000 serie, Windows CE 5.0 Platform, Systeem 3.3, Datum 2006/06/20, GUI taz20060810-01, NavSW 3.87, Kaart 111. By teh way: de "Thuis" en "Werk" toetsen zijn inactief. Maar voor de rest ben ik wel tevreden hoor, ik ben benieuwd hoe het morgen gaat, dan reis ik namelijk naar en in Frankrijk. Zolang ik maar niet op zoek hoef naar Lûtjebrouque ... Wordt vervolgd!

Grüßen,
Bessie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

By teh way: de "Thuis" en "Werk" toetsen zijn inactief.
Dat is helemaal je eigen toedoen want als je gaat naar Instellingen, adresboek, kun je een adres invoeren en opslaan onder Prive, Zakelijk, Thuis of Werk
Dus doe dat even en je hebt er weer een functie gratis bij!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Sta me toe hier op te merken dat ik dacht dat het anders werkt en dat je langs deze weg geen thuis of werk kunt invoeren.
Ik heb de 2010 niet hier, maar in mijn herinnering moet je het doen door een bestemming in te geven en die vooralsnog NIET te bevestigen en de route te laten berekenen. Op dát moment kun je het ingegeven adres opslaan als thuis of werk.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Ik denk dat Gerritje bedoelde het betreffende adres onder "Thuis" of "Werk" enz. in het adresboek op te slaan. Dat had ik reeds gedaan want, zoals geschreven, de beide toetsen zijn inactief resp. zijn niet verlicht en reageren niet op aantippen. De variant van JW zal ik nog even proberen.

Grüßen,
Bessie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je de situatie hebt dat de toetsen niet actief zijn, is het opslaan van thuis of werk niet gelukt.
De software van de 2010 is identiek aan de 2050 en daar gaat het imho uitsluitend via instellingen adresboek etc.
Bij de door JW aangehaalde werkwijze, krijg je meteen begeleiding die je moet stoppen en dan kun je vervolgens het adres opslaan, maar uitsluitend onder prive of zakelijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

:oops: Gerritje ... het is gelukt! Het werkt inderdaad zoals je geschreven hebt, dank je wel.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

:respect: :thumbsup: :spijker:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bessie schreef::? ....Inmiddels heb ik ook wat "nieuwtjes" te melden. Ik heb contact gehad met de Customer Service van Siemens in Frankfurt (overigens zeer snelle responses via e-mailverkeer). SVDO meldt als volgt; er bestaan verschillende versie's qua leveringsomvang (D) te weten Duitsland door-to-door mét de Europeese hoofdwegenkaart en eenmaal inclusief de gehele Europakaart. Mijn versie is dus ongetwijfeld de "Duitsland" versie, en volgens SVDO kan ik daarmee wel vanuit hier naar de belangrijkste hoofdsteden binnen Europa navigeren, dus bijv. Parijs of Madrid. Echter, indien ik naar een Frans dorpje namens Lutjebroek (Lûtjebrouque :D ) zou willen dan wordt het lastig .. Voorts meldt SVDO Frankfurt dat er "binnenkort" tóch (?) een SD-kaart of DVD met het overige Europakaartmateriaal aangeboden wordt. Prijzen zijn nog niet bekend. Hier zal ik dus op moeten wachten want, zoals JW al geschreven heeft, een ander alternatief heb ik niet :cry: . ....
Grüßen,
Bessie
En inmiddels heb ik de bevestiging langs een andere kant dat die versie er inderdaad geweest is in Duitsland, tot verrassing van de zeer wel ingevoerde bron waarover ik het eerder had.
De losse SD kaart met EUR2&3 zou al wel te leveren zijn, hij heet MS2xSDEUR06/07TA. Vraag dus je leverancier daar eens naar.

Intussen begin ik wel nieuwgierig te worden naar wat die uitgeklede set nou kost(te) in D......
En is 'ie zó nog leverbaar?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

:D Gelukkig! Toch nog een reply van "the VDO-Godfather JW". Ik begon reeds te vermoeden, dat mijn topic te saai aan het worden was. Wat een prachtig nieuws dat er naar alle waarschijnlijkheid dus een SD-kaart zou bestaan voor mijn invalide 2010 :Wall:
Ik zal eens informeren hier, maar de eerlijkheid gebiedt mij te vermelden dat er in dit Forum m.i. meer kennis aanwezig is dan bij de verkoper waar ik deze PNA aangeschaft heb.
Dus, JW, ik vermeld nu en hier de aanschafprijs van deze beperkte 2010, en U zou mij bijvoorbeeld een adres kunnen toespelen, waar ik dit kostbare kaartje zou kunnen bemachtigen :D (hypothetisch)
Ik heb deze PNA voor 178 stuks in de bekende Europeese betaaleenheid aangeschaft.
Mijn Frankrijkreis voor morgen staat overigens wankel, gelet op het feit dat orkaan "Kyrill" koers zet op o.a. Duitsland. En ik heb geen zin in een verdwaalde vrachtwagen over mijn Passat heen te krijgen, dus ik volg de radarbeelden met belangstelling momenteel. Zoals altijd, dank voor een reply!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Te veel eer, we doen gewoon ons best :wink:

Ik heb inmiddels een seintje uitstaan met de vraag: wakkostat?
Als ik wat weet meld ik me, uiteraard.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat een prachtig nieuws dat er naar alle waarschijnlijkheid dus een SD-kaart zou bestaan voor mijn invalide 2010
En inmiddels heb ik die aanvullende info. Maar of je daar echt blij mee bent betwijfel ik, eerlijk gezegd.
Voor die kaart moet je ten naaste bij het bedrag neertellen dat je voor jouw "uitgeklede 2010-D" neergelegd hebt, de somma van 165 Euri welteverstaan.
Op zich is dat een normaal bedrag, kijk maar eens wat je voor een Europa-kaart bij anderen kwijt bent. Maar de verhouding is wat scheef, wat heet :oops:

Mijn advies: als je belang hecht aan de Europauitvoering, probeer dan jouw 2010-D te verkopen, via E-bay of zo, en koop meteen een 2050 met Europakaart. Kost bij elkaar niet meer, en je hebt wel de top te pakken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

:? Dank je wel, JW, voor de info. Ik neem aan dat ik één van die spijtoptanten ben, die je reeds in een ander draadje genoemd hebt. 't Is inderdaad een aardig centje, dat moet ik even overdenken. Komt tijd, komt raad (lees: geld).

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, met die spijtoptant(en) bedoelde ik jou :wink:

Hoe is het je vergaan op je reis naar F, ging dat een beetje met alleen de hoofdwegen van Europa geladen op je 2010? Of is het gemis aan details op die route toch wel erg voelbaar?
Of ben je, vanwege Kyrill toch maar in Berlijn gebleven :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Ach JW, ik had letterlijk mijn handen vol aan het stuur :sturen: met die orkaan Kyrill! Het was geen pretje, en achteraf bezien zeer onverstandig tóch op pad te gaan. De reis was te ver, en de te spanderen tijd te kort. In F inderdaad alleen een handvol hoofdwegen op de 2010, en zeer langzame responses. Lûtjebrouque kon ik alleen met de papieren landkaart vinden ...
De verlichting van het display vonden wij in ieder geval wel romantisch, zo in het duister :Kiss:, maar ik vermoed dat deze relevantie niets in dit Forum te zoeken heeft.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

In de wetenschap, dat dit bericht de minste Forumbezoekers zal interesseren; ik heb vandaag van SVDO Frankfurt de bevestiging gekregen dat de MS2xSDEUR06/07TA sinds korte tijd verkrijgbaar zou zijn.
Enige verbazing was er duidelijk te sporen in het (antwoord-)bericht van de contactpersoon, over "deze kennis van zaken" :D Hij kent zeker nog niet ons Forum en enige goed geinformeerde Seniors :respect:
Ook wij (D) kunnen dus binnenkort over de Europaversie "beschikken", al moet daar dus wel een Eurocentje voor neergeteld worden. De verkooppprijs was bij SVDO Frankfurt nog niet bekend ... Maar bij ons wél!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

:lol: Een beetje mazzel moet je zo af en toe hebben. Een ex-collega van mij in Nederland heeft mij zijn 2010 mét Europakaart ter beschikking gesteld, omdat hij een nieuwe lease-wagen heeft gekregen waar een vast navigatie systeem is ingebouwd. Dit betekent, dat nu ook mijn device "compleet" is!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Dat is erg leuk voor je Bessie!
Nu nog de beste manier vinden om de MS2010 mooi in te kunnen bouwen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3136
  • sd kaart rns 310 west europa kwijt
    door sharan » 03 mei 2015 14:06 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1082
  • Hoe moet dat? er een wat nieuwere kaart van Europa op te krijgen
    door kaes » 05 jan 2016 16:34 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 1102
  • Laatste Europa DVD voor VDO Dayton PC5700
    door AVA2009 » 19 jun 2014 18:39 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 3311
  • Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
    door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 585
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 630
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 732

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”