PN 4000 via AUX ingang

icegold
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2007 22:19

PN 4000 via AUX ingang

Bericht door icegold »

Hallo,
Even een aantal vraagjes waar ik hopelijk antwoord op kan krijgen ....

Ik heb al een tijdje een PN 4000 welke met uitstekend bevalt. Nu heb ik sindskort een andere auto mey een AUX ingang in het dashbordkastje. Nu schijnt het zo te zijn dat je het geluid via je luidspekers kunt afspelen d.m.v. het gebruik van een AUX bekabeling die ik kan aansluiten op de AUX ingang in het dasbordkastje van mijn auto.
Welke kabel(s) moet ik hiervoor gebruiken, en waar kan ik die ( eventueel )bestellen ?

Het is onderhand algemeen bekend dat de TV funtie uitschakeld bij het bereiken van een snelheid boven de 7km per uur. Nu is er een ''cradle'' op de markt die de GPS kan omzeilen zodat de TV functie aanblijft bij het bereiken van een snelheid boven de 7km per uur. Niet dat dit voor mij van belang is, maar voor mijn medepassengier. Zijn er onderhand al meerdere optie's om dit te ''omzeilen''.

Op welke manier kan ik MP3 bestanden op mijn PN4000 krijgen ?? Er zijn voor de rest geen kabels meegeleverd bij de aankoop van de PN4000, dus aansluiten op de PC is ( zonder USB kabel ) geen optie ?

Wie o wie kan mij helpen....
Alvast bedankt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Re: PN 4000 via AUX ingang

Bericht door WS »

icegold schreef:Hallo,
Even een aantal vraagjes waar ik hopelijk antwoord op kan krijgen ....

Ik heb al een tijdje een PN 4000 welke met uitstekend bevalt. Nu heb ik sindskort een andere auto mey een AUX ingang in het dashbordkastje. Nu schijnt het zo te zijn dat je het geluid via je luidspekers kunt afspelen d.m.v. het gebruik van een AUX bekabeling die ik kan aansluiten op de AUX ingang in het dasbordkastje van mijn auto.
Welke kabel(s) moet ik hiervoor gebruiken, en waar kan ik die ( eventueel )bestellen ?

Het is onderhand algemeen bekend dat de TV funtie uitschakeld bij het bereiken van een snelheid boven de 7km per uur. Nu is er een ''cradle'' op de markt die de GPS kan omzeilen zodat de TV functie aanblijft bij het bereiken van een snelheid boven de 7km per uur. Niet dat dit voor mij van belang is, maar voor mijn medepassengier. Zijn er onderhand al meerdere optie's om dit te ''omzeilen''.

Op welke manier kan ik MP3 bestanden op mijn PN4000 krijgen ?? Er zijn voor de rest geen kabels meegeleverd bij de aankoop van de PN4000, dus aansluiten op de PC is ( zonder USB kabel ) geen optie ?

Wie o wie kan mij helpen....
Alvast bedankt !
Die bewuste cradle zorgt er inderdaad voor dat je tv kunt kijken tijdens het rijden, nadeel is dat je dan niet meer kan navigeren, de cradle blokeert namelijk het gps signaal om zo een snelheid van 0 km te faken.

Muziek bestanden kan je afspelen door op een aparte SD kaart de muziek te kopieren en dan de kaart in het aparaat te steken in plaats van de navigatie software SD kaart.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: PN 4000 via AUX ingang

Bericht door JW »

WS schreef:
icegold schreef:Hallo,
Even een aantal vraagjes waar ik hopelijk antwoord op kan krijgen ....

Ik heb al een tijdje een PN 4000 welke met uitstekend bevalt. Nu heb ik sindskort een andere auto mey een AUX ingang in het dashbordkastje. Nu schijnt het zo te zijn dat je het geluid via je luidspekers kunt afspelen d.m.v. het gebruik van een AUX bekabeling die ik kan aansluiten op de AUX ingang in het dasbordkastje van mijn auto.
Welke kabel(s) moet ik hiervoor gebruiken, en waar kan ik die ( eventueel )bestellen ?

Het is onderhand algemeen bekend dat de TV funtie uitschakeld bij het bereiken van een snelheid boven de 7km per uur. Nu is er een ''cradle'' op de markt die de GPS kan omzeilen zodat de TV functie aanblijft bij het bereiken van een snelheid boven de 7km per uur. Niet dat dit voor mij van belang is, maar voor mijn medepassengier. Zijn er onderhand al meerdere optie's om dit te ''omzeilen''.

Op welke manier kan ik MP3 bestanden op mijn PN4000 krijgen ?? Er zijn voor de rest geen kabels meegeleverd bij de aankoop van de PN4000, dus aansluiten op de PC is ( zonder USB kabel ) geen optie ?

Wie o wie kan mij helpen....
Alvast bedankt !
Die bewuste cradle zorgt er inderdaad voor dat je tv kunt kijken tijdens het rijden, nadeel is dat je dan niet meer kan navigeren, de cradle blokeert namelijk het gps signaal om zo een snelheid van 0 km te faken.
Muziek bestanden kan je afspelen door op een aparte SD kaart de muziek te kopieren en dan de kaart in het aparaat te steken in plaats van de navigatie software SD kaart.
Dat dacht ik dus ook. Maar inmiddels ben ik er achter dat de navigatie dan wél doorloopt en dat er welliswaar geen navi-scherm meer is, maar dat de gesproken navi-aanwijzingen wel door kunnen lopen.
Op een duits forum schreef iemand dat z'n zoon achterin dan naar TV zat te kijken, maar dat hij nog gewoon z'n navi-aanwijzingen kreeg. De vergrendeling van het DVB-T beeld werkt dus kennelijk anders.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW

Ik heb er zelf geen ervaring mee,
Ik ben uitgegaan van de info op de site van Navco, waar de MA4000RV, zoals de cradle heet wordt verkocht.
http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... d=10021989

Groet,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 725

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”