Opvolger van de VDO Dayton MS2010 bekend!

Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Opvolger van de VDO Dayton MS2010 bekend!

Bericht door TifKag »

Zie hier de PN 2050
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waarom is dit een nieuw type?
De gebruiksaanwijzing is in ieder geval gewoon van de 2010/2110
En op de infopagina
http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 22781.aspx
staat dat het een package met een 2010 is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Gerritje schreef:Waarom is dit een nieuw type?
De gebruiksaanwijzing is in ieder geval gewoon van de 2010/2110
En op de infopagina
http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 22781.aspx
staat dat het een package met een 2010 is
Omdat VDO mij telefonisch had verteld dat de 2010 niet meer leverbaar was, en ook niet meer bijgemaakt zou worden.
En omdat ze vertelden, dat ze al bezig waren met een opvolger, die dezelfde functionaliteit zou hebben, maar compacter zou zijn (en op mijn link staat een foto van een compacter apparaat.)
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat apparaat ziet er inderdaad uit als opvolger / vervanger van de MS2010. Het ziet er wat gelikter uit, alleen vraag ik me af of dit wel zo'n goede zet is... Er zijn immers al mensen die de MS2010 gekocht hebben en die horen nu dat er een nieuw apparaat uitkomt dat hun apparaat gaat vervangen. En dat terwijl de bugs uit de MS2010 nog niet allemaal verholpen zijn. Ik kan me zo voorstellen dat mensen vrezen voor support e.d. (ik weet niet of de software hetzelfde is, want dan hoef je hier dus niet bang voor te zijn). Ze hebben 'net' een product op de makrt gezet en dan komen ze al met een vervanger. Dat is wel een hele korte product levenscyclus...

Maar goed, het apparaat op zich ziet er goed uit. Ben benieuwd wat deze moet gaan kosten en of je bij deze de keuze hebt tussen Navteq en TeleAtlas. Dat er nog een verwijzing naar de MS2010-handleiding staat zal wel komen omdat ie zo nieuw is en de handleiding niet zal afwijken van die van de MS2050 (als het apparaat verder hetzelfde is). Even afwachten dus.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Voor technische gegevens kijk HIER
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Er staan nog wel wat tegenstrijdigheden op die site... Zo spreken ze eerst van 4 routecriteria en later van 5 (bij de MS2050). Ook wordt er eerst gesproken over 544MB Flash memory en later over 64MB. Op het eerste gezicht is bij de MS2050 de toevoeging van 2 spelletjes het enige dat er echt anders is (voor zover ik ff snel gekeken heb in de specificaties) (behalve dan de vormgeving en het gewicht).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigbrother
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:21

Bericht door bigbrother »

Als er spelletjes bij zitten moet het toch een andere software versie zijn.
Tja, ze hebben de MS 2010 nog niet eens "bug" vrij gekregen ..
HP iPAQ rx 3715 & TomTom 6.10
VDO Dayton MS2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diamant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:24

Bericht door Diamant »

Als er spelletjes op zitten wordt het wel een speel dingetje inplaats van een navigatie apparaat. Kan er ook nog eens meer aan stuk gaan.
Als die van mij het ooit nog een keer opgeeft ga ik toch over op een wat serieuzer merk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

Wat zullen ze blij zijn bij VDO dat ze eindelijk van de voorraad 2000 en 2010 af zijn.
Wat een slimme zet van hun om net op een moment met een aanbieding te komen als iedereen naar een navigatiesysteem zoekt, namelijk net voor de vakantie.
Nu dus de opvolger......
Volgens mij gewoon dezelfde shit , alleen in een ander jasje.
Laat ze eerst maar eens zorgen dat de 2010 probleemloos draait.

Grtz, North
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigbrother
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:21

Bericht door bigbrother »

Diamant schreef:Als er spelletjes op zitten wordt het wel een speel dingetje inplaats van een navigatie apparaat. Kan er ook nog eens meer aan stuk gaan.
Als die van mij het ooit nog een keer opgeeft ga ik toch over op een wat serieuzer merk.
Ik dacht nog VDO Dayton een groot bekend merk op navigatiegebied, alleen ben ik bang dat ik me ook heb vergist.
Wat betreft de spelletjes .. tja leuk maar nuttig ach je krijgt het er gratis bij..
HP iPAQ rx 3715 & TomTom 6.10
VDO Dayton MS2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En op de infopagina
http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 22781.aspx
staat dat het een package met een 2010 is
Was ik nu te vlug of VDO Dayton te langzaam?

in ieder geval staat er nu niet meer bij dat het om een package met de 2010 gaat!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin67
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:26

MS 2050

Bericht door Edwin67 »

JW, zou jij eens na willen vragen in hoeverre de 2010 ondersteund gaat worden zodra de 2050 op de markt komt?
Ik mag er vanuit gaan dat ze de 2010 toch eens volledig bugvrij krijgen (nb het gaat al een stuk beter dan voorheen).

Gezien de beperkte nog resterende reakties op dit forum loopt het inmiddels wel een stuk beter, met een kleine update voor de laatste fouten (oa snelheid sateliet zoeken) moet er toch goed met de 2010 gewerkt kunnen worden?
Of hebben de forum leden een andere mening?

gr Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Re: MS 2050

Bericht door North »

Edwin67 schreef:Gezien de beperkte nog resterende reakties op dit forum loopt het inmiddels wel een stuk beter,
We hebben zo langzamerhand alle fouten/bugs van de 2010 nu wel gemeld. Dus de mee lezende heren/dames van VDO weten wat er speelt.
Dat het nu wat rustiger wordt rond de 2010 wil nog niet zeggen dat we daarom ook tevreden zijn. Ik in ieder geval nog niet.

Grtz, North
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Hier nog één, wachtend op de nieuwe update !!
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

rtwo schreef:Hier nog één, wachtend op de nieuwe update !!
Ik heb inmiddels contact gehad met VDO.
De PN-2050 staat geplanned voor eind 2006, in een TMC benelux en europa uitvoering, met een vanaf prijs van € 399,-.
Ze zeggen dat de software ontwikkeling voor de 2010 gewoon doorgaat, en dat we de site maar in de gaten moeten houden, omdat ze niet wisten wanneer de volgende update zou komen :roll: :roll: (Of we dat al niet deden :P )
Kortom, de prioriteit van VDO t.o.v. het verwijderen van bugs wordt al een stuk minder :x
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuruto
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2006 11:09

Bericht door kuruto »

Ik sluit met aan bij North en hoop dat ondanks de stilte (voor de storm) op het forum de laatste punten alsnog worden
gefixed. M'n 2010 is voor de 2e maal naar VDO om dat hij werkelijk géén enkele sateliet weet te vinden. Dit ondanks de 2 updates en uren rondrijden en uren in de zon buiten zitten. We hebben er bij ons een zestal draaien en die gaan super, maar die van mij weer eens niet natuurlijk.
Dus forza VDO, laat maar komen die update.

GRT

Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

Mijn MS 2010 is sinds vandaag hersendood.
Heb de laatste update nogmaals uitgevoerd om te zien of daarna de POI's wel bleven maar halverwege de update ging het licht uit.
Na nogmaals te hebben geprobeerd kreeg ik alleen heel even een zandloper te zien en daarna was het afgelopen.
Ook het updatescherm kwam niet meer terug.
Geprobeerd om via ActiveSync een verbinding te krijgen maar ook hier geen verbinding meer mogelijk met de MS 2010..

Op dit moment is het beestje in een kartonnen doosje onderweg naar zijn schepper. Laat ze het ding maar eens goed nakijken daar. Lang leve de garantie.

En mocht het ook hun daar bij VDO niet meer lukken dan moge de 2010 zacht rusten op de eeuwige navigatievelden en stap ik over op een ander merk.

grtz, North
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
leroy1983
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2006 19:26

2050

Bericht door leroy1983 »

Hallo peeps,
Ik heb vandaag een brief aangekregen routemobiel en bij hun kan ik de 2050 bestellen voor 225,-(in plaats voor 400) maar ik heb al een paar slechte dingen gehoord over de 2010, ik ben nieuw in de navigatie dus mijn vraag is moet ik het doen of toch gaan voor een ander merk.

Leroy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigbrother
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:21

Bericht door bigbrother »

Tja het is niet duur, maar als je ziet dat ze nu al alle problemen van de 2010 "nog" niet opgelost hebben en zich alweer storten op een opvolger vraag ik me af of het verstandig is.
HP iPAQ rx 3715 & TomTom 6.10
VDO Dayton MS2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Re: 2050

Bericht door TifKag »

leroy1983 schreef:Hallo peeps,
Ik heb vandaag een brief aangekregen routemobiel en bij hun kan ik de 2050 bestellen voor 225,-(in plaats voor 400) maar ik heb al een paar slechte dingen gehoord over de 2010, ik ben nieuw in de navigatie dus mijn vraag is moet ik het doen of toch gaan voor een ander merk.

Leroy
Hmmmm.......Ik denk niet dat iemand daar een zinnig aantwoord op kan geven, omdat er over de 2050 nog te weinig bekend is !
Hij zal waarschijnlijk op dezelfde software gebaseerd zijn als de 2010, maar daar staat weer tegenover dat er een snellere processor in zit.
Als VDO voor de release van de 2050 de huidige bugs van de 2010 er nog uit weet te krijgen, en DIE software dan gebruikt op de 2050 heb je er een goede navigatie aan.
Kijk anders even rond op dit forum, en trek zelf je conclusie.
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Shailesh
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2006 21:59

Bericht door Shailesh »

De nieuwe navigatie bevat niet zo'n gedetailleerde kaart als de MS2010. Enkel de hoofdwegen van Europa, en niet op straatniveau zoals de MS2010 geleverd werd. Al met al is de MS2010 toch meer waar voor je geld, en ik heb er ook geen spijt van aangezien hij me al vaak heeft geholpen met het vinden van de bestemming.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Shailesh schreef:De nieuwe navigatie bevat niet zo'n gedetailleerde kaart als de MS2010. Enkel de hoofdwegen van Europa, en niet op straatniveau zoals de MS2010 geleverd werd. Al met al is de MS2010 toch meer waar voor je geld, en ik heb er ook geen spijt van aangezien hij me al vaak heeft geholpen met het vinden van de bestemming.
Foutje.....De eenvoudigste (Route Mobiel) versie wordt geleverd met Benelux op straatniveau en hoofdwegen van Europa.
De duurdere versie zal geleverd gaan worden met heel Europa (zoals de 2010).
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

GUI van de 2010 en de 2050 zijn naar verwachting gelijk, dus weinig vrees mbt. support voor de 2010.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Shailesh
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2006 21:59

Bericht door Shailesh »

TifKag schreef:
Shailesh schreef:De nieuwe navigatie bevat niet zo'n gedetailleerde kaart als de MS2010. Enkel de hoofdwegen van Europa, en niet op straatniveau zoals de MS2010 geleverd werd. Al met al is de MS2010 toch meer waar voor je geld, en ik heb er ook geen spijt van aangezien hij me al vaak heeft geholpen met het vinden van de bestemming.
Foutje.....De eenvoudigste (Route Mobiel) versie wordt geleverd met Benelux op straatniveau en hoofdwegen van Europa.
De duurdere versie zal geleverd gaan worden met heel Europa (zoals de 2010).
Ja, maar de MS2010 is de instapper. Die werd voor een adviesprijs van 250 euro verkocht. De nieuwste wordt voor 400 verkocht. En via routemobiel, krijg je hem voor 225. Maar die is zonder uitgebreide kaarten van Europa. De MS2050 kan gaan concurreren met de Tomtom One opvolger die ook met de Benelux in detail en (west) Europa hoofdwegen wordt geleverd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Shailesh schreef: Ja, maar de MS2010 is de instapper. Die werd voor een adviesprijs van 250 euro verkocht. De nieuwste wordt voor 400 verkocht. En via routemobiel, krijg je hem voor 225. Maar die is zonder uitgebreide kaarten van Europa. De MS2050 kan gaan concurreren met de Tomtom One opvolger die ook met de Benelux in detail en (west) Europa hoofdwegen wordt geleverd.
Waarbij je met de TomTom One, leuke dingen kan doen als, routes van te voren plannen enzo. De PN2050 is een leuk apparaat om te zien, maar komt wat prijs betreft in de buurt van de One. Als ik dan kijk naar de extra's die de One biedt, en ervan uit ga, dat de software van de PN2050 gelijk is aan de MS2010, dan weet ik niet zo zeker of ik een volgende keer weer een VDO zou kopen..
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • carminat positie van de auto niet vindt meer bekend
    door oostland.jan69 » 23 apr 2016 14:48 » in Renault
    Reacties: 16
    Weergaves: 1904
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 927
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 609
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1175
  • vdo dayton pc5200 pro met europakaart op sd
    door crunch1 » 05 jul 2014 20:17 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 25
    Weergaves: 3143
  • VDO dayton navigatie via autoradio.
    door Herrald » 14 jul 2014 13:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 864

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”