Nieuwe SW voor VDO Dayton MS2010, binnenkort!!

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Nieuwe SW voor VDO Dayton MS2010, binnenkort!!

Bericht door JW »

Uit zeer welingelichte bron heb ik zojuist vernomen dat de nieuwe SW voor de MS 2010 binnenkort beschikbaar komt. Diezelfde bron meldde me dat dit binnen drie weken zal gebeuren :D

Zodra ik meer details weet meld ik dat, uiteraard :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cyruse
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2006 23:05

Bericht door Cyruse »

JW, welke verbeteringen mogen we in deze update verwachten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Cyruse schreef:JW, welke verbeteringen mogen we in deze update verwachten?
Dat hoort thuis onder wat ik schreef:
Zodra ik meer details weet meld ik dat, uiteraard :wink:
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Aangezien we toch verschillende informanten hebben (dat weet ik zeker) komt nu dus de melding van verschillende goed geinformeerde insiders. Dat is een teken dat er idd iets gaat gebeuren. Leuk dat wij als NHS alweer de primeur mogen beleven van het melden. :Yes:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuruto
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2006 11:09

Bericht door kuruto »

:evil: :evil: :evil: :evil:

De drie weken zijn volgens mij toch echt om. Ik kan het mis hebben maar het zal dit jaar wel (weer eens) niet meer lukken. Ik heb altijd gedacht dat VDO je van het was qua support en artikelen, maar daar heb ik me blijkbaar verschrikkelijk in vergist. Helaas.

Iedereen fijne feestdagen gewenst,
en tot volgend jaar,

GRT

Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigbrother
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:21

Bericht door bigbrother »

Tja, wachten en geduld... zeggen ze is een schone zaak.. ik hoop voor de mensen die in de toekomst een nieuwe navigatie systeem zoals b.v. de ms 2010 en de opvolgers hiervan willen kopen eerst deze forum goed nalezen.
Want dan weten ze dat ze beter eens naar een ander merk kunnen kijken die wel beter support geven en beter getest is.
Jammer want het is een "aardig" product alleen de bugs verzieken de boel en het vertrouwen in dit merk/produkt.
HP iPAQ rx 3715 & TomTom 6.10
VDO Dayton MS2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Eerder schreef ik
Uit zeer welingelichte bron heb ik zojuist vernomen dat de nieuwe SW voor de MS 2010 binnenkort beschikbaar komt. Diezelfde bron meldde me dat dit binnen drie weken zal gebeuren
Zodra ik meer details weet meld ik dat, uiteraard


Die drie weken zijn voorbij, sommigen hebben dat al gesignaleerd :wink:

De nieuwe update komt er echt aan, er wordt nog wat getest, en als alles goed gaat zal 'ie in de loop van volgende week online komen :!:

Een interessant detail: de vaak uitgesproken wens om de adressen te kunnen wissen gaat in vervulling :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

dat klinkt goed!
a.s. vrijdag 22 ben ik nog jarig ook, dus dan krijg ik nog een cadeautje!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Alvast: gefeliciteerd.
Dat doen we volgende vrijdag nog eens dunnetjes over dus :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigbrother
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:21

Bericht door bigbrother »

En inmiddels is het 22 December :shock: ZZZZzzzzzzz
Ik zal in het vervolg maar geen voorspellingen doen JW, dat kan je beter aan figuur als Jomanda overlaten dat weet je zeker dat het er niet komt... :roll:
HP iPAQ rx 3715 & TomTom 6.10
VDO Dayton MS2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het heeft (nog) niet zo mogen zijn.

En ja, wie sprak ook weer de wijze woorden: voorspellen is moeilijk, zeker als het de toekomst betreft.....

Toch zal het me er niet van weerhouden ook in de toekomst zulke "uitspraken" te doen. Ze zijn niet zomaar ontsproten aan mijn brein maar gebaseerd op informatie uit betrouwbare bron. En telkenmale geldt daarbij dat er een slag om de arm gehouden moet worden, zo deed ik dat ook. Lees m'n berichten maar eens terug.

Waarom dan wel zoiets schrijven?
Om jullie er van op de hoogte te stellen dat er wel degelijk wat loopt en dat er gewerkt wordt aan een update. En daarbij ook een tipje van de sluier oplichten, zoals de melding dat het mogelijk wordt de adressen te wissen.
Dat willen jullie toch weten?

Schiet niet op de berichtgever, hij doet z'n best :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

That's right! En we kunnen ook best nog 1a2a3 weekjes met de huidige software :-)
Bedankt voor de berichtgeving tot nu toe en keep them coming :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zodra ik wat weet meld ik dat hier, uiteraard :!:

Ennuh, nog gefeliciteerd.
Je cadeautje is dan wel niet op tijd gekomen maar wat in het vat zit verzuurt niet :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ricky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2006 10:16

Bericht door Ricky »

Volgens iemand van VDO zou de update er deze week komen !
In april of mei komt er een update van de kaart.


Hoop doet leven ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Eerst zien, dan geloven. Dit is al de 3e keer dat een update beloofd is. 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

fzwart schreef:Eerst zien, dan geloven. Dit is al de 3e keer dat een update beloofd is. 8)
Natuurlijk, je wilt 'm eerst in handen hebben en 'm in kunnen spelen, uiteraard. Dan weet je het zeker :idea:
Maar de release datum zit nu heeeeel dicht bij :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

JW schreef:
Ze zijn niet zomaar ontsproten aan mijn brein maar gebaseerd op informatie uit betrouwbare bron,
maar wat in het vat zit verzuurt niet.Maar de release datum zit nu heeeeel dicht bij.
Ik zou maar uitkijken met die "bron" van je.Het kan wel verzuurt zijn.
Je kunt beter een fles SPA Reine kopen.Dan weet je wat je hebt.
VDO zal toch wel haast moeten maken met hun update,want ik weet inmiddels 16 mensen die er over nadenken om VDO de rug toe te kere,en over te stappen op een ander device,ook mede om de kaarten van Navteq.
Zoiets krijg je als mensen o.a van mij even een Mio-tje lenen.De GUI spreekt hun beter aan.
Kan ze geen ongelijk geven.
Inmiddels heeft een andere collega van mij zijn 2010 even uitgeleend aan een ander,in de hoop deze aan hem te kunnen "slijten".Is niet gelukt,ook omdat er nog een "beste" bug in zit.De ander heeft maar een TomTom aangeschaft.Zo kan ik wel meer opnoemen.Dom van VDO om mensen via "hier" op vaagheden te presenteren.
Ze hadden beter "ihre klappe können halten". Aus welches bronnenbad kommt der firma? Bad VDO/Dayton?
Vooralsnog doet het nieuwe device,de PNA 2050, datgene wat ie doen moet,en met verve,alleen laten de europa kaarten op zich wachten.Met dank aan Route Mobiel.Voorlopig dus geen Mobiel Route buiten de Benelux in detail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Digiwalker:


Wat is dan die "beste" bug ?


Ik heb zelf ook een tijdje rondgereden met een 2010 en na de softwareupdate van augustus heb ik er probleemloos mee kunnen werken.

Ben benieuws naar je reactie (danwel via je collega)


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

VDO zal toch wel haast moeten maken met hun update,want ik weet inmiddels 16 mensen die er over nadenken om VDO de rug toe te kere,en over te stappen op een ander device,ook mede om de kaarten van Navteq.
Vooral die 16 ontevreden klanten zal hen wel danig snel aan het denken zetten. Dat was schrikken voor VDO!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Die 16 man is maar het begin. Als die vervolgens allemaal op verjaardagen weer met anderen praten en zich op Internet uiten op product vergelijkings sites en fora als deze loopt het aantal mensen dat zich afkeert heel snel op.

Een slechte naam krijg je veel sneller als dat je er ooit weer van af kom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik stel voor dat je eens een keer belt met Siemens VDO om je te beklagen over het product.
De manier waarop je daar aan de telefoon te woord wordt gestaan doet het ergste vermoeden over de inschatting van het intelligentieniveau van de klant. De inhoud van dit soort gesprekken zou een onderhoudende aflevering van één van onze consumentenprogramma's kunnen vormen.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat, hoewel het aantal klagende gebruikers best fors kan zijn, er toch erg veel zeer tevreden gebruikers van de, tot nu toe door VDODayton geleverde, apparatuur zijn. Over het algemeen zijn op de fora bij deze onderwerpen de "klagers" in de meerderheid. En het olievlekeffect van de verjaardagsfeestjes lijkt me een overschatting van de aantallen MS2010 gebruikers die elkaar toevallig bij zo'n gelegenheid treffen.

Bedrijven van het formaat van Siemens VDO hebben de neiging om na verloop van tijd, zeker als men op bepaalde gebieden een goede naam heeft opgebouwd, een zekere mate van arrogantie ten toon te spreiden die hen zeer duur kan komen te staan. Bepaalde negatieve meningen over hun producten worden niet altijd serieus genoeg genomen. En als het al zo is dat men zich daar iets van aantrekt, wordt het in ieder geval niet of niet voldoende naar buiten gecommuniceerd.
Ik ben zelf in het verleden betrokken geweest bij éen onderzoek waarbij men door middel van seminars probeerde te (laten) ontdekken wat er aan apparatuur verbeterd zou kunnen worden.
Destijds kwam daaruit naar voren dat bijv het gros van de deelnemers geen idee had van de mogelijkheden van de duur aangeschafte apparatuur. Dat impliceert tevens dat men zich onvoldoende rekenschap geeft van wat de klant eigenlijk wil en je zou dus kunnen beargumenteren dat er veel meer naar klanten en dus de markt moet worden geluisterd.
In dat licht vind ik het persoonlijk nogal kortzichtig om een nieuw apparaat op de markt te zetten dat duidelijk niet voldoende is doorontwikkeld en dat alle elementen die de toestellen van de concurrentie juist aantrekkelijk maakt moet ontberen. Ik constateer slechts dat er een grote markt is voor al dan niet persoonlijke toevoegingen waar de concurrentie zeer snel is ingesprongen. Iedereen zijn eigen gepimpte PNA!

In een andere draad heb ik al eens aangegeven wat er nog zou kunnen worden toegevoegd aan een MS5200. Vele van de daarin geuite wensen zijn bij sommige concurrenten reeds beschikbaar, maar VDO laat het afweten. De verbeelding aan de macht!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat, hoewel het aantal klagende gebruikers best fors kan zijn, er toch erg veel zeer tevreden gebruikers van de, tot nu toe door VDODayton geleverde, apparatuur zijn. Over het algemeen zijn op de fora bij deze onderwerpen de "klagers" in de meerderheid. En het olievlekeffect van de verjaardagsfeestjes lijkt me een overschatting van de aantallen MS2010 gebruikers die elkaar toevallig bij zo'n gelegenheid treffen.
Nogal belerend komt dit over.
Hier onderstreep je nog eens de voorkeur voor een software pakket waarvan de update maar niet uitkomt.
Wat die bug is,bij die devices,dat is dat wanneer gebruikers dit gebruiken,meeste gebruikers rijden internationaal(trucking),en ze rijden een tunnel in,dat wanneer ze de tunnel uitkomen,dan loop het device vast.
op de een of andere manier wil hij dan niet verder.
Aangezien het in dit geval momenteel om 16 gebruikers gaat,kan ik zo langzamerhand als navigatie promotor voor het merk VDO,waarvan ik inmiddels zelf de PN2050 bezit,wel van een organisatie(ledental 550 stuks truckers) opvreten dat "VDO ook niet alles is".Dat zijn dus potentiele klanten.Dit dus door toedoen van een paar ontevreden figuren.
Er spelen meer factoren een rol in het VDO verhaaltje.Er zijn er enkelen die of nog Carin gebruiken of VDO/Dayton MS5500.
Aangezien dat dit apparaat al diverse keren bij de reparateur lag,waarvan sommigen hun apparaat langer bij de reparateur hebben zien liggen dan daadwerkelijk gebruikt hebben.Staat deze naam ook niet erg hoog.
Ik heb hun geadviseerd om dat device niet meer in het dashboard te monteren,omdat bij de meeste trucks,de radioschacht en die eronder zit,schuin zitten,in plaats van horizontaal.Dat kan namelijk de reden zijn waarom iedere keer de DVD speler kapot loopt.
Door al deze dingen wordt namelijk TomTom "geweldig".
Het is maar waar je in geloofd.
Maar ik begrijp hier ook zo langzamerhand,dat je niets mag zeggen van VDO,want dat is nog "heiliger" dan een koe in India.Ik wens daarom ook iedereen succes met zijn/haar VDO-tje,ook als ie niet werkt.
Het lijkt me wenselijk om info voor de toekomst voor mezelf te houden,want aan deze domme opmerkingen heb ik ook niks.
Mocht het intellect hier van mening zijn dat daar anders over gedacht wordt,dan zie ik dat graag.
Kritiek kan men schijnbaar niet verdragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Beste Digiwalker,

Ik ervaar het als jammer dat je moeite hebt met het lezen van een tekst en daaruit de conclusie denkt te moeten trekken dat de positie van VDO op dit forum onaantastbaar zou zijn. Verre van dat.

Dat je gefrusteerd bent geraakt, kan ik best billijken, maar probeer het nog eens te lezen zonder gelijk te willen krijgen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin67
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:26

Update 2010

Bericht door Edwin67 »

Ik denk dat JW nu aan slag is.
De 2010 doet het met zijn vastlopers etc gewoon nog niet helemaal goed.
Verzoek aan JW na te gaan waar die vertraging nu vandaan komt en laat vdo concreet met een antwoord komen wanneer de update nu echt verwacht wordt. (JW: wil vdo zelf niet schriftelijk/per mail een reaktie geven, lijkt mij toch ook hun belang?)

gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Het is weer gezellig :( :(

Op de vdodayton.com site staat nu wel een update voor de 2050.
Maar voor de 2010 dus nog steeds niet :x :x
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 feb 2021 23:30 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 279
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 24 feb 2020 20:16 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 356
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 05 dec 2020 15:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 229
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 30 aug 2020 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 02 jun 2020 22:55 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 320
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 nov 2021 20:05 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 384

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”