Nieuwe kaart kopen 2e hands

Gebruikersavatar
James24
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2007 22:29

Nieuwe kaart kopen 2e hands

Bericht door James24 »

Hallo,

Ik kan van een (vage) kennis zijn SD kaartje met de nieuwe kaarten van 2007 en 2008 kopen. Zijn MS2010 zou kapot gegaan zijn en hij kan nu niks meer met het kaartje.

Aangezien ik zelf al een tijdje van plan ben om de nieuwe kaarten te kopen voor mijn MS2010 kwam me dit wel goed uit. Echter hoe weet ik zeker of het de goede kaarten zijn en dat ik niet belazerd wordt...

Is er ergens een versienummer dat ik kan controleren of een ander nummer? En klopt het dat het SD kaartje 2 GB is? Dit lijkt mij erg groot voor de kaart.

Mocht iemand hier het antwoord op weten hoor ik het graag!

James

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die nieuwe kaarten voor de MS 2010 zijn nog maar net op de markt, een maandje of twee....
Dat betekent dat jouw "kennis" 'm voor veel geld heel recent aangeschaft heeft, en dan nu z'n 2010 kapot. Da's wel triest, uiteraard :oops:

Vraag: waarom laat die "kennis" z'n 2010 niet onder garantie repareren? Op de 2010 zit twee jaar garantie, zó oud is 'ie bij lange na nog niet. Hij kwam in juni 2006 op de markt, dus :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
James24
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2007 22:29

Bericht door James24 »

Ja hij zegt er zelf 100 euro voor betaald te hebben en ik kan ze krijgen voor 50 euro.

Ik heb geen idee waarom hij ze niet in garantie laat repareren, zoals ik al zei is het een vage kennis. Mijn angst is dus ook dat ik straks wordt opgelicht en daar heb ik geen zin in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als het al een origineel kaartje is dan zitten er 2 originele, niet verwijderbare stickers op.
Aan de ene zijde donkerblauw met het logo van VDO Dayton en aand e andere zijde gedukt de benaming Navteq 2007/08 en een barcode beginnend met 41. en nog een codenummer waarvan SDEUR07/08NT deel uitmaakt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
James24
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2007 22:29

Bericht door James24 »

Ik heb om een foto gevraagd en een foto van een SD kaartje gekregen waar deze stikkers helaas niet op zitten.
Ik mag de kaart wel eerst proberen van hem. Kan ik in mijn MS 2010 ergens zien of het de goede kaart betreft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit geconstateerd hebbende kun je er van uitgaan dat dit geen origineel is en dus ook zelfs de € 50 niet waard is want je koopt dus een SD kaartje van € 17.50 met gestolen software erop!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Gerritje schreef:Dit geconstateerd hebbende kun je er van uitgaan dat dit geen origineel is en dus ook zelfs de € 50 niet waard is want je koopt dus een SD kaartje van € 17.50 met gestolen software erop!
Dit hoeft mijn inziens niet gestolen te zijn door de vage vriend. Dit kan wel degelijk eerlijk gekocht zijn, maar de "vriend" wil door middel van een kopie zijn aankoop terug verdienen. Kijk dit is illegaal!

Kan ik in mijn MS 2010 ergens zien of het de goede kaart betreft?
Lijkt me dat je dat bij je instellingen kan zien welke versie dat is. of dit moet ik geheel fout hebben, maar dan wordt het wel vermeld. let wel, bij aankoop heb je wel een kaartje met illegaal verkregen software er op. Aan jou wat je doen wil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit hoeft mijn inziens niet gestolen te zijn door de vage vriend
Dat beweer ik ook niet :!: hoewel het onduidelijk blijft waar deze goede man zijn spul vandaan heeft. :oops:
Op het moment dat het kaartje van eigenaar verwisselt is het een kaartje met onrechtmatig verkregen software!
Gewoon gejat dus! :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Bericht door rolf »

Gerritje schreef:
Dit hoeft mijn inziens niet gestolen te zijn door de vage vriend
Dat beweer ik ook niet :!: hoewel het onduidelijk blijft waar deze goede man zijn spul vandaan heeft. :oops:
Op het moment dat het kaartje van eigenaar verwisselt is het een kaartje met onrechtmatig verkregen software!
Gewoon gejat dus! :roll:
Neem ook aan dat je dat niet bedoeld... alleen zo wordt het wel gelezen. :wink:
Al met al is het niet legaal laat dat voorop staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Gerritje schreef:
Gewoon gejat dus! :roll:
Of het gewoon jatwerk is is betwijfel ik.
Zolang VDO het niet noodzakelijk acht,om een kopie-eer beveiliging of een kaartupdate met registratiecode uitbrengt,bied m.i. deze organisatie de mogelijkheid om het te kopiëren,c.q illegaal te vermeerderen.
Dat de reguliere handel hiervan de dupe wordt,is laakbaar.
Vandaar ook de reacties van de reageerders.Zij moeten namelijk hun brood verdienen met deze dingen.
Het is aan ieder zijn eigen verantwoordelijkheid of hij of zij al dan niet een duplicaat neemt van een ander.
Aan de vragensteller wil ik meegeven,vraag de volgende keer eens naar de "onbekende weg".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

DigiWalker schreef:
Gerritje schreef:
Gewoon gejat dus! :roll:
Of het gewoon jatwerk is is betwijfel ik.
Zolang VDO het niet noodzakelijk acht,om een kopie-eer beveiliging of een kaartupdate met registratiecode uitbrengt,bied m.i. deze organisatie de mogelijkheid om het te kopiëren,c.q illegaal te vermeerderen.
Dat de reguliere handel hiervan de dupe wordt,is laakbaar.
Vandaar ook de reacties van de reageerders.Zij moeten namelijk hun brood verdienen met deze dingen.
Het is aan ieder zijn eigen verantwoordelijkheid of hij of zij al dan niet een duplicaat neemt van een ander.
Aan de vragensteller wil ik meegeven,vraag de volgende keer eens naar de "onbekende weg".
Met klimmende verbazing zit ik deze posting te lezen.

-De kaart mag gewoon niet gekopieerd worden voor verspreiding. Dat staat op de CD/DVD. Kopieerbeveiliging is daarbij niet relevant.
-Niemand van de respondenten in dit topic heeft enig commercieel belang in deze. Dat is dus NIET de reden dat ze zó reageren, hun reaktie komt gewoon voort uit fatsoensoverwegingen.
-Je uitspraak dat het ieders verantwoordelijkheid is om al dan niet een duplicaat te gebruiken van een ander suggereert dat dit eigenlijk een normale zaak is. NEE dus :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

JW schreef: -Je uitspraak dat het ieders verantwoordelijkheid is om al dan niet een duplicaat te gebruiken van een ander suggereert dat dit eigenlijk een normale zaak is. NEE dus :oops:

Groet,
JW
Het isa ook geen normale zaak.
Maar ik vind het ook geen normaal antwoord,als iemand die vraag steld,of zoiets wel mogelijk is.
Iedereen kan het het antwoord al verwachten,dat zoiets "not done" is.
Maar in de wereld van PC's en aan aanverwante zaken,schijnt men het normaal te vinden,dat er met cracks en copy's gewerkt moet worden,terwijl als men iets met hun handen maakt,en dit wordt nagemaakt,dat er dan wordt gesproken van plagiaat.
Rijmen kan ik dergelijke zaken nooit.
Nee,ik koop ook altijd origineel spul.
Maar degene die het voor zichzelf verantwoorden kan,mag van mij doen wat ie wil.
Gelukkig zijn er andere merken,die niet te copieéren zijn.
Met een copytje van MN6,van de PNA7110,werkt er niets.Gelukkig maar.
MN6 voor een PDA dien je via een registratie,werkend te maken.
Dat moesten veel meer uitgevers doen.Ben je gelijk van dit probleem af.
Ik begrijp niet waarom o.a VDO dit niet doet.
Vertrouwen hebben in de eerlijkheid van de mens,is ijdele hoop.
Wat ik al eerder aangaf.Op computergebied is het schijnbaar abnormaal,als je met origineel software werkt.
Laat mij dan een uitzondering blijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je aanvulling.

Mbt je opmerking:
Maar degene die het voor zichzelf verantwoorden kan,mag van mij doen wat ie wil.
daar denk ik anders over en daar ga ik ook anders mee om.
Voor mij mag hij dat NIET doen, en ik zal daar ook bij voortduring blijk van geven. Hier op het forum, maar ook elders.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

DigiWalker schreef:
JW schreef: -Je uitspraak dat het ieders verantwoordelijkheid is om al dan niet een duplicaat te gebruiken van een ander suggereert dat dit eigenlijk een normale zaak is. NEE dus :oops:

Groet,
JW
Ik begrijp niet waarom o.a VDO dit niet doet.
Vertrouwen hebben in de eerlijkheid van de mens,is ijdele hoop.
Wat ik al eerder aangaf.Op computergebied is het schijnbaar abnormaal,als je met origineel software werkt.
Laat mij dan een uitzondering blijven.
VDO heeft dat tot voor kort wel gedaan in de vorm van het zg CIQ. Echter zij zijn er na een kleine 4-5 jaar van af gestapt. Blijkbaar is dat dus ook geen oplossing.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 542
  • kan ik zomaar een nieuwe sd kaart in mijn garmin 3597 LMT stoppen
    door beni » 23 mar 2015 13:13 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 1090
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 533
  • Micro SD kaart
    door sjefke59 » 24 mei 2015 01:26 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 958
  • Kaart installeren
    door mzl58 » 30 sep 2017 17:49 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 1038
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4109
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1199

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”