Negatieve & positieve ervaringen met VDO Dayton MS2010

appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Bericht door appie40 »

Heb inmiddels ge-update , maar geeft "gewoon" nog steeds vaak de verkeerde weg aan en loopt nog steeds 100 - 200 m achter op werkelijke positie..
Heb niet uitgebreid getest , maar ik reed volgens mijn 2010 op een parallelweg gedurende 1km.
Parallelweg bevond zich (hemelsbreed) ± 150 m verderop.Zelfs toe ik stopte , blijft hij op die verkeerde weg.......

Bovendien gaat signaal van 5 naar 0 , ook zonder te rijden.

Ook de problemen die fzwart beschrijft komen hiet vaker voor ....

Overweeg nu die extra antenne te kopen , maar weet niet of dat zou helpen.
Iemand ervaring met die extra antenne ? Moet het absoluut die van VDO zijn , of hebben ze allemaal dezelfde aansluiting ?

Appie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zolang je voldoende, dwz 4 of meer satellieten ontvangt is een extra antenne nutteloos.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Bericht door appie40 »

Heb de ms2010 inmiddels een andere plek gegeven , en ontvangst is beduidend beter.
Ik ontvang nu constant 7 - 8 sats waar ik er eerst 5 -6 ontving , en de problemen die ik eerder beschreef hebben zich niet meer voorgedaan.
Lijkt wel of 5 sats net iets te weinig is .....

Werkt nu toppie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pirke
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2007 18:58

Bericht door Pirke »

Hoi allemaal,

Ik lees met regelmaat de laatste weken dit forum en heb onlangs een (2e-hands) MS 2010 aangeschaft. Mijn 1e ervaringen met de VDO zijn ongeveer hetzelfde. Tijdens een ritje door Rotterdam vliegt het systeem uit de bocht en posisitoneert zich parallel aan onze weg. Resultaat is rare adviezen van onze "Carin" die ons meldt dat we rotondes moeten nemen en afslagen terwijl we op de snelweg rijden!! Ook nadien blijken we op een weiland te rijden en krijgen we advies om terug te keren naar onze bestemming!! En bij de 1e aankomst thuis worden we via een weg gestuurd die minimaal al 10jr is afgesloten. De ontvangst was matig (3 tot 5 sat's) en met regelmaat ook "nul". Al met al dus een bedroevende 1e ervaring. De 1e week verder wat gespeeld met de instellingen, kleur, geluid en dergelijke.

Na wat informatie uitwisselen met de 1e eigenaar en tips op dit forum heb ik hetvolgende gedaan;
* via het menu de fabrieksinstellingen hersteld. (Dus de originele blauwe skin wordt ook hersteld). Let op; je adressen worden ook gewist
* een (grote) reset door de aan/uit-knop een 6-tal seconden ingedrukt te houden.
* daarna aangezet ( 6 seconden indrukken) en buiten een dik uur de satelieten laten zoeken.
* vervolgens heb ik via de simulatie het systeem een aantal routes laten rijden in zuid Spanje/portugal en zuid Italie en tenslotte in het noorden van Noorwegen. Let wel met de lader erin want hij is een dag aan het rijden geweest.

Afgelopen week enkele ritten gereden met gemengde gevoelens. Enerzijds brengt het systeem me precies naar mijn bestemming, anderzijds geeft Carin adviezen waarvan ik denk wat moet ik ermee! Het geeft je wel een vertrouwd gevoel want op zulke momenten is het net alsof je eigen vrouw in de auto zit!!
De ontvangst is redelijk tot goed met zelfs deze week een ontvangst van 9 sat's (een record). Herbereken gaat ook redelijk maar binnen de bebouwde kom leidt het regelmatig tot discussies met Carin.
Het systeem heeft wel een verschil tussen het verbale advies van Carin en het visuele advies (rechts in het scherm, mits ingesteld). Als onze Carin meldt " nu linksaf slaan" geeft het visuele advies nog 50 tot 70 mtr aan. Met name in de bebouwde kom waar je een kronkelige weg rijdt of meerdere afslagen achter elkaar hebt is dit verrekt lastig. Ga je echter langzamer rijden (of zelfs stopt) dan klopt het zogoed als en loopt de teller vh visuele advies netjes naar 0 mtr.
En als je andere sites leest is dit vlg mij bij elke draagbare navi (dus ook TomTom). En eigenlijk ook wel logisch want als het systeem een positie heeft berekend, Carin begint te praten en je visueel een advies krijgt verstrijken er meerder seconden. En met een snelheid van 50 km/u ben je per seconde een 14-tal mtr verder en loopt het systeem dus altijd achter.

Samengevat; waarschijnlijk heb ik te hoge verwachtingen gehad van een navigatiesysteem. Nu ik mijn verwachting heb bijgesteld moet ik eerlijk zeggen dat MS2010 een leuk systeempje is. De bediening is goed middels de grote touchscreens, de toegekende functies zijn goed en voldoende om het naar wens in te stellen. En last but not least het brengt je naar je bestemming. Al met al een leuk hulpmiddel waarvan de tevredenheid aan het groeien is.

Ik hoop dat deze topic vervolg krijgt.

Groetjes
Pirke

PS; ik heb persoonlijk nog wel wat vragen openstaan, namelijk;
* Weet iemand wat andere merken aangeven wat de onnauwkeurigheid mag zijn? (VDO meldt dat een onnauwkeurigheid van 50 mtr binnen de grenzen valt)
* Waarom is de MS2010 nergens meer te krijgen? (behalve op navishop.nl voor 279,-). Ik weet dat er een opvolger is (PN2050), maar het systeem is pas een 1/2-jr op de markt!
Of zijn alle systemen teruggehaald vanwege de vele problemen die VDO met de software heeft gehad?[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bedankt voor een zeer lezenswaardige bijdrage aan dit forum.
arin heet in werkelijkheid Marion Jager www.marionjager.nl

Je vragen:
* Weet iemand wat andere merken aangeven wat de onnauwkeurigheid mag zijn? (VDO meldt dat een onnauwkeurigheid van 50 mtr binnen de grenzen valt)
De theoretische nauwkeurigheid van elk navigatiesysteem dat werkt dmv van deze satelleiten is exact hetzelfde nl een cirkel met een straal van ongeveer 30 meter.
* Waarom is de MS2010 nergens meer te krijgen? (behalve op navishop.nl voor 279,-). Ik weet dat er een opvolger is (PN2050), maar het systeem is pas een 1/2-jr op de markt!
De opvolgers zijn van een andere generatie, ja zo snel gaat dat en de 2010 is zeker in het begin niet zo stabiel en betrouwbaar gebleken.. Ook de voorganger MS2000 was geen lang leven beschoren. In feite was de 2010 dus een 2000 met andere software en dus al veel langer op de markt.

Om zeer nauwkeurig te navigeren met een PNA moet je het toch zoeken in een Navi die tevens WAAS/EGNOS mogelijkheden heeft. Dan kun je tot op decimeters nauwkeurig navigeren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 589
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 206
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 606
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 924
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1171
  • VDO dayton navigatie via autoradio.
    door Herrald » 14 jul 2014 13:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 861
  • vdo dayton pc5200 pro met europakaart op sd
    door crunch1 » 05 jul 2014 20:17 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 25
    Weergaves: 3123

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”