Kabelboom

Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Kabelboom

Bericht door Barttes »

Hoi allemaal,

Ik ben een nieuwe trotse bezitter van een PN2050 :lol: en heb met veel intresse al jullie posts gelezen. Ik heb ook een houder met TMC (en Bluetooth gehad, hoewel ik er dus 1 met alleen TMC kreeg en deze dus nog omgewisseld moet worden!) die ik graag in zou "bouwen". Die kabelboom (MA3040) die je kunt kopen, kan ik die zelf een beetje makkelijk aansluiten, of moet ik dan dik geld bij een garage gaan betalen?! Afgezien van het feit dat ik officieel een techneut ben/word heb ik twee linker handjes en kan maar net me eigen olie verversen! Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen die mensen met het "inbouwen" hebben!

Verder heb ik de nieuwbouwstraat (vorige week opgeleverd) in Utrecht al kunnen vinden, alleen dan zonder huisnummer. Super up-to-date dus!!! :Yes:

Bedankt alvast,
Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De mate van handigheid met het aansluiten van een stel draden kun je niet zomaar extrapoleren van de onhandigheid met olieverversen. Daar duidt de handigheid veel meer op het dumpen van de oude olie dan op het afvullen met nieuwe :oops:
Je zou in ieder geval al een stukje verder op weg komen door te vertellen in welke auto/type de zaak moet worden ingebouwd. Die paar draden voor massa, en 12 volt en misschien de aansluitingen voor audio en/of mute hoeven niet al te veel problemen op te leveren en kunnen vrijwel altijd al worden gevonden door het verwijderen van de nu aanwezige autoradio.
Denk er wel om dat je nog wel een autotype-specifieke mount en een houder nodig kunt hebben voor de montage van de cradle.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Bericht door Barttes »

Gerritje schreef:Je zou in ieder geval al een stukje verder op weg komen door te vertellen in welke auto/type de zaak moet worden ingebouwd.
Ik heb een ford fiesta, deze auto heeft zo'n radio die in geen andere auto past. Ik heb inderdaad het vermoeden dat dit de zaak zal bemoeilijken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Hier de beschrijving voor Ford radio type's 3000 t/m 6000

Trek de radio los met de bijbehorende pennen, de zg. Philipspennen, bij elke automateriaalzaak
te verkrijgen of even lenen bij de dealer. Insteken door de vergrendeling (je voelt een weerstand)
Iets naar buiten trekken en je kan de radio eruit trekken.
Je vindt 2 stekkers aan de achterzijde van de Ford radio, 1 voor speakers, 1 voor spanning e.d.
Langwerpige stekkers, GEEN ISO, met ietwat afwijkende kleuren.

De kleuren;

Rood = constante plus
Geel = plus over contact
Grijs/Geel = verlichting
Bruin, zit er 2 keer op = massa
Waarom 2 keer, Ford ondersteunt op z'n eigen merk radio's (Visteon en Blaupunkt, in licentie) ook
het Ford alarm. Gebruik diegene die tussen Rood en Geel inzit.

Tussen de 2 genoemde stekkers zit ruimte voor nog een stekker, deze is voor stuurbediening en GALA voor
Ford Focus, Mondeo en Scorpio. Deze ruimte is aanmerkelijk kleiner dan de genoemde 2.
Fiësta gebruikt deze stekker bijna nooit.
Je ziet hier een rij pennetjes zitten waarvan de derde van boven de MUTE ondersteunt.
Mocht deze stekker wel gebruikt worden is de derde van boven leeg!!.

Overigens is in dat geval de Groen Witte draad de speedpuls, makkie bij de meeste fords dus.
Ook de achteruit is in dat geval in dezelfde stekker terug te vinden, maar dit terzijde.
(meten is weten).

Deze is aan te sluiten middels een MINIAMP stekkertje, oftewel een klein rond schuifstekkertje, waarmee de
mutedraad van je NAVI de radio op mute zet indien nodig.

Als je deze stekkers loshaalt heb je wel de bijbehorende code van je audio nodig, deze moet na montage
opnieuw geactiveerd worden !!!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Bericht door Barttes »

kobus1960 schreef:Hier de beschrijving voor Ford radio type's 3000 t/m 6000

Trek de radio los met de bijbehorende pennen, de zg. Philipspennen, bij elke automateriaalzaak
te verkrijgen of even lenen bij de dealer. Insteken door de vergrendeling (je voelt een weerstand)
Iets naar buiten trekken en je kan de radio eruit trekken.
Ziet er niet heel ingewikkeld uit, maar ik heb zo'n radio die in drie delen is aangebracht. Ik ga deze week even kijken of ik de goede aansluitingen kan vinden, want ik verwacht dat deze niet veel anders zijn als op de andere Ford radio's! Weet jij (als ford kenner) ook waar ik de 12V voeding voor die kabelboom zou kunnen vinden?

Bedankt, Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Weet jij (als ford kenner) ook waar ik de 12V voeding voor die kabelboom zou kunnen vinden?
Ik begin een beetje je zelfkennis mbt technische aanleg te doorgronden.
Dat heeft hij nl al geschreven en dat heet dus de constante plus
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Bericht door Barttes »

:oops: Ja :roll:

Ik ben er inmiddels wel achter dat ik om bij mijn radio te komen het halve dashbord moet demonteren, niet zo fijn dus! :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Gerritje schreef:
Weet jij (als ford kenner) ook waar ik de 12V voeding voor die kabelboom zou kunnen vinden?
Ik begin een beetje je zelfkennis mbt technische aanleg te doorgronden.
Dat heeft hij nl al geschreven en dat heet dus de constante plus
Ik zou dit toch aan een expert overlaten, radio is er met tien minuten uit...........
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”