Kaart update?

Gebruikersavatar
James24
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2007 22:29

Kaart update?

Bericht door James24 »

Hallo,

Met veel vreugde kwam ik dit forum tegen toen ik aan het zoeken was naar informatie over mijn VDO Dayton MS2010.
Ik heb dit navigatiesysteem nu ongeveer een jaar en ben er wel tevreden over. Af en toe loopt hij vast maar aan/uit zetten lost dit probleem meestal wel op.

Ik stoor me momenteel alleen aan de kaart/map die erin zit, ik ben als servicemonteur elke dag zo'n 4 uur op de weg maar zie steeds meer wegen die niet meer kloppen.
Weet iemand of er voor mijn navigatiesysteem 2010 een update van de kaart/map beschikbaar is?

Even wat gegevens van mijn systeem:
Serie: MS2000
Platform: Windows CE 5.0
Systeem: 3.2
Datum: 2006/05/17
GUI: taz20060602dev08
NavSW: 3.87
Kaart: 111

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die kaartupdate is er nog niet, hij wordt wel binnenkort verwacht.

Overigens heb je nog de eerste GUI in je systeem, we zijn inmiddels aan Update #3. Lees maar op het forum wat dat inhoudt. Inspelen dus, dat geeft heel wat verbeteringen :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
James24
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2007 22:29

Bericht door James24 »

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik heb het even snel doorgelezen maar ik ben altijd bang voor updates, zeker aangezien er nog garantie op het apparaat zit. Ik ga morgen bij de Mediamarkt een sd kaartje kopen zodat ik niks aan het origineel kan verprutsen en zal meteen de update gaan proberen.

Ik zat net ook even de handleiding door te lezen maar ik kan daar nergens vinden hoe je je manier van navigeren kunt kiezen. Daarmee bedoel ik dus: pak ik de korste route of pak ik de snelste route?
Ik weet niet of het apparaat deze functie heeft maar ik zag dit op de Mio van een collega van me en het zag er handig uit. Weet je dit misschien ook?

Heel erg bedankt alvast!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als je de update uitvoert zoals het stap-voor-stap in de handleiding beschreven is kan het eigenlijk niet mislopen. En als het onverhoopt toch misgaat en je het niet meer voor elkaar kunt krijgen vervalt daardoor niet de garantie.
Heel verstandig om daar een apart SD'tje voor te nemen, die kosten tegenwoordig ook bijna niks meer. Een goede 512 MB vind je al voor minder dan 10 Euri.

In het menu kun je zelf kiezen voor verschillende route opties, waaronder snelste. Die laatste heb ik eigenlijk altijd in gebruik, het geeft je een makkelijke routing, waarbij je snelste moet interpreteren als gemakkelijkste. Dwz dat je vrij snel naar hoofdwegen geleid wordt, geen kruip-door-sluip-door routes.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
James24
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mei 2007 22:29

Bericht door James24 »

Ah de prijs van dat kaartje valt me nog mee, morgen meteen even halen!

Ik kan die optie van de route niet vinden in mijn menu. Kan dat ermee te maken hebben dat ik nog de oude GUI gebruik?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

James24 schreef:Ik kan die optie van de route niet vinden in mijn menu. Kan dat ermee te maken hebben dat ik nog de oude GUI gebruik?
Zodra je de kaart op het display hebt, klik je rechtsonderin op het ronde Dayton-logootje.
Bij de te verschijnen pictogrammen zie je in de linker kolom, de 2e van beneden uit gezien, een klokje met rolband.
Klik op dát pictogram; er verschijnt 'Routeprofiel instellen' met een onderverdeling 'Voorkeur' en 'Opties'.
Als je op de betreffende pictogrammen klikt, kan je naar believen het gewenste routeprofiel instellen.

Nadat je een route hebt ingegeven, is er tijdens de rit nog een optie mogelijk; een korte, middellange en lange omleiding, alsmede de route herberekenen.
Klik rechtsonderin wederom op het ronde Dayton-logootje.
Klik in de linker kolom op het 3e pictogram van beneden uit gezien; een rond stuk wegdek zwart/rood met finishvlaggetje.
Daarna ben je in het omleidingenmenu, en kan je uit bg. optie's kiezen, dat 'wijst de weg vanzelf' :wink:.

Grüßen,
Bessie

PS: Mod, dit draadje a.u.b. even naar de VDO Dayton PNA-afdeling verplaatsen.
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4109
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1199
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1471
  • Kan geen kaart update DNX521DAB
    door ehidding » 22 okt 2016 16:02 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 580
  • DNX5240BT KAART UPDATE GEZOCHT
    door Pieter S » 07 jun 2018 22:30 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 1020
  • Kaart update AVIC-F980BT
    door johan48 » 18 dec 2017 12:58 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1176
  • Vreemde kaart na update MFD2
    door Lolapsycho » 12 okt 2014 19:54 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 450

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”