Geen TMC-signaal op PN2050

dragon11
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:49

Geen TMC-signaal op PN2050

Bericht door dragon11 »

Onlangs heb ik via Vrij Uit een PN2050 S aangeschagt met TMC cradle (zonder bluetooth). Ik heb alles aangesloten en het navigatiesysteem werkt goed, maar ik krijg geen TMC signaal.
Toen ik alles aansloot, zag ik dat het TMC vinkje groen werd en even later veranderde in een TMC provider (weet de naam niet meer). 's Avonds heb ik de update van 17 april 2007 gedownload van de VDO Dayton site en deze geïnstalleerd. Dit heb ik gedaan omdat ik ergens (volgens mij op dit forum) gelezen had dat het systeem sneller zou worden. De volgende dag stapte ik in de auto en had geen TMC signaal meer. Het vinkje blijft geel/grijs. Heel even had ik signaal van 3FM. Had de TMC antenne (met de 2 zuignapjes) in eerste instantie vlak onder het navigatiesysteem tegen het raam geplakt. Ik heb deze ook uitgerold en bevestigd in de hoek van het raam aan de kant van de passagier. Ook heb ik het aan de bestuurderskant geprobeerd. Heb het uiteinde van de antenne op ongeveer 4 centimeter uit de rand van het raam bevestigd. Wat ik ook probeer, het TMC vinkje blijft geel. Ik heb inmiddels het systeem weer gedowngrade naar de versie van 21 december 2006. Maar ook nu heb ik nog geen signaal. Ik heb het navigatiesysteem weer even uit de auto gehaald en heb ermee in de achtertuin gestaan met het antennekabeltje boven me, maar ook nu heb ik nog geen signaal.
Wie kan me helpen? Is mogelijk de antennekabel kapot of is hier een andere reden voor?
Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
Richard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is mogelijk dat de antenneplug niet helemaal of niet helemaal goed in de aansluiting van de cradle is gestoken of slecht contact maakt. In het uiterste geval zou de cradle zelf dfect kunnen zijn.
Hij is nog zo nieuw dat ik je zou willen aanraden naar de leverancier of één van de servicepunten te gaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dragon11
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:49

Bericht door dragon11 »

Bij de eerste installatie kwam ik er inderdaad achter dat de antenneplug er niet helemaal goed in zat, maar deze heb ik goed aangedrukt.
Ik heb het apparaat via Vrij Uit besteld en dus niet in een winkel gekocht. Kun je mij misschien vertellen waar in de buurt van Heerenveen ik een servicepunt kan vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je belt de VDO Hotline!
Maar houd het er maar op dat de jack in de cradle niet helemaal correct meer past en/of schakelt. Goedkoop en kwetsbaar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dragon11
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:49

Bericht door dragon11 »

Vanmorgen de VDO helpdesk gebeld. Het apparaat moet naar hun opgestuurd worden, ivm garantie. Heeft iemand ervaring met hoe lang het gemiddeld duurt voordat portable navigatiesystemen van VDO terug gestuurd worden? De jongeman van de helpdesk had het over binnen 48 nadat zij het apparaat hebben ontvangen, maar heb ook al ergens op internet gelezen mensen 4 tot 8 weken moesten wachten tot ze het apparaat terug hebben gekregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dragon11
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2007 14:49

Bericht door dragon11 »

Heb gisteren het navigatiesysteem (eindelijk) weer terug gekregen. En dat 'al' na 17 dagen!! Is wat anders dan 48 uur na ontvangst terug sturen.
Hieronder een klein overzichtje:
Heb 'm 11 juni afgegeven op het postkantoor. Het apparaat mocht niet in de originele verpakking en het was aan te raden deze aangetekend te versturen. Kostte wel weer ongeveer 7 Euro. beetje jammer als je garantie op het apparaat hebt.
Via de track en trace van TNTpost heb ik gezien dat het apparaat 12 juni is ontvangen.
Volgens het naar mij gestuurde ontvangstbewijs van de reparatieafdeling van Siemens VDO hebben ze 'm woensdag 13 juni pas ontvangen. Scheelt dus al 1 dag.
Vrijdag 15 juni hadden ze 't navigatiesysteem dus terug moeten sturen en dan had ik het zaterdag 16 juni of uiterlijk maandag 18 juni weer gehad. Maar uiteraard had ik 'm toen nog niet.
Dinsdag 19 juni de helpdesk weer gebeld. Er was een cradle in bestelling. Zoiets horen ze toch in voorraad te hebben?!
Maandag 25 juni weer gebeld en werd mij door een helpdeskmedewerker verteld dat de case vrijdag 22 juni was gesloten en het apparaat was opgestuurd.
Donderdag 28 juni heb ik het apparaat pas ontvangen.

Kortom, geloof de leuke verhalen van Siemens VDO niet dat ze portable systemen binnen 48 uur na ontvangst weer terug sturen.

Nadat ik een nieuwe cradle heb gekregen, werkt het apparaat perfect. Over het apparaat ben ik erg tevreden, maar de service van VDO Siemens vind ik door deze ervaring erg slecht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 799
  • Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
    door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 484
  • Geen maximumsnelheid RNS-510 P
    door tadie » 26 jun 2014 16:51 » in V.A.G
    Reacties: 4
    Weergaves: 1706
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 691
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 642
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2078

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”