Europa VDO Dayton PN2050

martin66
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:19

Europa VDO Dayton PN2050

Bericht door martin66 »

ik heb sinds kort een PN2050 BeNeLux met europa DVD aangeschaft.
BeNeLux is voorgeprogrameerd op SD card, en werkt ok.
maar met het omzetten van de dvd europa naar een nw SD card werkt het niet,
systeem kan de nw kaarten niet lezen, het "uad" file ontbreekt steeds in de nw directory,
wat doe ik fout ? de SD card is volgens de voorschriften juist geformateerd.
alleen waar kan ik die ontbrekende uad 's vinden ?

martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Heb je de software mbv het installatiemenu van de dvd geinstalleerd op de sd kaart?

Anders vermoed ik dat de sd kaart niet goed te lezen is door de 2050.
Je kunt een kopie van de originele sd kaart maken en vervolgens die kaart gebruiken voor de Europa software. Werkt het dan wel dan weet je in ieder geval zeker dat het aan de nieuwe sd kaart ligt. Werkt het nog niet dan zet je de benelux weer gewoon terug op de sd kaart. Dan is er echt iets anders aan de hand.

Je zegt dat je volgens de voorschriften de sd kaart hebt geformatteerd. Ik neem hierom dus aan dat dat met FAT is gebeurt en niet Fat32.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martin66
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:19

Bericht door martin66 »

nw SD card met FAT geformateerd, Benelux gecopierd naar nw SD card, werkt ok
volgens installatiemenu DVD gekopierd naar SD card, directory bestaat, alleen in de EU directory staat geen uad file
in de benelux wel, waar is dat bestand dan gebleven ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe het precies zit weet ik ook niet, ik heb er zelf geen ervaring mee.
Maar kennelijk zijn er meer die hier een probleem mee hebben, Navco heeft een aanbod om die DVD in te ruilen voor een SD met heel Europa er op, zie http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=236
Dan hoef je ook niet meer te wisselen.

Is dat iets voor je?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freak
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2007 13:38

Bericht door Freak »

Ik heb precies hetzelfde probleem, geen UAD bestanden, en dat is volgens mij de fout.

Misschien kunnen we het samen oplossen? Welke tool gebruik jij om de kaarten erop te zetten Martin66?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martin66
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:19

Bericht door martin66 »

ik ken de aanbieding van navco, alleen toen had ik de mijne al besteld
is de PN2050 van VDO het enigste type dat uad files gebruikt of hebben de andere types die files ook nodig ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die DVD voor de PN 2050 wordt bij mijn weten alleen door Routemobiel geleverd.
De andere leveranciers hebben de EU kaart op SD staan.

En dus kan jou vraag hoe het bij andere VDO's zit niet beantwoord worden, die zijn er immers niet. Ook niet voor de MS 2010/2110.
De structuur bij de MS2000/2100 zat heel anders in elkaar, dat had een Falk-platform als basis. En dus kun je uit de DVD's die daarbij geleverd worden geen analogie ontlenen.

Bij mijn weten is Gerritje hier ook mee bezig, wellicht weet hij raad.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welke tool gebruik jij om de kaarten erop te zetten Martin66?
Wat bedoel je daarmee te vragen, welke tool?
Als je de DVD in je computer stopt wordt het programma launcher en vervolgens copytool gestart.
Met het daarna verschijnende menu kun je de diverse landensoftware op je SD kaart installeren.
Dit is duidelijk iets anders dan kopiëren.
De op je Benelux SD kaartje aanwezige file uad staat daarbij vanwege de informatie die ook in de Europa TPD database moet worden gezocht.

Je kunt niet zomaar files die op de DVD staan klakkeloos op je SD kaart zetten zoals sommigen hebben geprobeerd. Daar komt meer bij kijken, en vergelijkingen met andere systemen gaan bij voorbaat mank.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freak
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2007 13:38

Bericht door Freak »

Als ik de DVD erin doe gebeurt er niets, en als ik autoplay run dan krijg ik een foutmelding, iets met cyclic redundancy check, dus hij kan die copytool niet starten denk ik...

Jammer dat je de kaarten niet zo kan kopieren vanuit verkenner...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Freak schreef:Als ik de DVD erin doe gebeurt er niets, en als ik autoplay run dan krijg ik een foutmelding, iets met cyclic redundancy check, dus hij kan die copytool niet starten denk ik...

Jammer dat je de kaarten niet zo kan kopieren vanuit verkenner...
Heb je het hier over de originele DVD?
Als dat zo is moet je er gewoon mee teruggaan en een nieuwe verlangen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freak
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2007 13:38

Bericht door Freak »

Tja, fijn dan.

Moet ik weer gaan bellen, DVD opsturen... Terwijl ik wel alles kan lezen van dat ding. Vreemd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat hij niet start kan best een keer voorkomen. In dat geval ga je naar uitvoeren en typ je gewoon drive:\start
Als je daarna nog dezelfde problemen hebt is de dvd de schuldige.
Denk erom dat je de dvd met geen enkele andere opdracht aan de praat kunt krijgen.
En bij de FAQ's staat ook een vraag waarom het zolang duurt voor het programma begint: Wel dat komt omdat er zo verschrikkelijk veel onderdelen van de DVD moeten worden gelezen.

Nog een vraag: Je hebt toevallig niet een Apple hè? Dan doet ie het nooit, ondanks het feit dat je hem wel kunt lezen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Jou probleem is van heel andere aard.
Je hebt een cyclische redundantiecontrolefout...........
Wat betekend dat.Jou DVD is op de een of andere manier niet leesbaar.Dit kan te maken hebben,met of te weinig geheugen van je PC of dat de persing van de DVD iet goed is,en dus niet leesbaar.
Letterlijk betekend het dit:
Een Cyclic Redundancy Check (Cyclische Overtolligheidscontrole) ofwel CRC is een manier om bitfouten die optreden tijdens gegevensopslag of transport te detecteren en is te zien als een geavanceerde checksum. CRC's zijn makkelijk in hardware te berekenen of te verifieren en relatief goed in software te implementeren en worden mede hierdoor in bijna alle moderne Datalinklaag computerprotocollen (o.a. Ethernet en Wi-Fi) en bijvoorbeeld ZIP gebruikt.

Het idee achter CRC algoritmes is om de te beveiligen data te zien als een groot binair getal, dit getal te delen door een andere (vast) binair getal en de rest van deze deling te gebruiken als checksum. Deze rest wordt met de data weggeschreven of verstuurd en bij het teruglezen of ontvangst, kan dezelfde deling worden uitgevoerd en de rest vergeleken met het getal dat met de data was weggeschreven of verstuurd. De theorie achter het CRC algoritme berust op eindige lichamen.
Hoewel CRC's nauwelijks worden gebruikt voor foutcorrectie, is dat wel mogelijk.


Nog even een aanvulling op de SDcards:
Een 2Gb card,maakt geen hol uit,of het een CF of SD type is,kan niet geformateerd worden op FAT.
FAT8 is nog een keer mogelijk,maar dan moet je de bits per sector aanpassen,anders wil het niet.
Daarvoor ben je dan een progje nodig op een PocketPC,zoiets als Pocket Mechanic Lite,en zul je dus
de card moeten formateren op een PDA.In XP wil dat namelijk niet.
Progje is van www.antontomov.com
Een 2Gb card wordt doorgaans met FAT16 geformateerd.Een 4Gb card met FAT32.

Hier de uitleg van het File Allocation Table:
http://nl.wikipedia.org/wiki/FAT

Ik gebruik zelf een Apacer 150X 2Gb card,geformateerd op FAT16.
Ook een Transcent 150X 2Gb SDcard op FAT16 doet het ook goed.
Bezit beide cards.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En dus is CRC ook een effectief middel om te beveiligen tegen kopiëren. Als je er voor zorgt dat er een paar bijzondere en verborgen bestandjes op de CD/DVD staan heb je met CRC vervolgens een goed middel in huis :idea:

Ik heb overigens nog geen bevestiging gezien dat de twee DVD's waarover in dit topic gesproken wordt originelen zijn, maar wellicht heb ik er overheen gelezen.

Dat FAT16 en 32 verhaal spoort met wat VDO er over schrijft, de SD kaart moet met FAT16 geformatteerd worden en of een 4GB kaart dat toelaat weet ik niet. Als dat niet gaat, en dat die 4GB alleen met FAT32 geformatteerd kan worden gaat het om die reden niet goed als je er dan de VDO data op wilt schrijven.
Hetzelfde heb ik inmiddels gezien bij de Beckers, 2GB is het max....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

We hadden al eens een draadje over SD-kaarten formatteren, zie
>>Forum index » Mobiele Navigatie Systemen (PNA's) » Blaupunkt

Nu, met de indrukwekkende berichtgeving van DigiWalker, begrijp ik er eigenlijk nog minder van.

Mod(s): kunnen we écht niet een 'sub-topic' starten over dit beperkte onderwerp :?:
Als amateur zou ik daar veel aan kunnen hebben, maar nog belangrijker, ik denk velen met mij!
Ik begrijp dat de SD-kaart materie an sich niets met navigatie van doen heeft, maar deze vragen of gelijkwaardig komen toch met een bepaalde regelmaat terug.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hetzelfde heb ik inmiddels gezien bij de Beckers, 2GB is het max....
http://www.navisys.de/wbb/thread.php?po ... 1#post6881
Ondanks het feit dat 2 Gb het maximum is heeft deze gebruiker 3.4 Gb op een 4 Gb SD kaart geprakt en het werkt.

Dan nog dit
Generally, SD/SDHC Memory Card file systems formatted with generic operating system formatting software do not comply with the SD Memory Card specification.

http://panasonic.jp/support/global/cs/s ... atter.html
Speciale SD Card formatting software


Compatibility issues with 2GB and larger cards
Compatibility with 2 gigabyte and larger SD cards has been poor. Most commercial card readers (including those from SanDisk and Kingston), as well as PDAs and cameras fail to work with them for many different reasons. In 2006 card readers are starting to include support for them.[6]

Many older devices will not accept the 2GB size even though it is in the revised standard. The following statement is from the SD association specification:

"To make 2GByte card, the Maximum Block Length (READ_BL_LEN=WRITE_BL_LEN) shall be set to 1024 bytes. However, the Block Length, set by CMD16, shall be up to 512 bytes to keep consistency with 512 bytes Maximum Block Length cards (Less than and equal 2GByte cards)."[citation needed] Citation is from SD Association web site - Physical Layer Simplified Specification Version 2.00 section 4.3.2 titled 2 GB Card
Since all cards up to and including the 1GB card uses a fixed 512 block size some device drivers do not handle the larger block size and will not even recognize the 2GB card.[citation needed] Citation for this is more difficult as the SD organization hides this problem. SanDisk web site shows examples of devices such as the iPAQ 1910 that will only support 1GB cards and the Epson Photo RX300 Technical support says they only support 1GB cards in the SD slot. Many early card readers only support 1GB, based on user experiences.


SD and SDHC compatibility issues
A new SD format, SDHC (Secure Digital High Capacity), allows capacities in excess of 2GB (4GB to 32GB)[7]. SDHC uses the same form factor as SD, but the SD 2.0 standard in SDHC uses a different memory addressing method (sector addressing vs byte addressing[8]).

The following compatibility issues between SD and SDHC cards and devices can arise:

Devices that do not specifically support SD2.0/SDHC do not recognize SDHC memory cards.
Some manufacturers have produced 4GB SD cards that do not conform to the SD2.0/SDHC and are incompatible with existing SD devices, and are also incompatible with SDHC devices[citation needed].
As of late 2006, the simultaneous availability of non-standard 4GB SD and 4GB SDHC cards, and the incompatibilities between SD and SDHC have caused a great deal of confusion among consumers looking to buy memory for various devices.

4GB SDHC cards can only work with SDHC compatible host devices. The SDHC logo is supposed to ensure compatibility.

SDHC readers and other devices are supposed to be backwards compatible with SD cards.

SDHC cards have SD Speed Class Ratings defined by the SD Association. The SD Speed Class Ratings specify the following minimum sustained write speed for SDHC cards:

Class 2: 2MB/s
Class 4: 4MB/s
Class 6: 6MB/s



En de discussie FAT of FAT16 is naar ik meen onnodig aangezien dit in het gebruik en de volksmond over de zelfde indeling gaat met 2 Gb als limiet. Als in met verkenner in XP een 2 Gb SD card wilt formatteren, wordt automatisch als enige keuze FAT gepresenteerd.


PS Als we willen dat alles blijft zoals het is, moet alles anders worden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Gerritje schreef: (...) Als men met verkenner in XP een 2 Gb SD card wil formatteren, wordt automatisch als enige keuze FAT gepresenteerd.
Dank je Gerritje, voor deze informatie resp. bevestiging!
Da's nou precies waardoor ik in de war raakte; XP biedt in dat geval alleen FAT.
In andere draadjes werd ook bijvoorbeeld FAT32 sterk ontraden, om welke reden dan ook.
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freak
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2007 13:38

Bericht door Freak »

Het is wel het origineel van, en ik kan die kaarten ook gewoon bekijken via explorer, en ook kopieren naar mijn SD card.

Maar ik kan dat setup programma niet runnen van de DVD, ook niet kopieren, ik kan daar niets mee, krijg gelijk errors...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je mijn suggestei hebt opgevolgd om start.bat uit te voeren en het werkt niet, ja dan ruilen hè, hoe zuur ook :shock:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freak
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2007 13:38

Bericht door Freak »

Tja, het jammere is dat ik volgende week al naar Engeland moet, en daar voorlopig niet meer weg ga.

Is die map/overzet tool niet los te kopieren/krijgen ofzo? Waarom moet je die eigenlijk perse gebruiken, verandert hij iets aan de kaarten ofzo? Die kaarten lijken me een statisch iets....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat installatieprogramma zorgt ervoor dat aan de ahnd van de opgegeven selectie(s) de juiste files naar de correcte plaats op de SD kaart worden geschreven.
Als voorbeeld:

Jij wilt op je kaart Benelux, Frankrijk en Duitsland.
Dat selecteer je en dan is het dus niet nodig dat er een uad file wordt weggeschrven waar tot in detail de beschikbare POI's van Scandinavië Spanje en Italië worden aangemaakt.
Met alleen kopiëren kom je er dus niet, net zo min dat je MS Office op je PC kunt krijgen door alle installatiefiles 1:1 over te brengen naar je PC.
Ik vraag me steeds weer af waarom velen wel begrijpen dat Software op een PC gewoon moet worden geïnstalleerd maar bij een PNA komt iedere keer de kopiëerkwestie weer op de proppen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freak
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2007 13:38

Bericht door Freak »

Okay, maar hoe zit het dan met deze:

http://www.vdodaytongofaster.nl/downloads.asp

Die kan ik er wel gewoon opzetten zonder speciale software....

Dat moet toch met andere kaarten ook kunnen dan? Alleen dan mis ik de uad file...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

De aangehaalde kaart is een volledig uitgeklede versie. Probeer maar eens een POI te zoeken of een flitspaalmelding te krijgen als je er in de buurt bent. Ik denk dat geen van de 2 opties zullen werken.

Ofwel het UAD filetje zorgt voor indexen op basis waarvan de geinstalleerde software zijn weg kan vinden. Blijkbaar is jouw dvd niet helemaal in orde (zie de verhandeling hiervoor).
Als je toch verwonderd blijft over het niet zomaar kunnen kopieeren van dvd naar SD, terwijl duidelijk wordt aangegeven dat dat NIET kan, zul je geen oplossing vinden. HEt gegeven advies is denk ik duidelijk, benader VDO en kijk of zij iets voor je kunnen betekenen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freak
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2007 13:38

Bericht door Freak »

Tja, dat snap ik wel, maar ik ga nooit een nieuwe DVD krijgen voordat ik volgende week zaterdag vertrek naar Engeland. Kan ik die dingen ook ergens in een winkel kopen? Dan koop ik wel een nieuwe....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt langs gaan bij Navco in Breukelen
Dan krijg je 50 euro voor je DVD en kun je voor 129 euro een SD kaart met heel Europa kopen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Laatste Europa DVD voor VDO Dayton PC5700
    door AVA2009 » 19 jun 2014 18:39 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 3311
  • Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
    door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 585
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 732
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 630
  • Mercedes Europa Audio 50 APS NTG-2
    door bullterrier » 08 sep 2014 21:25 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 958
  • garmin drivesmart 6i europa lmt-d
    door meugeo45 » 06 jan 2019 12:47 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 382
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3136

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”