Eerste ervaringen met de VDO Dayton PN2050 via Routemobiel

Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Re: flitspaal info

Bericht door Night_Fly »

Dutch5751 schreef:Heeft iemand al kunnen testen of die flitspaal info werkt in de PN 2050? Ik heb wat rondgereden op plekken waar een behoorlijk aantal verkeerslicht flitspalen staan, maar het apparaat waarschuwt nergens voor..

- Heeft iemand dit uberhaupt al werkend gezien?
- Staan er geen verkeerslicht flitspalen in de database?
- Is de database niet up to date?
De flitspaal info werkt, ik rij elke dag van Raamsdonksveer naar Eindhoven en hoor hem dan vele malen fluiten o.a. tussen Waalwijk en Tilburg N261 (weg naar de Efteling) voor sneldheid, bij Loon op Zand voor stoplicht flitser en natuurlijk Eindhoven o.a. de Kenedylaan waar ie bij elke paal dubbel fluit ook voor de flitser aan de andere kant van de Kenedylaan.
De Flitspaal database is niet echt up to date want o.a. in Kaatslheuvel net voorbij Efteling hotel richting Tilburg waarschuwt ie voor een al lang geleden verwijderde plitspaal.
Hoe en (met welk programma evt.??) kun je die database modify-en en kun je bij de 2050 ook de POI modify-en??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik weet uit betrouwbare bron dat hieraan wordt gewerkt

Heb je nog een PM gestuurd!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Bericht door Night_Fly »

Nou Gerrit dan zit ik te popelen totdat er iets komt waarmee ik zelf aan de gang kan met die POI en flitspaal info.

Alvast bedankt.

PS en er is ook een postduifje naar jouw gestuurd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

Het dubbelfluiten is na de update verdwenen,maar op elke snelweg,4,6 of 8 baans fluit het voor zowel jou kant,als ook voor de andere kant.Dat is wel verrekte hinderlijk.
Het kan ook anders,dat bewijst een Navigon MN6 wel op zijn Transonic.
Deze geeft geen signaal,als de flitskast zich aan de andere kant van de snelweg bevind.

Vanmiddag 7-2-2007, mijn Europa-kaarten binnengekregen van RouteMobiel.
Eindelijk kwamen de kaarten van Europa.
Op de site van Navco staat een bericht, dat degene die moeite heeft met het installeren van de kaarten op een Sdcard, die kan zijn DVD inleveren bij Navco,en krijgt een korting van 50 euro op een SD card met Europa erop.
Deze Sdcard kost € 129,==
Overzetten is niet moelijk.Probeer, als je een 2Gb SDcard hebt, deze te formateren op een PDAmet StorageTools, of een ander progje op FAT16.Formateer het niet op FAT op de PC,want dan ben je de helft van zijn ruimte kwijt.
Een 2Gb card laat zich moeilijk formateren op FAT met een andere clustergrootte, wil je toch de 2Gb behouden.
Heb je maar 2 mogelijkheden op de PC,FAT en FAT32, neem dan FAT32.
WindowsMobile 5 kan hiermee ook overweg.
Overzetten van DVD op card duurt circa 30 minuten.
Leuke geste van Navco,maar in principe niet nodig.
Een goede 2Gb card heb je al voor circa 30 euro bij http://www.interngeheugen.com/
Heb je geen cardreader, dan heb je hier http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=32340
genoeg aan.Koop dan gelijk 2 cards,dan kun je de reader ook gebruiken als USB stick.
Kaarten van Europa voor 49 euro.Een mooie en niet dure aanvulling,met kaarten van Q2/2006 van Navteq.
Zoiets is geen miskoop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Jan Ambtenaar
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2006 19:52

TMC bij PN2050

Bericht door Jan Ambtenaar »

Hallo,

Kan iemand mij hier vertellen of er bij de PN2050 standaard TMC geleverd wordt of dat die extra aangeschaft moet worden? En: wat kost zoiets dan? Ik heb ooit een MS 2010 gehad, maar die weer verkocht (voordat update 3 kwam). Gezien de positieve geluiden over de PN2050 denk ik er over zo'n exemplaar aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen de Garmin Nuvi 360 en de PN2050. De prijs zou de doorslag kunnen geven...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

De TMC moet apart worden aangeschaft en zit voor een groot deel ik de bevestigingsbeugel (waar de 2050 mee op de ruit of dashbord zit) verwerkt. Ik dacht dat de prijs iets van € 95,- was.
De verschillende sponsoren van dit bord hebben deze uitbredingsoptie ongetwijfeld in voorraad.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met Bluetooth kost deze € 99 en de "gewone" TMC-houder kost € 59
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

PN2050

Bericht door DigiWalker »

Hoe goed het device en hoe recent het kaartmateriaal van de PN2050 ook is.
Er is één ding waar je niets aan hebt,en elke keer weer van schrikt.
Wat is erg storend in mijn optiek.

Als ik een route heb gepland, ik moet ergens links of rechtsaf, dan geeft "truus" 800 meter voor de afslag een melding.Na 400 meter weer één,tot op de kruising de laatste.
Niets teveel meldingen.
Wat wel opmerkelijk is,is het volgende.
Voorbeeld: ik moet over 3 kilometer linksaf(omdat ik dat weet).
Nu geeft de stem mij 800 meter voor de afslag de melding "linksaf over 800 meter ".
De volgende melding wordt "over 400 meter linksaf".
In de eerste melding zit nu juist de fout.
De handeling wat je moet doen,hoord m.i altijd achteraan.
Ik heb al 2 keer gehad,dat ik links of rechtsaf moet,en dat schijnbaar de afslag 800 meter verder is, maar er juist precies op het punt bij de eerste melding ook een afslag zit.
Als je dan zoals vandaag weer niet zoveel tijd hebt,ga je dus bij de eerste melding links,dan wel rechtsaf.
Ik vraag mij af, waarom VDO dit zo gedaan heeft.Waarom niet, iedere melding beginnen met "over 800 meter linksaf"
Dat komt anders over,en je schrikt niet zo,zodat je dan ineens link of rechtaf gaat.
Als je op een stuk weg zit,en er zijn tussentijds geen kruisingen,dan heb je dat probleem niet.Maar in steden vind ik het een drama.
Je staat geregeld verkeerd voorgesorteerd.
Puur door die eerste melding.
Verder is het een mooi navigatie systeem.
Wie heeft meer ervaring met fenomeen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Bericht door Night_Fly »

DigiWalker schreef:Het dubbelfluiten is na de update verdwenen,maar op elke snelweg,4,6 of 8 baans fluit het voor zowel jou kant,als ook voor de andere kant.Dat is wel verrekte hinderlijk.
Het kan ook anders,dat bewijst een Navigon MN6 wel op zijn Transonic.
Deze geeft geen signaal,als de flitskast zich aan de andere kant van de snelweg bevind.

Vanmiddag 7-2-2007, mijn Europa-kaarten binnengekregen van RouteMobiel.
Eindelijk kwamen de kaarten van Europa.
Op de site van Navco staat een bericht, dat degene die moeite heeft met het installeren van de kaarten op een Sdcard, die kan zijn DVD inleveren bij Navco,en krijgt een korting van 50 euro op een SD card met Europa erop.
Deze Sdcard kost € 129,==
Overzetten is niet moelijk.Probeer, als je een 2Gb SDcard hebt, deze te formateren op een PDAmet StorageTools, of een ander progje op FAT16.Formateer het niet op FAT op de PC,want dan ben je de helft van zijn ruimte kwijt.
Een 2Gb card laat zich moeilijk formateren op FAT met een andere clustergrootte, wil je toch de 2Gb behouden.
Heb je maar 2 mogelijkheden op de PC,FAT en FAT32, neem dan FAT32.
WindowsMobile 5 kan hiermee ook overweg.
Overzetten van DVD op card duurt circa 30 minuten.
Leuke geste van Navco,maar in principe niet nodig.
Een goede 2Gb card heb je al voor circa 30 euro bij http://www.interngeheugen.com/
Heb je geen cardreader, dan heb je hier http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=32340
genoeg aan.Koop dan gelijk 2 cards,dan kun je de reader ook gebruiken als USB stick.
Kaarten van Europa voor 49 euro.Een mooie en niet dure aanvulling,met kaarten van Q2/2006 van Navteq.
Zoiets is geen miskoop.
Problemen met formatteren van de 2 GB SD-kaart ...................... NEEN hoor, heb een Apacer 2 GB SD-kaart gekocht bij Mycom, op de verpakking stond duidelijk dat je de SD-kaart onder Windows XP even als FAT (=FAT16) moet formatteren als je hem wil gaan gebruiken voor een navigatie systeem, en ik heb allemaal mijn ruimte op de SD-kaart dus niks "kwijt" wel met een usb kaart-reader gewerkt.
via de setup van de Europa DVD staat heeeeel Europa binnen enkele minuten op je SD-kaart ............... "No problem"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

Re: PN2050

Bericht door Dutch5751 »

DigiWalker schreef: Ik vraag mij af, waarom VDO dit zo gedaan heeft. Waarom niet, iedere melding beginnen met "over 800 meter linksaf" Dat komt anders over [dan "linksaf over 800 meter"],en je schrikt niet zo, zodat je dan ineens links- of rechtsaf gaat.
Moet zeggen dat mij dat ook was opgevallen en ik me ook afvroeg wat de reden daarvan precies was.. Kan me voorstellen dat VDO daar psychologische onderzoekjes naar gedaan heeft om te bepalen wat mensen het prettigste vinden. Per ongeluk zal het vast en zeker niet gebeurd zijn, maar de logica erachter snap ik ook niet helemaal..

Op zich is het niet zo heel storend; het is effe wennen, maar als je het eenmaal weet is er niks aan de hand..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 593
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 927
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 610
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1176
  • vdo dayton pc5200 pro met europakaart op sd
    door crunch1 » 05 jul 2014 20:17 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 25
    Weergaves: 3150
  • VDO dayton navigatie via autoradio.
    door Herrald » 14 jul 2014 13:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 866
  • Afstandsbediening VDO Dayton MS 5200
    door wmr » 20 okt 2014 15:45 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 705

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”