Coördinaten invoeren

paulusw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2008 07:29

Coördinaten invoeren

Bericht door paulusw »

als ik coordinaten wil invoeren dan moet ik in plaats van ooster of westerlengte in de PN2050 een getal invoeren dat lijkt op het invoeren van getallen in een 360 graden cirkel. De hele wereld geeft ooster en wester lengte op in graden of met een negatief getal bij invoering van een plek ten westen van de nul meridiaan. kan ik dat anders instellen??
of is er een rekenmethode om van een negatief getal snel naar een 360 graden getal te rekenen ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij het ingeven van de coördinaten moet je eerst Noordelijk halfrond aanvinken.
Daarna kun je op de bovenste regel de lengte intoetsen Oost is + en West is - ingave van 0-180 is mogelijk
De onderste regel is voor de breedte. Aangezien je noordelijk halfrond hebt aangevinkt is verdere specificatie niet mogelijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paulusw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2008 07:29

Bericht door paulusw »

Ja Gerritje, wat jij schrijft zou ik ook graag willen doen, maar op het scherm wat ik voor ogen krijg is geen mogelijkheid voor + of - of voor O of W.
En ik kan ook verder dan 180 graden en wel tot 360 !!!
Dat wil ik nou net niet.
Ik wil het invoeren zoals jij het beschrijft, en zoals de hele wereld het doet.


Maar Hoe ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik pas, want zoals ik heb geschreven is de door VDODayton aangegeven werkwijze
Dat het bij jou anders zou moeten betwijfel ik niet maar is op z'n zachtst gezegd, wel wonderlijk.
Ik heb ook niet eerder gehoord dat het toestel een andere notatiewijze zou toelaten of dat deze in te stellen was.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gisteren even geprobeerd, bij zowel de 2050 als de 2010.
Noord en Zuid kun je in het vakje omzetten, maar Oost en West niet. Het systeem werkt daar inderdaad met doorlopende graden, naar 360. Merkwaardig, en het werkt anders dan bij de vaste Navi's van VDO.

Dat betekent dat je wat rekenwerk moet doen, op een stukje papier die graden West aftrekken van 360 graden, dat moet je schrijven als 359 graden 59' 60''. Dus 1 graad 15' 20" West wordt dan 358 graden 44' 40", als voorbeeld
Het is niet anders, helaas.

Groet,
JW

PS Met dank aan Gerritje voor de assistentie :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paulusw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2008 07:29

Bericht door paulusw »

hallo JW,

"het is niet anders" vind ik toch iets te simpel opgelost. Ik geef toe dat het op dit moment niet anders kan, maar dat neemt niet weg dat de hele wereld over ooster- en westerlengte praat en rekent.
Dat VDO het bij andere apparatuur wel kan realiseren betekent toch gewoon dat er hier wat achterstallig programmatuur werk ligt ??

Mag ik aannemen dat de PN2050 niet verkocht wordt in engeland, spanje en portugal ???

Hoe kan ik een software update aanvragen ?? gewoon VDO mailen ?? Navco heeft hier ook al de handdoek in de ring gegooid !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

paulusw schreef:Mag ik aannemen dat de PN2050 niet verkocht wordt in engeland, spanje en portugal ???
Voor degenen die deze opmerking niet kunnen plaatsen: Deze landen liggen geheel of gedeeltelijk op het westelijk halfrond maar daarbij wordt westen van Frankrijk vergeten :oops:
Maar wees gerust, ook in de genoemde landen wordt en werd de 2050 verkocht
Hoe kan ik een software update aanvragen ??
Een softwareupdate is gratis te downloaden vanaf de site http://www.vdodayton.nl/default2_and_fz ... 23428.aspx
Navco heeft hier ook al de handdoek in de ring gegooid !!!
Begrijp totaal niet waar dit op zou moeten duiden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paulusw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2008 07:29

Bericht door paulusw »

Gerritje,
we zijn er dus nog niet uit. Het kan toch niet zo zijn dat de hele wereld over ooster en westerlengte praat en dat slechts de PN2050 en 2010 een andere notatie hanteren ?? Bij andere modellen van VDo kent men dus wel de notatie westerlengte !!
Voor degenen die deze opmerking niet kunnen plaatsen: Deze landen liggen geheel of gedeeltelijk op het westelijk halfrond maar daarbij wordt westen van Frankrijk vergeten
Maar wees gerust, ook in de genoemde landen wordt en werd de 2050 verkocht
Dan moeten ze daar toch ook hetzelfde probleem hebben met coordinaten invoeren en dus nog veel meer met potlood en papier in de auto zitten klungelen!!??
Een softwareupdate is gratis te downloaden vanaf de site
heb ik gezien, maar dat is geen software update die dit probleem oplost.
Begrijp totaal niet waar dit op zou moeten duiden
ik had bij de vriendelijke mensen van Navco gevraagd hoe westerlengte aan te geven op de PN2050, maar daar wordt ik snel doorverwezen naar helpdesk VDO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het invoeren van een positie in coördinaten is een bezigheid die met dit soort apparatuur dusdanig weinig voorkomt, dat ik me kan voorstellen dat het nergens als bezwaar zal worden gezien.
En uit dien hoofde ook bepaald geen prioriteit geniet bij VDO om daar iets aan te doen. En nu al helemaal niet meer nu de aftermarket activiteiten van VDO Siemens op z'n eind lopen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paulusw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2008 07:29

Bericht door paulusw »

Hallo Gerritje,

ik begrijp dat we hier geen oplossing vinden, maar toch nog de volgende reactie:
Het invoeren van een positie in coördinaten is een bezigheid die met dit soort apparatuur dusdanig weinig voorkomt, dat ik me kan voorstellen dat het nergens als bezwaar zal worden gezien.
Hmm, om nu een probleem wat niet opgelost wordt maar direct als niet bestaand te bestempelen is toch een beetje een zwakke opmerking. Als het zo weinig voorkomt, waarom dan de mogelijkheid bieden ?? Bovendien zijn op verschillende websites coördinaten te vinden van meer dan 19000 campings in Europa. Deze zijn al meer dan 50.000 keer gedownload. Ook het ANWB camping boek “Kleine campings” heeft als extra feature dat van alle campings de coördinaten vermeld worden. Juist voor dit soort toepassingen kopen veel mensen een navigatie systeem, niet om de weg naar de Coolsingel of naar de Champs Elysees te vinden.
Maar inderdaad, misschien dat 50.000 potentiële klanten voor VDO niet interessant genoeg zijn, en dan is de opmerking terecht !
En uit dien hoofde ook bepaald geen prioriteit geniet bij VDO om daar iets aan te doen. En nu al helemaal niet meer nu de aftermarket activiteiten van VDO Siemens op z'n eind lopen.

Hier word ik even stil van !!


Betekent dit in normaal Nederlands : het product is verkocht, het geld is binnen, we verdienen er toch niet genoeg aan , de klant kan verder de boom in, laten ze maar een TomTom kopen ???!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar inderdaad, misschien dat 50.000 potentiële klanten voor VDO niet interessant genoeg zijn, en dan is de opmerking terecht !
Dit is een karikatuur die, naar mijn mening, nergens op slaat.
We gaan toch niet beweren dat er 50.000 mensen zijn die ineens allemaal een geografische positie in coördinaten in een navigatiesysteem willen invoeren wel? Let wel, ze moeten allemaal naar het westelijk halfrond! Kul natuurlijk
Er zijn legio apparaten waar de invoer in het geheel niet mogelijk is, andere apparatuur waar een afwijkende notatie vereist is en omdat er een beperkte onhebbelijkheid wordt geconstateerd zou dit product ineens niet deugen?
Het gros van het "campingpubliek" is naar mijn mening nog niet eens op de hoogte van wat geografische coördinaten eigenlijk betekenen. Als ik zo de diverse nieuwsgroepen doorneem is de kennis daaromtrent of überhaupt het begrip van navigatie in z'n algemeenheid, geen reden om te veronderstellen dat een softwareupdate voor dit product een reden om het publiek ineens warm te laten lopen voor "camping by coordinates"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Vooropgesteld: het is ook mij een raadsel waarom VDO dit zó geprogrammeerd heeft bij de 2010 en 2050.
Dat gezegd zijnde, en in de wetenschap dat er hoogstwaarschijnlijk geen SW updates meer komen voor deze verder zeer goed werkende en stabiele systemen, moet dit helaas als negatief puntje aangemerkt worden.

In voorkomende gevallen (hoe vaak zal jou dat overkomen, op westerlengte een camping zoeken?) zul je de pen en papier moeten pakken en dat sommetje maken. Dat kost je geen minuut, en is dat een zodanig zware belasting van je ongetwijfeld kostbare tijd dat daarmee de 2050 tot een produkt wordt dat je kunt kenschetsen als:
Betekent dit in normaal Nederlands : het product is verkocht, het geld is binnen, we verdienen er toch niet genoeg aan , de klant kan verder de boom in, laten ze maar een TomTom kopen ???!!
.....lijkt me wat overdreven, eerlijk gezegd.
En bedenk: bij een TT moet je doen met TeleAtlas kaarten :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu is er natuurlijk nog de kans dat er zelfs onder campingzoekers lieden zijn die de kunst van het lezen van een adres niet verstaan, en daarom alleen maar naar een camping kunnen navigeren als de door de ANWB opgegeven coördinaten bekend zijn :wink: Die adressen staan in dezelfde campinggids waarin ook de coördinaten staan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

wat een blah blah antwoorden Gerritje. Er wordt een probleem gesignaleerd en dat probleem kan voor de een een hinder zijn en voor de ander een lastig iets en voor weer een ander helemaal geen issue. Maar om nu zoveel antwoorden met de door jou gekozen woorden te plaatsen lijkt mij overdreven.

Feit is dat in de wereld van de navigatie eigenlijk helemaal nergens met de door VDO in de 2050 gebruikte methode gewerkt wordt en dit dus als een misser van VDO aangemerkt kan worden. (de tomtom in de US gebruiken gaat zonder probleem en met de VDO is het onweerlegbaar lastiger: zijn die dingen niet gemaakt om ook op vakanties gebruikt te kunnen worden: dat is toch het grote voordeel van draagbaarheid?)

De 2050 en andere draagbare nav.systemen van VDO zijn geen succes geworden, VDO/Continental heeft geconstateerd dat ze voor die markt de slag gemist hebben en stoppen om die reden met de activiteiten. Het is dus logisch dat iemand dan aangeeft beter een TomTom dan een VDO te kunnen kopen. Waarom dan uit alle macht VDO verdedigen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij mijn weten is er geen US kaart voor de VDO's. En dan wordt het een tamelijk academische discussie.
Blijft de vraag: hoe vaak heb je dit feature nodig? Ik heb het in de 10 jaar dat ik navi's gebruik nog nooit nodig gehad. En al helemaal niet op het westelijk halfrond.
Ik heb al geschreven: Vooropgesteld: het is ook mij een raadsel waarom VDO dit zó geprogrammeerd heeft bij de 2010 en 2050.
en Het is niet anders, helaas.
Aan deze discussie lijkt me weinig meer toe te voegen....

Als je vervolgens schrijft: Het is dus logisch dat iemand dan aangeeft beter een TomTom dan een VDO te kunnen kopen. dan is dat een keuzemogelijkheid vóórdat er een PNA aangeschaft wordt.
Maar da's heel wat anders dan wat Paulus schreef: Betekent dit in normaal Nederlands : het product is verkocht, het geld is binnen, we verdienen er toch niet genoeg aan , de klant kan verder de boom in, laten ze maar een TomTom kopen ???!!, dat is een heel ander verhaal. Moet iemand z'n verder perfect werkende 2050 weg doen en 'm door een TT vervangen, alleen om díe reden? Dat lijkt mij nogal wat, en of dat verstandig is :?: :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

JW: eens. maar Paulus had die keuze al gemaakt en zijn opmerking is dus, in zijn context, gemaakt vanuit die vooronderstelling. Iemand die kiest voor een portable apparaat kan mi terecht beter voor een ander merk kiezen dan VDO. Iemand die geen behoefte heeft aan portabiliteit en de nauwkeurigheid belangrijk vindt kiest logischerwijs voor een 'vast' apparaat.

neemt niet weg dat VDO het niet best gedaan heeft en de slag gewoon gemist heeft, mogelijk ook doordat ze verkeerde keuzes gemaakt hebben tav beschikbaarheid kaarten en invoeren van coordinaten....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvenmans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007 16:04

Bericht door rvenmans »

Waarom pen en papier pakken om coordinaten om te rekenen? Op:

http://www.gpscoordinaten.nl/converteer ... inaten.php

zijn allerlei notaties te converteren. Op deze manier mijn camping prima kunnen vinden met de PN 2050.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Helaaaaaaas...
Daarmee kun je niet van West 5 graden de notitie 355 graden maken zoals de PN 2050 dat verlangt :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2008 20:30

Bericht door berkens »

Hi Gerritje,
Gerritje schreef:Nu is er natuurlijk nog de kans dat er zelfs onder campingzoekers lieden zijn die de kunst van het lezen van een adres niet verstaan, en daarom alleen maar naar een camping kunnen navigeren als de door de ANWB opgegeven coördinaten bekend zijn :wink: Die adressen staan in dezelfde campinggids waarin ook de coördinaten staan!
"Krampeer" jij wel eens ? :D

Veel campings hebben geen straatnaam + huisnummer, zo ook veel POI's in het buitenland zijn maar matig omschreven. Zelfs op hun eigen website of in hun eigen brochure.

Bijv. Domaine des Ormes
Les Ormes - Epiniac
35120 - Dol de Bretagne

Geen straatnaam. laat staan een huisnummer.

Wat staat er bij deze camping wel op de website?

GPS coordinaten:
Lat N48 29' 24
Long W1 43' 36

Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik kampeer sinds 1951 en nog mijn ouders nog ik hebben ooit de behoefte gehad aan een PND om het adres van de camping te zoeken. Netzomin als al die andere tientallen miljoenen kampeerders die in de jaren voor GPS daaraan behoefte hadden om de juiste plaats te vinden. Er stond in vrijwel alle gidsen die wij raadpleegden een kaartje of een routebeschrijving. Maar het lezen van een kaart is voor velen kennelijk net zo lastig als het uitrekenen van de eenvoudigste sommetjes zonder zakjapanner. :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Gerritje schreef:Ik kampeer sinds 1951 en nog mijn ouders nog ik hebben ooit de behoefte gehad aan een PND om het adres van de camping te zoeken. Netzomin als al die andere tientallen miljoenen kampeerders die in de jaren voor GPS daaraan behoefte hadden om de juiste plaats te vinden. Er stond in vrijwel alle gidsen die wij raadpleegden een kaartje of een routebeschrijving. Maar het lezen van een kaart is voor velen kennelijk net zo lastig als het uitrekenen van de eenvoudigste sommetjes zonder zakjapanner. :wink:
Vroeger, in de vorige eeuw, toen er nog geen navigatiesystemen waren, moest alles via een kaart, om ergens te komen.

Waarom hebben we nu een navigatiesysteem ?

Vroeger toen er nog geen vaatwassers waren, moesten we de vaat met de hand doen.

Waarom heeft nu bijna iedereen een vaatwasser ?

Moet ik nog even doorgaan ??

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Heren we dwalen af cq draaien in een rondje. Dat brengt ons nergens.

Het kan niet met de 2050, en da's in elk geval een omissie van VDO.
Gezien de eindigende koers aldaar zal men er geen energie meer in steken, althans, lijkt me heel sterk.
Hoe l*llig ook, de OP zal inderdaad daar waar hij dat nodig heeft, even wat om moeten rekenen.

Goed samengevat?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Higgy schreef:Heren we dwalen af cq draaien in een rondje. Dat brengt ons nergens.

Het kan niet met de 2050, en da's in elk geval een omissie van VDO.
Gezien de eindigende koers aldaar zal men er geen energie meer in steken, althans, lijkt me heel sterk.
Hoe l*llig ook, de OP zal inderdaad daar waar hij dat nodig heeft, even wat om moeten rekenen.

Goed samengevat?
Misschien een apart draadje opstarten over de zin cq onzin van coördinaten?

Waar mijn haren wel van overeind gaan staan (oké het zijn er niet veel meer), is van de volgende zinnen:
Het gros van het "campingpubliek" is naar mijn mening nog niet eens op de hoogte van wat geografische coördinaten eigenlijk betekenen.
Nu is er natuurlijk nog de kans dat er zelfs onder campingzoekers lieden zijn die de kunst van het lezen van een adres niet verstaan, en daarom alleen maar naar een camping kunnen navigeren als de door de ANWB opgegeven coördinaten bekend zijn


Hier wordt naar mijn mening miljoenen mensen uitgemaakt voor dom cq achterlijk
Dit lijkt mij toch in strijd met het huis regelement.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Kan ik me in vinden. Admin: weghalen?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paulusw
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2008 07:29

Bericht door paulusw »

@ higgy (moderator)

ik ben deze draad begonnen.
er is hier niets opgelost en er is niemand geholpen.
ik ben hier als dom en achterlijk neergezet,

wat mij betreft mag de hele draad verwijderd worden !!

(VDO wordt toch immers naar de eeuwige jachtvelden gezonden, dus dan maar TOMTOM )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • code invoeren
    door abelkabel » 17 okt 2016 15:34 » in Renault
    Reacties: 4
    Weergaves: 952
  • Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
    door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1541

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”