Bevestiging van een VDO Dayton MS2010 in een Peugeot 307

Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bevestiging van een VDO Dayton MS2010 in een Peugeot 307

Bericht door Boekbros »

Ik zoek "officieel" bevestigingsmateriaal voor de MS2010 voor aan het linker of middenventilatierooster voor een Peugeot 307. Ik heb hem nu links op het dasboard op de plakvoet geplaatst en dat voldoet goed, maar wellicht kan het nog beter (=dichterbij).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Re: MS2010

Bericht door TifKag »

Boekbros schreef:Ik zoek "officieel" bevestigingsmateriaal voor de MS2010 voor aan het linker of middenventilatierooster voor een Peugeot 307. Ik heb hem nu links op het dasboard op de plakvoet geplaatst en dat voldoet goed, maar wellicht kan het nog beter (=dichterbij).
Je zou eens op de site van Brodit kunnen kijken, daar staat een houder voor de MS-2000, maar die past opk op de 2010.
Die houder schroef je weer op een zgn "proclip", die voertuig gebonden is.
Een heel mooi systeem.

http://www.brodit.com of http://www.global.nl
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

MS2010

Bericht door Boekbros »

TifKag:
bedankt!
Ik heb inmiddels inderdaad bij Brodit gekeken en gezien dat GCC de nl-distributeur is. De laatste heb ik om advies en verkooppunten gevraagd. Wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die Brodit had ik ook in gedachten, ik heb daar fraaie voorbeelden van gezien. Zal best lukken dus, zij het dat er wel een prijskaartje aan hangt....

Iets anders is dat je wel rekening moet houden met een verminderde GPS ontvangst als je de 2010 nog verder het interieur in monteert. De 307 heeft nu eenmaal een warmtewerende voorruit, en het verraste me al dat er überhaupt een GPS fix mogelijk is in een 307. Dat is inmiddels wel bewezen, in jouw 307 als ook in die van Bigjay en Gentry.
Het zou dus kunnen betekenen dat je alsnog een externe antenne moet aanschaffen, die je in het raster achter de spiegel zou kunnen monteren. Maar dan heb je er wel weer een snoertje bij :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

MS2010

Bericht door Boekbros »

Geinstalleerd links op mijn dashboard krijg ik gemiddeld 4 tot 8 sats, met als uitschieter 10. Maar ik zal hem inderdaad eens op vent-hoogte houden en dan zien of het zin heeft om hem daar te monteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Hmmm, ook eens naar deze manier van bevestigen gekeken (Brodit Proclip), en ik moet zeggen dat het er goed uitziet.
Het is wel even een uitgave, maar ik hoef dan niet te boren/zagen in mn dashboard. Even vastklikken zou voldoende moeten zijn.
Ik denk dat ik maar eens een setje ga bestellen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

MS2010

Bericht door Boekbros »

krijg net een mail van gcc:
zij geven twee verkoopadressen door:
www.gpsplaza.nl
www.pdaplus.nl

met deze link kom je meteen bij bijv. 'mijn' beugel:
http://www.pdaplus.nl/catalog/product_i ... /per/auto/

en de houder:
http://www.pdaplus.nl/catalog/product_i ... avigation/

Die kosten samen zo'n 52 euro (+ porto), en dan moet zelf je ms2010 erop monteren. ik kreeg er 5 foto's bij, waarop je kon zien hoe dat monteren moet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Heb de Proclip gezien voor 24 euro, en de Houder ook voor 24 euro, totaal dus 48 euro als je de spulletjes zelf ophaalt. Ben het nog niet goedkoper tegengekomen. Zie ook heel veel dat je een voucher krijgt toegestuurd als je het besteld, deze moet je invullen, merk auto etc. opsturen en dan krijg je het toegestuurd, gaat dus meer tijd overheen, en vaak ook duurder.
Daar waar ik ze gezien heb, heeft ze gewoon op voorraad en stuurt ze gelijk af..
Tja, kost wel ff wat, maar is denk ik wel een nette oplossing, zeker als je niet zo handig bent, en niet in je dashboard wilt schroeven.

Ik weet niet of ik de naam van de toko mag noemen, maar dat hoor ik vanzelf wel. :wink:

Edit: Je hebt ze zelf al gevonden zie ik...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Let wel op, dat die Proclip alleen het gedeelte is wat je aan je dashboard vastklik.
Je moet dan zelf, of een constructie maken om je MS2010 te monteren, of een Houder erbij kopen welke geschikt is voor de MS2010 en welke op de Proclip geschroefd kan worden.
Die eerste en tweede foto, is de betreffende houder, de derde foto is de Proclip.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

rtwo schreef:Let wel op, dat die Proclip alleen het gedeelte is wat je aan je dashboard vastklik.
Je moet dan zelf, of een constructie maken om je MS2010 te monteren, of een Houder erbij kopen welke geschikt is voor de MS2010 en welke op de Proclip geschroefd kan worden.
Die eerste en tweede foto, is de betreffende houder, de derde foto is de Proclip.
Als ik had geweten, dat je zo iets zocht, had ik je die link al veel eerder kunnen geven.
Ik heb meteen na aanschaf van de 2010 al contact gehad met global i.v.m. die bevestiging.

Maar ik kom incl porto boven de €50,- uit, en dat vind ik echt te veel.
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@Tifkag:
Ik had werkelijk geen idee dat dat soort dingen bestonden joh, en omdat iedereen maar met zelfbouw bezig was, dacht ik dat dat de enige optie was.
50 euries is inderdaad een hoop geld, maar zo'n kleefvoet lokt autokrakers, en dat kost veel meer.
De MS2010 wordt op die manier wel steeds duurder, 2GB kaartje erbij, tasje, versterker en speakertjes, nu weer een nieuwe mount. Maar een plezier dat we ervan hebben :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

ik heb op het 'plakding' dat op mijn dashboard bljft zitten als de zuignap eraf is, een stikker geplakt met de tekst: NO DEVICE IN THIS CAR. Wellicht helpt het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

Boekbros schreef:ik heb op het 'plakding' dat op mijn dashboard bljft zitten als de zuignap eraf is, een stikker met de tekst: NO DEVICE IN THIS CAR. Wellicht helpt het.
Tegen autodieven heb ik op de VDO 2010 een sticker geplakt met "No Car Around This Device"
:D
Of zou jij een Ka een echte auto noemen :P

Grtz, North®

ps. kon deze domme opmerking niet laten, sorry :oops:
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin82
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2006 12:08

Bericht door Edwin82 »

Hey hallo,

ik heb sinds woensdag ook de MS2010 gekocht. Het is een mooi toestelletje. Net zoals de anderen hier heb ik ook een peugeot 307 met blijkbaar (ik vroeg het me al af of ik het had) een warmtewerende voorruit. Typisch is dat als ik voordat ik weg rij het systeem even buiten m'n raam houd en wacht totdat hij een aantal satalieten heeft gevonden hij ze blijft behouden als ik hem daarna weer in de auto hang. Het is dan wel erg gevarieerd van 3 tot 6 satalieten maar als ik dit niet doe voordat ik weg ga heb ik helemaal geen ontvangst.

Op welke plek kan ik hem het beste in de auto hangen? En waar kan ik eventueel een antenne kopen. Ik heb geen flauw idee hoe ik zo'n externe antenne zou moeten installeren. heeft iemand tips?

Groetjes,

Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bigjay heeft meer dan een week met de 2010 in zijn 307 gereden en hij had altijd voldoende sat's. Ook Gentry heeft 'm in de 307 gehad, met hetzelfde resultaat.
Bigjay had 'm met de zuignap op de voorruit gemonteerd, boven het dashboard.

Met dit in het achterhoofd denk ik dat de extra antenne vooralsnog niet nodig is.

Wat speelt is dat de GPS fix het snelste plaatsvindt als je stilstaat, al rijdende kan dat heeeeeel veel langer duren. Het verschil kan wel oplopen naar meer dan 10 minuten zoals ik zelf ook al gemerkt heb.
Op zich is dat logisch, immers hij moet een nieuwe GPS almanak opbouwen bij een koude start, en als daar alsmaar wisselende informatie inkomt kan hij geen goede fix maken.
Advies is dus: pas gaan rijden als je voldoende sat's ontvangt. Of accepteren dat je het eerste kwartiertje wel eens niet kunt navigeren.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Ook ik heb gemerkt, dat je stilstaand sneller sats fixt. Ik heb tijdens het rijden in mijn Peu307 altijd voldoende sats (soms wel 10). De ms2010 staat, zoals gezegd links van het stuur op het dashboard. Ik heb nu de ProClip en houder van Brodit besteld, die ik dus op het ventilatierooster ga monteren. Als proef hield ik mijn ms2010 op de hoogte bij dat rooster en kreeg binnen no-time 4 satellieten (stilstaand). Volgens mij hoef je de GPS niet buiten het raam te houden, noch er een externe antenne voor te kopen (althans niet bij de 307 XT). Het is wel zo dat als ik ga rijden zonder fix, dan duurt het inderdaad 5-10 minuten voor ze er zijn.
Als de ProClip gemonteerd is, zal ik verder melden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin82
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2006 12:08

Bericht door Edwin82 »

Nou ik heb hem vanmiddag ook geplaatst aan de linkerkant van het stuur op het dashboard. Heb 20 minuten gewacht (stilstaand) maar nog steeds geen sats. Ik snap er niks van. Ik heb net zoals u een peugeot 307 XT. Wordt er een beetje moedeloos van :roll:

De enige plek wat bij mij werkt is bij het binnenspiegel maar dan wordt het zicht wat belemmerd. Kun je misschien een foto plaatsen op welke manier u hem hebt staan? Zou toch vreemd zijn dat ik geen sats kan vangen en u wel.

Groeten,

Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welk "serienummer" staat er op jouw systeem, zie viewtopic.php?t=6720 ?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Edwin82 schreef:Nou ik heb hem vanmiddag ook geplaatst aan de linkerkant van het stuur op het dashboard. Heb 20 minuten gewacht (stilstaand) maar nog steeds geen sats. Ik snap er niks van. Ik heb net zoals u een peugeot 307 XT. Wordt er een beetje moedeloos van :roll:

De enige plek wat bij mij werkt is bij het binnenspiegel maar dan wordt het zicht wat belemmerd. Kun je misschien een foto plaatsen op welke manier u hem hebt staan? Zou toch vreemd zijn dat ik geen sats kan vangen en u wel.

Groeten,

Edwin
Wat ik ervan begrepen heb is dat de nieuwere 307's weer geen warmtewerende voorruit hebben en dat het verhaal van Boekbros kan dus kloppen.
Ik heb samen met JW getest bij mijn huidige 307 of ie GPS ontvangst hield onder de ruit, dat hield ie, maar wel nadat we buiten de auto eerst een fix hadden. Ik heb zelf enige dagen getest met een 2010 en ik heb geleerd dat ie in de auto niet snel een fix vind, zelfs bij de binnenspiegel duurt het heel lang. Best is dus om buiten de auto eerst een fix te krijgen en hem dan in de auto te plaatsen.

Ik vind het eerlijk gezegd wel gezeur van mensen die € 50 veel geld vinden voor een erg fraaie mogelijkheid om je portable device deugdelijk te monteren zonder die foeilelijke zuignap te hoeven gebruiken. Zoals al eerder gezegd, de zuignap lokt diefstal uit, het is inmiddels genoeg bekend dat het dievengilde haar werkgebied heeft verlegd naar dit soort devices. Zeg nou zelf, wie neemt zijn portable device mee als ie wandelen gaat in het bos of gaat eten in een restaurant etc?
Voordeel van deze montagemogelijkheid is bovendien dat je de voedingsdraad ook fatsoenlijk kunt wegwerken gelijk, daarvoor moet je echter wel een beetje handig zijn. Ik plaats altijd een extra 12v aansluiting achter het dashboard bij klanten, zo zie je aan de buitenkantt nagenoeg niets.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Gentry schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel gezeur van mensen die € 50 veel geld vinden voor een erg fraaie mogelijkheid om je portable device deugdelijk te monteren
Wat jij er van vind kan me eerlijk gezegd, helemaal niks schelen.

Je koopt een kant en klaar systeem om te kunnen navigeren, maar wil je dat fatsoenlijk doen en het apparaat heel houden, komt er een tasje bij, en een versterkertje anders hoor je hem slecht, en een externe antenne want dan ontvangt hij beter, en een extra SD-Kaartje om te kunnen updaten, en als klap op de vuurpijl nog even een bevestiging want dan heb je minder kans dat hij gestolen wordt

Zo wordt de leuke aanbieding ineens een ander plaatje.

Als ik de poen zou hebben, kocht ik wel een auto incl navigatie, en geen oude barrel.

Ik weet dat je het eigenlijk niet noet doen, maar reken het voor de gein nou eens om in ouderwetse guldens !!

Jij kunt nou eenmaal niet in mijn portemonnee kijken.

(sorry hoor, maar dat soort opmerkingen maken me kwaad.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

TifKag schreef:
Gentry schreef:k vind het eerlijk gezegd wel gezeur van mensen die € 50 veel geld vinden voor een erg fraaie mogelijkheid om je portable device deugdelijk te monteren
Wat jij er van vind kan me eerlijk gezegd, geen reet schelen.
Jij kunt nou eenmaal niet in mijn portemonnee kijken.
Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over :D

Waarbij diezelfde portemonnaie natuurlijk wel aangesproken wordt als het dievengilde z'n slag geslagen heeft vanwege de (afdruk van de) zuignap.
En dan is het de vraag of het niet "penny-wise-and-poundfoolish" is die investering niet te doen :idea: :roll:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Precies, heb er veel mee te maken, achteraf van had ik toch maar zus of zo. Vaak ook van mensen die niet handsfree bellen in de auto en die na een bekeuring van € 130 toch maar besluiten om een carkit aan te schaffen van € 200 inclusief inbouw.........
Daar komt nog bij dat met een dergelijke montagemogelijkheid het ook veiliger is qua bediening en zicht door de voorruit.

Maar goed, ieder zijn meug hoor, we proberen elkaar hier te helpen en voor te lichten en dat was mijn insteek.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Gentry schreef:Precies, heb er veel mee te maken, achteraf van had ik toch maar zus of zo. Vaak ook van mensen die niet handsfree bellen in de auto en die na een bekeuring van € 130 toch maar besluiten om een carkit aan te schaffen van € 200 inclusief inbouw.........
Daar komt nog bij dat met een dergelijke montagemogelijkheid het ook veiliger is qua bediening en zicht door de voorruit.

Maar goed, ieder zijn meug hoor, we proberen elkaar hier te helpen en voor te lichten en dat was mijn insteek.
Ik vind brodit een prachtig systeem hebben, en de houder is zijn geld echt wel waard, maar de proclip is belachelijk duur.
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Tja Tifkag, is inderdaad niet echt goedkoop, en na bestudering van de Proclip, zou zoiets ook zelf te maken zijn, uit bv. aluminium ofzo, zeker als je een beetje handig bent.

Ik heb de Proclip en de Houder besteld, en gisteren binnen gekregen. De Proclip stelt inderdaad niet veel voor, maar is in zijn eenvoud wel slim gemaakt. De houder past er perfect op (uiteraard).
Montage van de Proclip in de auto kost je zeker wel 30 seconden, de Houder kan je alle kanten op draaien, en zit er met de 4 schroeven ook zo op.
De MS2010 zit bij mij nu netjes voor mn ventilatieroosters, daarachter de aansluiting voor versterker en voeding. Ik ben er in ieder geval erg blij mee, ook al koste het me aardig wat biertjes (ja vakantie staat voor de deur hé)

Maar er zijn genoeg manieren om zelf iets te maken, kijk maar naar North !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

TifKag schreef:Ik vind brodit een prachtig systeem hebben, en de houder is zijn geld echt wel waard, maar de proclip is belachelijk duur.
Tja ben het met je eens dat ze duur zijn maar je kunt het er zelf niet voor maken, zeker niet zo doordacht en fraai.
Ik heb er inmiddels aardig wat gemonteerd voor zowel navigatieschermen, carkit houders en PDA's en ik durf gerust te stellen dat er geen mooier systeem is dan de Brodit proclip en de daarop te monteren accessoires, zeer doordacht en perfecte pasvorm.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1315
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1039
  • Peugeot 308SW (Sept 2015)
    door havro » 16 jan 2016 11:18 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1752
  • RT3 rambam in Peugeot 307CC vervangendoor ?
    door MTE71 » 27 jun 2016 22:37 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 973
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 524

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”