2050 + TMC ziet de files, maar wilt er niet omheen

zfn
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2007 09:15

2050 + TMC ziet de files, maar wilt er niet omheen

Bericht door zfn »

Hallo,

Ik heb vorige week een TMC ontvanger gekocht voor mijn PN2050. Hij ziet keurig alle files op de route, maar wat ik ook doe, hij wil absoluut niet om de file heen navigeren. Eerst probeerde ik het vlak voor de file zelf, maar hij bleef stug door de file heen navigeren. Later probeerde ik het thuis, maar ook dan blijft hij door de file heen gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een dure TMC ontvanger gekocht die, op het eerste gezicht, volslagen nutteloos lijkt.

Alvast bedankt voor de reacties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In de handleiding (hmm) pag 158 staat beschreven dat je bij settings TMC moet aanzetten. Kennelijk is dit gebeurd, anders had je geen TMC ontvangst gehad.
Echter op pag 156 staat bij Wijzigen Route beschreven:
U kunt een korte, middellange of lange omleiding kiezen. Als u de optionale TMC cradle gebruikt, dan kunt u de data van uw weg actualiseren of voor het systeem verkeersinformatie registreren.
Ik zie nergens een mogelijkheid om echt automatisch dynamische navigatie mogelijk te maken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zfn
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2007 09:15

Bericht door zfn »

Ik had verwacht, als je onderweg een melding krijgt dat er een file op je route is, je simpel op vermijden drukt en dat er vervolgens een alternatieve route gezocht wordt..(waarom anders deze button. :|) Dit gebeurd duidelijk niet! Maar ook als ik, voor dat ik weg ga, kies voor een omleiding gebeurt er niks.

Wat ik ook doe, er wordt geen andere route gekozen. Het is nu 'slechts' een file melder.. :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoe je het ook wendt of keert, er behoort een andere route te worden gekozen, zelfs zonder een filemelding!
indien dit niet gebeurt is er iets met de software niet goed of staat er een instelling niet goed.
Van hieruit is dat verder slecht te beoordelen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zfn
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2007 09:15

Bericht door zfn »

Ik heb inmiddels de factory defaults terug gezet, nu gaat de 2050 wel over een andere route naar mijn huis, maar ik krijg deze route wederom niet gewijzigd door te kiezen voor een omleiding. Ik kan wel zien dat hij het even probeerd, maar springt daarna vlotjes terug naar zijn oorspronkelijke route.

Zijn er nog andere dingen die ik kan zien of doen? Verkeerde instellingen lijkt mij nu niet het probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het enige dat ik nog weet te bedenken is dat er misschien geen alternatieve route is!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zfn
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2007 09:15

Bericht door zfn »

Het grappige is, er wordt wel een alternatief berekend. Bij een test van Eindhoven naar Rotterdam, ging ik van 108 naar 118KM. Maar enkele seconden ging hij weer terug naar zijn eerst berekende route.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Bericht door Barttes »

Hé zfn,

Ik heb ook sinds kort de PN2050, met TMC (heb de TMC nog niet hoeven gebruiken want ik heb de afgelopen 2 weken niet in de spits/file hoeven rijden). Nu weet ik (door wat exploratief onderzoek op mijn PN2050 :lol: ) dat er onder routeprofiel bij opties, een optie zit "Verkeersinfo gebruiken" (4e optie, onder Tol vermijden). Ik zou me goed in kunnen denken dat het handig is dat hier een vinkje bij komt te staan, zodat je systeem ook wat gaat doen met de verkregen TMC info! (Misschien is dit de "dynamische navigatie" waar Gerritje op doelt!)

Ik hoop dat het werkt en dat je er wat aan hebt!!! (Ik hoor het natuurlijk graag)
Good luck, Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Deze mogelijkheid heb ik zelf niet ontdekt in de tijd dat de 2050 in mijn bezit was. Ook al door ontbrekende TMC-cradle geen aandacht aan besteed. Maar het is wel waar ik op duidde.
Maar als deze selectie mogelijk is, en dat wordt hierboven aangetoond, bewijst dit eens te meer de ongehoorde krakkemikkigheid van de gebruiksaanwijzing. Hier levert VDO Siemens Trading een stukje werk dat echt op een wanprestatie begint te lijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zfn
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2007 09:15

Bericht door zfn »

Volledig overheen gekeken. Ik ben daar wel geweest, sterker nog. Ik heb 'veren vermijden' aangevinkt, omdat ik nooit los geld bij me heb. :oops:

Hij staat nu aan, vanavond even kijken of ik een file kan vinden. ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zfn
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2007 09:15

Bericht door zfn »

Gisteravond bij het naar huis gaan, gelijk maar een leuke weg op gezocht met veel file. :D Van Eindhoven naar Amsterdam leek me wel leuk.. En inderdaad, nu wordt er wel een alternatieve route berekend! Jammer alleen vind ik dat hij volgens mij alleen maar over A wegen gaat. Echte binnen door weggetjes gebruikt hij niet. Misschien ook nog wel wat N wegen, maar echt binnen door over de kleinere wegen doet hij volgens mij niet..

Maar goed, hij probeert nu in ieder geval zoveel mogelijk de files te vermeiden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”