Poi's Becker Z201

eml
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:35

Poi's Becker Z201

Bericht door eml »

Hallo,

Ik heb net een Becker Z201 gekocht en nu heb ik een paar vragen.

1. Waar en hoe kan ik het beste aanvullende poi's downloaden, vooral flitspalen Europa! voor mijn Becker Z201(IGO8, Navteq Q3 2008 3e kwartaal 2008)? Er staan al wel wat poi's op, maar zou het leuk vinden om van die poi's met plaatjes etc erbij te hebben. Maar vooral dus de flitspalen heel europa.

2. Ik heb een 2 gig microSD kaartje in het toestel gezet (kaarten etc staan op 2 gig intern), kan ik de flitspalen en/of andere poi's poi's en/of extra kaarten ook op deze SD kaart zetten, herkent De Z201 deze dan of moet alles perse op het interne geheugen bij de rest van de software komen te staan?

Alvast zeer bedankt!

Groetjes,
EML

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Poi's Becker Z201

Bericht door DigiWalker »

eml schreef:Hallo,

Ik heb net een Becker Z201 gekocht en nu heb ik een paar vragen.

1. Waar en hoe kan ik het beste aanvullende poi's downloaden, vooral flitspalen Europa! voor mijn Becker Z201(IGO8, Navteq Q3 2008 3e kwartaal 2008)? Er staan al wel wat poi's op, maar zou het leuk vinden om van die poi's met plaatjes etc erbij te hebben. Maar vooral dus de flitspalen heel europa.

2. Ik heb een 2 gig microSD kaartje in het toestel gezet (kaarten etc staan op 2 gig intern), kan ik de flitspalen en/of andere poi's poi's en/of extra kaarten ook op deze SD kaart zetten, herkent De Z201 deze dan of moet alles perse op het interne geheugen bij de rest van de software komen te staan?

Alvast zeer bedankt!

Groetjes,
EML
Als je nu eerst eens ging zoeken op POI in Google,dan had je al genoeg info gehad.

Schaf je POI-warner aan,ja kost wel iets,maar je wilt immers graag navigeren,en natuurlijke er ook nog voor betalen.
Hier de link waar jou device naam ook bij staat,type nog niet,maar stuur hun een mailtje,met de vraag of........
http://www.navigating.de/cms/index.php?id=5075
Programmatje aanschaffen,abo op POI's nemen,en je bent voor altijd verzekerd van de laatste stand van zaken wat POI's betreft.
Deze mensen moeten ook leven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eml
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:35

Bericht door eml »

Dank je. Ik heb deze pagina idd al gezien, de Z201 stond er alleen niet bij. Vandaar dat ik nieuwsgierig was of er misschien iets anders beschikbaar was. Ik zal ze even een mailtje sturen en natuurlijk mag het een paar centen kosten, heb ik de indruk gewekt dat het gratis moet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

eml schreef: heb ik de indruk gewekt dat het gratis moet?
1. Waar en hoe kan ik het beste aanvullende poi's downloaden, vooral flitspalen Europa!
Zoiets wekt de indruk,dat je liever een "Funshopversie" hebt.
Vandaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

@eml

Kijk eens bij flitspaal.nl, daar kun je volkomen legaal flitspaal en overige poi's downloaden.


PS. hebben wij er een nieuw "Gerritje"bij gekregen :?:
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eml
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:35

Bericht door eml »

DigiWalker schreef:
eml schreef: heb ik de indruk gewekt dat het gratis moet?
1. Waar en hoe kan ik het beste aanvullende poi's downloaden, vooral flitspalen Europa!
Zoiets wekt de indruk,dat je liever een "Funshopversie" hebt.
Vandaar.
Dat is jouw verkeerde interpretatie inderdaad, misschien moet je iets minder snel (ver)oordelen. Bovendien is de vraag of het al dan niet gratis zou moeten zijn volledig irrelevant in deze. En zelfs al was dit wel relevant voor mij, ook dan zijn er mogelijkheden genoeg om om ergens "van te leven" zonder direct geld voor een dienst te vragen omdat men bijvoorbeeld via Google Adsense inkomsten binnenhaalt. Vele wegen die naar Rome navigeren in deze, maar het is de toon die de muziek maakt DigiWalker! Wees iets minder snel met een valse noot, dan blijft dit forum voor iedereen prettig om terug te komen.

En nog de beste wensen voor 2009.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eml
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:35

Bericht door eml »

Nog even voor iedereen met een Traffic Assist Z 201 of Becker Traffic Assist Z 100 Crocodile, ik heb de flitspalen geschikt voor deze toestellen gevonden! Op de Nederlandse site van Becker staat bij de Z201 verder niets over aanvullende poi's, maar toe ik even op de Duitse site keek bij Z201 bleek dat hier Poi Finder 3.5 kunt downloaden, met 700000 poi's en flitspalen heel Europa! En nog gratis ook (jan '09) :D

Succes andere Z 201 en/of Z 100 Crocodile gebruikers!

http://www.mybecker.com/deDE/MOBILE+NAV ... loads.html

KOSTENLOSER BECKER POI FINDER MIT ÜBER 700.000 ZUSÄTZLICHEN POIS!
Die neue POI Finder "Becker Spezial Edition" ergänzt die auf Ihrem System vorinstallierten POIs um über 700.000 weitere interessante Ziele (z.B. Tankstellen, welche alternative Kraftstoffe anbieten, T-Com HotSpots, Camping- und Wohnmobilstellplätze, Hotels, Restaurants, kostenlose Parkplätze, Werkstätten).

Besonderes Highlight: die Software enthält sämtliche festen Blitzerstandorte in Europa und lässt sich täglich online und individuell aktualisieren!
Installieren Sie jetzt die kostenlose POI Finder "Becker Spezial Edition" auf Ihrem Becker Traffic Assist Z 201 oder Becker Traffic Assist Z 100 Crocodile und reisen Sie entspannt durch Europa!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bedankt voor de link. Wonderlijk dat deze alleen via de Duitse pagina is te bereiken.

http://www.poicon.com/becker
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eml
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:35

Bericht door eml »

Gerrit, de flitspalen europa heb ik er allemaal op staan, bij het opstarten van Poi Finder 3.5 worden deze automatisch geinstalleerd bij mij. Echter, de overige aangeboden poi's krijg ik niet op mijn systeem. Wanneer ik enkele poi's selecteer en vervolgens op "Start Sychronization" klik gaat ie wel downloaden, maar het resultaat is "0 geinstalleerd". Lukt het jou wel om aanvullende poi's op je Becker Z201 te krijgen via Poi Finder 3.5?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

@EML
Dank voor de eer maar ik heb helemaal geen Becker. Vond alleen je bijdrage OK
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eml
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:35

Bericht door eml »

Gerritje schreef:@EML
Dank voor de eer maar ik heb helemaal geen Becker. Vond alleen je bijdrage OK
ah ok, dacht dat je ook een Becker had. Maar het is al klaar, van de aanvullende poi's kun je alleen die zonder sterretje ervoor downloaden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eml
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:35

Bericht door eml »

Nog 1 laatste toevoeging om de flitspalen te installeren:

Onderaan de Duitse pagina met downloads voor de Z201. Hier staan trouwens ook de overige updates voor de Z201 die op de Nederlandse site weer verdwenen zijn (was kerstaktie volgens Becker Nederland). Of de overige updates nu standaard op alle nieuwe Becker's Z201 staan weet ik niet zeker, anders kun je ook die dus nog van de Duitse site downloaden. Voor de flitspalen op deze downloadpagina dus even de software POI Finder 3.5 downloaden, de Becker aan zetten en via USB verbinden met je pc. Je krijgt vervolgens de vraag of je alle flitspalen ook wilt installeren, klik op ja en klaar is het. Je kunt m daarna gelijk weer loskoppelen. De overige beschikbare poi's (zonder sterretje zijn gratis) staan namelijk voor het grootste gedeelte al op je systeem en wanneer je er nog meer op zet duurt het opstarten alleen maar langer. Om te controleren of het goed is gegaan ga je naar "Navigatie Instelling" op je Becker, op de 3e pagina (onderaan)staat nu een extra knop "gevaarlijke plaatsen" (naast de resetten knop), hier kun je de meldingen van flitspalen instellen. De Poi Finder zelf staat tussen je poi's. Is dit niet het geval, dan moet je je even registreren en het nogmaals proberen. Gaat het dan nog steeds niet goed, start Poi finder en klik op "verwijder alle poi's", hierbij worden enkel de via Poi Finder toegevoegde poi's weer verwijderd, niet de poi's die al op je Becker stonden. Opnieuw aanmelden, Becker aansluiten en de melding "wilt u flitspalen installeren" volgt vanzelf weer. Klinkt ingewikkeld, maar ze staan er binnen een paar minuten op, en super actueel!! Ps. Het kan zijn dat je volgens de Content Manager te weinig ruimte hebt voor de updates, selecteer dan in Content Manager rechtsboven "apparaat" en verwijder alle talen die je niet nodig hebt, daarmee bespaar je genoeg mb's om alle updates (en flitspalen via Poi Finder 3.5) te kunnen installeren.

Let op: Deze extra knop om de flitsmeldingen in te stellen verschijnt pas wanneer er GPS verbinding is!! Ga dus niet (net als ik) de boel 3 keer opnieuw installeren omdat de knop "gevaarlijke plaatsten" niet op je navi verschijnt, maar zorg eerst voor GPS verbinding na de installatie!

Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 814
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 948
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2623
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 744
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1133
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 663
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 1042

Terug naar “Mobiele Becker systemen”