moov 580+ configuratieprobleem.

Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

moov 580+ configuratieprobleem.

Bericht door snap »

Hey iedereen,

daar ik zelf hier regelmatig geholpen ben geweest graag het volgende vraagje ivm de mobiele Mio Moov 580 + van mijn zoon. Hijzelf en ik trouwens ook niet raken er maar niet uit.

zit met een probleempje. Daar ik regelmatig in de havens van Zeebrugge, Gent, Antwerpen enz moet rijden, krijg ik zo nu en dan het volgende probleem.
Telkens ik naar een straat wil navigeren die normaal enkel door havenpersoneel mag gebruikt worden, maar waar ik ook door moet voor mijn werk krijg ik volgende foutmelding :
Er kan geen route naar uw bestemming berekend worden. Controleer uw routevoorkeuren en probeer opnieuw
Dit is zo voor bevoorbeeld de “ Alfred Ronsestraat in Zeebrugge “

Nu is mijn vraag waar en wat moet ik veranderen. Graag duidelijke uitleg aub.
In de online handleiding niets hierover te vinden.

Dank U


Misschien iemand hier die deze navi gebruikt of weet waar hij aan informatie kan geraken. De mio site en het daar aan verbonden forum biedt echt geen oplossing, spijtig genoeg.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Hallo Snap,

Ik heb vanuit Nederland op mijn Nokia N97 met het systeem van McGuider de route ingevoerd zoals je hebt opgegeven in Zeebrugge.

Even los van het navigatie systeem wat ik heb( anders komen daar straks weer opmerkingen over) kan ik de route gewoon invoeren. Heb als huisnummer 1 gekozen.

Als ik nu naar route instructies kijk zie ik op de laatste 4 km het volgende:

Rotonde N376 rechtdoor Knoksebaan Afsluiten:2
2km verder rotonde 1e afslag NB Afsluiten:1
2km verder heb ik het eindpunt bereikt.

Wat er nu bedoelt wordt met afsluiten 2 en 1 weet ik niet, maar als ik een route demo uitvoer kom ik gewoon op de Alfred Ronsestraat 1 uit.

Hoe het nu met de Mio is weet ik niet, zou het met andere kaart materiaal eens proberen.

Gr,
Mazurka

PS: Misschien dat er andere mensen zijn met weer andere systemen en die dit ook eens willen proberen in te voeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Telkens ik naar een straat wil navigeren die normaal enkel door havenpersoneel mag gebruikt worden, maar waar ik ook door moet voor mijn werk krijg ik volgende foutmelding :
Er kan geen route naar uw bestemming berekend worden. Controleer uw routevoorkeuren en probeer opnieuw
Dit is zo voor bevoorbeeld de “ Alfred Ronsestraat in Zeebrugge “
Dat is niet altijd een probleem van het gebruikte systeem maar ligt meestal aan de classificatie van de wegen zoals die door de beheerder aan de samensteller an de database zijn opgegeven.
In vrijwel alle bedrijventerreinen komen wegen voor die weliswaar een openbare naam (lijken te) hebben maar die in werkelijkheid particulier terrein zijn. Die komen dan ook vrijwel nooit als openbare weg voor op de kaarten. ondanks hun (soms gedeeltelijke) ligging buiten de bedrijfafscheidingen.

Dat is natuurlijk uiterst vervelend maar voorkomt wel dat je over deze wegen wordt geleid als het toevallig de meest gunstige route tussen twee punten is. Geen terreinbeheerder zal het pretiig vinden dat men zijn eigen weg als shortcut tussen openbare wegen gaat gebruiken.
Het is al erg genoeg dat dit wel gebeurt met 30 km zones door doodstille woonwijkjes
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
snap
Normal Member
Normal Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12

Bericht door snap »

Hey,

toch al bedankt voor de snelle reacties.

@Gerritje,

bij mijn becker Indy navigeer ik nochtans probleemloos naar en op die straat in Zeebrugge hoor.
Wat de zoon echter niet begrijpt is dat hij blijkbaar ergens iets moet instellen in zijn routevoorkeuren.
Deze routevoorkeuren zijn echter vrij beperkt : tolwegen, onverharde wegen & veerbootroutes.
Dat is alles dat hij eventueel kan instellen.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoe de situatie daar is kan ik niet beoordelen.
Ik heb wel wat ervaring in de Rotterdamse en Moerdijkse industrieterreinen waar de door mij aangegeven verschijnselen regelmatig optreden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mitac Mio”