Mitac Mio 269 plus getest: testresultaten

rensverel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jun 2004 03:14

Mitac Mio 269 plus getest: testresultaten

Bericht door rensverel »

Sinds vrijdag 18 november ben ik in het bezit van de Mio 269 plus. (Miomap CE v2.0)
Inmiddels heb ik vele uren gespendeerd aan het uittesten van mogelijkheden en navigatie.

Wat direct opvalt is de snelheid van berekeningen. Daar ben ik erg tevreden over. Verder heb ik een aantal lokaties, m.n. in Frankrijk opgezocht en de meesten weet hij exact te vinden.

Waar ik minder tevreden over ben is het volgende:

Geen adequate route
  • Ik woon in Zutphen en werk in Deventer. De afstand is ca. 15 km. en de route die hij voorstelt is onzinnig. Ik wordt na enkele kilometers (in Eefde) de rimboe ingestuurd terwijl ik gewoon de weg kan vervolgen die korter, sneller en dus logischer is. Dit heb ik met alle mogelijke instellingen uitgetest. Alleen als voetganger word ik via de 'normale route' geleid.
    Als ik de route omgekeerd ingeef gaat het wel goed.
Onmogelijke reistijden
  • Ik heb een route ingegeven van 95 km. Deze route gaat over autowegen, snelwegen en in een woonwijk. Ingesteld op snelle route en alle wegen toegestaan.
    Personenauto langzaam: 1 uur, 2 min.
    Personenauto normaal: 1 uur, 2 min.
    Personenauto snel: 1 uur, 2 min.
    Motor: 1 uur, 40 min.
    Vrachtwagen: 1 uur, 31 min.
    Fiets: 5 uur, 50 min.
    Voetganger: 22 uur, 5 min.
    Wb. de fiets en voetganger kloppen de reistijden wel (resp. 16,3 km/uur en 4,3 km/uur).
    Er is kennelijk geen verschil of je met een langzame of snelle auto op pad gaat.
    In ieder geval is de voorgestelde tijd wel aan de krappe kant. Ik doe er ca. 1 uur, 10 min. over.
    En dat een vrachtwagen er wat langer over doet is wel te begrijpen maar dat je er met en motor nog langer over doet vind ik vreemd. (Volgens de beschrijving gat deze route over kronkelige wegen e.d. Maar toch....)
    Het is jammer dat je niet zelf een gemiddelde tijd kan programmeren voor de verschillende opties.
Muziek en afbeeldingen laden
  • MP3's laden duurt erg lang. Zolang dat ik het proces een keer heb afgesloten omdat ik dacht dat er iets misging.
    En er is totaal geen overzicht hoeveel ruimte je hebt gebruikt voor muziek- en/of fotobestanden. Ook niet met de transfer-software via de pc.
Verder is een eenmaal ingegeven route niet gemakkelijk in beeld te brengen. Je moet de navigatie eerst stoppen en elders in het menu de route opzoeken. Begin (of huidige lokatie) en eindpunt zouden m.i. simpel op te roepen moeten zijn.

Graag reacties van mensen die ook ervaring hebben met dit systeem en eventuele tips.
Tevens zou wat mij betreft de Mio ook een eigen plek tussen de navigatiesystemen moeten hebben (moderator?).

m.v.g.
Rens Verel.

      Link:
      BBcode:
      HTML:
      Hide post links
      Show post links
      Gebruikersavatar
      Gene
      Moderator
      Moderator
      Berichten: 1345
      Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

      Re: Mitac Mio 269 plus getest: testresultaten:

      Bericht door Gene »

      rensverel schreef:Tevens zou wat mij betreft de Mio ook een eigen plek tussen de navigatiesystemen moeten hebben (moderator?).

      m.v.g.
      Rens Verel.
          Op zich een goed idee maar ................................... de ontwikkelingen van de PDA achtige navisystemen zit de laatste maanden erg in de wip. Laten we even afwachten hoe het e.e.a. zich verder ontwikkeld. Mocht de Mio een blijvertje zijn, wat ik wel verwacht, dan kunnen we wel verder zien of er een aparte rubriek voor moet komen.
          Voorshands staat het idee wat mij betreft nog even geparkeerd (maar niet vergeten).
          VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
          Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
          Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

          Link:
          BBcode:
          HTML:
          Hide post links
          Show post links
          Quadrifoglio Verde
          Normal Member
          Normal Member
          Berichten: 104
          Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

          Bericht door Quadrifoglio Verde »

          De Mio 269+ is geen PDA, alle functies van een PDA zijn eruit gehaald het is echt een navigatiesysteem. Ik heb de Mio 268+ (precies hetzelfde maar dan niet heel europa er op). De vorige Mio modellen zijn wel PDA's.

          Ik heb redelijk goede ervaringen met de Mio tot nu toe, en heb er ook al veel mee gereden, het nadeel vind ik het spiegelende scherm & het volume, en dat de TMC niet geintergreerd is maar je er een losse kabel (antenne) in moet steken.

          Navigeren doet hij prima, kleine "foutjes" daar gelaten, dat heeft elk systeem.
          Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

          Link:
          BBcode:
          HTML:
          Hide post links
          Show post links
          Gebruikersavatar
          Gerritje - In Memoriam †
          Senior Member
          Berichten: 13447
          Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

          Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

          Dit pakte ik nog uit nl.reizen.satellietnavigatie:
          voor de Mio 268 en 269 biedt Mio een gratis update van besturingssoftware en
          Miomap.
          Ik heb voor mijn 269 van dit aanbod gebruik gemaakt en tegen slechts de
          verzendkosten een dvd ontvangen van Mio met de nieuwste software. Dat wil
          zeggen: versie R21 van de besturingssoftware, nieuwe Miomap software en heel
          Europa aan kaartmateriaal.
          Ik ben daarover zeer tevreden: het updaten gaat simpel, de nieuwe software
          werkt uitstekend en je kunt in de 269 heel Europa (inmiddels inclusief veel
          meer Oost-Europese landen zoals b.v. Hongarije, Slowakije, Servië/Montenegro
          en Slovenië) nu als één kaart invoeren, zodat thans over grenzen heen kan
          worden genavigeerd. Daarnaast maakt deze softwareupdate de Mio ook geschikt
          voor TMC ontvangst, waarmee hij dus de zelfde mogelijkheden heeft als de
          nieuwste plus (+) versie!
          Ik heb net een TMC ontvanger voor e79 aangeschaft bij Halfords (goedkoper
          dan pdashop, die er e99 voor vraagt...) en ook die werkt werkelijk
          'tadellos'! De verkeersinfo is zowel in tekst op te vragen, als op de
          kaartweergave van de Mio te zien. En met de mogelijkheid je route
          automatisch te laten aanpassen aan de verkeersinformatie. En (in
          tegenstelling tot het systeem van TomTom): gratis te ontvangen via de TMC
          info van een groot aantal FM radiozenders en dus geen gsm en afzonderlijk
          abonnement vereist.
          Ik vind dit een prima actie van Mio en een aanrader voor iedere bezitter van
          een 268 of 269.
          Vooral onderstaande mag toch wel worden genoemd!
          inmiddels inclusief veel
          meer Oost-Europese landen zoals b.v. Hongarije, Slowakije, Servië/Montenegro
          en Slovenië
          Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
          -- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

          Link:
          BBcode:
          HTML:
          Hide post links
          Show post links
          JW
          Senior Member
          Berichten: 14088
          Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

          Bericht door JW »

          Hallo,

          Het gaat snel met de ontwikkelingen op PNA gebied. Naast deze Mio's zijn er een heleboel meer, inclusief de goedkope maar zeer complete (incl. TMC) PNA's van Lidl en Aldi. En dan natuurlijk de nieuwe systemen van de grote drie op het gebied van vaste Navi's, Becker, BlauPunkt en VDO, zie het aparte topic met een vergelijking van deze systemen.

          Ik denk dat het inderdaad tijd gaat worden om ons forum uit te breiden met een PNA sectie :wink:

          Groet,
          JW
          RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
          Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

          _______________________________________
          Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

          Link:
          BBcode:
          HTML:
          Hide post links
          Show post links
          Patrick Kleijn
          New Member
          New Member
          Berichten: 1
          Lid geworden op: 09 mar 2006 14:18

          Update mio-269

          Bericht door Patrick Kleijn »

          Ik las net het stukje op de site aangaande de update en de nette afwerking. Ik dacht het is weer zo vakantie dus ik bestel de update. Helaas deze wordt niet meer verstrekt en is slechts te koop voor ongeveer 110 Euro.
          Het antwoord is "ja menneer u moet de site wel in de gaten houden he". Mijn antwoord was ik wist niet eens dat er een update was maar las dit op een forum. Toch jammer denk ik dan. Het product is goed maar de service in dit geval slecht.

          Verder is de infolijn 0900-99.33.666 waarnaar je word verwezen 0.45 cent per minuut (das toch een gulden)

          Mocht iemand een oplossing weten of mij kunnen helpen met dit probleem dan hoor ik t graag.

          Groetjes Patrick

          EDIT MODERATOR: e-mailadres weggehaald i.v.m. mogelijkheid tot spam.

          Link:
          BBcode:
          HTML:
          Hide post links
          Show post links
          corne64
          New Member
          New Member
          Berichten: 8
          Lid geworden op: 13 mei 2006 17:14

          update mio 268/269

          Bericht door corne64 »

          ik heb die update ook gratis gekregen... heb er zelf over vernomen toen ik eens op de site van mio ging kijken.blijkbaar zijn er nog mensen die die moeite niet nemen. jammer voor hun want dat was de enige plaats waar je die update kon krijgen.het loont bijna altijd om die site in de gaten te houden ivm evt updates van software en de rom versie.alleen jammer dat je er niet de rom versie 21 af kunt halen maar alleen versie17.navigeer nu grensloos door heel europa(ben vrachtwagenchauffeur) en het werkt echt perfect.zelfs frankrijk heeft nu 99% dekking. enige nadeel is dat hij nu iets trager reageerd heb ik het idee. de mio 269+ heeft een snellere proccesor dan de 269

          Link:
          BBcode:
          HTML:
          Hide post links
          Show post links

          Terug naar “Mitac Mio”