CAR NAVIGATION (DVD) UNIT

Alles met betrekking tot Mercedes navigatie
hzh30
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:11

CAR NAVIGATION (DVD) UNIT

Bericht door hzh30 »

Hallo,
ik heb recent het loopwerk van de dvd speler van de CAR NAVIGATION unit vervangen omdat ik leesfouten kreeg. Een paar dagen is dit goed gegaan. Nu geeft de head unit aan dat er geen navi dvd inzit. Als ik deze uit de unit probeer te halen gebeurt er niets.
Inmiddels het oude loopwerk weer geinstalleerd maar nu wil de dvd speler de dvd niet meer naar binnen trekken. Er branden wel 2 lampjes aan de buitenkant van waar de dvd ingaat.
Het gaat om een comand aps systeem in een w211. Graag advies wat ik zou kunnen doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Ligt het niet aan de staat van de DVD.
Is het een originele zonder schade of zitten er bv veel krassen op??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hzh30
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:11

Bericht door hzh30 »

dat is nu het probleem, ik krijg de dvd niet meer geladen. De lamjes op de CAR NAVIGATION unit knipperen wel maar de dvd wordt niet naar binnen getrokken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Dat heb ik ook een paar keer gehad met mijn philips en elke keer was het mijn eigen schuld omdat ik vergat het tandwiel goed te zetten wat correspondeert met de stand 'leeg'. Daar moest een soort palletje invallen bij het terugplaatsen van het front.
Het kan zijn dat je tijdens het wisselen dus iets (al is het maar een tandje) verdraaid hebt waardoor hij al denkt dat er iets geladen is.

Wat nog wel eens wil helpen om hem gewoon zonder afdekplaat aan te sluiten en dan de ejectknop lang ingedrukt houden.
Dan probeert hij een soort geforceerde eject en dat wil nog wel eens helpen om alles weer in de goede stand te krijgen.
Voordeel is ook dat je dan dus ziet wat hij allemaal doet. Dan wil het nog wel eens opvallen dat er ergens iets niet helemaal in elkaar grijpt.

Maar omdat je hem had vervangen voor een nieuw loopwerk en je daar ook opeens leesproblemen mee kreeg vroeg ik me af of je DVD nog wel gaaf is. Kan natuurlijk zijn dat de combinatie ervoor zorgt dat hij niet te lezen valt.

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hzh30
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:11

Bericht door hzh30 »

Top, goede input en kan goed zo zijn. Ik zie op de printplaat ook een aantal schakelaartjes. Ik ga het vanavond proberen en laat je weten hoe het afloopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hzh30
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2010 21:11

Bericht door hzh30 »

ik heb net weer een uur van alles geprobeerd met de kap er af, eject vele malen ingedrukt en ook lang vast gehouden. Aan de buitenkant zie ik 2 lampjes knipperen en dat is het. Binnenin beweegt er niets. Alles weer los gemaakt en in elkaar gezet. Er zit gewoon geen beweging in. Als je nog een ander advies hebt hoor ik het graag. Anders vrees ik dat ik toch op zoek moet naar een geheel andere unit, of weer nieuw loopwerk (maar weet niet of het toch aan de printplaat ligt).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 398
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1190
  • HONDA SAT NAV MAP navigation DVD disc MAP 2016 V3.A0
    door dotternetta » 03 jul 2016 10:29 » in Honda
    Reacties: 1
    Weergaves: 977
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2455
  • VDO / Mark III navigation system retrofit kit - change language problem
    door glm2006ITALY » 07 okt 2017 22:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 462

Terug naar “Mercedes”