Medion kaartsoftware al oud bij verkoop

HennyB
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:43

Medion kaartsoftware al oud bij verkoop

Bericht door HennyB »

Hoi,

Wie kan me uitleggen waarom ik kaartmateriaal van 1 jaar oud krijg als ik nu nieuwe medion software koop? Ik heb gekeken en gevraagd bij Navteq en die vertellen me dat de kaarten meerdere malen per jaar wordt bijgewerkt, maar Medion zegt dat dat maar 1 x per jaar gebeurt. Ik heb vorige week nieuwe software gekocht, maar de kaart blijkt 1 jaar oud te zijn en ik ben al 2 keer verkeerd gereden omdat de wegen niet kloppen hier?

Ik begrijp dat TomTom mogelijkheden heeft om online bij te werken, is er een manier om dat met Medion kaarten te doen?

Bedankt!

Gr
henny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je een willekeurige kaart aanschaft zijn de gegevens per definitie minimaal een maand of 6 eerder al ter beschikking gesteld aan de kaartenmakers. En hoe actueel de daarbij gebruikte gegevens zijn hangt van meer dingen af, ook van de gegevens die worden aangeleverd door de wegbeheerders of het ontbreken daarvan.
Als jij nu een pakket koopt dat is bijgewerkt tot en met najaar 2006, mag je in je handen knijpen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nog een aanvullinkje....

Kaarten voor Navi's kosten heel veel geld, een bedrijf als Medion moet daar bedragen voor neertellen die dik in de 6 cijfers lopen.
Omdat er nauwelijks belangstelling is van de zijde van de gebruikers om elk half jaar voor een paar honderd Euri een nieuwe kaart te kopen zal de Navi-bouwer wel uitkijken en zulke bedragen niet uitgeven.
De tendens is op dit moment om na verloop van een jaar of twee gewoon een nieuwe PNA te kopen, en geen nieuwe kaart voor de inmiddels al weer wat verouderde PNA.

Op het duitse forum heeft Navi-Goeroe TomB hier zojuist ook wat over geschreven: http://www.navisysforum.de/thread.php?p ... 0#post8560

Dat TT verhaal zit anders in elkaar. Daar krijg je niet zomaar nieuwe kaarten zonder daarvoor te betalen.
Dat nieuwe "sharing systeem" gaat om het eventueel met elkaar delen van kleine veranderingen, die door de gebruikers geconstateerd worden. Maar een nieuwe weg komt er op deze manier echt niet op te staan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En hoewel de bekende consumentenrubrieken zeker een belangrijke maatschappelijke taak vervullen is een gedeelte van hun berichtgeving soms tamelijk tendentieus, ook laatste keer toen Kassa dacht de leveringscondities van diverse PNA-leveranciers onderuit te kunnen halen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • pioneer kaartsoftware avic 800 dvd
    door bing0000 » 28 aug 2014 20:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 500
  • update Medion PNA 460 T ype msn 30005862
    door molovicus » 07 okt 2014 11:26 » in Medion
    Reacties: 3
    Weergaves: 2138
  • Medion P4635 MD79236
    door DigiWalker » 20 okt 2014 03:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 635
  • Mijn Medion GoPal PNA315 werkt wel,maar het beeldscherm niet
    door tico » 15 sep 2014 14:49 » in Medion
    Reacties: 1
    Weergaves: 546

Terug naar “Medion”