YES Kenwood dnx7200 ingebouwd!! Ipod werkt niet HELLUP

Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

YES Kenwood dnx7200 ingebouwd!! Ipod werkt niet HELLUP

Bericht door Marcus »

Hoi,

Gistaravond om 19:30 begonnen en moest me halve dashbord (vw passat) uitzagen. Wist ik niet POEF... Was om 2300 klaar met het dubbeldin, antenne en de microfoon in te bouwen. Vandaag de rest gedaan en het werkt super.

De bluetooth werkt in ieder geval super en het audio klinkt super.

Paar vragen:

Mijn Ipod Classic (vorige week gekocht) krijg ik niet in mijn beeld met de IP-500 adaptor. De Ipod zegt "KENWOOD" en is connected maar de set zegt "no communication". Hij zat via de kt-100 doorgelusd en heb zelfs dat omzeild ..nog niks.. Via de USB poort doet hij het wel maarja dan kan hem ik niet zoals een echte Ipod bedienen.

Tnx Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?search_id=1438297747&t=10017
Vooral de laatste bijdrage:
Kenwood en Apple "praten" niet samen en men "werkt er aan"
Of dit ook geldt voor de IP-500 is de vraag maar dat er narigheid is lijkt vast te staan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Hoi,

Hmm dat beloof idd niet veel goeds. MAAR ik zie dat deze gebruikers wel hun Ipod gewoon met audio aan de gang hebben en hem ook kunnen bedienen op hun set. Ik krijg niet eens verbinding. Hopelijkj leest een van hun deze info en kan advies geven.

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

op de site van Kenwood is er een update beschikbaar, zie:

http://www.kenwood.com/usb/info_program_en.html

helemaal onderaan staat update program, zorg dat je je serienummer bij de hand hebt
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

op de site van Kenwood is er een update beschikbaar, zie:
http://www.kenwood.com/usb/info_program_en.html
helemaal onderaan staat update program, zorg dat je je serienummer bij de hand hebt
Dit ga ik vanavond even uitproberen! Tnx hiervoor!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Hoi agn,

Update gedaan.
Ipod werkt nog steeds niet GRMBL

Ik ga morgen KW maar eens bellen.

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

CHIPS, nu zie ik het, je hebt de verkeerde Ipod adapter, je moet de KCA-iP300v gebruiken, dan werkt ie super!

Welk ei heeft jou de KCA-iP500 verkocht?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

CHIPS, nu zie ik het, je hebt de verkeerde Ipod adapter, je moet de KCA-iP300v gebruiken, dan werkt ie super!
Welk ei heeft jou de KCA-iP500 verkocht?
Heb ik zelf besteld. De reden is omdat je met de ip-500 het beeld vd ipod in je scherm krijgt. Dus je hebt dan de ipod lookalike bediening in je KW scherm.

Ik heb de KW info toch echt 1000 x door gebladerd en de Ipod Classic moet gewoon werken met de bediening op je KW scherm.

Kan je met de 300 (ook/wel) in de KW bedienen alsof het Ipod is?
Kan je de ip-500 dan echt niet gebruiken? Video boeit me niet alleen audio met dezelfde Ipod screen in mijn KW!!

GRMBL Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

je moet echt de iP300 hebben, 200 kan trouwens ook, maar dan heb je dus geen video mogelijkheid, dus ook geen podcasts etc

edit, de iP300 is nog de helft goedkoper ook.... :shock:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

je moet echt de iP300 hebben

Goeiemorgen,

Kan je met de ip-300 wel in je KW scherm de ipod bedienen net zoals de Ipod (dus je ziet een Ipod in beeld)?

Het volume is nu veel harder en over twee voorspeakers instelbaar maar ik vind het nog steeds niet goed. Met zo'n systeem had ik verwacht dat je het navi geluid in procenten tov je audio geluid kon instellen. Je moet bij deze KW het geluid vd navi afzonderlijk regelen. Dus de ene keer dat je het audio zacht hebt is je navi veel te hard. En als je even je audio hard hebt staan hoor je je navi weer niet. Komt omdat de achterspeakers aan blijven. Of ik moet nog meer kunnen instellen? In ieder geval reageert de volume van het audio niet op de volume van de navi. Bij de telefoon doet hij dat wel. Ik snap de gedachte wel dat de achterspeakers aanblijven. Maar ik wil dan wel dat de volume van het geluid vd navi tov audio synchroon loopt. En/of dat je tenminste het audio geluid vd achterspeakers uit kan zetten indien de navi spreekt.

Ook vind ik het grafische gedeelte vd navi tegenvallen. Ik ben een TT-720t gewend maar dat ziet er toch veel gelikter uit. Moet wel zeggen dat het supersnel en goed functioneert. Ik gebruik de navi weinig dusw dat boeit me verder niet.

Ik had juist voor deze gekozen voor de goede BT en de "on display" mogelijkheden met de Ipod. De bt werkt zeer goed alleen nu de Ipod nog.

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

zie hier wat foto's van mijn systeem, met daarop ook dus de iP300, hier kun je wat voorbeelden zien van het Ipod scherm.
http://www.307forum.nl/viewtopic.php?t=2083&highlight=

ik heb er gister 1 ingebouwd en gelijk ff gekeken waar je dus het navigeluid over de speakers kan krijgen, dat zit dus bij instellingen, av interface 3e pagina, daar kun je ook het volume instellen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Gentry,

De fotos'staan er niet bij?

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

als ik de link open wel, maar goed, ik zet ze hieronder wel ff
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zit die link soms bij jou nog in de Cache? Ik zie 'm ook niet.....
Maar de foto's nu wel, hier :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Hi,

Ziet er goed uit.

Ik zie geen Ipod in beeld wat je wel zou hebben met een ip-500 (dus ook de ipod draairing virtueel op je KW scherm en ook zo te bedienen via je touchscreen).

maarja als het niet werkt.....ik zie ook verder geen reactie's dus volgens mij werkt dat gewoon (nog) niet. Heb deze vraag inmiddels bij KW en de dealer neergelegd.

Je hebt in ieder geval de playlist en veel meer mogelijkheden. Ikzou daar in ieder geval goenoeg aan hebben. Dan maar geen ipod in beeld als ik maar door mijn playlist(en) heen kan scrollen.

Many thanks. Op zoek naar een ip-300 dus.....

Zodra alles werkt zal ik f wat foto's plaatsen.

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

su6

waar heb jij dan gelezen / gezien dat je via de iP500 een Ipod in beeld krijgt zoals jij schetst?
daar ben ik eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

waar heb jij dan gelezen / gezien dat je via de iP500 een Ipod in beeld krijgt zoals jij schetst?
daar ben ik eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar.

Dat is een hele goeie! Voordat ik alle spullen bestelde had ik dit forum en tientallen andere websites doorgespit voordat ik op mijn keuze KW dnx7200 met ipod kwam. Maar juist dit onderwerp stond ergens op een KW site. Ik kan het alleen niet meer vinden. Trouwens het maakt me eigenlijk al niet zoveel meer uit indien ik maar uberhaupt verbinding krijg met de Ipod en kan scrollen door mijn muziek. Via USB doet hij dat random ofzo. Krijg slechts een stuk of 25 steeds dezelfde maar willekeurige nummers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

dat laatste kun je veranderen door voordat je de Ipod aansluiten naar Muziek en dan Nummers te gaan en dan op play drukken

geloof me, de iP300 werkt erg prima

maaruh, kun je nu de foto's wel zien van de 2e link?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

>>dat laatste kun je veranderen door voordat je de Ipod aansluiten naar Muziek en dan Nummers te gaan en dan op play drukken geloof me, de iP300 werkt erg prima <<

Dat zal ik voorlopig dan zo gaan gebruiken want ik heb inmiddels de dealer verzocht mijn 500 in te ruilen voor een 300.

De foto's heb ik gezien en dat ziet er perfect uit. Vooral dat je kan scrollen door je muziek!! Dat is voor mij meer dan prima.

Ik heb namelijk voordat de KW binnenkwam dagenlang mijn Ipod vol gepompt met muziek en netjes ingedeeld. Als ik dan nu niet zou kunnen kiezen (scrollen) door albums of per artiest wordt ik echt HEEEEEL Chagarijning haha:-)

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Ben ik weer eens:-)

Nu heb ik weer geen geluid van mijn Ipod met de ip-300v GRMBL

Want de lokale caraudio boer had een ip-300v op voorraad. Ik heb hem geruild met mijn ip-500. Hij was niet zo blij dat ik op Ebay UK mijn dnxje had gekocht maarja hij begreep dat het prijsverschil dermate veel was dat hij me helemaal gekijk gaf.

Snel even aagsloten en jahoor verbinding met de hele reutemeteut ....... tenminste nu heb ik weer geen geluid.
Plugje zit erin maar hoor niks uit mijn KW. Hoe kan dat nu weer .......

Marcus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

lijkt me dat toch plugje niet goed zit, heb je audio op audio gedaan en video op video?

je ziet de Ipod wel? ik bedoel, je kunt hem bedienen? dat gaat via USB
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2004 23:14

Bericht door Marcus »

Hi agn,

Ik had het stekkertje fout:-( Ik d8 dat het audio stekkertje op de Ipod moest:-)

Weer dashbord uit elkaar en draadje naar KW gevoerd en jahoor perfect.

De Ipod is wel erg gevoelig voor beweginegen. Niet tijdens het rijden over een hobbelige weg ofzo maar als je hem oppakt. dan verbreekt de verbinding heel gauw. Lijkt wel matige stekker verbinding. Maargoed het werkt nu naar zeer volle tevredenheid! Ik ben na lang knutselen heel erg blij met deze Kenwood / Ipod set.

Het minpunt "navi audio" waar ik eerder over schreef heb ik nog niet beter kunnen krijgen.
>>>
Ik heb de instellling gevonden (in het AV menu) waarmee je de hardheid nog hoger kan zetten en kan kiezen voor 2, ipv 1 , voorspeakers. Het volume is daardoor nu veel harder en over twee voorspeakers veel duidelijker. Echter ik vind het nog steeds niet goed. Het audio vd navi en KW loopt nl niet synchroon. Dus als je radio erg hard staat hoor je de navi niet en bij een zachte radio klinkt de navi weer veel te hard. Je moet hem dus bijna steeds opnieuw instellen. Met zo'n systeem had ik verwacht dat je het navi geluid in procenten tov je audio geluid kon instellen. Je moet bij de KW het geluid vd navi afzonderlijk regelen. Het grote probleem is eigenlijk dat de achterspeakers aan blijven (wel iets gedempt) met het geselecteerde audio geluid. Of ik moet nog meer kunnen instellen? In ieder geval reageert de volume van het audio niet op de volume van de navi. Bij de telefoon doet hij dat wel. Ik snap de gedachte wel dat de achterspeakers aanblijven. Maar ik wil dan wel dat het volume vd navi tov audio synchroon loopt. En/of dat je tenminste de achterspeakers altijd uit kan laten schakelen bij Navi info.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 687
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 262
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 681
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1629
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 833

Terug naar “Kenwood”