Weergave op autosnelweg

ssfs
Junior Member
Junior Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2008 23:44

Weergave op autosnelweg

Bericht door ssfs »

Kan iemand vertellen hoe de kenwood 7200 de rijvakken weergeeft op de autosnelweg bij bvb. een grote splitsing?
Ik kan er geen beelden van terugvinden.

Zou graag bevestigd zien dat de display de verschillende rijvakken toont en aangeeft welke je moet volgen.

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn slechts enkele navigatiesystemen die hiertoe in staat zijn en hoewel ik me zou kunnen vergissen ldacht ik dat de Kenwood hier niet bij hoort.
Gentry kan hierover meer dudielijkheid verschaffen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Of deze Kenwood het (al) heeft weet ik ook niet.

Rijbaansignalering staat inmiddels op de DB van Navteq, en wellicht ook bij TeleAtlas. Dat wordt alsmaar belangrijker, niet alleen omdat onze snelwegen breder wordfen en meer rijbanen krijgen, maar ook omdat die rijbanen soms van elkaar gescheiden zijn, door een berm al-dan-niet met vangrail ertussen.
Daarmee krijg je in feite twee parallelle snelwegen, ieder met hun eigen dynamiek, en dus ook met hun eigen files.

Op dit moment is TMC nog niet in staat hier goed mee om te gaan, niet alleen omdat de rijbanen niet afzonderlijk op de kaarten staan, maar ook omdat de LocationTables deze nog niet kennen. En dus, als er een file is bij HM-paal XX op de A12 op de Galecopperbrug om maar eens wat te noemen, weet het systeem niet waar die file staat, op de hoofdrijbaan dan wel de parallelbaan.
Bij mijn weten gebruikt iedereen nog de LT 2003A voor NL, en die kent de afzonderlijke banen nog niet. Of er al een nieuwere LT is weet ik niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De Aisin, RT3/RT4, Mitsubishi en ik meen sommige Pioneers hebben rijstrookbegeleiding. Hier wordt grafisch aangegeven welke rijstroken gevolgd kunnen worden. Niet met het doel om een betere doorstroming te krijgen, maar om aan te geven wat het beste is om te volgen in geval van een afslag.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, die zijn er al op die manier. En als ik het goed heb zit dit ook op de VDO PN 4000/6000.
Maar TMC die hier rekening mee houdt is er voor zover ik weet nog niet.

Navteq gebruikt in z'n Q1/2007 Release nog altijd de LT 2003A, en daar staan ze bij mijn weten nog niet op. Of er al een nieuwere LT is voor ons land weet ik niet, ik ben 'm nog nergens tegengekomen.

Er zijn wel berichten dat er binnenkort veel meer TMC info komt, die meer dan 5000 km wegen gaat afdekken ipv de ruim 1000 km die er nu onder vallen. Daarvoor is uiteraard een nieuwe LT nodig :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ssfs
Junior Member
Junior Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2008 23:44

Bericht door ssfs »

Krijg je dan tijdens het rijden bij een verkeerswisselaar dan duidelijke instructies?


Ik heb nog nooit zelf met GPS gereden, een enkele keer gezien bij iemand met een Lexus en ik vond die rijvakken met aanwijsborden daarboven en de 3D-weergave met de te volgen weg fantastisch duidelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb nog nooit zelf met GPS gereden, een enkele keer gezien bij iemand met een Lexus en ik vond die rijvakken met aanwijsborden daarboven en de 3D-weergave met de te volgen weg fantastisch duidelijk.
Als verkoopargument is deze gimmick absoluut een toppertje maar omdat een normaal mens tijden het rijden niet op z'n scherm zit te kijken is dit een stukje video dat de meeste gebruikers snel weer uitschakelen omdat het vervelend is en afleidt. Je hebt nl een pseudo overzicht van de situatie die je niet kunt vergelijken met de werkelijkheid.
Het meest rustige beeld heb je met een situatie waar een platte kaart wordt getoond met het noorden boven. Net zoals je een papieren kaart vasthoudt.

En zoals je zegt, in de Lexus zit zo'n voorziening net als in de Toyota
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • weergave satellieten en tmc symbool
    door ndb » 30 mei 2014 12:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 998

Terug naar “Kenwood”