Weer een nieuwe update op de site van Kenwood voor de 7260 e

Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Weer een nieuwe update op de site van Kenwood voor de 7260 e

Bericht door Janloco »

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik zie net op de site van Kenwood een nieuwe firmware versie 1.4.0 staan. Misschien oud nieuws voor jullie, maar voor degene die het nog niet weten, bij deze!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Bericht door J.Sparrow »

Let op! Bij deze update is het nadeel, bij de 9260 in ieder geval, dat het volume niet meer traploos te regelen is bij zowel stuurwiel-bediening als op het aparaat zelf. Dus voor elke stap opnieuw drukken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Heeee dat merkte ik ook bij mijn 7260!!!! Ik dacht al dat het aan mijn toestel lag.

Jammer, Kenwood zal er waarschijnlijk een verbetering in hebben gezien. Persoonlijk vind ik het niet zo fijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RetepCOD
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mar 2009 14:30

Bericht door RetepCOD »

Dit ergert mij ook bij de 8022BT, als ik de stuurbediening ingedrukt houd, is het "alles of niets".

Ineens van vol5 naar vol25...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Bericht door J.Sparrow »

RetepCOD schreef:Dit ergert mij ook bij de 8022BT, als ik de stuurbediening ingedrukt houd, is het "alles of niets".

Ineens van vol5 naar vol25...
Nee, deze firmware-update laat juist het volume telkens met 1 stap toe- of afnemen. Dus van vol 5 naar vol 6, vol 7 enz. Als je dus 's avonds de auto uitstapt en je hebt je lekker afgereageerd van je werk met het volume op 25 ofzo, schrik je je de volgende ochtend een ongeluk en moet je 20 (!) keer drukken om weer op vol 5 te komen.
Overigens staan er op andere fora nogal wat klachten hierover en zal het wel weer teruggedraaid worden in een latere update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

J.Sparrow schreef: Overigens staan er op andere fora nogal wat klachten hierover en zal het wel weer teruggedraaid worden in een latere update.
Ik ben bang van niet, want het is er pas bij de laatste update ingekomen. Nieuw was het niet, en na de eerste update ook niet. Ben bang dat het niet teruggedraaid zal worden. Waarom is het er anders juist nu ingebracht?? Zal wel een reden hebben die voor ons niet helemaal duidelijk is.
Maar persoonlijk vind ik het inderdaad erg hinderlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2009 13:46

Bericht door Kans »

Ik heb sinds een week of 2 ook dit systeem maar het updaten lukt mij niet.
Ik doe volgens mij precies wat er beschreven staat op de site maar hij doet niets. Als ik op de knop bijwerken druk op het scherm licht hij ook niet op.
Ik pak het bestand uit naar mijn harde schijf daarna kopieer ik het naar een usb stick, de naam van het bestand verander ik niet, er staat niets anders op de usb stick alleen het bestand Ver.1.4.0
Iemand enig idee?
Garmin updaten via sd kaartje lukt trouwens ook niet, dus het zal wel aan mij liggen :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

@Kans

Voor de zekerheid, want ik weet niet of het de oorzaak is van je probleem, maar bij mij is het tot twee keer toe gelukt, dus ik ga er even van uit dat het bij jou ook moet lukken.
Allereerst heb ik een usb stick gebruikt die ik FAT 32 had geformateerd. Ik heb een lege stick gebruikt en de upgrade in de route van de stick gezet. (naam niet wijzigen en ook geen mapje aanmaken waar je het in doet.)
Dan via de setup naar de software update menu, even kijken of je versie er toevallig al niet in staat en DAN PAS de stick in de usb aansluiting en vergeet niet je contact aan te laten staan. Bij mij is het op die manier meerdere keren gelukt. Probeer het nog even en als het niet lukt, meld dan hier nog even wanneer het precies mis gaat, bij welke stap, Misschien kan ik of iemand anders je dan wat verder helpen.

Veel suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2009 13:46

Bericht door Kans »

Bedankt voor je antwoord,
Wat je beschrijft is precies wat ik doe maar ik kan die "bijwerken" knop gewoon niet indrukken. Er gebeurt dan niks...
Het is toch niet de bedoeling om de inhoud van dat mapje op de usb te zetten maar het complete mapje?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
PJD
Normal Member
Normal Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:15

Bericht door PJD »

Je moet de inhoud van het mapje op de usb zetten, dus niet een mapje en een lege usb stick gebruiken.
Dan moet het lukken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Kans schreef:Bedankt voor je antwoord,
Wat je beschrijft is precies wat ik doe maar ik kan die "bijwerken" knop gewoon niet indrukken. Er gebeurt dan niks...
Het is toch niet de bedoeling om de inhoud van dat mapje op de usb te zetten maar het complete mapje?
Inderdaad, daar zit jouw probleem. Zoals in de beschrijving staat moet je het op de route van de usb zetten, dus NIET in een mapje!!

Daarmee moet het zeker werken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Janloco schreef: Zoals in de beschrijving staat moet je het op de route van de usb zetten, dus NIET in een mapje!!
Het duurde even voordat ik dit snapte. Je bedoelt zeker root i.p.v. route. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2009 13:46

Bericht door Kans »

Heh het is gelukt, bedankt voor de antwoorden.
Hij houd trouwens nog steeds de zenders niet vast en ik begin ook elke keer weer met het set-up menu
Zou de constante plus misschien het probleem zijn?
Navigatie bestemmingen onthoud het apparaat trouwens wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
PJD
Normal Member
Normal Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:15

Bericht door PJD »

Als de laatste update er op staat, zou dit verholpen moeten zijn.
Dan word de constante plus de verdachte, kan zijn dat deze gekruist zitten, even de constante plus en de geschakelde plus omdraaien.
Dan zou het goed moeten zijn. :roll: :roll: :roll:
Je kunt ook eerste even met een spanningzoeker meten of deze veronderstelling klopt. :wink: :wink:

p.s. bij het updaten zou ik de motor laten draaien, kan zijn dat de auto een ecomode heeft om de accu te sparen en dan het toestel uitschakelt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2009 13:46

Bericht door Kans »

Motor heb ik laten draaien ja, Er staat ook versie 1.4.0 op dus dat is ook goed gegaan.
Het is alleen wel vreemd dat hij bijvoorbeeld wel de kleur van de toetsen onthoud en van de navi de favorieten en andere routes.
Maar ik zal morgen eens kijken of ik ze om kan draaien, het is met een ISO connector dus eigenlijk moet het goed zitten maarja toch maar even checken.
Bedankt voor je antwoord

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kans schreef:Motor heb ik laten draaien ja, Er staat ook versie 1.4.0 op dus dat is ook goed gegaan.
Het is alleen wel vreemd dat hij bijvoorbeeld wel de kleur van de toetsen onthoud en van de navi de favorieten en andere routes.
Maar ik zal morgen eens kijken of ik ze om kan draaien, het is met een ISO connector dus eigenlijk moet het goed zitten maarja toch maar even checken.
Bedankt voor je antwoord
In elke VW, Audi, Seat, Skoda en Opel zitten A4 en A7 precies andersom
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
PJD
Normal Member
Normal Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:15

Bericht door PJD »

En bij franse auto's is vaak de iso stekker helemaal een rommeltje met de pinbezetting.
Tenminste bij mijn 307 in ieder geval, heb je een verloop van de dealer nodig. :wink: :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Bericht door Janloco »

Piet22 schreef:
Janloco schreef: Zoals in de beschrijving staat moet je het op de route van de usb zetten, dus NIET in een mapje!!
Het duurde even voordat ik dit snapte. Je bedoelt zeker root i.p.v. route. :roll:
Dat heb je als je een trauma overhoudt van het route systeem 7260. Dan kom je gillend wakker met de route in je hoofd ipv de root op de stick :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

PJD schreef:En bij franse auto's is vaak de iso stekker helemaal een rommeltje met de pinbezetting.
Tenminste bij mijn 307 in ieder geval, heb je een verloop van de dealer nodig. :wink: :wink:
Dat is helemaal niet persé nodig dat verloopje. Bij alle nieuwere auto's dient er een aparte draad voor de geschakelde + getrokken te worden vanaf bijv de zekeringkast als je de originele radio vervangt.
De originele radio's worden via CAN geschakeld.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood 7250DAB update probleem
    door Rene1972 » 01 aug 2014 17:51 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 1143
  • update KENWOOD DNX5260BT naar 1.4 lukt niet via gebrande dvd
    door jfs4u » 05 aug 2020 00:12 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 418
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 744
  • Kenwood DNN 9230DAB
    door mixtuur » 07 jan 2019 00:01 » in My Review
    Reacties: 1
    Weergaves: 853
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 949
  • Kenwood DNX5160BTS
    door Priyesh » 26 aug 2017 09:41 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 479
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 636

Terug naar “Kenwood”