Via punt toevoegen DNX7260bt

Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Via punt toevoegen DNX7260bt

Bericht door vigatie »

Goedemorgen,
Weet iemand hoe je in de navigatie een via-punt invoegt, stel ik wil van Rotterdam naar Amsterdam via Utrecht rijden. TomTOM gaat dan netjes over de snelweg langs Utrecht maar de 7260 gaat dan via het centrum van Utrecht. Ik vind trouwens toch dat de navigatie heel slecht is er worden soms de meest vreemde routes berekend die je kilometers laten omrijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Ik heb geen antwoord op je vraag maar over het algemeen hoor ik dit soort berichten toch niet vaak over Garmin. Als je echter een route plant met een Via punt utrecht erin (voor de rest geen specificatie) zullen de meeste navigatieprogramma's je idd eerst naar het centrum van Utrecht sturen want je geeft zelf aan dat je dit wil.
Je kan dan beter een benzinestation langs de snelweg kiezen als tussenpunt.

Maar wat zegt de handleiding van Kenwood hier over??
blz 10 :lol:

U kunt een stopplaats ("via-punt") aan uw route
toevoegen. Het navigatiesysteem geeft u eerst
aanwijzingen tot de stopplaats en vervolgens
naar uw eindbestemming.
1 Tik terwijl er een route actief is op
(pictogram om terug te gaan) > Waarheen?
2 Zoek de extra stopplaats.
3 Tik op Ga!.
4 Tik op Toevoegen als via-punt als u deze
stopplaats voor uw bestemming wilt invoegen.
Als u meer dan één stopplaats aan de route wilt
toevoegen, kunt u ook de actieve route wijzigen.
Zie pagina 17.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Via punt toevoegen DNX7260bt

Bericht door Janloco »

vigatie schreef: Ik vind trouwens toch dat de navigatie heel slecht is er worden soms de meest vreemde routes berekend die je kilometers laten omrijden.
In meerdere opzichten is de navigatie van de 7260 niet echt lekker. Ik heb met mijn apparaat hier niets dan ellende mee, al vanaf het begin. Maar jou bevindingen kom ik wel eens tegen en dan zoek ik en vaak vind ik dan de reden. Van belang is in ieder geval hoe je de route wilt nemen, snelste in tijd, kortste in afstand, mijd auto(snel)wegen, mij veerponten etc etc. Maar vergeet niet dat omrijden in veel gevallen wel korter in de tijd kan zijn. Als je bv de rondweg om Amsterdam neemt, dan is de tijd die je nodig hebt om van noord naar oost te komen wel korter via de ringweg, maar veel meer afstand dan binnen door. En mijn 7260 geeft niet lekker aan wat hij doet met een file. Hij vraagt of ik om wil rijden om een file te vermijden. Zeg ik ja, dan kan het ook zijn dat ik vele kilometers om ga rijden, maar dat het in tijd korter is (zou moeten zijn). Maar ik denk dat je zeker gelijk hebt. Hij geeft mij ook wel eens een route op waarbij ik denk "Hoe kom je der bij!!!" Wat daarvan de reden is, blijft voor mij duister.
Maar werkt mijn navigatie??? Dan brengt hij me over het algemeen prima op de plek waar ik naar toe wil. Maar dan moet hij wel blijven werken en dat is bij mij het probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Probeer eens bij "Vermijden" om "verkeer" uit te schakelen.
De Garmin heeft de nare eigenschap je niet te vragen om in geval van een file om te rijden, hij plant dat gewoon voor je als vermijden/verkeer aanstaat.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 870
  • in copilot toevoegen icoon
    door hanssteenderen » 02 sep 2014 20:47 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 0
    Weergaves: 621
  • Compositionele Media logo radio toevoegen
    door rjdewit » 25 feb 2017 14:41 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 445

Terug naar “Kenwood”