VDO Dayton of Kenwood?

Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

VDO Dayton of Kenwood?

Bericht door Bacardi »

Beste Mensen,
Ik ben hier zoals jullie kunnen zien nieuw, althans, ik hou het forum al enige tijd in de gaten omdat ik een navi in mijn Seat Leon uit 2003 wil plaatsen.

Ik ben aan het kijken naar de Kenwood KTV-829DVD met daarbij de G520 erbij (en TMC en bleutooth tzt).
Nu is de algemene mening op dit forum dat VDO het beste systeem heeft.

Ik kan her en der wel vinden dat een kenwood systeem te koppelen is aan een VDO computer maar volgens mij is die optie tegenwoordig bijna niet meer te doen omdat de tussenkabel niet meer gemaakt wordt. tevens is het touchscreen niet meer te gebruiken voor de navi.

Ik wil daarom even weten van de meer ervaren gebruikers hoe de G520 is in gebruik.

Ik zie overal wel de 7200 afgekraakt wordt gezien het eigelijk een portable is in een duur inbouw kastje maar is dit ook het geval voor de G520? en is die wel aan te sluiten op de puls?

Ook wilde ik nog even weten wat ik allemaal moet hebben om deze combi aan te sluiten in mijn Leon (nog adaptors ofzo??)

tnx!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zie overal wel de 7200 afgekraakt wordt gezien het eigelijk een portable is in een duur inbouw kastje maar is dit ook het geval voor de G520? en is die wel aan te sluiten op de puls?
Wat er verder ook van de Kenwood KNA-G520 gezegd of beweerd moge worden, het is de meest nauwkeurige en geavanceerde GPS ontvanger op de markt. Heeft aansluiting voor pulse, achteruit en alle andere benodigde signalen en werkt naast de ontvangst van de GPS satellieten ook nog eens met EGNOS waardoor positiebepaling tot op 1 meter nauwkeurig mogelijk is. Let op, dit in tegenstelling tot alle andere GPS-ontvangers in dit segment die niet beter kunnen scoren dan max 15 meter.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

De interface van VDO naar Kenwood is er nog wel degelijk, LvR heeft er zelfs hier nog 1 te koop staan.
Persoonlijk zou dat mijn keuze zijn, natuurlijk is touchscreen prima icm de KNA-520, maar qua navigatie vind ik VDO persoonlijk gewoon fijner en met de RCS5100 stuurbediening werkt het erg prima. Maar prijs is ook hoger, dus dat zal voor jou mede bepalend zijn schat ik.
De 520 is verder een prima apparaat, evenals de DNX7200, ongeacht wat sommige hier beweren, degene die dat beweren zijn trouwens geen gebruikers van de 7200, lees dus gebruikerservaringen :D
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:....
Wat er verder ook van de Kenwood KNA-G520 gezegd of beweerd moge worden, het is de meest nauwkeurige en geavanceerde GPS ontvanger op de markt. Heeft aansluiting voor pulse, achteruit en alle andere benodigde signalen en werkt naast de ontvangst van de GPS satellieten ook nog eens met EGNOS waardoor positiebepaling tot op 1 meter nauwkeurig mogelijk is. Let op, dit in tegenstelling tot alle andere GPS-ontvangers in dit segment die niet beter kunnen scoren dan max 15 meter.
Dat laatste is juist.
Maar die uitspraak zou bij minder ingewijden tot de gedachte kunnen leiden dat daarmee een navigatiesysteem dat NIET over EGNOS beschikt zó onnauwkeurig is, en dat is uiteraard niet het geval.
De vast ingebouwde navi's halen hun info met name uit de puls en de gyro, daarmee wordt de mapmatching gedaan. En als de navi eenmaal gekalibreerd is wordt de nauwkeurigheid eigenlijk alleen nog bepaald door de kaart.
De GPS wordt bij deze systemen eigenlijk alleen gebruikt als er een Off-Road situatie optreedt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jouw nuancering is terecht.
Maar ik had me al een weinig ingedekt door te stellen dat de GPS-ontvanger alle andere ontvangers slaat mbt nauwkeurigheid. Waar het om draait is dat als door een willekeurige oorzaak de positie, ondanks gekalibreerde puls en gyro, eens een keer minder nauwkeurig is, deze ontvanger veel beter in staat is om snel een uiterst betrouwbare positie te leveren dan welke andere ontvanger in een vast systeem. Uiteraard met uitzondering van de 7200 die dezelfde ontvanger heeft.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Jouw nuancering is terecht.
Maar ik had me al een weinig ingedekt door te stellen dat de GPS-ontvanger alle andere ontvangers slaat mbt nauwkeurigheid.
Zekers, dat stond er, en dat had ik zeer wel gelezen :D

Het was m'n ervaring met het "kennis/perceptie-niveau" van de gemiddelde lezer die me naar de pen deed grijpen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JW schreef: Het was m'n ervaring met het "kennis/perceptie-niveau" van de gemiddelde lezer die me naar de pen deed grijpen :idea:

Groet,
JW
pen?? in dit kader....je bedoelt toetsenbord :lol:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef: pen?? in dit kader....je bedoelt toetsenbord :lol:
Dan ken je me nog niet :?
Ik schrijf alles eerst heeeeeelemaal uit op papier, met . en , enz. Dan pas type ik het hier op het forum :wow:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard Daan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2007 10:42

Bericht door Gerard Daan »

VDO of Kenwood ?

Ken Kenwood niet maar net de VDO VRM6200 / MS6200 aangeschaft. Zie bij forum VDO naar mijn bevindingen. Het is denk ik ook maar net wat je van een systeem verwacht...

Succes met je keuze !

Groeten,

Gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Elk dergelijk systeem heeft toch wel zijn nadelen, voor tav Bluetooth laat het nogal wat te wensen over. Ik adviseer mensen dan ook om BT echt los te zien en niet de BT optie te kiezen maar een Nokia of Parrot BT carkit, hebben beide betere functionaliteiten en zijn kwalitatief beter.
Bij de VDO krijg je BT erbij, dus kan het handig zijn, maar voor de veelgebruiker is het geen handige functionalitiet, dat ben ik met Gerard eens.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Gentry schreef:Elk dergelijk systeem heeft toch wel zijn nadelen, voor tav Bluetooth laat het nogal wat te wensen over. Ik adviseer mensen dan ook om BT echt los te zien en niet de BT optie te kiezen maar een Nokia of Parrot BT carkit, hebben beide betere functionaliteiten en zijn kwalitatief beter.
Bij de VDO krijg je BT erbij, dus kan het handig zijn, maar voor de veelgebruiker is het geen handige functionalitiet, dat ben ik met Gerard eens.
Ik zit inderdaad te kijken naar een alles in 1 oplossing.
Zoals ik het nu lees (review van Gerard) is de VDO 6200 niet mijn ding, zeker de navi zonder touchscreen bediening...
lijkt net of je de navipc van VDO aan een los scherm hangt... geen bediening en slechte functionaliteit.

Vwb de Kenwood oplossing: KTV-829 of -729 met de G520 erbij. De TMC krijg je bij deze set erbij.
Ik zal kijken hoe ik dat met de bluetooth oplos, wellicht eerst even testen of het bij mijn telefoon goed is of niet (zou het jammer vinden als dit niet zou werken, tis een best dure optie!)

Gentry, zijn er buiten dit bleutooth verhaal verder nog nadelen aan dit systeem dat jij (of anderen) weten?
Ik vind de kenwood schermen bijzonder mooi en de navigatiecomputer is ook overzichtelijk en goed.
jammer als hier geen goede All-in-one van gemaakt kan worden!

ik hoor graag de reactie!

bvd Bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik begrijp je dilemma. Natuurlijk is het mooi als je je navigatie via touchscreen kan bedienen, maar ook hieraan kleven enkele nadelen. Scherm wordt vies door vingers en in geval van een klapscherm zoals de 729 / 829 belast je door drukken op het scherm ook het knippunt.
Ik heb een Kenwood DDX maar merk dat ik voor de meest gebruikte functies toch de toetsen langs de rand gebruik.
Zoals al vaker gezegd, oa door JW, vind ik de bediening van VDO met een afstandbediening aan het stuur fijner en veiliger dan en touchscreen versie, gaat sneller en makkelijker.

Ik vind de Kenwood toestellen ook het fraaiste van wat er te koop is, ook tav de ervaringen op dit moment van de 6200 kan ik niet anders concluderen, de Kenwood is superieur, de VDO biedt op dit moment geen voordelen behalve dat ie iets goedkoper is als los toestel.

De 520 is een erg fraai en ook goed navigatiesysteem, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar VDO navigatie. Vind de overzichtelijkheid beter en de kwaliteit van de updates ook, het is wel dat ik verwacht dat dit bij de 520 beter wordt dan met de navigatiecomputers van Kenwood uit het verleden omdat de software van Garmin is.
Persoonlijk vind ik het ook een goede keuze van Kenwood om voor een externe navigatiecomputer te blijven kiezen, beter dan dat geshuffle met cd/dvd's zoals bij de Pioneers uit deze prijsklasse.
Bijkomend voordeel van de 520 is dat als je hem icm een headunit koopt, dus als pakket, dat de prijsstelling prima is.
Maar mijn keuze zou de 729 icm de PC5200 zijn op dit moment.

Voor wat betreft de BT, wat voor telefoon heb jij? De kwaliteit van de BT is niet eens verkeerd hoor, maar persoonlijk vind ik de werking omslachtig, vandaar mijn keuze voor een losse BT carkit.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Gentry schreef:Voor wat betreft de BT, wat voor telefoon heb jij? De kwaliteit van de BT is niet eens verkeerd hoor, maar persoonlijk vind ik de werking omslachtig, vandaar mijn keuze voor een losse BT carkit.
ik sta op het punt over te gaan naar een andere provider met daarbij een nieuwe telefoon.
ik moet binnen 1 maand een nieuwe telefoon hebben en heb daarbij de keuze uit zo goed als alle modellen.
Ik zit nu juist te kijken naar een telefoon die goed past bij de bloetoet module van Kenwood zodat ik weet dat ie straks werkt als ik hem koop (ben bang dat ik eerder de telefoon heb dan dat ik de kenwood heb ingebouwd...)

hoe bedoel je precies dat de werking omslachtig is? als ik gebeld wordt dan komt dat toch gewoon op het scherm te staan en kun je opnemen? en qua bellen zal je eerst een telefoon menu in moeten toch, volgens mij is dat redelijk recht-door-zee...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

JW schreef:
Gentry schreef: pen?? in dit kader....je bedoelt toetsenbord :lol:
Dan ken je me nog niet :?
Ik schrijf alles eerst heeeeeelemaal uit op papier, met . en , enz. Dan pas type ik het hier op het forum :wow:

Groet,
JW
Eigenlijk geloof ik je ook nog... :wink:

Je weet wat Herman Finkers zei he? "Het is miereNNeuker, en niet miereNeuker" :lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 742
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 949
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 747
  • Kenwood DNX5160BTS
    door Priyesh » 26 aug 2017 09:41 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 479
  • Kenwood DNN 9230DAB
    door mixtuur » 07 jan 2019 00:01 » in My Review
    Reacties: 1
    Weergaves: 852
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 226
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 636

Terug naar “Kenwood”