Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door theocm »

Ik heb sinds vorige week dit Kenwood systeem in gebruik met softwareversie V 1.5.0 en voor Bluetooth 3.12.0. Gekozen is voor dit systeem vanwege het afneembare scherm. En dat omdat mijn vorige vaste (Audi)systeem ondanks het autoalarm was gestolen. Het heeft me redelijk wat tijd gekost om me dit nieuwe systeem enigszins eigen te maken. Ik vind de handleidingen op verschillende punten niet echt duidelijk en het systeem niet op alle punten echt gebruikersvriendelijk voor een simpele gebruiker.

Ik maak gebruik van een PDA van een SonyEricsson: de G900. Die telefoon synchroniseert via ActiveSync regelmatig met mijn MS Outlook de daarin bijgehouden agenda, mijn mails en mijn adresboek. In het adresboek van mijn G900 staan namen, telefoonnummers en e-mailadressen. De G900 maakt via Bluetooth goed contact met de 7260. Inkomende gesprekken kan ik op de 7260 handsfree aannemen. En daarbij wordt ook netjes bij niet afgeschermde tel. nummers de naam van de beller op het scherm getoond. Dit lijkt mij een teken dat het adresboek van de G900 in de 7260 aanwezig is.

Ik heb echter het probleem dat ik mijn telefoonboek niet via het scherm kan openen en niet direct via het scherm een telefoonnummer kan ingeven. Wel kan ik gewoon via het scherm kijken naar de laatste ingekomen en uitgaande gesprekken.

Is er iemand die weet wat de oorzaak is van dit probleem? Of (nog beter) wat ik moet doen om dit probleem op te lossen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door Janloco »

Hmmmmm deze had ik nog niet eerder gehoord.

Ik kan me wel herinneren dat het enige minuten duurt voor je telefoonboek in het systeem staat. Althans dat was bij mij het geval. Maar daarna kan ik gewoon via het menu telefoon de namen zien en zodoende het betreffende nummer bellen. Ik kan dus alleen vragen of er voldoende tijd tussen het aanmelden en het bellen zit. Is dat voldoende, dan heb ik helaas geen passende oplossing voor je.

Ik ben benieuwd of iemand dit probleem al kent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door J.Sparrow »

Probeer in ieder geval de laatste firmware van je telefoon te installeren en kijk even in de compatibility-lijst van kenwood bluetooth.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door vigatie »

Als je telefoon geblokkeerd staat (dus dat je voordat je met je gsm wilt bellen eerst een pincode in moet toetsen om hem vrij te schakelen) kan je wel de nummers zien op de 7260 maar je kan ze niet kiezen. Deze automatische blokkering heb ik op mijn telefoon uitgezet en nu werkt het wel. Misschien is dit ook bij jouw telefoon zo.
Mijn nieuwe Samsung kreeg ik ook niet goed werkend, mijn telefoonlijst kwam er iedere keer 2 of 3 dubbel in te staan, mijn oude HTC van 5 jaar geleden werkt echter prima :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door theocm »

Bedankt voor de tips. Ik heb uitgeprobeerd de initiële pincode bij het inschakelen van mijn G900 telefoon uit te zetten. , maar helaas zonder succes. Het blijft bizar dat het teleoonboek niet beschikbaar is voor uitgaand bellen en wel aanwezig lijkt omdat bij inkomende gesprekken de naam van de beller gewoon op het Kenwoodscherm wordt weergegeven. De ingekomen en uitgegane gesprekken worden gewoon vanuit mijn telefoon ingelezen en die kan ik via het Kenwoodscherm raadplegen. M.a.w. de Bluetoothverbinding is volgens mij OK, maar het adresboek is niet via het Kenwoodscherm benaderbaar voor uitgaand bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door Gentry »

Het lijkt erop dat de synchronisatie niet afgerond wordt.
Let wel, het is echt niet een Kenwood probleem hoor, de Kenwood doet het wat betreft bluetooth bovengemiddeld.

Mogelijk stuurt jouw G900 iets mee met bepaalde contacten?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RetepCOD
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mar 2009 14:30

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door RetepCOD »

Ik herken een probleem dat ik bij de 8220BT heb met mijn Nokia N97.

De sunchronisatie werkt, maar het telefoonboek gaat niet meer over. Het lukt wel steeds handmatig door bij het scherm telefoon, setup te nemen waarbij ik in het tweede keuzescherm de handmatig synchronisatie kan aanduiden. Dit moet ik telkens doen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door theocm »

N.a.v. wat Gentry opmerkte zou het wellicht te maken kunnen hebben dat mijn telefoon met push mail werkt. En dat mijn adresboek op mijn telefoon G900 ook regelmatig gesynchroniseerd wordt met dat van Microsoft Outlook. Daarin staan ook de e-mailadressen vermeld naast de nummers van de gsm en de vaste telefoon. De tel. nummers zijn bij MS Outlook ingevuld als +612345678 resp. +201234567. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft.

Ik ga in ieder geval eens uitproberen of het truukje met iedere keer via de Setop de instelling aanpassen ook bij mij werkt. Het is overigens te gek voor woorden dat dit nodig zou zijn. Het lijkt me duidelijk een programmafout.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door Gentry »

Nogmaals, het is echt niet een Kenwood probleem, er is gewoon nog geen eenduidige bluetooth, de ene doet het sus en de andere weer zo.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door JW »

En die "eenduidige BT", daar kun je heeeeel lang op wachten :oops:

Ik heb dat artikel uit AMS waarin dat uitvoerig aan de orde geweest is al eens eerder hier gepost.
Nog maar eens doen dus :wink:

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door theocm »

Ik heb gisteren (zo. 12/12) per fax over de volgende punten aan Kenwood om een oplossing gevraagd:Handsfree Regelscherm
1. Het Telefoonboek is niet benaderbaar
2. Het Direct Invoeren van een nummer is niet mogelijk
3. De bij Sms’en achterliggende mogelijkheden Maken, Ontvangen, Verzonden en Concept werken niet
4. Inkomende, Uitgaande en Gemiste gesprekken werken wel, echter bij de datum wordt het jaartal 1094 vermeld dus bijv. 10/12/2010 wordt vermeld als 10/12/1094
Hoe zijn bovenstaande punten op te lossen?

En kreeg daar hedenmorgen (ma. 13/12) al onmiddellijk de volgende antwoorden op (mijn complimenten aan ******* van Kenwood voor deze supersnelle reactie) :

Het is in Nederland verboden om tijdens het autorijden uit te bellen.
Dit is beveiligd door middel van de handremkabel.
Als deze niet is aangesloten of niet is aangetrokken, zijn het telefoonboek en de "direct bellen" mogelijkheden niet oproepbaar.
De ondersteuning van de SMS functie is bij iedere telefoon verschillend. Het kan zijn dat bepaalde functies niet werken.
Op de vraag over het jaartal, is geen eenduidend antwoord te geven.Dit is natuurlijk vreemd.

Volgens mij is in de auto tijdens het rijden handsfree bellen echter niet verboden, wel af te raden volgens volgend artikelel: http://nos.nl/artikel/179244-campagne-t ... ellen.html.
Of heb ik daarin iets gemist?

Weet overigens iemand hoe je deze handrembeveiliging kunt omzeilen?

Edit Mod: Naam Kenwood medewerker verwijderd ivm Privacy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door vigatie »

Gewoon je handremkabeltje (licht groen) aan de massa leggen en je kan alles doen, ook dvd kijken tijdens het rijden (niet aan te bevelen overigens) :roll:
Het lijkt mij ook vreemd dat handsfree uitgaand bellen verboden is in NL, alhoewel met zo'n langzaam Kenwoodsyteem duurt het wel lang eer je een nummer gevonden en gekozen hebt, vooral het scrollen door het telefoonboek is hopeloos en je bent dan toch afgeleid. Ook vreemd dat dit niet in de handleiding wordt vermeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door Janloco »

Het uitgaand bellen is in Nederland NIET verboden, net zo goed niet als gebeld worden. Het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 schrijft slechts voor dat het de bestuurder niet is toegestaan een telefoon in zijn hand te hebben. Maar nergens is te vinden dat je niet je handsfree toestel mag gebruiken.

Leuk gevonden van Kenwood, maar niet correct.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door theocm »

Maar na er flink wat tijd aan besteed te hebben is de oplossing ietwat onnozel. Je zou moeten gaan stilstaan met je handrem aangetrokken om via het systeem uitgaand te kunnen bellen. Inkomende gesprekken komen wel gewoon binnen tijdens het rijden. Ik snap de logica van Kenwood niet echt. Tijdens het rijden bellen is ook handsfree niet echt veilig. Maar je wordt - als je echt tijdens het rijden moet bellen - genoodzaakt het nummer via je telefoon te aan te kiezen en het gesprek verder handsfree via het systeem voort te zetten. Dat is nog gevaarlijker en kan een forse boete opleveren.

Janloco heeft volledig gelijk dat in NL handsfree bellen in de auto toegestaan is.
Dus lekker het lichtgroene kabeltje op de massa aan (laten) sluiten. Daar is wettelijk niets op tegen. Vigatie dank voor die tip. En verder iedereen bedankt die mij heeft willen helpen. In ieder geval is het voor komende gebruikers van de Kenwood DNX7260BT die de moeite nemen deze rubriek te lezen duidelijk dat dit probleem er is en hoe het te omzeilen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
alexsupport
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2008 18:07

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door alexsupport »

theocm schreef:Maar na er flink wat tijd aan besteed te hebben is de oplossing ietwat onnozel. Je zou moeten gaan stilstaan met je handrem aangetrokken om via het systeem uitgaand te kunnen bellen. Inkomende gesprekken komen wel gewoon binnen tijdens het rijden. Ik snap de logica van Kenwood niet echt. Tijdens het rijden bellen is ook handsfree niet echt veilig. Maar je wordt - als je echt tijdens het rijden moet bellen - genoodzaakt het nummer via je telefoon te aan te kiezen en het gesprek verder handsfree via het systeem voort te zetten. Dat is nog gevaarlijker en kan een forse boete opleveren.
Ik denk dat dit te maken heeft met product aansprakelijkheid.
Vooral in Amerika worden voor fouten van fabrikanten zeer luceratieve rechtzaken gehouden...

Hier geld dus eigenlijk hetzelfde als bij de montage van een DVD speler in de auto.
Ook deze dient [volgens fabrikanten] te worden aangesloten op de handrem zodat [voorin] DVD kijken tijdens het rijden is uitgesloten.
Indien er een ongeluk ontstaat en blijkt dat de kabel anders is aangesloten dan in de montage handleiding wordt vermeld kan de fabrikant dus niet aansprakelijk gesteld worden omdat de montage niet volgens fabrieksvoorschriften is gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door Janloco »

@theocm

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het probleem zich inderdaad niet voordoet op het moment dat je in de huidige situatie stilstaat met de handrem aangetrokken. Werkt het dan wel naar behoren???
Gewoon nieuwsgierigheid van mijn kant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
theocm
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2010 18:23

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door theocm »

In stilstand met aangetrokken handrem kun je inderdaad het telefoonboek gebruiken en ook een direct nummer ingeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door vigatie »

theocm schreef:In stilstand met aangetrokken handrem kun je inderdaad het telefoonboek gebruiken en ook een direct nummer ingeven.
Dit probleem kwam mij al niet bekend voor maar dat komt natuurlijk omdat ik al vanaf het begin de handremdraad aan de massa heb gelegd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Uitgaand bellen via Bluetooth bij de DNX7260BT

Bericht door Janloco »

Zal bij mij ook de reden geweest zijn. Ik kende het probleem ook niet, vandaar mijn nieuwsgierigheid of het bij theocm wel inderdaad werkte met de handrem aan.
Weer wat opgelost!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • stembegeleiding valt weg na bellen
    door pele64 » 03 apr 2017 19:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 390
  • Discovery Pro wel alle contacten en gegevens maar ik kan hiermee niet bellen
    door vhv1 » 08 jan 2016 19:04 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 495
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • bluetooth
    door freebird » 16 feb 2017 11:05 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 693
  • rns 510 bluetooth
    door janvb » 28 jul 2014 10:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1214
  • bluetooth avic 9210bt
    door renez » 11 okt 2015 11:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 576
  • Bluetooth blijft op off staan DNX7170DABS
    door Michel1983 » 19 jul 2018 12:28 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 392

Terug naar “Kenwood”