Testrit Kenwood DNX 8220BT

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ja baas.... :oops:
Hadden we toch ons oorspronkelijke plan moeten uitvoeren en via de A44 naar Düsseldorf rijden. Dan hadden we niet tegen dit probleem aangelopen..... :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

aan mij lag het niet, ik wilde met jullie de hele wereld rond.... :oprug:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Re: Testrit Kenwood DNX 8220BT

Bericht door Piet22 »

JW schreef:Het was al een poosje in de pen, uitproberen of het verhaal op het Duits forum klopte dat er problemen zijn met het kiezen van alternatieve wegen voor een “Autobahn”. Er werd daar gesteld dat, als je “Snelwegen” uitsluit, de Kenwood met Garmin-Navi (en Garmin-Besturings-Software) niet in staat is de daar in de buurt lopende hoofdweg te nemen en daarover te navigeren.
Er is ook een Oostenrijks forum, en die lui zitten hierover helemaal in de hoogste boom omdat je daar voor de snelwegen een vignet nodig hebt. Er zijn blijkbaar Oostenrijkse autobezitters die geen zin hebben om een vignet te kopen. Erg grappig om te lezen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gentry schreef:aan mij lag het niet, ik wilde met jullie de hele wereld rond.... :oprug:
Moet ik straks buiten alle McDonalds ook alle Chinezen nog bij de POI's zetten :cry:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:
Gentry schreef:aan mij lag het niet, ik wilde met jullie de hele wereld rond.... :oprug:
Moet ik straks buiten alle McDonalds ook alle Chinezen nog bij de POI's zetten :cry:
wil je zeggen dat je daar nog niet aan begonnen bent na ons lopende bufferdiner bij de limburgse chinees :bonk: ?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb ze al van 39 Europese landen, het gaat om de rest, globetrotter! :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11

Nieuwe test met TT

Bericht door Eddy Vetterlein »

Beste,
Als je bij een volgende test ook een TT wil testen (of ander draagbare gps), test dan in elk geval ook de kwaliteit van de TMC uit.
Waardeloos op TT.
Files van tientalle km's (met uren vertraging) die niet bestaan worden regelmatig weergegeven waarop het systeem automatisch een andere route gaat berekenen.
Even de resetknop induwen en de spookfile is terug verdwenen.
Tot nu klopt de TMC-verkeersinfo op mijn Kenwood vrij goed (moet natuurlijk wel correct doorgegeven worden).
Ook mijn extra abonnement ViaMichelin deed het in Frankrijk prima.

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welke TT heb je hiervoor gebruikt?
Bij de testrit hebben we geen TMC met elkaar vergeleken, de Kenwood had die wel aan boord, maar op de tijdelijk geïnstalleerde 5200 zat geen TMC antenne. Zoiets vraagt extra tijd, en je moet wel zo'n antennetje hebben. Beiden ontbraken.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11

Welke TT heb je hiervoor gebruikt?

Bericht door Eddy Vetterlein »

TomTom Go 720 Tmc

Na verschillende softwareupdates en 2 nieuwe Tmc-ontvangers (in antenne ingebouwd onder de vorm van een "eitje") steeds dezelfde miserie.
TT buitengegooid en Kenwood gekocht.

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zoals reeds verwoord in het verslag hadden we Mevrouw Kenwood en 3 x Marion Jager, geheel synchroon lopen, gelardeerd met diverse BT gesprekken en een simultane verhandeling over zwaartekracht en zweven, de discussie over onze culinaire pauze en ook nog aanwijzingen hoe de navigatie om de tuin te leiden. Moet daar dan ook nog gekakel van de TMC bij? Nee toch hè :cry:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Zoals reeds verwoord in het verslag hadden we Mevrouw Kenwood en 3 x Marion Jager, geheel synchroon lopen, gelardeerd met diverse BT gesprekken en een simultane verhandeling over zwaartekracht en zweven, de discussie over onze culinaire pauze en ook nog aanwijzingen hoe de navigatie om de tuin te leiden. Moet daar dan ook nog gekakel van de TMC bij? Nee toch hè :cry:
Wat mij betreft wél, alstffkan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Zoals reeds verwoord in het verslag hadden we Mevrouw Kenwood en 3 x Marion Jager, geheel synchroon lopen, gelardeerd met diverse BT gesprekken en een simultane verhandeling over zwaartekracht en zweven, de discussie over onze culinaire pauze en ook nog aanwijzingen hoe de navigatie om de tuin te leiden. Moet daar dan ook nog gekakel van de TMC bij? Nee toch hè :cry:
je vergeet de uitleg over de regenboog van JW
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:
Gerritje schreef: .... Moet daar dan ook nog gekakel van de TMC bij? Nee toch hè :cry:
je vergeet de uitleg over de regenboog van JW
Jou ontgaat ook heeeeeelemaal niks :roll:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Koffie-topic? ;-)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het begon wel serieus..... :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Re: Testrit Kenwood DNX 8220BT

Bericht door Piet22 »

JW schreef:
Onderweg daar naartoe zijn we een paar keer van de route afgeweken, en bij die gelegenheden bleek de Kenwood veel moeite te hebben de goede route weer op te pakken. Waar de VDO’s, met name de 5200 maar zelfs de al wat oudere MS 2010 de route weer snel te pakken hadden, “bevroor” de Kenwood en bleef een hele tijd op de plek staan waar we de geplande route verlaten hadden. Dat hadden we niet verwacht, zeker niet omdat ook EGNOS ingeschakeld was waarmee de GPS positiebepaling ondersteund wordt. De Kenwood had, met GPS en EGNOS gewoon z’n weg kunnen vervolgen op de kaart, maar dat deed ‘ie niet.
Ik heb de 8220BT nu zo'n 2 maanden en heb er ca 8000 km zakelijk mee afgelegd. Het bovenstaande verschijnsel heb ik nog nooit meegemaakt. Als ik van de route afwijk dan gaat de 8220 gewoon direct een nieuwe route berekenen en is binnen een paar seconden hiermee klaar. Ook het "bevriezen" van het scherm tijdens het herberekenen heb ik niet meegemaakt: de auto blijft gewoon over de kaart bewegen. Na lezing van bovenstaand verhaal ben ik de afgelopen dagen nog wat extra afgeweken, maar het is mij niet gelukt iets vreemds op te merken.

Wat er wordt beschreven lijkt wel een beetje op wat in onderstaande link in tip 095 staat:
http://forum.pocketnavigation.de/thread ... ost1542907

Mischien dat de genoemde tip ook voor de 8220 een oplossing biedt: op MENU en dan OMLEIDING drukken om een nieuwe herberekening te forceren.
Ik kan dit niet uitproberen zolang ik het probleem niet heb!

Ik heb overigens Waas/EGNOS uit staan. De nauwkeurigheid van de GPS zonder Waas/Egnos is altijd zo'n 6-8 meter, ook onder moeilijke omstandigheden als een verdiepte tunnelbak met hoge huizen er om heen (Statentunnel Rotterdam). Waas/Egnos aanzetten verbetert de nauwkeurigheid niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb overigens Waas/EGNOS uit staan. De nauwkeurigheid van de GPS zonder Waas/Egnos is altijd zo'n 6-8 meter, ook onder moeilijke omstandigheden als een verdiepte tunnelbak met hoge huizen er om heen (Statentunnel Rotterdam). Waas/Egnos aanzetten verbetert de nauwkeurigheid niet.
De theoretische nauwkeurigheid van GPS zonder extra voorzieningen is <30 m. Mocht je in een tunnelbak zitten dan kijkt het systeem waar een match met de kaart mogelijk is als MWS (Meest Waarschijnlijke Plaats). Dat heefthelemaal niets met nauwkeurigheid te maken.
WAAS/EGNOS is bedoeld om de nauwkeurigheid te vergroten en bij vrijwel alle Garmin toestellen die deze voorziening hebben wordt een niveau van beter dan 1 m bereikt. De 8220 was een uitzondering die mij ook zeer heeft verbaasd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Op 1 of andere manier verbaaste mij dit ook, ook het bevriezen.
Zal het te maken hebben met de manipulatie welke we uitvoerden?

We gaan de test gewoon nog een keer doen, met nog meer vergelijkingsmateriaal.
De PC5200 laten we thuis, daarover is geen discussie.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Bericht door Piet22 »

Gerritje schreef: De theoretische nauwkeurigheid van GPS zonder extra voorzieningen is <30 m. Mocht je in een tunnelbak zitten dan kijkt het systeem waar een match met de kaart mogelijk is als MWS (Meest Waarschijnlijke Plaats). Dat heefthelemaal niets met nauwkeurigheid te maken.
WAAS/EGNOS is bedoeld om de nauwkeurigheid te vergroten en bij vrijwel alle Garmin toestellen die deze voorziening hebben wordt een niveau van beter dan 1 m bereikt. De 8220 was een uitzondering die mij ook zeer heeft verbaasd.
Als ik van de kaart afrij, bijvoorbeeld een parkeerplaats bij een gebouw of in een nieuwbouwwijk, dan blijft de nauwkeurigheid 6-8 meter. Deze aanwijzing is dus wschl. voor het matchen met de kaart.

Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat die Waas satelliet ergens geostationair boven de evenaar hangt en dat Waas alleen zin heeft als je vrij zicht op het zuiden hebt. Dit in tegenstelling tot de normale GPS satellieten die meer boven je hangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wellicht dat je even zoekt bij bijv Wikipedia of elders bijv http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=289
WAAS/EGNOS blijft een hulpmiddel met beperkt nut. Voor echt nauwkeurige positiebepaling is een vorm van DGPS (differential) op dit moment nog steeds essentieel totdat nieuwe technieken zijn geïmplementeerd in de wijze waarop de satellieten hun signalen uitzenden.
Wat jij waarneemt zegt niet zo erg veel over de echte nauwkeurigheid van een positie maar meer over de wijze waarop opeenvolgende posities door de programmatuur worden beoordeeld en waarbij de onwaarschijnlijke resultaten er uit worden gefilterd. Als je echt stationair bent kun je heel goed zien dat je positie op de kaart vrijwel continu verspringt, en dat is na filtering! Overigens noem jij zelf een waarde van 6-8 meter maar je dient dan wel te bedenken dat dit naar alle kanten kan zijn. Dat betekent dat de ene of de andere positie al 16 meter uit elkaar kunnen liggen. De werkelijkheid is dubbel zo erg!
In principe is een stand alone systeem niet in staat om jouw positie op een 6 baans snelweg voldoende nauwkeurig te bepalen om je een goed advies over rijstrook te geven maar door verschillende technieken wordt er hier en daar iets bij "gegokt" en lijkt het wel mee te vallen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Komt er nog een vervolg?

Bericht door bigdeal »

Goedemorgen allemaal,
ik heb in dit forumtopic en nog een paar andere topics gelezen over de bugs die in de Kenwood blijken te zitten.
Zo las ik over:
* het vastlopen van het apparaat (1 keer in de anderhalf uur o.i.d.)
* problemen met berekenen route indien de snelweg niet gewenst is.

Ook lees ik hier en daar dat men druk bezig is met software updates van de Kenwood. Met andere woorden:
komt er nog een vervolg op deze testrit en dit interessante forumtopic?

Ik ben benieuwd of e.e.a. inmiddels verholpen is. Ben bovendien benieuwd of het vastlopen (waarvam ik ergens las dat dat in combinatie was met de POI?) minder voorkomt bij bijv. vermindering van het aantal geladen POI's?

Als het apparaat inmiddels wat stabieler is, is het zeker een optie voor mij.
Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Vastlopers komen heel sporadisch voor, niet meer dan bijvoorbeeld bij de VDO pc5200

Kenwood is continu bezig de producten te verfijnen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lekolie
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2008 14:50

Bericht door lekolie »

Hallo Centry,

Ik lees al een tijd mee in dit forum.
Kun je mij vertellen wat dan nu het grote voordel van de VDO 5200 is ten opzichte van de Kenwood DNX8220
De Kenwood lijkt mij niet verkeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het grote voordeel van de VDO pc5200 tov de Kenwood DNX serie vind ik toch de overzichtelijkheid van de navigatie, de VDO is mooier om te zien en navigeert gewoon erg fijn. De VDO is ook iets nauwkeuriger omdat ie een puls aansluiting heeft, maar menig iemand zal daar niets van merken!

Zou ik nu opnieuw zeg maar € 1500 uit moeten geven dan zou ik absoluut voor de DNX8220BT gaan!
Maar ik heb al jaren de VDO computer icm een Kenwood dubbeldin toestel met daaraan vast een VDO MC5400 multimediacenter en dat bevalt gewoon heel goed, daarom ben ik nog niet geswitched.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lekolie
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2008 14:50

Bericht door lekolie »

Dus jij denkt dat die Kenwood niet slecht is.
Ik kan hier op dit forum of op de duitse forums geen uitgebreide gebruikers info vinden, over de Kenwood.
Is deze Navigatie nog niet zo lang op de markt.

Ik ben aan het twijfelen tussen de JVC KWN 7000-de Kenwood DNX 8220 BT en de VW RNS510 omdat het in een een golf V gebouwt moet worden.
Hoe is de kwaliteit van de BT voor de Telefoon.
Als je al die forums leest is het moeilijk kiezen ,overal is wel wat mee .Maar je koop niet iedere dag een nieuwe als hij niet bevalt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 742
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 634
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 745
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 222
  • Kenwood DNN 9230DAB
    door mixtuur » 07 jan 2019 00:01 » in My Review
    Reacties: 1
    Weergaves: 851
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 948
  • Kenwood DNX5160BTS
    door Priyesh » 26 aug 2017 09:41 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 479

Terug naar “Kenwood”