Snelheidswaarschuwing

MarcoLaar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2010 20:33

Snelheidswaarschuwing

Bericht door MarcoLaar »

Ja hoor, ik heb er één die ik niet kan thuisbrengen. Regelmatig krijg ik een melding rechtsboven in mijn display, en hier staat: 1km/u Snelheidswaarschuwing. Hiermee gaat ook het geluid zachter. En dan krijg ik een keer of tien een piepje. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het een piepje o.i.d. wat er voor zorgt dat ook mijn muziek dempt. Wie kent dit en weet hoe ik het uit moet zetten? QUOTE: Het is de DNX 9260 BT.

Alvast weer bedankt..

Marco.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Misschien helpt het als je iets specifieker bent over welke Kenwood we het hier hebben...... :(
Want dat maakt het beantwoorden misschien iets makkelijker :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcoLaar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2010 20:33

Bericht door MarcoLaar »

Figaro75 schreef:Misschien helpt het als je iets specifieker bent over welke Kenwood we het hier hebben...... :(
Want dat maakt het beantwoorden misschien iets makkelijker :)
Je hebt gelijk. Het is de DNX 9260 BT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Dat piepje zal vast te maken hebben met de max. snelheidsinformatie die in het kaartmateriaal is verwerkt.
Maar zowel bij Garmin als Kenwood is dit niet echt duidelijk te vinden.
Het enige dat ik kan vinden is een instelling voor het waarschuwen bij bv flitspalen.
Mogelijk dat er meer in het menu is verstopt dan dat er in de handleiding staat.

Hierbij in het engels wat tekst over geluidswaarschuwingen. Misschien helpt dat je iets op weg......
misschien die laatste zin :?:
Please check the following settings:

Select [NAV], then [MENU] and then SETTINGS>GENERAL>PROXIMITY ALERTS


Under proximity alerts, there are three settings:

Audio Notification - this gives just one audible warning when approaching a safety camera. Leave this one 'ON' otherwise you will not get any audible warning at all.

Visual Notification - gives a warning on screen - can be switched 'ON' or 'OFF'.

Continuous Notification - gives constant audible warning - switch this one 'OFF'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcoLaar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2010 20:33

Bericht door MarcoLaar »

Figaro75 schreef:Dat piepje zal vast te maken hebben met de max. snelheidsinformatie die in het kaartmateriaal is verwerkt.
Maar zowel bij Garmin als Kenwood is dit niet echt duidelijk te vinden.
Het enige dat ik kan vinden is een instelling voor het waarschuwen bij bv flitspalen.
Mogelijk dat er meer in het menu is verstopt dan dat er in de handleiding staat.

Hierbij in het engels wat tekst over geluidswaarschuwingen. Misschien helpt dat je iets op weg......
misschien die laatste zin :?:
Please check the following settings:

Select [NAV], then [MENU] and then SETTINGS>GENERAL>PROXIMITY ALERTS


Under proximity alerts, there are three settings:

Audio Notification - this gives just one audible warning when approaching a safety camera. Leave this one 'ON' otherwise you will not get any audible warning at all.

Visual Notification - gives a warning on screen - can be switched 'ON' or 'OFF'.

Continuous Notification - gives constant audible warning - switch this one 'OFF'.
Ik zoek het straks eens op als ik ff tijd heb, bedankt.
Mis wel een soort van handleiding waarin alle keuzen staan vermeld die zijn te maken...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Zou idd wel handig zijn ja.
Maar dat merk ik bij steeds meer fabrikanten.

Snap niet waarom ze idd niet gewoon alle menu-opties opnemen in hun handleidingen.
Steeds vaker krijg je bij het app gewoon een beperkte handleiding en staat een 'volledige' handleiding op CD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Bericht door J.Sparrow »

Waarschijnlijk heb je met poi-loader een poi gemaakt die als snelheidswaarschuwing wordt gezien. Eventueel kan je poi-loader opnieuw gebruiken en dan op stand "handmatig". Vink dan "dit bestand heeft nabijheidswaarschuwingspunten" uit van alle bestanden die niets met snelheid te maken hebben.
Verder kan je bij de instellingen voor eigen nuttige punten in het Garmin deel aangeven of je 1 piepje of continue gepiep (irritant!) wil horen.

Ik weet al wat er gebeurd is. Je hebt zoals ik je in een vorig onderwerp adviseerde de poi's genummerd (1-camping etc.). Als je dan Poi-loader in de automatische stand gebruikt ziet ie het door het getal als snelheidswaarschuwing, dus nogmaals: gebruik de handmatige stand dan kan je ook per bestand de afstand voor het waarschuwingssignaal aanpassen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcoLaar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2010 20:33

Bericht door MarcoLaar »

J.Sparrow schreef:Waarschijnlijk heb je met poi-loader een poi gemaakt die als snelheidswaarschuwing wordt gezien. Eventueel kan je poi-loader opnieuw gebruiken en dan op stand "handmatig". Vink dan "dit bestand heeft nabijheidswaarschuwingspunten" uit van alle bestanden die niets met snelheid te maken hebben.
Verder kan je bij de instellingen voor eigen nuttige punten in het Garmin deel aangeven of je 1 piepje of continue gepiep (irritant!) wil horen.

Ik weet al wat er gebeurd is. Je hebt zoals ik je in een vorig onderwerp adviseerde de poi's genummerd (1-camping etc.). Als je dan Poi-loader in de automatische stand gebruikt ziet ie het door het getal als snelheidswaarschuwing, dus nogmaals: gebruik de handmatige stand dan kan je ook per bestand de afstand voor het waarschuwingssignaal aanpassen.
Je hebt gelijk! Hoe kom je hier in godsnaam achter?!
Maar goed, ik heb het aangepast, en ga het vanmiddag maar eens uitproberen.
Bedankt!
(Heb jij niet een gidsje met Tips 'n Tricks?) ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcoLaar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 aug 2010 20:33

Bericht door MarcoLaar »

Figaro75 schreef:Dat piepje zal vast te maken hebben met de max. snelheidsinformatie die in het kaartmateriaal is verwerkt.
Maar zowel bij Garmin als Kenwood is dit niet echt duidelijk te vinden.
Het enige dat ik kan vinden is een instelling voor het waarschuwen bij bv flitspalen.
Mogelijk dat er meer in het menu is verstopt dan dat er in de handleiding staat.

Hierbij in het engels wat tekst over geluidswaarschuwingen. Misschien helpt dat je iets op weg......
misschien die laatste zin :?:
Please check the following settings:

Select [NAV], then [MENU] and then SETTINGS>GENERAL>PROXIMITY ALERTS


Under proximity alerts, there are three settings:

Audio Notification - this gives just one audible warning when approaching a safety camera. Leave this one 'ON' otherwise you will not get any audible warning at all.

Visual Notification - gives a warning on screen - can be switched 'ON' or 'OFF'.

Continuous Notification - gives constant audible warning - switch this one 'OFF'.
Ik heb deze instelling niet kunnen vinden... zou wel een mooie zijn voor mij; alleen een waarschuwing op de display vind ik méér dan genoeg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Dat is jammer, helaas staat er bij Kenwood geen type bij.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Bericht door J.Sparrow »

MarcoLaar schreef: Ik heb deze instelling niet kunnen vinden... zou wel een mooie zijn voor mij; alleen een waarschuwing op de display vind ik méér dan genoeg.
Nav-startscherm -> Instellingen -> gevarenzones -> wijzig -> audio (balk onderaan scherm) -> continue signaal of enkele toon.

Helemaal uit kan dus niet maar 1 keer geluidje is niet veel en je kan het nav-volume ook zacht- of uit-zetten als je tijdens gesproken aanwijzingen de volumeknop op stuur of apparaat bedient.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”